TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Internetowe wakacje

Na podstawie rezerwacji dokonanych za pośrednictwem serwisów internetowych Travelplanet.pl, Wirtualnej Polski i serwisów partnerskich powstało opracowanie analizujące zachowania klientów kupujących wycieczki w Internecie. Raportem objęto zakupy wyjazdów urlopowo-wakacyjnych realizowane przez strony www. w latach 2002-2003; przeanalizowano zachowania blisko 7 tys. internautów. Travelplanet.pl, lider na rynku sprzedaży usług związanych z turystyką przez Internet notował rokrocznie w ciągu ostatnich 2 lat wzrost sprzedaży na poziomie 300%.

Najwięcej wycieczek za pośrednictwem sieci kupili Warszawiacy (blisko 25 proc. wszystkich wycieczek zarezerwowanych za pośrednictwem Travelplanet.pl oraz wp.pl); na kolejnych miejscach uplasowały się osoby zamieszkujące Wrocław i Kraków. Coraz wyraźniej rysuje się równocześnie tendencja do rozproszenia miejsc zamieszkania klientów intenetowych biur podróży. W 2003 r. 43,08% spośród dokonujących internetowego zakupu wycieczek stanowiły kobiety (wzrost o 3 proc. w porównaniu do roku poprzedniego). W 2003 r. kobiety na jedną rezerwację wydały średnio 4700 PLN (ponad 500 PLN więcej niż w 2002 r.) Polscy internauci najchętniej jako miejsce wypoczynku wybierają kraje wschodniej części Basenu Morza Śródziemnego. Ponad 30% internautów zdecydowało się w 2003 r. na wypoczynek w Egipcie. Na drugim miejscu znalazła się Grecja, na trzecim - Tunezja. Polacy najchętniej na miejsce wypoczynku wybierają Hurghadę, chętnie jeżdżą również na Kretę i Rodos. W bieżącym roku nie przewiduje się zmian w podstawowych kierunkach wypoczynku (z wyjątkiem Grecji, gdzie z uwagi na igrzyska olimpijskie przewiduje się dodatkowy wzrost cen).
Większość internautów decyduje się na wypoczynek 7- dniowy. Coraz więcej osób korzysta także z wyjazdów 8- czy 11- dniowych. Najczęściej rezerwacja dokonywana jest dla 2 osób. Coraz częściej na wycieczki decydują się jednak osoby wyjeżdżające z dziećmi. Prawie 7% ogółu rezerwacji dokonują pojedyncze osoby. Najczęściej wybieranym w 2003 r. sposobem płatności jest przelew, niemal 13% osób dokonujących rezerwacji płaciło przy pomocy karty kredytowej; 1% urlopowiczów płaciło za pośrednictwem banków internetowych.
Polscy internauci najchętniej podczas urlopu korzystają z 2 posiłków; urlopowicze z dziećmi często decydują się na opcję bez wyżywienia; osoby wybierające urlop na Karaibach najczęściej korzystają z oferty "all inclusive". 41,46% urlopowiczów w 2003 r. zdecydowało się na hotel 3 gwiazdkowy, łącznie ponad 50% wszystkich rezerwacji dokonano na urlop w hotelach o wyższym standardzie (4 i 5 gwiazdkowych).
Najwięcej rezerwacji (ponad połowa) przypada na czerwiec, lipiec i sierpień. Także we wrześniu i październiku utrzymuje się spory ruch.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
internet raport Wirtualna Polska rezerwacje lotów statystyka wzrost Polacy wakacje rezerwacje internetowe wycieczek sprzedaż podróży wyjazdów w przez internet online wakacje czartery na wycieczki urlop biuro ryanair wrocław travelplanet




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję