Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specialista ds. sprzedaży
- Rezydent biura podróży 2024 (Chalkidiki)
- Pilotaż 27-30.05.2024 do Warszawy
- Junior Reservation Manager
- Pilot na wycieczkę do Wiednia 3 - 4 maja
- Pracownik biura podróży od kwiecien - maj 2024...
- Junior Reservation Manager
- Instruktor kitesurfingu/windsurfingu
- Specjalista ds Turystyki Itaka
- Praca na Zielonych Szkołach CHRIS
Władze Wrocławia będą wspierać budowę kolei do Lwowa
Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia zapowiedział, że Wrocław będzie wspierał władze Lwowa o budowę połączenia kolejowego na odcinku Przemyśl - Lwów, w ramach III Paneuropejskiego korytarza transportowego Drezno-Wrocław- Kraków-Lwów.
Rafał Dutkiewicz oraz Andriy Sadovyy, prezydent Lwowa podpisali w piątek, 7 marca we Wrocławiu list intencyjny, w którym zapowiedzieli między innymi wspólne starania na rzecz budowy połączenia kolejowego Przemyśl - Lwów.
Dutkiewicz przyznał, że starania polsko-ukraińskie związane są z trwającymi pracami nad modernizacją kolei z niemieckiego Drezna do Przemyśla. Zaznaczył - Chcielibyśmy, żeby ta kolej doszła do Lwowa, co byłoby i symbolicznym, i konkretnym wyrazem pewnej akcesji Ukrainy i Lwowa do Unii Europejskiej, na razie w sensie transportowym. Nam znacznie ułatwiłoby komunikację między Wrocławiem a Lwowem.
Według prezydenta Wrocławia, pomysł jest bardzo dobry w sensie transportowym i dlatego byłby również opłacalny. Podkreślił - Przemyśl jest wspaniałym miastem, ale 80 km dalej jest ogromna aglomeracja. Sam Lwów ma 800 tys. mieszkańców, przy czym w sensie metropolitalnym to jest 2,5 mln mieszkańców. Oznacza to, że dobudowanie kilkudziesięciu kilometrów kolei powoduje, że opłacalność przedsięwzięcia natychmiast jest wyższa.
Prezydent Lwowa uważa, że projekt ma bardzo dobre podstawy ekonomiczne. Wyznał - To szansa nie tylko dla biznesu ale i dla turystów, bo Lwów ma przecież około 50% wszystkich zabytków ukraińskich.
Obaj prezydenci zaznaczyli, że kolej powinna mieć szerokość torów w standardzie europejskim, aby móc zaoszczędzić na czasie, potrzebnym na zmiany wagonów na granicy. Koszt inwestycji oszacowano na około 400 mln euro. Sadovyy uważa, że zakończenie prac jest możliwe przed Euro 2012, ale potrzebuje mocnego wsparcia.
Dutkiewicz zaznaczył, że decyzja o inwestycji musi być po stronie rządu ukraińskiego, ale jest dobrze uzasadniona, gdyż dodatkowe 80 km spowoduje, że wielokrotnie zwiększy się liczba podróżujących.
Według prezydenta Lwowa odcinek kolei o europejskim standardzie szerokości torów byłby dobrym początkiem, gdyż może zostać przedłużony do Kijowa. Sadovyy uważa też, że jest to szansa na zbliżenie Ukrainy do Unii Europejskiej. Przyznał - Chcemy działać, bo nie trzeba tylko czekać na Unię, ale trzeba samemu coś robić. A taki krok zbliży nas do UE.
W podpisanym liście intencyjnym przedstawiciele obu miast zapowiedzieli również wspólne starania o organizację w kwietniu lub maju tego roku we Lwowie "polsko-ukraińskiego szczytu na poziomie głów państw, z udziałem między innymi prezydentów wszystkich miast Euro 2012". Celem tego spotkania miałaby być wymiana doświadczeń oraz opracowanie wspólnej strategii w ramach przygotowań do Euro 2012.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
TUI stawia na sztuczną
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Dział transport:
3000 pasażerów na godzinę w Lizbonie
Można tanio latać z Krakowa do Sztokholmu
Słowackie Tatry znów są dostępne w całości dla turystów
Częstochowa: będzie projekt zagospodarowania turystycznego rzeki Warty
Wrocław: hotel Hilton jeszcze nie przed Euro 2012?
Opole - ułatwienia dla turystów?
PPL podpisało umowę na dokończenie inwestycji terminalowych
Teraz równiez kobiety za sterami boeingów!
Nie zapakują Pałacu Kultury i Nauki
Clickair 11 członkiem European Low Fares Airline Association