TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Jakie wycieczki kupują klienci wakacje.pl?

Polscy turyści coraz częściej planują wakacje wcześniej, wybierają się na wycieczki poza ścisłym sezonem i podróżują z dziećmi. Takie wnioski wynikają przynajmniej ze statystyk sprzedaży internetowego biura podróży wakacje.pl.


Polscy turyści myślą o wakacjach zazwyczaj na początku roku. Coraz częściej wybierają się na wycieczki poza ścisłym sezonem wakacyjnym, chociaż największa liczba rezerwacji nadal przypada na lipiec, sierpień lub wrzesień. Najczęściej wycieczki kupują kobiety - młode, z wykształceniem wyższym lub średnim, zamieszkałe w większych miastach. To właśnie one wybierają wycieczkę dla rodziny i kupują ją.

Ciekawostką jest fakt, iż coraz bardziej popularne staje się podróżowanie z małymi dziećmi. Przykładowo, w 2007 r. portal odnotował aż 881-procentowy wzrost rezerwacji dla najmłodszych.

A gdzie Polacy wypoczywają najczęściej? Latem najczęściej wybierają Egipt (31 proc.), Turcję (17 proc.) i Grecję (13 proc.), często sprzedawane są również Włochy i Hiszpania. Wybierając wakacje, klienci zwracają uwagę na krótki czas lotu, gwarancja dobrej pogody, a także różnorodność oferty, czyli połączenie plażowania ze zwiedzaniem.

Zimą najpopularniejszymi kierunkami są dla narciarzy - Włochy, Austria, Szwajcaria, Francja, Słowacja, Słowenia, Czechy, a dla tych spragnionych słońca - Egipt, Wyspy Kanaryjskie, Bali, Cypr, Tunezja, Kuba, Dominikana i Tajlandia,

- coraz więcej osób ma ochotę na krótki wyjazd i decyduje się na ten rodzaj spędzania wolnych chwil częściej; na kilkudniowe tzw. city breaks - głównie do Rzymu, Pragi, Barcelony, Paryża i Londynu.

Jeżeli chodzi o środek transportu, to aż 84 proc. sprzedanej oferty to wycieczki samolotowe. 11% to imprezy z dojazdem własnym, a 5 - wycieczki objazdowe - autokarem.

Wakacje.pl to jeden z największych graczy na rynku polskich internetowych biur podróży. Działa już od dziewięciu lat. Sprzedało oferty wakacyjne około 100 tys. klientów.

W 2007 r. przychód spółki wyniósł blisko 10 mln (co oznacza wzrost o ponad 60 proc. w zestawieniu z rokiem 2006 r.), a wartość sprzedanych wycieczek wyniosła 82 mln zł. W lipcu 2007 r. strona internetowa biura podróży była odwiedzana blisko 50 mln razy. Wakacje.pl posiadają ofertę ponad 200 tys. wyjazdów do 96 krajów, baza noclegowa spółki liczy ponad 8 tys. obiektów. Internauci zamieścili na stronie biura ok. 50 tys. opinii o hotelach oraz ok. 800 wspomnień z urlopów. Firma zatrudnia 70 doradców wakacyjnych, a także współpracuje z ponad 120 touroperatorami. Online dostępne jest 20 proc. oferty.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Wakacje.pl jak kupują internauci strona internetowa biura podróży oferta online rezerwacje klienc Praga Barcelona Egipt Wyspy Kanaryjskie Czechy Słowenia Słowacja Francja Cypr Bali Kuba Dominikana Paryż Londyn. wycieczki samolotowe do Paryża jakie w Egipcie Barcelony z biuro opinie objazdowe na wycieczka




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję