Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Kierownik sprzedaży B2B B2C
- specjalista ds. turystyki
- Recepjonista/recepcjonistka - ośrodek...
- Tajlandia - bez doświadczenia!
- POSZUKIWANY PILOT - GRECJA
- Pilotaż Saksonia/ 6-7.06
- Pilot do Budapesztu 28.05-01.06
- Kierownik Coral Travel Suwałki
- Specjalista ds Turystyki
- poszukiwany pilot - Polska Północna 26-30.05


Biuro Podróży Itaka stawia na BI in-memory
Biuro Podróży Itaka wdrożyło własnymi siłami rozwiązanie do analiz. Projekt trwał 4 tygodnie.
O wyborze rozwiązania QlikView (BI in-memory) zadecydowała m.in. moc obliczeniowa, elastyczność, niskie wymagania sprzętowe oraz jego intuicyjność. Po pięciu dniach szkolenia w firmie Hogart i bez posiadania zaawansowanej wiedzy potrafiliśmy wykonać wdrożenie samodzielnie. Dzieląc czas między projektem, a naszymi codziennymi obowiązkami w ciągu czterech tygodni zaprojektowaliśmy i uruchomiliśmy aplikację do analizy procesów sprzedaży - mówi Arkadiusz Olchawa, dyrektor IT w Itace.
Pracownicy biura podróży wskazują na jeszcze inne atuty QlikView. - Większość dotychczasowych rozwiązań Business Intelligence, które są oparte o technologię OLAP, ogranicza analizy do zwykle kilkunastu wymiarów i w związku z tym wymusza definiowanie pytań, jakie użytkownicy chcą zadawać w przyszłości, już w początkowej fazie implementacji. Wdrożenie i praca w QlikView przebiega inaczej. Analizy nie są ograniczone żadną liczbą wymiarów, a zmiany mogą być wykonane ad hoc w kilka godzin lub jeszcze szybciej - dodaje Arkadiusz Olchawa.
- Tego typu właściwości QlikView umożliwiły nam zastosowanie zwinnych metodyk zarządzania projektami. Aplikacje mogą być budowane ewolucyjnie, a użytkownicy mogą nie tylko w krótkim czasie zacząć korzystać z efektów ich działania, ale też czynnie uczestniczyć w ich rozwijaniu. Dodatkowym atutem jest też możliwość dodawania do aplikacji nowych danych w dowolnym momencie i z dowolnego źródła, włączając w to m.in. pliki tekstowe, XML czy arkusze Excel. Tego typu możliwości pozwalają na zmodyfikowanie istniejącej aplikacji bądź zbudowanie nowej, pozwalającej na przeprowadzenie dowolnej analizy w sytuacjach wyjątkowych - wyjaśnia Arkadiusz Olchawa.
Taka konieczność pojawiła się, gdy na skutek wybuchu wulkanu na Islandii wstrzymano ruch lotniczy w całej Europie. W krótkim czasie własnymi siłami pracownicy Itaki zbudowali aplikacje ad hoc, by można było kalkulować i prognozować potencjalne koszty generowane przez odwoływane rejsy. Wiedzę na bieżąco pogłębiano o wyniki analiz typu "what if". - Owszem, w rozwiązaniu opartym o technologię OLAP można zbudować podobną aplikację, ale to mogło trwać kilka tygodni lub dłużej. Tymczasem nam zależało na czasie. - wyjaśnia Arkadiusz Olchawa.
Obecnie menedżerowie Itaki analizują procesy sprzedaży m.in. z perspektywy poszczególnych kanałów i okresów sprzedaży, typów ofert, wyjazdów, portów wylotowych, kierunków wakacyjnych, czy hoteli. Dostęp menedżerów do analiz w QlikView jest natychmiastowy, także z poziomu firmowego intranetu. Wybór rodzaju dostępu (klient, przeglądarka WWW) nie ma wpływu ani na jakość prezentacji ani na prędkość obliczeń - ponad milion rekordów przeliczanych jest w pamięci operacyjnej komputera w ułamkach sekund.
- Początkowo przypuszczaliśmy, iż uzyskanie tak dużej mocy obliczeniowej będzie wymagało od nas dodatkowych inwestycji. Ale okazało się, że wystarczy nam typowy sprzęt serwerowy w architekturze 64-bitowej - mówi Arkadiusz Olchawa.
Wyniki analiz prezentowane są w postaci przejrzystych wykresów i zestawień. Grafiki mogą być ustawiane i zmieniane pod kątem preferencji poszczególnych grup pracowników. Dzięki temu satysfakcja z pracy w QlikView jest jeszcze większa. Menedżerowie monitorują i kontrolują procesy sprzedaży na bieżąco, więc najmniejsze odchylenia mogą natychmiast wychwycić i podjąć stosowne działania.
- Poza rozbudowanymi aplikacjami, które zaplanowaliśmy wdrożyć podejmując decyzje o zakupie QlikView (aplikacja do optymalizacji wykorzystania miejsc w samolotach), zaplanowaliśmy już realizacje nowych, zaproponowanych przez użytkowników, np. aplikacje wspomagające proces rozliczania prowizji agencyjnych. Aplikacje te zostaną przekazane użytkownikom w ciągu kilku tygodni - dodaje Arkadiusz Olchawa.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Itaka wprowadza nowe rozwiązania
[2010-04-30 11:39 83.238.170.*]
Cudownie... W gruncie rzeczy nawet klienci nie są już do niczego potrzebni bo analizować teoretycznie można każdy przypadek. Zapewne odpisywanie na reklamacje też będzie powierzone temu systemowi i wersji odpowiedzi będzie trochę więcej niż dotąd. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Ile kosztuje wyjazd w Boże
Wakacje.pl podsumował ubiegły
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
POT ogłasza start kolejnej edycji konkursu na Najlepszy Produkt
WARS testuje płatności
Turystyka umacnia grupę Wirtualna
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
Starsze aktualności:
Rusza XXI edycja Konkursu na Najlepszy Produkt
Skytrax wybrał najlepsze linie lotnicze na
Najlepszy kemping w Polsce jest na Dolnym
Drugi nabór w ramach programu finansowanego z
Itaka wzmacnia ofertę lotów w
GUS publikuje dane o liczbie udzielonych
Komisja Europejska zatwierdziła pomoc dla przewoźnika
Promocja na zlecenie - czy tak to powinno
Linie lotnicze Swiss z nowym dyrektorem
Sabre wspiera się AI od
Dokąd polecą Polacy samodzielne na
Łódzkie: dzięki pasażerce autobus PKS uniknął zderzenia
1200 $ za prawo jazdy na autobus?
We Włoszech nie będzie można palić za kierownicą
Sale Pałacu Buckingham dostępne dla turystów
Ośrodek Benecko w Karkonoszach - odpowiedni dla rodzin z dziećmi
Powstaną dwa nowe hotele w Rzeszowie
POT zaprasza na szkolenie ICCA Data Workshop
Internet będzie także w pociągach
Autobusem na Mazury i z powrotem
Studencka Akcja Wakacyjna: noclegi za 20 zł
Amadeus wprowadził program lojalnościowy dla biur podróży
Powołano nowego prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego