TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Władze Wrocławia będą wspierać budowę kolei do Lwowa

Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia zapowiedział, że Wrocław będzie wspierał władze Lwowa o budowę połączenia kolejowego na odcinku Przemyśl - Lwów, w ramach III Paneuropejskiego korytarza transportowego Drezno-Wrocław- Kraków-Lwów.


Rafał Dutkiewicz oraz Andriy Sadovyy, prezydent Lwowa podpisali w piątek, 7 marca we Wrocławiu list intencyjny, w którym zapowiedzieli między innymi wspólne starania na rzecz budowy połączenia kolejowego Przemyśl - Lwów.

Dutkiewicz przyznał, że starania polsko-ukraińskie związane są z trwającymi pracami nad modernizacją kolei z niemieckiego Drezna do Przemyśla. Zaznaczył - Chcielibyśmy, żeby ta kolej doszła do Lwowa, co byłoby i symbolicznym, i konkretnym wyrazem pewnej akcesji Ukrainy i Lwowa do Unii Europejskiej, na razie w sensie transportowym. Nam znacznie ułatwiłoby komunikację między Wrocławiem a Lwowem.

Według prezydenta Wrocławia, pomysł jest bardzo dobry w sensie transportowym i dlatego byłby również opłacalny. Podkreślił - Przemyśl jest wspaniałym miastem, ale 80 km dalej jest ogromna aglomeracja. Sam Lwów ma 800 tys. mieszkańców, przy czym w sensie metropolitalnym to jest 2,5 mln mieszkańców. Oznacza to, że dobudowanie kilkudziesięciu kilometrów kolei powoduje, że opłacalność przedsięwzięcia natychmiast jest wyższa.

Prezydent Lwowa uważa, że projekt ma bardzo dobre podstawy ekonomiczne. Wyznał - To szansa nie tylko dla biznesu ale i dla turystów, bo Lwów ma przecież około 50% wszystkich zabytków ukraińskich.

Obaj prezydenci zaznaczyli, że kolej powinna mieć szerokość torów w standardzie europejskim, aby móc zaoszczędzić na czasie, potrzebnym na zmiany wagonów na granicy. Koszt inwestycji oszacowano na około 400 mln euro. Sadovyy uważa, że zakończenie prac jest możliwe przed Euro 2012, ale potrzebuje mocnego wsparcia.

Dutkiewicz zaznaczył, że decyzja o inwestycji musi być po stronie rządu ukraińskiego, ale jest dobrze uzasadniona, gdyż dodatkowe 80 km spowoduje, że wielokrotnie zwiększy się liczba podróżujących.

Według prezydenta Lwowa odcinek kolei o europejskim standardzie szerokości torów byłby dobrym początkiem, gdyż może zostać przedłużony do Kijowa. Sadovyy uważa też, że jest to szansa na zbliżenie Ukrainy do Unii Europejskiej. Przyznał - Chcemy działać, bo nie trzeba tylko czekać na Unię, ale trzeba samemu coś robić. A taki krok zbliży nas do UE.

W podpisanym liście intencyjnym przedstawiciele obu miast zapowiedzieli również wspólne starania o organizację w kwietniu lub maju tego roku we Lwowie "polsko-ukraińskiego szczytu na poziomie głów państw, z udziałem między innymi prezydentów wszystkich miast Euro 2012". Celem tego spotkania miałaby być wymiana doświadczeń oraz opracowanie wspólnej strategii w ramach przygotowań do Euro 2012.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
budowa kolej Lwów Ukraina Wrocław Rafał Dutkiewicz Andriy Sadovyy połączenie kolejowe list intencyjny Drezno Przemyśl tory Kijów euro 2012 korytarz transportowy zabytki Ukrainy we Wrocławiu lwow km w Przemysl Wroclaw prezydent Wrocławia kolei połączenia do Lwowa przemyśl-lwów




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję