Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
Konflikt: Kto weźmie pośpieszne?
Dwie spółki - Intercity i Przewozy Regionalne kłócą się, która ma zarządzać pociągami pospiesznymi.
Problem nie jest łatwy do rozwiązania, gdyż żadna ze spółek nie chce odpowiadać za niedochodowe pociągi pospiesznie. Z nieoficjalnych informacji wynika, że aktualnie jeździ 300 pociągów pospiesznych, z czego tylko 80 nie przynosi znaczących strat: 40 spośród nich przynosi jakiś zysk, a pozostałe 40 wychodzą na zero, lub mają minimalną stratę.
Zgodnie z planami zarządu od grudnia bieżącego roku spółka PKP Przewozy Regionalne miałaby zajmować się tylko połączeniami lokalnymi. Wszystkie pociągi pospieszne przekazałaby do PKP Intercity. A ta spółka najchętniej nie wzięłaby żadnego.
Dla PKP Intercity byłoby najlepiej, gdyby nie miała ona nic wspólnego z połączeniami pospiesznymi. Przejęcie wszystkich 300 pociągów pospiesznych może doprowadzić spółkę do bankructwa, a przejęcie tylko 80 nie przynoszących znacznych strat, też grozi upadkiem, tylko że powolniejszym. Aktualnie PKP Intercity zarządza tylko pociągami kwalifikowanymi - ekspresami, InterCity i EuroCity oraz Nocnymi Expressami. W dużej części są one dochodowe.
Gdyby spółka przejęła od grudnia pociągi pospieszne, to nie wiadomo byłoby, kto miałby do nich dokładać. W PKP IC mówi się, że znając życie, nie dołożyłby nikt.
Na pytanie - Kiedy zapadną jakieś decyzje? - Anna Wołek, rzecznik prasowy PKP SA odpowiada jednym zdaniem - Cały czas trwają rozmowy.
A na razie efekt całego konfliktu jest taki, że na trzy miesiące przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów nie wiadomo jakie rozkłady jazdy oddawać do druku.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Roman N.
[2008-01-17 08:20 77.114.32.*]
Na PKP najlepiej wychodzi tworzenie nowych spółek i etatów biurowych mama,tata,syn ,córka itd. to jedyna rzecz ,która im wychodzi,za resztę odpowie Skarb Państwa czyli pośrednio za wszystkie wały zapłacimy my wszyscy-podatnicy.Pozdrawiam; odpowiedz »
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Dział transport:
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Zmiany w Radzie Nadzorczej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Zabierzów - pierwsza w Polsce prywatna stacja kolejowa
Przejście graniczne na Słowację wystawione na sprzedaż
Easygo.pl: polscy turyści polubili first minute?
Subway i Sphinx będą otwierać bary dla kierowców
Dłuższy sezon turystyczny w Zakopanem dzięki turystom ze Wschodu
Kraków: przewodnik Michelin pominął restaurację Wierzynek
Niepołomice - spacerem i rowerem
Radisson Business Class - nowa klasa hoteli
Najpopularniejsze trasy promowe wśród Polaków w 2009
Zostawili auto w lesie i pojechali na wycieczkę
Skyscanner wprowadził Flight Search - miniwyszukiwarkę lotów dla witryn turystycznych
Tiscover stworzy wizytówkę Europy
W Krynicy-Zdroju odbędą się I Spotkania z Piosenką Turystyczną!