TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Meksyk walczy o powrót turystów

Tegoroczne wydarzenia sprawiły, że liczba turystów wybierających się do Meksyku maleje. Przyczynił się do tego między innymi kryzys gospodarczy, który sprawił że turyści ograniczyli swoje wydatki wakacyjne oraz informacje o wirusie świńskiej grypy H1N1.


Amerykańscy turyści w 80% stanowią podstawę krajowego przemysłu turystycznego w Meksyku. W sumie przychód z turystyki w ubiegłym roku wyniósł 13 mld USD i stanowi bardzo istotną częścią meksykańskiej gospodarki.

Bob Boulogne, jeden z dyrektorów grupy Rosewood Hotels & Resorts, która ma kilka luksusowych posiadłości turystycznych wzdłuż złotych plaż oraz w górach Meksyku podkreślił - Świńska grypa przypieczętowała nasz los.

Niektóre hotele sieci były obłożone tylko w 25% po wybuchu epidemii świńskiej grypy. Dodatkowo, panika związana z wirusem sprawiła, że firma musiała zwolnić większość pracowników, z których wielu powróciło do swoich rodzinnych miasteczek i wiosek.

Boulogne zaznaczył - Rzeczywistość jest taka… Meksyk jest bezpieczny. Życie toczy się zupełnie normalnie, poza jednym faktem - nie ma tu żadnych Amerykanów.

Od 15 maja, kiedy USA zniosły zakaz podróży do Meksyku z powodu świńskiej grypy, przemysł turystyczny w Meksyku stanął przed dużym wyzwaniem. Kraj musi znaleźć sposób, aby zachęcić turystów do ponownego odwiedzania meksykańskich miasteczek.

Rada ds. Turystyki w Meksyku poinformowała, że hotele i miejscowe firmy walczą, aby przetrwać w momencie, gdy turystów jest tak niewiele. W kwietniu tego roku obłożenie hoteli spadło poniżej 25%. Z badań przeprowadzonych przez firmę Smith Travel Research Inc, zajmującą się obserwacją sytuacji na rynku turystycznym wynika, że w tym samym okresie stawki dzienne za pokój obniżyły się też o 11%. Linie lotnicze i przewoźnicy turystyczni również próbują zachęcić turystów i obniżają ceny, oferują promocje, a także bezpłatnie poszerzają swoją ofertę.

Eduardo Chaillo z Rady ds. Turystyki w Meksyku, który nadzoruje turystykę z USA wyznał - Nigdy problemy nie dotknęły nas na tyle poważnie. Jest gorzej niż było po 11 września, czy po huraganach, które miały wpływ na działalność tylko niektórych regionów. W tym roku jednak cały Meksyk wyraźnie cierpi.

Z danych przedstawianych przez Radę ds. Turystyki wynika, że w ubiegłym roku Meksyk odwiedziło ponad 18 mln Amerykanów. Aby ilość turystów pozostała na tym samym poziomie, rada chce w ciągu najbliższych dwóch tygodni zaprosić do siebie amerykańskie organizacje turystyczne i różnego rodzaju stowarzyszenia, które wpływają na przemysł turystyczny. Chaillo zaznacza, że chce, aby amerykańscy przedstawiciele z branży turystycznej przekazali całemu światu wiadomość, że Meksyk jest już bezpieczny i ponownie gotowy na przyjęcie turystów.

W styczniu tego roku organizacja stworzyła specjalną stronę internetową Mexico-update.com. Ma ona przekazywać informacje turystom wybierającym się do kraju oraz umożliwić zadawanie pytań osobom, które mają obawy związane z wyjazdem.

Przedstawiciele meksykańskiej branży turystycznej zaznaczają, że szum medialny wokół wirusa świńskiej grypy był przesadzony. Naukowcy potwierdzają, że choroba może okazać się mniej groźna niż początkowo zakładano. Jednak panująca sytuacja w Meksyku nie martwi wszystkich turystów. Właśnie tacy turyści, dają Meksykowi szanse na to, że sytuacja znowu powróci do normy. Sytuacja zaczyna się pomału poprawiać. Liczba odwoływanych przyjazdów jest zdecydowanie mniejsza, a w niektórych hotelach pojawiły się już nowe rezerwacje. Według przedstawicieli meksykańskiej Rady ds. Turystyki branża zacznie normalnie funkcjonować do końca bieżącego roku.

Z powodu zmniejszenia zainteresowania ofertami w Meksyku, pojawiły się liczne promocje dla turystów. Podróżowanie jest też dużo wygodniejsze, gdyż na lotniskach, w hotelach i najbardziej interesujących miejscach dla turystów nie ma tłoku. Niektórzy właściciele dużych hoteli są na tak pewni sytuacji, że dają gościom gwarancję, że nie zachorują na świńską grypę. Wśród tych hoteli jest też firma posiadająca luksusowe ośrodki Karisma Hotels & Resorts. Mandy Chomat, szefowa marketingu wyjaśnia, że gwarancja oznacza, że jeżeli ktoś z gości zachoruje na świńską grypę podczas swojego pobytu w hotelu do końca czerwca, kolejne trzy pobyty hotel zapewni mu za darmo. Wystarczy tylko pokazać zaświadczenie od lekarza, który potwierdzi zachorowanie. Firma opłaci też wizyty u lekarzy i leczenie. Inne hotele oferują gościom bardzo korzystne pakiety, które obejmują między innymi darmowe przeloty i śniadania.

Ian Jeffries, rzecznik Expedia.com podkreśla - To doskonały moment dla podróżnych, którzy mają ochotę na stosunkowo niedrogie, wspaniałe wakacje. Śmiejemy się już, że ci turyści, którzy nie zdecydują się na odwołanie swoich wakacji w Meksyku, będą zasypani dodatkowymi usługami oferowanymi darmowo przez właścicieli hoteli, którzy będą im tak bardzo wdzięczni za to, że mogą ich u siebie gościć.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Meksyk turyści kryzys wirus świńska grypa H1N1 Bob Boulogne Rosewood Hotels & Resorts spadek obłożenie USA Stany Zjednoczone Amerykanie promocja oferta pakiet rabat Eduardo Chaillo Karisma Hotels & Resorts Mandy Chomat gwarancja Ian Jeffries Expedia.com




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję