TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Które miejsca w Wielkiej Brytanii przyciągają rzesze turystów?

Wielka Brytania cieszy się dużą popularnością wśród turystów. Rocznie pozostawiają oni na Wyspach 500 mln funtów.


Turyści odwiedzają miejsca związane z monarchią brytyjską. Jak wynika z raportu VisitBritain, 5,8 mln turystów wybrało się w Wielkiej Brytanii na jakiś zamek, 5 mln do jakiegoś zabytkowego domu, a 6,4 mln do zabytkowego obiektu religijnego.

Na dziedzictwo narodowego Wielkiej Brytanii, czyli zamki, rezydencje, teatry, galerie, puby, czy mecze piłki nożnej, zagraniczni turyści wydali w 2009 r. 4,6 miliarda funtów, dając tym samym pracę 100 000 osób.

Największą popularnością cieszą się w Anglii: Tower of London, miejsce ścięcia Anny Boleyn. W 2009 r. odwiedziło to miejsce 2,4 mln gości. Na drugim miejscu znalazły się Narodowe Muzeum Morskie w Greenwich i Królewskie Obserwatorium, które odwiedziło 2,3 mln turystów. Na czwartej pozycji znalazła się Katedra Św. Pawła, miejsce ślubu księżnej Diany i księcia Karola (1,8 mln). Opactwo Westminster odwiedziło 1,4 mln gości. Zamek w Edynburgu zainteresował 1,1 mln turystów, ca daje mu szóstą pozycję w rankingu. Zamek Windsor, główna siedziba Królowej Elżbiety I i II uplasował się na siódmym miejscu, z wynikiem 987000 odwiedzających.

W raporcie przedstawiono ponadto wyniki ankiety, zamówionej przez VisitBritain u Anholt-GMI Nations Brand Index Survey. Została ona przeprowadzona wśród 25000 potencjalnych zagranicznych turystów. Mieli oni wybrać najatrakcyjniejsze ich zdaniem miejsca pogrupowane w trzy kategorie: "Królewskie miejsca", "Zamki" i "Rezydencje".

Trzecie miejsce w rankingu zajęło odwiedzanie i oglądanie pomników. Blisko trzy czwarte ankietowanych wybrałoby się na zamek lub do rezydencji. 60% z nich dodało, że poszukaliby miejsc związanych z królewską rodziną i monarchią brytyjską.

Potencjalni turyści wybrali jedną z 15 pocztówek, którą chcieliby wysłać z Wielkiej Brytanii. Respondenci wybierali najczęściej piętrowy czerwony autobus (24%) lub kamienny zamek nad morzem (20%). Pocztówkę z wizerunkiem Elżbiety II wskazało 11% respondentów.

Badania przeprowadzone przez VisitBritain pokazały, że Wielka Brytania jest atrakcyjna dla turystów od Szkocji po Kornwalię. W 2012 roku królowa będzie obchodziła swój diamentowy jubileusz. Wydarzenie ma zapoczątkować jeszcze lepszą passę dla brytyjskiej turystyki.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Wielka Brytania Tower of London pałac Edynburg Ruthin w Walii VisitBritain Elżbieta II Szkocja Kornwalia Anholt-GMI Nations Brand Index Survey




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję