Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Call&Go - kolejne biuro ma kłopoty?
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2009-07-23 17:51
Temat: Call&Go - kolejne biuro ma kłopoty?
Treść: Aktualność:
RMF FM alarmuje, że kolejni turyści mogą nie wyjechać na wakacje. Tym razem sprawa dotyczy klientów agencyjnego biura podróży "Call&Go". Jak ustalili reporterzy RFM FM Call&Go bez uprzedzenia zamknęła biura w największych miastach.

Z informacji podawanych przez media wynika, iż firma ta była tylko pośrednikiem w sprzedaży wczasów w Hiszpanii, Grecji, Egipcie i Chorwacji.

Klienci biura, którzy boją się o swoje pieniądze, powiedzieli reporterom RMF-u, że wpłacili minimum po 1200 złotych (zaliczka, którą musieli wpłacić zaraz po podpisywaniu umowy). Pozostałą część kwoty turyści mieli dopłacić tuż przed wyjazdem. Turyści są przerażeni, bo o tym, że biuro nie działa, dowiedzieli się, gdy przyszli wpłacić pozostałą kwotę. Zastali zamknięte drzwi, informację o rzekomej awarii w lokalu i prośbę o kontakt poprzez infolinie.

Problem w tym, że dzwoniąc na infolinię, automatyczna sekretarka informuje tylko, że numer został zawieszonych z powodu długów firmy. Również z powodu nieregulowania zobowiązań Centra Handlowe wypowiedziały w lipcu "Call&Go" umowy wynajmu lokali. Właściciele firmy są również niedostępni w swojej warszawskiej siedzibie.

Według ostatnich informacji RMFu, co najmniej 3-ch dużych organizatorów już zobowiązało się publicznie, że będzie honorować wpłaty zaliczek dla Call&Go i klienci będą mogli pojechać na wczasy, jeśli dopłacą tylko resztę kwoty. Jednak nie ma pewności, czy wszyscy klienci mają dobrze dopełnione formalności i czy wszystkie biura przyjmą takie rozwiązanie. W interesie swoim i całej branży leży obecnie publiczne zdeklarowanie się wszystkich organizatorów mających umowy z Call&Go, iż zaliczki będą honorowane.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Call&Go znika z rynku z pieniĂŞdzmi turystĂłw? [2011-03-30 23:14 195.191.54.*]
Ak_id 10393 call_go oszukalo_turystow wycieczki warszawa krakow call_go_kolejne_biuro_ma.. He-he-he :) odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniĂŞdzmi turystĂłw? [2011-05-04 15:24 83.142.138.*]
Można sprawdzić czy prowadzą ją poprzedni właściciele? Czy jest to tylko zbieg okoliczności w nazwie biura...? Jeśli to te same osoby chętnie poinformuję o tym ZUS który nie może zwindykować moich nieopłaconych składek...:/ !!!!! odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-31 12:42 83.13.56.*]
Ja również pracowałam w Call&Go, zaległości z terminowym wypłacaniem pensji były od dłuższego czasu. Niestety dwóch wypłat do dziś nie odzyskałam, nie wiem jak inni pracownicy ale składek do ZUSu również nie otrzymywałam, zarówno gdy firma działała jeszcze pod nazwą CTS, jak i później gdy zmieniła nazwę na Call&Go. W obu przypadkach złożyłam sprawę przeciwko firmie. odpowiedz »

Call&Go - kolejne biuro ma kłopoty? [2009-07-29 00:16 79.173.20.*]
czy to biuro było w Poznaniu?? odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-28 23:36 83.142.138.*]
Witam
Ja także jestem byłym pracownikiem callgo, kiedy to dokładnie rok temu firma rozpoczela dzialanosc, co ciekawe jeszcze wtedy nazywało się to CTS pozniej dopiero Callgo...(?) potwierdzam słowa przedmówców....od samego poczatku były problemy...z terminowymi wypłatami, oddawaniem wyłożonych z wlasnej kieszeni pieniędzy na zakupy pracownicze,nauka systemu z karteczek...ach przepraszam to był manual, 12h w samotności gdzie mozna było liczyc tylko na siebie, oczywiscie rozsławiona juz kierownik ... pozostawiam bez komentarza... :/ i szacowny zarząd- szczerze powiedziawszy nigdy na oczy nie spotkałam i nie widzałam nikogo; o warunkach pracy już nie wspomne hałas, przeciagi, smród z kibli smażonych kurczaków itp itd Liczna rotacja zatrudnionych i zwalniających się mówi sama za siebie.
Chciałabym zwrócić uwagę wszystkich byłych pracowników na składki ZUS.... poki co nie mam informacji czy byly oplacane, a niestety wiele wskazuje ze i tutaj zalegali z zapłatą...
odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-28 17:49 83.4.241.*]
Call & Go od samego początku było wielką "lipą"... Po pierwsze jak można zatrudnić kierownika, który nie ma w ogóle doświadczenia w turystyce? który rekrutacje prowadzi na zasadzie kto pierwszy ten lepszy i pierwszego ze zgłoszonych się chętnych przyjmuje? Poza tym osoba zatrudniona na stanowisko agent bez żadnego doświadczenia musiała sama nauczyć się obsługi systemów rezerwacyjnych na podstawie instrukcji obsługi :] ,a w między czasie "obsługiwać" klientów tłumacząc się "chwilową awarią systemu" bo oczywiście taki "nowicjusz" był sam na zmianie, która trwała 12h i w razie jakich kol wiek pytań bądź wątpliwości miał dzwonić do kierowniczki...lub właściciela...Ta firma już pół roku temu miała problemy z wypłacaniem wynagrodzenia dla pracowników....
Dobrze, że ta działalność zakończyła już swoje istnienie.
odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-26 17:15 83.29.90.*]
Czytając wypowiedzi uwazam ze kazdy ma po części racje .To ze organizator odpowiada za wyjazd turyst to jest nie do podwazenia.Niezrozumiałe jest jednak to ze organizator nie zainteresował sie tym dlaczego były brane tak duze zaliczki .Jeżeli pobrane zaliczki byly wpisane w umowe z klientem to ktoś w biurach które były organizatorem powinien to zauwazyc ,chyba że tak duze kwoty były w całosci przelewane do organizatorów co jest jednoznaczne z tym że nic nie zagraza turystom.
Niebezpieczeństwo może byc tylko wtedy kiedy nie wszystkie pieniądzę pobrane od klienta zostały przekazana do organizatora.
Próbując podsumowac tą sytuacje luka niedopatrzenia gdziejs zaistniała.Może nawet sam klient nie dokońca był czujny.Tak naprawde to mysle że nie tylko organizatorzy powinni ponośic odpowiedzialnośc ale i agenci którzy rodzą sie jak grzyby po deszczu bo nie są obwarowani żadnymą odpowiedzialnościa.
Natomiast organizatorzy myśla ze czym wiecej biur ich sprzedaje tym lepiej i nie patrza na lata pracy agenta .
Powodzenia w odzyskaniu kasiory
odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-26 15:48 77.254.84.*]
Tak czy owak taka agencje jak call&go tylko o kant.... rozbić. Po sześciu dniach pracy w ich biurze wiem wystarczająco dużo. I mimo tego iż klienci maja możliwość wyjechania na swoje wycieczki to firma ta jest jednym wielkim felerem. To oszuści działający z nieprzeciętną premedytacją. Oszukana pracownica z Poznania odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-26 10:04 217.144.201.*]
Niestety ale w tym kraju trzecią czy czwart władzą są media.
W tych mediach niestety jak i w innyych branżach zawodowych pracują nieuki.
Nie mają pojjęcia o temacie o którym [piszą , turystykę znają z wyjazdu na wycieczkędo pobliskiego miasteczka z szkoły podsawowej.
Proszę nie mieć do nich pretensji wszak dawniej należało skończyć wyższą uczelnię a pózniej podyplomowo dziennikarstwo.
Teraz to ważniejsze mieć znajomości i oczywiście dużo tupetu i pewności że się na czmś zna .
Teraz nie musi się znać tematu, ortografi i znajomości, wszak jest jeszcze korektor z takimi samymi kwalifikacjami
Przyjmijćie drodzy czytelnicy zasadę: nie wązne co pisze tylko kto to pisze "
Tak RMF i inni pracują na opinię brukowca.
Czy czytacie FAKTY i SUPEREKSPRES lub NIE
Kazdy ma swego czytelnika.
Oby tylko nasza branża nie dała się samoczynnie zgnoić
odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-26 15:51 77.254.84.*]
Tak czy owak taka agencje jak call&go tylko o kant.... rozbić. Po sześciu dniach pracy w ich biurze wiem wystarczająco dużo. I mimo tego iż klienci maja możliwość wyjechania na swoje wycieczki to firma ta jest jednym wielkim felerem. To oszuści działający z nieprzeciętną premedytacją. Oszukana pracownica z Poznania odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-24 20:44 83.8.72.*]
Callgo to oszuści , wystawiali już hotele od końca 2008 roku organizują szkolenia i nieplacąc za uslugi fakrury po ponad 20 tys. zlPodejrzewam że jestem jedną z nielicznych której udalo się komornikowi wyciagnąc z ich gardla należność. Szkoda że nie poblikuje się na forach internetowych o takich cwaniakch.Oni powstali po to by zrobic walki i się zwinąć.To jest pewne .Jeszce te certyfikaty na ich stronie i pewnych transakcjach.Każdy by się na to nabral.Byli naprawdę perfekcyjnie przygotowani. Hanna Lewandowska odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-24 17:19 83.6.15.*]
a niech sobie taki agent nie dziala .Klienci i tak pojada ,bo za agenta odpowiedzialnosc ponosi organizator .
Zycze szczesliwej podrozy i milego wypoczynku
odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-24 15:56 83.238.227.*]
dziwi mnie wysokość zaliczek - normalnie to 30% lub po 500 zł od osoby a reszta na 30-35 dni przed wyjazdem. No chyba, że wykupili tak drogie wczasy, że to 30% to właśnie kwota 1200 zł. Zresztą jak klient wykupuje na krócej niż 21 dni przed wylotem (w zależności od touroperatora) to powinien od razu wpłacić całość a nie zaliczkę :/ odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-24 17:17 83.6.15.*]
kochani - ja tez jestem z branzy.Jesli agent upada a organizator nie to klient nie ma sie o co martwic .Odpowiedzialnosc za agenta ponosi organizator .I o co ten szum? To organizator traci a nie klient .na szczescie w tym przypadku .
Prosze nie obrazac nikogo a wszczególnosci nie obrazac sie wzajemnie !
odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-24 15:11 83.7.156.*]
Juz macie sensacje i pożywke jak hieny-piszecie co wam ślina na język przyniesie a ci z RMF to juz prześcigają sami siebie odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-24 14:51 89.76.38.*]
Czy branżowy serwis tur-info mógłby nauczyć się rozróżniać agenta od organizatora i co za tym idzie odróżniać status prawny obu podmiotów oraz wynikające z niego zobowiązania względem klientów? Bo do tego, że newsy dziennikarskie są najczęściej niekompetentnym bełkotem zdążyliśmy się już przyzwyczaić, ale nie mogę zrozumieć dlaczego branżowy portal to powtarza? Drodzy redaktorzy tur-info, zanim ponownie zerżniecie jakiś materiał od RMF FM, proponuję odrobić pracę domową. To co podają inne media możemy przeczytać i usłyszeć bez pomocy branżowego portalu. Od "fachowców" zaś oczekiwałabym rozsądnego kontrkomentarza, a nie rozdmuchwania plot. odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-24 02:52 79.184.116.*]
Biura są zamknięte, ponieważ pracownicy nie dostali wypłat i rozwiązali umowę z pracodawcą z trybem natychmiastowym a on się tym w ogóle nie zainteresował. odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-30 19:06 80.238.100.*]
Zgadzam się, biura są zamknięte bo pracownicy nie dostali pensji i po prostu nie przyszli do pracy, a kontakt z pracodawcą był żaden. O ile klienci pojadą na swoje wakacje , bo zapewni to organizator, to my pracownicy chyba już nie odzyskamy swoich pensji. O składkach ZUS też możemy chyba zapomnieć:( Ciekawe kiedy szef otworzy kolejny interes i nabierze kolejnych ludzi.... odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-24 11:06 195.245.213.*]
A gdzie to biuro jest w krakowie? odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-23 17:51 62.111.170.*]
Call&Go to tylko agent, więc za jego działania odpowiada w pełni organizator. Dziennikarze nie maja pojecia o czym piszą. Wolą sie użalac nad biednymi klientami, a oni przecież nic nie stracą. Niech sie zgłosza bezpośrednio do organizatorów z umowa i potwierdzeniem wpłat. Organizator musi ich zabrać na wycieczkę, bo te pieniądze które zabrał agent od klienta to zabrał w imieniu organizatora. Upadek agenta to kłopot tylko organizatora który go upowaznił do dziłania we własnym imieniu i kropka. pozdrawiam T.E. odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-23 18:23 195.225.246.*]
Naprawdę wkurzająca jest taka nieznajomość tematu,równie dobrze mogliby napisać o upadku sklepu mięsnego albo obuwniczego. odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-23 18:44 83.4.184.*]
Gdybym miał tylko wpłaconą zaliczkę i czekał na buty od producenta to tez bym się stresował upadkiem obuwniczego. Zrozum kartoflu, że klient NASZ PAN - znaczy, że jak zapłacił to ma mieć spokój! A nie ewentualne przepychanki i (niepełne!!!) odzyskiwanie pieniędzy wpłaconych za imprezę... a kto tego nie rozumie, to niech idzie pracować do obuwniczego, tak zawsze można klienta "z buta" potraktować! odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-23 19:31 195.225.246.*]
czytaj buraku co pisze mój przedmówca(czytaj ze zrozumieniem lub poproś kogoś kumatego)a poza tym nikogo nie obrażałem do teraz debilny złamasie. odpowiedz »

Call&Go znika z rynku z pieniędzmi turystów? [2009-07-29 13:48 212.76.59.*]
Drodzy Państwo ja też długi czas pracowałam w branży turystycznej prawda jest taka, że tylko nielicznych klientów interesuje fakt, czy kupili imprezę od organizatora czy agenta. Częstą praktyką jest zasada " byle sprzedać" a organizatorów tak naprawdę cokolwiek zainteresuje poza kasą już po tzw. aferze. Nie oznacza to, że ten rynek cały jest "nieuczciwy" - znam wiele biur podróży, które są na rynku od dłuższego czasu i dbają o klientów lecz niestety jest ich coraz mniej. Przy okazji klienci nie potrafią czytać warunków uczestnictwa! Moja rada jest jedna : jeśli w biurze, w którym kupujemy wycieczkę, obsługa nie potrafi dokładnie odpowiedzieć na każde nasze pytanie lub jej wypowiedzi wzbudzają w nas wątpliwości nie kupujmy tam imprezy!!! Zgłośmy się do organizatora i nie omieszkajmy wspomnieć o niekompetencji agenta- to znak dla niego aby sprawdzić z kim tak naprawdę współpracuje. Czytajmy wypowiedzi internautów o danym biurze i zastanawiajmy się jeśli wycieczka jest podejrzanie tania. Zanim podpiszemy umowę wstępną poprośmy o ksero warunków uczestnictwa i w domu przeanalizujmy dokładnie każdy - zwłaszcza ten pisany drobnym drukiem - punkt ! Drodzy Państwo klient nie musi "znać się na " wszystkim - zwłaszcza na tym jakie ma prawa i obowiązki ale ma prawo i nawet powinien pytać, natomiast dobry pracownik powinien cierpliwie wysłuchać, uczciwie doradzić. To nieprawda, że wszyscy w tej branży są oszustami lecz trzeba również zrozumieć oszukanego klienta. Faktem jest, że media często rozdmuchują i wyolbrzymiają tematy ale trzeba przyznać, że bardzo często dzięki nim wielu klientów nie poniesie szkody dlatego nie obrażajmy się na siebie a raczej współpracujmy bo tylko wtedy takie blogi jak ten będą chętnie czytane przez przyszłych klientów i uznane za wiarygodne źródło. Zamiast wytykać sobie błędy raczej wyjaśniajmy je sobie dokładnie i kulturalnie.
Pozdrawiam serdecznie i zachęcam mimo wszystko do udzielania kompetentnych porad i informacji.
J.G. Ps. A biuro Call&Go rzeczywiście stosowało złe praktyki zarówno w stosunku do klientów jak i do swoich pracowników ( wiem to z opowiadania koleżanki z uczelni, która tam pracowała i gdyby nie fakt, że postraszyła sądem i prokuratura uniknęła przykrości).
odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij