TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Trójmiasto: portal shopandsee.eu pomysłem na ściągnięcie turystów

Najnowszym pomysłem na ściągnięcie zagranicznych turystów na Pomorze, firmowanym przez trójmiejskie samorządy oraz Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, jest uruchomienie przez Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną nowego portalu turystycznego Shopandsee, skierowanego do mieszkańców Skandynawii i Wielkiej Brytanii.


Promocja portalu shopandsee.eu pod hasłem "Gdańsk, Gdynia, Sopot - three cities - one destination" jest efektem wspólnej promocji regionu pomorskiego przez władze trzech miast. Już teraz wiadomo, że działanie odniosło sukces, ponieważ w ciągu trzech miesięcy działalności portalu zanotowano ponad 60 tysięcy wejść, z czego znaczna część to potencjalni turyści ze Skandynawii oraz z Wielkiej Brytanii.

- Portal shopandsee.eu jest odpowiedzią na duże zainteresowanie turystów ze Skandynawii zakupami, turystyką aktywną a także usługami spa i wellness. Tym, co zadecydowało o skierowaniu naszej oferty na tamten rynek są wyniki badań marketingowych oraz dobra dostępność komunikacyjna naszego regionu dla gości z Północy - tłumaczy Wojciech Kreft, Dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Jak wskazują wyniki badań wykonanych przez TNS OBOP dla Miasta Gdańsk, aż 89% Szwedów kojarzy Gdańsk, a ponad połowa z nich deklaruje chęć przyjazdu w ten region za własne pieniądze. Jako główne motywy przyjazdu wymieniane są właśnie zakupy oraz zwiedzanie. Coraz większe zainteresowanie tym regionem wykazują również potencjalni turyści z Wielkiej Brytanii - dodaje Wojciech Kreft.

Od kwietnia Gdańsk posiada tygodniowo 46 połączeń lotniczych z głównymi miastami Skandynawii oraz Finlandii. Dodatkowo dostępne jest także stałe połączenie promowe Gdańsk-Nynysham (Sztokholm) i Gdynia-Karlskrona. Jak tłumaczy Wojciech Kreft, w Skandynawii występują znaczne restrykcje dotyczące działalności sklepów wielkopowierzchniowych. - Największe centrum handlowe w Szwecji ma 200 sklepów. Z kolei w Trójmieście nie tylko Galeria Bałtycka zaprasza do 200 sklepów, ale w promieniu 30 km znajduje się jeszcze kilkanaście niewiele mniejszych galerii handlowych. Trójmiasto ze swoim zapleczem handlowym jest więc w stanie konkurować ze Skandynawią podażą, a nierzadko także ceną - wyjaśnia Kreft.

Portal shopandsee.eu to platforma informacyjna, na której potencjalny turysta, w "kilka" kliknięć może zaplanować swój pobyt w Trójmieście. Wyeksponowana została tu przede wszystkim bogata oferta handlowa Trójmiasta - na platformie znajduje się mapa centrów handlowych i opisy partnerskich obiektów. Udogodnieniem dla szukających informacji jest także szczegółowa lista sklepów z wyszukiwarką, w której można znaleźć sklep z poszukiwanej branży. Informacje zamieszczone na portalu pozwalają także zaplanować podróż i zwiedzanie. Do tego celu zaprojektowane zostało narzędzie city guide, gdzie każdą z wyszukanych informacji można dodać do koszyka i wydrukować albo przesłać na maila. Oprócz podstawowych informacji dotyczących bazy noclegowej, atrakcji czy muzeów, można także znaleźć namiary na usługi medyczne, odnowę biologiczną, turystykę aktywną, dostępna jest również wyszukiwarka połączeń lotniczych i promowych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Gdańsk Gdynia Sopot Trojmiasto Pomorze turyści portal internetowy Shopandsee Skandynawia Wielka Brytania Finlndia Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna zakupy zwiedzanie spa wellness Wojciech Kreft Gdańsk-Nynysham Gdynia-Karlskrona Szwecja Galeria Bałtycka oferta handlowa trójmiasto shopandsee.eu dostępność komunikacyjna trójmiasta w trójmieście na




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję