TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Ciągle nie ma szans na budowę metra w Krakowie

Mieszkańcy Krakowa mają już dosyć tworzących się przed cały dzień w mieście korków. Narzekają kierowcy, a także pasażerowie autobusów, którzy tracą mnóstwo czasu na stanie w miejscu. Idealnym rozwiązaniem tego problemu byłoby metro, ale jak na razie nie ma szansy na taką inwestycję.


Wiesław Starowicz, zastępca prezydenta Krakowa zaznaczył - Nie mówimy "nie" dla metra w Krakowie. Zastanawiając się nad takim rozwiązaniem trzeba jednak wziąć pod uwagę także rachunek ekonomiczny i perspektywy na jego szybką realizację.

O budowie metra w ostatnim czasie mówi się bardzo dużo w Krakowie. W środę, 21 listopada na temat budowy podziemnej kolejki pod miastem debatowali radni. W imieniu władz miasta, przemawiał Wiesław Starowicz, zastępca prezydenta. Zaznaczył, że temat metra pojawił się w planach rozwoju Krakowa już w latach 60-tych. Kilkanaście lat później zostały wykonane specjalne opracowania, które wskazują, że metro jest najlepszym rozwiązaniem komunikacyjnym w mocno zurbanizowanych częściach miasta.

Jednak w lat 90-tych ówczesne władze Krakowa uznały, że z powodów ekonomicznych budowa metra w Krakowie jest bardzo mało prawdopodobna. Wówczas uznano, że poprawę podróżowania po mieście zapewni szybki tramwaj, specjalne pasy dla komunikacji zbiorowej, a także sterowanie ruchem zapewniające priorytet dla transportu zbiorowego.

Wiesław Starowicz podkreślił - Metro posiada mnóstwo atutów. Ma jednak jedną podstawową wadę - jego budowa pochłania olbrzymie środki. Kraków nie jest w stanie sam udźwignąć takiego wysiłku finansowego. Dodał - Trudno także zgodzić się z twierdzeniami, że podziemna kolejka rozwiąże problem korków w mieście. Wystarczy spojrzeć na zakorkowane ulice Paryża, Rzymu czy Londynu, które posiadają doskonale rozbudowaną sieć metra.

Zastępca prezydenta wyznał, że jednak wierzy, że kiedyś pod Krakowem zostanie wybudowane metro. Zaznaczył - Dlatego należałoby rozważyć, czy dla przyszłych pokoleń nie zostawić furtki w postaci takich zapisów w dokumentach planistycznych, które pozwoliłyby w przyszłości na budowę metra w Krakowie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Kraków Krakowie metro kolej podziemna korki budowa Wiesław Starowicz plany szybki tramwaj komunikacja zbiorowa metra w koszt budowy poznaniu budowie


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję