Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
Gdy Terminal 2 będzie oddany, trzeba będzie zamknąć Terminal 1
Do końca marca bieżącego roku ma zostać oddany do użytku Terminal 2 na warszawskim Okęciu. Jednak jak zaznacza "Rzeczpospolita", Państwowe Porty Lotnicze nie poinformowały, że wraz z jego otwarciem trzeba będzie zamknąć Terminal 1, aby wyremontować pirsy centralny oraz południowy. Prace mają potrwać przynajmniej do końca tego roku.
Budowa Terminalu 2 rozpoczęła się w 2002 roku. Miała zostać zakończona w 2005 roku. Prawdopodobnie Terminal 2 zostanie oddany do użytku w marcu. Konsorcjum Ferrovial - Budimex - Estudio Lamela, wykonawca projektu, który został przez inwestora, Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze usunięty z placu budowy jesienią minionego roku zapewnia, że wszystko, co pozostało do zakończenia projektu, to drobiazgi, jak: system ostrzegawczy, regulacja sześciu z ponad tysiąca zamontowanych drzwi i regulacja systemu wentylacji i klimatyzacji.
Jednak w rzeczywistości pracy jest więcej. Krzysztof Kozioł, rzecznik konsorcjum przyznał - Pirsy centralny i południowy będzie można budować dopiero po oddaniu Terminalu 2. Przyznał też, że za te prace będzie trzeba dodatkowo zapłacić. Kozioł wyjaśnił, że koszty pirsu północnego są dużo wyższe, ponieważ znajdują się tam wszystkie strategiczne instalacje.
Pirsy na lotnisku są przedłużeniem hali głównej terminalu, od których odchodzą rękawy, kryte przejścia, którymi pasażerowie mogą się bezpośrednio przedostać na pokład samolotu. PPL zamierza rozpisać przetarg na wykończenie pirsu centralnego oraz południowego, przy którym ma znaleźć się między innymi 12 z 21 rękawów, które prowadzą z hali odlotów na pokłady samolotów. Jednak rozpoczęcie tych prac będzie wiązało się z wyłączeniem z użytku starego Terminalu 1, który również czeka przebudowa.
Prace przy pirsach potrwają przynajmniej do końca tego roku. Jednak muszą się jeszcze znaleźć pieniądze na ich sfinansowanie, gdyż 21 mln USD gwarancji bankowych, jakie PPL przejęły z kont wykonawcy po zerwaniu kontraktu nie będzie wystarczające.
Artur Burak, rzecznik prasowy PPL zaznacza, że konsorcjum wykonało 82% prac i otrzymało za nie 205 mln USD, czyli o około 8 mln więcej, niż wynosiła cena, z jaką konsorcjum wygrało przetarg w 2002 roku. Dodatkowo wynegocjowało również aneks podpisany we wrześniu 2006 roku, w którym podwyższono kwotę kontraktu o 25 mln USD. Krzysztof Kozioł zaznaczył - Nie domagaliśmy się więcej pieniędzy. To miało być wynagrodzenie za dodatkowe prace, jakich domagały się od nas PPL.
Hochtief i Strabag, które przegrały przetarg oprotestowały jego wyniki w 2002 roku. Wówczas Hochtief chciał za wykonanie przedsięwzięcia około 240 mln USD, a Strabag 250 USD. W tej cenie miały być wybudowane wszystkie trzy pirsy, a cała budowa miała zakończyć się w 2005 roku. Natomiast dzisiejsze koszty, bez części centralnej i południowej wynoszą już 247 mln USD.
Kozioł tłumaczy - Tylko nasza spełniała wymogi Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego IATA, bo gwarantowała najkrótszy czas przesiadki z samolotu na samolot - 20 minut. Dodaje - Usiłuje się nam wmówić, że coś ukradliśmy. Albo że PPL to dobry wujek, który nam płacił, ile chcieliśmy. To absurd.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Lufthansa Italia zainaugurowała połączenie Warszawa - Mediolan Malpensa
Okęcie: tanie loty do Finlandii już w kwietniu
Traveliada.pl rozpoczęła sprzedaż egzotycznej zimy 2007/2008
Zobacz kto został Pilotem Roku 2010
Nowe pasy w Heathrow i Stansted
Premier radzi: nie jedźcie do Egiptu
Austria: pijany Polak za kierownicą autokaru z narciarzami
PROMOCJA 2-6 czerwca niższa cena wynajęcia DOMÓW NAD MORZEM !
Polska: zmiany na rynku przewozów lotniczych
W samolotach LOT już można czytać listopadowy "Kaleidoscope"
Turyści lubią Afrykę Południową
W Krakowie można odbyć nocny rejs po Wiśle
PROMOCJA 2-6 czerwca niższa cena DOMÓW NAD MORZEM