TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Nie ma już uczciwych biur podróży?

Data wysłania: 2006-09-05 22:28 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Tym hasłem portal Gazeta.pl na swojej stronie głównej zachęca Internautów do dyskusji na temat tegorocznych wakacji.

Dyskusja prowadzona jest na forum Gazety pl. Turystyka zorganizowana. Czytając poszczególne wypowiedzi nie sposób nie dostrzec, iż udział w dyskusji biorą nie tylko turyści, ale również osoby z biur turystycznych.

Uczestnicy dyskusji na łamach Gazety opowiadają o swoich doświadczeniach z polskimi (i nie tylko) biurami podróży. Chwalą wypoczynek zorganizowany przez takich touroperatorów jak: Alfastar, Orbis Travel, Tatra Travel, Ltur, Pegas Touristic, Triada, Rainbow Tours, Neckermann, Scan Holiday, Autoway Polska, Almatur, Itaka, Sumada Travel, Logostour oraz TUI. Skarżą się na wakacje z takimi biurami podróży jak Triada, Jet Touristic, Raibow Tours, Olimp, Skarpa. Niektórzy z touroperatorów raz oceniani są jako dobrzy organizatorzy, raz jako źli.

Niestety, lektura wątku o uczciwych i nieuczciwych biurach podróży nie może być wskazówką dla turystów, pozwalającą wybrać organizatora przyszłorocznych wakacji. Trudno bowiem ocenić wiarygodność poszczególnych wypowiedzi.

Osoby zainteresowane poznaniem opinii turystów odsyłamy bezpośrednio do wątku na <a target=_blank href='http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=19&w=44438327&v=2&s=0'>forum.gazeta.pl</a>

    • Uczciwe i nieuczciwe biura 

      [2006-09-05 22:28 83.11.13.*]

      Brakuje Im tematów, konkurencja skrobie pięty????   odpowiedz »

      • Uczciwe i nieuczciwe biura 

        [2006-10-30 23:43 194.63.130.*]

        po prostu świetny komentarz do "całokształtu" - pozdrawiam serdecznie, trza nam więcej logiki i więcej sensownych ludzi - takich jak mój przedmówca -
        pozdrawiam!   odpowiedz »

        • Uczciwe i nieuczciwe biura 

          [2006-11-13 11:50 83.24.146.*]

          Nie mylmy uczciwości ze zwykłymi wpadkami. Moim zdaniem trzeba mieć spory tupet, żeby na przykład z powodu opóźnienia samolotu wyklinać pracowników biur i zarzucać im celowe działanie. Chociaż z drugiej strony wpisuje się to w ogólne ramy IV RP ;-)   odpowiedz »

    • Uczciwe i nieuczciwe biura 

      [2006-09-06 11:14 83.31.240.*]

      Gazeta mogłaby jeszcze dodać oceny i opinie pilotów obsługujących grupy. Dowiedzielibyśmy się o wielu istotnych szczegółach, które
      serwują nam polscy turyści.   odpowiedz »

    • Uczciwe i nieuczciwe biura 

      [2006-09-06 11:42 213.17.149.*]

      Na formu jest wiele negatywnych opinii o biurach wymienionych wyżej po tekście "Chwalą wypoczynek...", więc i tu można by oceniać wiarygodność publikowanych informacji. Poza tym na forum wypowiadają się najczęściej osoby niezadowolone (z życia najczęściej). "Prawdziwi" turyści wiedzą co znaczą **** w Egipcie a co np. na Teneryfie i nie dziwią się, że w opcji All Inclusive nie ma Johnny Walkera :-)   odpowiedz »

      • Uczciwe i nieuczciwe biura 

        [2006-09-06 11:59 83.30.86.*]

        Polskie biura podróży są takie same jak polscy klienci.Ci sami klienci pracują w sklepach,urzędach itp. i tak samo obsługują innych klientów.Polski klient chce za marne grosze kupić dobre wczasy,dobry samochód,markowe ciuchy itp.Dlatego tylko bo marnie zarabia.Za jedną wypłatę chce dobrze wypoczęć,dobrze się ubrać,zjeśc itd.NAT TO NAS NIE STAĆ.   odpowiedz »

        • Uczciwe i nieuczciwe biura 

          [2006-09-06 21:24 83.21.77.*]

          a mnie się marzy żeby taka dyskusja objeła wypoczynek w kraju,żeby Polak zrozumiał że tak jak na całym świecie płaci się za standard wypoczynky,a nie szukał dziury w całym jak np pada deszcz i żądał zwrotu za pobyt w pensjonacie   odpowiedz »

        • Uczciwe i nieuczciwe biura 

          [2006-11-20 13:08 155.158.112.*]

          Kompletna bzdura. Polskie biura zawyzaja koszty po to tylko zeby zarobic dla siebie. Jezdze z biur niemieckich na wczasy i przykladem jest pobyt w Paryzu (francuski manhattan doslownie centrum, hotel wysokiej klasy) 3 dni ze sniadaniem za 150 euro. Prosze mi pokazac ktore polskie biuro jest w stanie zorganizowac cos takiego?? Najczesciej daleko od Paryza. Poza tym przyklad. Niemieccy kierowcy sami pakuja bagaze do autobusu ladnie je oznaczajac a u nas?? bylem w Hiszpani i podjechal poslki autokar...cyt. "no pakuta sie szybciej" ( i rece w kieszeni)..na szczescie bylem z niemieckiego biura i smialem sie do lez.   odpowiedz »

          • Uczciwe i nieuczciwe biura 

            [2006-11-21 12:09 83.5.149.*]

            Jakby Polska leżała na miejscu Niemiec też byłoby taniej, bo bliżej.....
            Policz sobie! A kierowcy opisani przez Ciebie???/ To wyjątki. Lepiej podróżuj z tymi niemieckimi biurami..... brak słów   odpowiedz »

          • Uczciwe i nieuczciwe biura 

            [2007-08-02 13:22 83.3.138.*]

            Oczywisćei ze zdarzają sie ciekawe propozycje z zagranicy, ale pamiętajmy że na polskim rynku wbrew pozorom jest mało "tanich" lini lotniczych umożlwiającyhc szybkie i fajne przeloty.
            A co do polskich kierowców-ja akurat narzekać nie mogę   odpowiedz »

        • Uczciwe i nieuczciwe biura 

          [2009-07-31 16:54 79.173.9.*]

          Jest świetne i skuteczne wolnorynkowe rozwiązanie problemu oszukujących biur podróży: ustawowy nakaz rozliczania biur podróży za pośrednictwem bankowych rachunków powierniczych. Zresztą co będę się rozpisywał, możecie zajrzeć tutaj: http://maciejwitkowski.blogspot.com/2009/07/biura-podrozy.html   odpowiedz »

      • Uczciwe i nieuczciwe biura 

        [2006-11-07 20:55 87.101.64.*]

        W październiku wróciłam z urlopu na Wyspie THASSOS organizowanymprzez TRAMP TRAVEL HPLIDAYS INTERNATIONAL w Bielsku Białej, zamiast przepięknej piaszczystej plaży wraz ze słynną plażą Golden Beach, słynną z piasku w kolorze białego marmuru. krystalicznie czystej wody morskiej i pięknemu dobrze zagospodarowanego wybrzeża z niemal białym, delikatnym piaskiem (tak brzmiała oferta biura) zafundowano mi pokrywające całą plażę, wielkie zwały czarno-brunatnego, cuchnącego świństwa, wyglądającego jak "kozie bobki", chmary malutkich muszek, które skakały po człowieku jak pchły gdy tylko na chwilę pozostało się bez ruchu, i chmary os. Te "kozie bobki" to nasiona bawełny, z przewróconego statku, które morze wyrzucało na plażę, a których nikt niestety nie sprzątał. To świństwo leżało na plaży już od początku września, ja wyjeżdżałam 22.09.2006, biuro miało więc dostatecznie dużo czasu na przekazanie informacji, a jednak tego nie zrobiło.Po powrocie złożyłam reklamację u Organizatora Wypoczynku na to, że nie sprostowano oferty i nie poinformuowano mnie o tym co mogę zastać na miejscu, a brak takiej informacji pozbawił mnie możliwości wyboru i podjęcia decyzji o rezygnacji z wypoczynku w takich warunkach. Niestety, biuro nie zadało sobie nawet tyle trudu żeby uważnie przeczytać moją reklamację. I jak tu mieć pozytywną opinię o niektórych biurach podróży. Zapewniam, że nie należę do osób "niezadowolonych z życia" Pozdrawiam z poważaniem
        Krystyna Cieplińska   odpowiedz »

        • Uczciwe i nieuczciwe biura 

          [2006-11-09 20:42 83.13.238.*]

          Pani Krystyno na Plaży Golden beach na Thassos nie ma z całą pewnością piasku w kolorze białego marmuru. Wyspa, owszem słynie z białego marmuru, ale na plażach znaleźć można marmurowe kamyki, a nie piasek... poza tym sama nazwa wskazuje, że na plaży Golden Beach znajduje się przepiękny piasek, dający złudzenie złotego. Poza tym, jaki wpływ na "bobki na plaży" mogło mieć biuro? Thassos jest fantastycznym miejscem, gdzie jest wiele innych plaż godnych odwiedzenia, o wioskach i przepieknych gorach nie wspominając.   odpowiedz »

          • Uczciwe i nieuczciwe biura 

            [2006-11-13 23:24 87.101.64.*]

            Pisząc o piasku w kolorze marmuru zacytowałam ofertę biura - Organizatora mojego wypoczynku - to po pierwsze, a po drugie nie mam pretensji do BiuraTRAMP TRAVEL HPLIDAYS INTERNATIONAL w Bielsku Białej, o to, że plaża była totalnie zanieczyszczona, ale o to, że Szanowne Biuro nie sprostowało swojej oferty i nie poinformowało mnie o tym co mogę zastać na miejscu, a miało taki obowiązek.
            Być może komuś byłoby przyjemnie odpoczywać na totalnie zanieczyszczonej cuchnącej plaży w towarzystwie koszmzrnych muszek-pchełek, mi nie, tym bardziej, że oferta biura była skrajnie różna od tego co zastałam na miejscu.
            Pozdrawiam Krystyna   odpowiedz »

        • Uczciwe i nieuczciwe biura 

          [2006-11-25 16:44 83.22.149.*]

          witam
          jesli chodzi o biuro Tramp Travel to jestem zszokowana ich oferta oraz folderami, które znacznie odbiegaja od rzeczywistosci. w sierpniu wykupiolam wraz z przyjaciolka wycieczke na Riviere Olimpijska. co sie okazalo jechalysmy autokarem bez kimatyzacji, z zamknieta toaleta, zepsutymi siedzeniami, a w Macedonii zaczal nam sie palik autokar! jednym slowem koszmar! jednak to co zobaczylam w leptokarii znacznie pogorszylo moj wypocfzynek. na umoiwie mialam okreslonemiejsce pobytu dokaldne, jednak plaza znajdowala sie w odleglosci prawie 1500 m. zamowilymy sobei specjalnei pokoj z lazienka i jeszcze to podkreslalysmy, co sie okazalo ze lazienka byla osobna, znajdowala sie ok 50-70 m za pokojem, gdzie od strony ulicy byly oszklone dzwi... jednym slowem porazka! moj pilot w autokarze ze tak powiem mial niezla banie, non stop zatapial sie w alkoholu a pozniej opowiedal przedziwne historie. oczywiscie po przyjezdzie zlozylam reklamacje a po miesiacu dostalam odpwioedz ze moaj reklamacja zostala odrzucona!
          Ludzie! nie dajcie sie Tramp Travelowi, walczcie o swoje! to tanei biuro ale nie zawsze maja do zaoferowania bezstresowe wczasy. szukalam oficjalneo forum tego biura, zeby wszyscy dowiedzieli sie jak to mniej wiecej wyglada.
          pozdrawiam
          Dominika   odpowiedz »

        • Uczciwe i nieuczciwe biura 

          [2007-08-02 13:24 83.3.138.*]

          rozumiem Pani niezadowolenie, ale z tego co sie orientuję (co również jest zapisane w warunkach uczestnictwa imprezy) wszelkie reklamacje należy juz na miejscu zgłaszać u rezydenta badz pilota-wowczas mialaby Pani wiesze szanse na pozytywne rozpatrzenie reklamacji.   odpowiedz »

          • Uczciwe i nieuczciwe biura 

            [2008-09-26 15:56 89.77.127.*]

            zgłaszać to można jak prawo pozwala, przez 2 lata a nie u rezydenta....co posprzątałby plaże? głupie tłumaczenie. to tak jakby towar sprzedawać i 3 tygodnie stanu magazynowego nie znać a potem na magazyniera zrzucić, że towaru nie wydał...   odpowiedz »

      • Uczciwe i nieuczciwe biura 

        [2008-06-25 20:38 77.253.123.*]

        Ale gust - to wóda dla touroperatorów piszących na forach   odpowiedz »

      • Uczciwe i nieuczciwe biura 

        [2008-09-26 15:15 89.77.127.*]

        dziwna wypowiedz. niestety to wynika z prostej psychologi a nie, że ktoś jest w życiu niezadowolony. zadowolona osoba mało komu powie, że super i poleca, raczej zapytana a nie sama z siebie. niezadowolona poinformuje wszystkich, z którymi bedzie rozmawiać. psychologia zwykła, wykorzystywana w marketingu. dlatego firmy z prawdziwego zdarzenia nie pozwolą na niezadowolenia klienta abstrahując nawet od branży turystyki. tylko Polska to piękny kraj ale nie dla klientów. firmy o tym wiedzą i to wykorzystują. zamiast dać komuś 100 zł żeby powiedział - wiecie co, ale to biuro jest zajebiste. dali dupy ale nie dość, że mi zwrócili 5% to jeszcze flachę dostałem. ale po co? lepiej stracić 10 klientów niz zyskać 5. pewnie. poczekajmy jak światowi giganci wezmą się za nasz rynek. wtedy wszystkie pseudo biura pójdą papa.
        p.s. rada dla Ciebie: nie traktuj ludzi walczących o swoje jako niezadowolonych z życia. zrób sobie bilans ile straciłaś nie reklamując czegoś, itd...ja zrobiłem i od razu zmieniłem podejście....   odpowiedz »

    • Uczciwe i nieuczciwe internauty 

      [2006-09-06 12:33 84.10.18.*]

      Czytam posty i się smieję. Widzę na nich całkiem spore grono pracownikow BP, starających sie o premie i ich klientów, liczących że zapracują na jakiś rabat
      Oraz wyładowanie naszych ogólnych frustracji - na Millera, na Kaczyńskich, na własną bezradność jaki i czyjeś niechlujstwo.
      Całe życie podróżuję zarówno na własny rachunek jak i poprzez biura podróży.
      Zazwyczaj z wielką przyjemnością. Jak kiedyś próbowano juz na miejscu "wtrynić" nam obowiązkową wigilię i stlwestra (byliśmy jedynymi Polakami w tym hotelu zaś opłata podwajała koszt wyjazdu) po cichu umówiłem się z naszą rezydentką, iż pomoże mi wykręcić się, bo i tak planowałem wypad na pustynię. Frajerzy (przepraszam za słowo) pienili się i płacili, ja mialem super wyprawę, gdzie
      moje koszty były za kilka dni niższe niż ta jedna kolacja
      Dziewczyna tym chętnej pomogła, bo w noc przylotu bylem jedynym, który nie kłócił się w jakiej kolejności autokar ma rozwozić nas po hotelach (jak dać satysfakcję pasażerom calego samolotu, rozwożonym do kilkunastu hoteli i próbujących powołać komisję śledczą, by uchwaliła, który z kilkunastu hoteli ma być pierwszy, który ostatni?)
      Widziałem/słyszalem polskiego turystę, który zapowiedzial procesowanie się z BP - bo on raz poszedł na bazar, gdzie zapłacił za pamiątkę o 30 % więcej niż ja, uwielbiający wędrówki i pogawędki, czy to w wiedeńskich kawiarniach, czeskich piwiarniach, arabskich herbaciarniach. Ktore wolę od "macdonaldów".
      Więc pamiętam bogracz na wegierskiej wsi, najlepszy w życiu, kozie golonki na dworcu autobusowym na Teneryfie. A nawet 3 tygodnie "sraczki", gdy sam wybierałem dania w kuchni kurdyjskiej knajpki. Albo - gdy po wypiciu jakiegoś lokalnego wynalazku zobaczyłem za chatą "kuchcika" myjącego w strumieniu
      szklanki, któremu trąd zjadł pół twarzy i większość palców.
      Nasze Biura Podróży działają jak cały nasz kraj, zarówno personel ani klienci nie są lepsi, gorsi od "średniej statystycznej".
      Są ewidentne wpadki - ale i domagania się zwrotu 300 % kosztów, jeśli raz zabraknie papieru toaletowego, a nie umiemy o niego poprosić.
      Albo żądania zmian ustawowych wobec wszystkich biur, bo jedno zawaliło
      Nie dajmy się zwariować   odpowiedz »

      • Uczciwe i nieuczciwe internauty 

        [2006-11-09 15:27 83.24.167.*]

        Pięknie to ująłeś. A najbardziej drażnie mnie przeświadcznie niektórych turystów, że po drugiej stronie są roboty, które należy zjeżdżać za każdą duperelkę. Wzajemny szacunek napewno oszczędziłby obu stronom niepotrzebnych spięć.   odpowiedz »

        • Uczciwe i nieuczciwe internauty 

          [2007-03-26 09:46 81.18.212.*]

          Moze te liczne reklamacje są tez zwiazane z ciągle istotną barierą językową naszych turystów - i gdy brak mydła lub papieru toaletowego w tej beznadziei tkwią do końca pobytu
          Kiedyś zakwaterowano mnie w hotelu, gdzie łazienka nie była posprzatana i zalana wodą - choć ze sprzataczką nie mieliśmy wspólnego języka, przyprowadziłem ja, pokazałem i za 10 minut było OK
          Bywają błędy BP, albo hotelu, albo rezydenta - zwykle daje się je jednak szybko naprawic przy odrobinie dobrej woli z obu stron.
          Bardziej żartem niż krzykiem
          Ja naiwnie zakładam, iż celem BP i hoteli jest świadczenie usług, nie zaś robienie na złość klientom
          Zaś dla klientów celem jest wypoczynek, odreagowanie stresów, zobaczenie czegoś nowego
          Jestem ssfrustrowany widząc Polaków, nie odróżniających nawet w jakim hotelu/mieście/kraju byli/pili
          Zadziwionych, że "zaryzykowałem" 3 km spaceru na bazar w sąsiedniej miejscowości (ale była zabawa, gdy przez pomyłkę trafilismy z ledwie pełnoletnim synem do "dzielnicy czerwonych latarń" - choć nie skorzystaliśmy z usług)...
          Albo ze wypożyczamy rowery, by zrobić wycieczkę 30 km...
          "Tubylczym" autobusem jedziemy 300 km, gdy biorę na kolana dziecko jakiejś Murzynki...
          I nic nie mam przeciw wspólnym wyjazdom z prawdziwymi turystami i turystkami
          Zazdroszę mojej córce, znającej lepiej ode mnie j. angielski, znającej język arabski - odwiedzającej w Maroku "targ narzeczonych" - gdzie pary same się dobierają, nie przez rodziców
          Uczestniczacej w festiwalach "Jedwabnego Szlaku" w syryjskiej Palmirze, gdzie występują folkowe (a nie tylko folklorystyczne) zespoły od Portugalii po Japonię (ekspedycje polskich dziennikarzy trafiają tam tydzień przed albo tydzień po takim festiwalu). Córka oświadczyła, iz zamiast Mazowsza, bardziej pasowałyby tam polsko-jamajskie kapele korzystające z góralskich inspiracji...
          Tego samego zdania jest tamtejszy Minister Tiurystyki   odpowiedz »

      • Uczciwe i nieuczciwe internauty 

        [2007-03-26 09:16 163.157.254.*]

        Piąteczka! Jestem pewna, że gdybyśmy spotkali sie gdzieś na wyprawie dobrze razem byśmy się bawili! zgdadzam sie z tobą. Opienie typu : hotel be, bo ma 4* a nie bylo czyścika do butów, czy że jedzenie monotonnne a stoły szweckie 10m syto zastawione- osłabiają mnie.

        Milych i interesujących wypadów.   odpowiedz »

      • Uczciwe i nieuczciwe internauty 

        [2008-09-26 15:03 89.77.127.*]

        dla mnie brak papieru, zapsuta umywalka, itd...to nie problem. inne opisane historie, dobrze to ująłeś. autobus, itd...ale patrząc na koniec Twojej wypowiedzi mocno mnie zmartwiłeś. zobacz co się dzieje. w każdej umowie sa zakazane klauzule. robi cos ktoś z tym. jaki to problem sprawdzić co miesiąc 2.000 biur podróży. ile to stron umów. ok. 20.000. wystarczy szkolenie dla 10 osób, z których każda dostanie 2.000 zł wynagrodzenia i za 20.000 zł/ miesiąc masz Państwową kontrolę takowych biur pod wzgl. łamania prawa. kara to 10% przychodów biura więc dopóki się nie nauczą bedą takie kary dostawać. przez kilka lat zbierze się na odpowiedni fundusz, z którego odpowiednie odszkodowania byłyby wypłacane ludziom poszkodowanym przez biura. oczywiście po decyzji uokik. w perspektywie lat biuro podróży zawarłoby w umowach inne klauzule typu: za opóźnienie lotu klientowi należy się zwrot 5% wart. wyjazdu. jeżeli opóźnienie trwa ponad 2 dni, klient może zrezygnowac dostając zwrot 110% wart. wyjazdu, itd...pomyśl o tym w ten sposób. pewnie zawsze można zagryźć wargi, powiedzieć parę brzydkich słów i tyle...ale czy warto? i ile razy?   odpowiedz »

    • Uczciwe i nieuczciwe biura 

      [2007-03-14 01:45 193.19.165.*]

      piekne wczasy" w czasie drogi mozesz stracic wszystko-bo spalony doszczetnie autokar faktycznie moze zabrac wszystko. tego doswiadczyli uczestnicy wczasow do nei-pori. posiadam zdiecia.odpisze na kazdy meil. bodzio59@onet.eu odpowiedz   odpowiedz »

    • Itaka - całkowita pomyłka UWAGA NA NICH!!! 

      [2010-05-11 20:55 78.166.11.*]

      Witam. W maju wyjechaliśmy na wczasy do Turcji do miejscowości Kemer Hotel Victoria. To co nas spotkało ze strony pseudo Biura "NOWA ITAKA" to poniżenie godności człowieka, a mianowicie:
      Zgodnie z opisem oferty z której skorzystaliśmy, mieliśmy zostać zakwaterowani w hotelu 3*. Według opisu pseudo - biura:

      HOTEL: trzygwiazdkowy, kameralny i zadbany, położony w pięknym ogrodzie, zajmujący obszar ok. 5500 m², zbudowany w 2004 r., rozbudowany i odnowiony w 2008 r.; 88 pokojów, 2 budynki, 2 i 3 piętra (brak windy), całodobowa recepcja, restauracja - dania w formie bufetu, bar przy basenie, bezpłatny Internet bezprzewodowy w lobby; akceptowane karty kredytowe: Visa i Mastercard.

      Na miejscu, czekała nas przykra niespodzianka, okazało się że hotel nie spełnia wymagań nawet hotelu 2* (chociaż nie do mnie należy kategoryzacja hoteli). Budynek w którym zamieszkaliśmy, rażąco różni się od obiektu przedstawionego w ofercie, a wielkość ogrodu (5500 m2, to jest dla informacji 55 a - jeśli ktoś nie potrafi dokonać prawidłowych pomiarów, w rzeczywistości zajmuje najwyżej 5 a - to jest 550 m2.

      Pokój według opisu Itaki:

      POKÓJ: 2-os. (możliwość 1 lub 2 dostawek), przytulnie urządzony, ok. 16-20 m², indywidualnie sterowana klimatyzacja, łazienka (prysznic, wc; suszarka), telewizja satelitarna, sejf (płatny); łóżeczko dla dziecka do 2 lat gratis; balkon (stolik, krzesełka).

      Okazuje się jednak że łącznie z łazienką posiada zaledwie nie więcej niż 14 m2. Telewizja satelitarna w pokoju obejmuje bogatą ofertę programową (jeden program i to w dodatku telezakupy mango - zaczynam przypuszczać że firma sprzedająca za pośrednictwem telewizji jest sponsorem tych oszustów, skoro wszyscy goście są zmuszeni do całodobowego oglądania reklam). Jedyne co jest zgodne z opisem to dostęp do Internetu bezprzewodowego i krzesełka na balkonach. Wracając do sedna, po przybycie na miejsce zastaliśmy pokój nieposprzątany, bez pościeli (tylko narzuta), bez ręczników z ogromną dziurą w łazience, z zepsutym prysznicem, brakiem ciepłej wody i koszem pełnym śmieci.

      Będąc pracownikiem branży turystycznej myślę że minimum sanitarne dla gości powinno być zachowane. Jako pilot wycieczek jeżdżę na wiele imprez turystycznych, i mogę spokojnie określić że warunki pobytowe i sanitarne w schroniskach młodzieżowych są o wiele lepsze niż w obiekcie do którego kieruje biuro swoich klientów. W przedmiotowej sprawie, zdarzenia potoczyły się następująco: Po licznych interwencjach otrzymaliśmy ręczniki a następnego dnia pościel, która była zmieniana sporadycznie. W związku z faktem, iż byliśmy świadomi że nie wyjeżdżamy do luksusowego hotelu, na wstępie pogodziliśmy się z zaistniałą sytuacją. Sytuacja która jednak spotkała nas później, zakrawa na wielką kpinę z turystów ze strony Itaki. A mianowicie wyżywienie!!!! Śniadania, lunch oraz obiad to fikcja i obraza godności człowieka. Hotel na śniadanie serwuje starą, śmierdzącą pseudo wędlinę, kilka jajek których po godzinie 9 już nie ma, stary kozi ser oraz zieleninę która nie przedstawia żadnych wartości odżywczych. Więc oprócz kawy nie ma produktu przydatnego do spożycia. Lunch natomiast wygląda w następujący sposób. Wszystkie resztki pozostałe ze śniadania i dnia poprzedniego dokładane są do sałatek a do tego na wszystkich hotelowych gości serwowana jest jedna stara cuchnąca ryba lub jedna taca starego mielonego mięsa którego po półgodzinie zaczyna brakować. I to jest całe menu. Obiad na podsumowanie dnia, obejmuje natomiast pozostałości z poprzednich posiłków (np. pozostał ser ze śniadania jest mielony i podawany do sałatek) oraz jedną tacę wątpliwego pochodzenia mięsa. Na deser zaserwowany został budyń z widocznymi i uwiecznionymi na zdjęciu śladami pleśni. Hotel wyznaje zasadę że w przyrodzie nic się nie może zmarnować, a człowiek to świnia i wszystko zje.
      To "wspaniałe" wyżywienie oferowane przez tzw. "3* obiekt", doprowadziło nas do poważnych niestrawności i sensacji żołądkowych (Myślę że jeśli w Turcji istniałaby taka instytucja jak Sanepid, to hotel zostałby zamknięty w trybie natychmiastowym o jego kierownictwo zostałoby obciążone ogromnymi karami finansowymi). W konsekwencji, mimo wykupienia w Itace wyjazdu z wyżywieniem od drugiego dnia pobytu nie korzystaliśmy w ogóle z menu oferowanego przez ten przybytek, gdyż jeszcze w zdrowiu chcieliśmy powrócić do kraju. Hotel, zgodnie z opłaconą ofertą Firmy, oferuje formułę All inclusive. Według opisu:

      ALL INCLUSIVE: śniadanie (7.30-9.30), obiad (12.30-14.30), kolacja (19.30-21.30), przekąski (12.00-16.00, 23.00-23.30), kawa, herbata i ciastko (16.00-17.00), nielimitowana ilość napojów bezalkoholowych i lokalnych alkoholi (10.00-23.00); wymagane noszenie opasek all inclusive.

      Wszyscy, wiemy w jaki sposób turysta wykupujący tę opcję powinien być potraktowany. W przypadku tego hotelu wariant ten jest całkowitym nieporozumieniem. Personel podający napoje, nalewa je z wielkimi problemami i łaską, a alkohole, podawane są w ilości około 0,5 cm na całą szklankę, gdyż standardowo zaczyna już ich brakować po południu, a o przekąskach i ciastach o których biuro wspomina można sobie tylko wymarzyć.

      Kolejnym absurdem zawartym w ofercie jest bezpłatna plaża hotelowa. Według opisu:

      PLAŻA: publiczna, na której hotel ma swój prywatny odcinek, ok. 600 m od hotelu - bezpłatny dowóz do plaży co 45 min, malowniczo położona, piaszczysto-żwirkowa, na plaży bar objęty ofertą all inclusive - napoje chłodzące, popołudniowa kawa, herbata i ciastko oraz bezpłatne leżaki i parasole;

      Totalny mit. Hotel dzierżawi kawałek plaży od innego hotelu. Materace i ręczniki są płatne, formuła All inclusive ogranicza się jedynie do oferowania wody mineralnej ( w słoneczne dni praktycznie gotującej), a o popołudniowej przekąsce można zapomnieć. Aby więc wypocząć należałoby się więc wybrać nad basen. Nic bardziej mylnego! Przy basenie znajduje się około 20 leżaków na cały hotel. Aby sobie zająć leżak, należy wstać jak do pracy, czyli o 6 rano i przy okazji zapomnieć o śniadaniu by przypadkiem ktoś inny nie zajął wybranego miejsca. W innym przypadku należy opalać się jak w wojsku na baczność.

      Skandaliczne jest również zachowanie obsługi technicznej hotelu. Zepsuty prysznic, brak kabla antenowego do telewizora, to celowe działanie, mające na względzie naciągnięcie turystów na pieniądze w zamian za szybką naprawę. (Aby naprawić prysznic, należy wyciągnąć uszczelkę z sitka prysznica, która blokuje odpływ wody. Osoba która nie zna się na hydraulice i przypadkiem na to nie trafi, zmuszona jest kąpać się na kolanach lub zapłacić za usunięcie usterki).

      Jeszcze jednym ważnym aspektem jest stan toalet na ternie hotelu w pobliżu baru i restauracji. Myślę, że przedstawione poniżej zdjęcia mówią same za siebie!!

      Reasumując, przedstawione warunki w Państwa ofercie katalogowej, całkowicie i rażąco różnią się od stanu faktycznego, a dłuższy pobyt w tym miejscu może zakończyć się poważną chorobą zakaźną a w konsekwencji długą i kosztowną rekonwalescencją. Widząc również zachowanie rezydentów, którzy to podczas pierwszego spotkania na samym wstępie informują turystów jak mogą się skontaktować z lekarzem, myślę, że Itaka jest w pełni świadomi panujących tutaj warunków oraz że przypadki zakażeń są tu i będą występować na porządku dziennym.

      Oczywiście próby reklamacji w u Tych oszustów zakończyły się fiaskiem. Biuro nie przestrzega w żaden sposób prawa i ustawy o usługach turystycznych. Panie Marszałku Województwa Opolskiego może warto się przyjrzeć praktyką tego biura i w końcu wyciągnąć konsekwencje a może zawiesić koncesję organizatora turystyki. Sprawę kieruje do sądu.

      Paweł   odpowiedz »

    • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

      [2010-07-27 15:16 83.6.62.*]

      Jest wiele uczciwych biur. Moim zdaniem nie ma co uogólniać. Mam masę znajomych zadowolonych z wakacji. Ja w zeszłym roku byłam z alfastarem i teraz też z nimi jadę. Przyczyna jest prosta - podobało mi się wtedy, wierzę, że fajnie będzie też teraz.   odpowiedz »

    • Uczciwe i nieuczciwe biura 

      [2008-04-29 10:21 77.253.208.*]

      oczywiscie kazdemu moze sie zdarzyc jakis niewypal ale generalnie przadne biuro nie pzwala sobie na takie sytuacje wiem bo sama pracuje w nieduzym biurze turystycznym gdybym byla nieuczciwla w stosunku do klienta to bvylby moj koniec dzialalnosci   odpowiedz »

      • sumiennośc i uczciwość 

        [2008-08-18 14:39 83.18.46.*]

        Zgadazam sie calowicie tylko sumiennością ,uczciwością i pracowitością można zadowolic Klienta , który chce wypocząć a nie sie stresować a my od tego jestesmy by był podczs wyjazdu jak w raju .
        pozdrawiam   odpowiedz »

      • Uczciwe i nieuczciwe biura 

        [2008-08-05 10:54 83.24.141.*]

        Ja polecam Alfestar. Moim zdaniem uczciwe biuro.   odpowiedz »

        • Uczciwe i nieuczciwe biura 

          [2008-08-08 10:49 83.24.156.*]

          zastanawiam się nad tym biurem, słyszalam od wielu osób, że właśnie fajne wycieczki organizują. Na necie tez dobre opinie na temat tego biura   odpowiedz »

          • Uczciwe i nieuczciwe biura 

            [2008-08-12 10:53 83.24.144.*]

            A sądziecie o tych biurach? 1) Alfastar, 2) Neckerman, 3) Triada. Chciałabym wykupic sobie wycieczkę do Egipu.   odpowiedz »

            • Uczciwe i nieuczciwe biura 

              [2009-09-22 14:46 83.12.158.*]

              neckermann   odpowiedz »

        • Uczciwe i nieuczciwe biura 

          [2008-09-09 10:25 83.24.176.*]

          a ja się z Toba mogę zgodzić. Praktycznie wszyscy ode mnie z rodziny jeżdżą z tym biurem i sa zadowoleni. ja tez byłam z nimi w Egipcie i świetnie sie bawiłam. Mysle, ze to uczciwe biuro oczywiście czasami zdazaja sie jakies dopłaty paliwowe, ale to wszedzie tak jest.   odpowiedz »

        • Uczciwe i nieuczciwe biura 

          [2008-10-02 11:07 83.24.157.*]

          dla mnie alfa jest najlepszym biurem , wszedzie z nimi smigam. Jeszcze jest triada spoko.   odpowiedz »

          • Uczciwe i nieuczciwe biura 

            [2008-10-21 11:43 83.24.176.*]

            masz racje. Alfa albo triada. Częściej jednak latam z alfa na wakacje.   odpowiedz »

          • Uczciwe i nieuczciwe biura 

            [2008-10-24 10:42 83.24.146.*]

            alfastar to stare, sprawdzone biuro. Polecam   odpowiedz »

      • Uczciwe i nieuczciwe biura 

        [2009-10-29 14:21 83.21.6.*]

        troche podrozuje, czasem korzystam z biur podrozy. I wydaje mi sie ze ilu polakow tyle opinii. Duze, sieciowe biura sa dobre bo marka, ale zle bo ida na masowke. Lokali touropertatorzy nikt ich nie zna, obawa czy sa wyplacali, ale moga byc dobrze bo indywidualne podejscie do klienta.
        Zawsze wybieram lokalnych tour, bo milo jest porozmawiac z druga osoba, ktora robi cos z pasji. Choc kazdemu zdarza sie wpadka.   odpowiedz »

    • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

      [2008-04-30 09:34 83.24.171.*]

      Czesto wpadki w czasie wakacji nie wynikaja z winy biura, czesto jest to wina np. przewoznikow. Ja najczesciej wyjezdzam z Alfa Star. Sprawdzilem ich juz kilkakrotnie i na tegoroczne wakacje rowniez wybiore sie z tym biurem   odpowiedz »

      • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

        [2008-06-19 12:28 83.24.157.*]

        Ja z chłopakiem tez właśnie przeglądam oferte bp alfa star. Myślimy nad Sharm. Byłes tam? jeśli tak, to może mógłbyś napisać pare słów o tej podróży. To będzie nasza podróz poślubna,więc chcielibyśmy żeby to miejsce było wspaniałe a spędzony tam czas niezapomniany.   odpowiedz »

        • Sharm... 

          [2008-06-19 15:07 84.10.244.*]

          Oczywiście piekne miejsce
          Zarówno hotele ultra-lususowe, jak i w średniej cenie
          Mozna pod opieką intruktorów (nawet polskich) ponurkowac, popłynąć promem na afrykański brzeg Morza Czerwonego, do Hurghady (a tam można kąpać się z delfinami).
          Polecam też zapisanie się na wycieczkę lub wynajecie na cały dzień taksówki (tanio !) by odwiedzić górę i klasztor św. Katarzyny - to tam Mojżesz otrzymał tablice z dekalogiem, to tam dalej rośnie krzak gorejący. Klasztor założony przez matkę Konstantyna Wielkiego, zarazem najstarsze bez przerw działacące biskupstwo na świecie z unikatowymi zbiorami. Wielu nocą już rusza na szczyt by zniego zobaczyć niesamowity wschód słońca.
          Życzę więc udanej podróży poslubnej - ale błagam, nie ograniczajcie sie do hotelu i plaży....   odpowiedz »

          • Sharm... po polsku 

            [2008-06-20 11:05 84.10.244.*]

            polecam też http://sharm-el-sheikh.ovh.org/ - mapy, opisy w języku polskim   odpowiedz »

        • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

          [2008-07-21 10:54 83.24.165.*]

          Ja Wam moge napisac, ze moja wyprawa do Sharm była rewelacyjna. Spędziliśmy z chlopakiem 2 wspaniałe tygodnie w hotelu Dreams Beach. Hotel położony ok 15 km od lotniska, wiec nie jest daleko. Na terenie hotelu dużo fajnych basenów, małych, dużych. Do plaży też bardzo bliziutko. W hotelu jest też dużo fajnych atrakcji sportowych, np. korty tenisowe, bilard, piłka siatkowa, centrum nurkowania. Naprawdę fajnie można spędzić czas. My także wykupiliśmy sobie 2 dniowa wycieczkę do Jerozolimy, wiec to była tez niezapomniana wyprawa. Ach! chętnie bym to powtórzyła. Z biura tez byliśmy zadowoleni ( Alfastar) bo wywiązało sie z umowy dobrze.   odpowiedz »

          • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

            [2008-07-24 12:25 83.24.119.*]

            Ja tez byłam z chłopakiem 2 tygodnie w Egipcie z tym biurem. Udane wczasy!   odpowiedz »

            • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

              [2008-08-07 11:08 83.24.173.*]

              Teraz jest rzeczywiście ciężko znaleźc dobre, uczciwe biuro podrózy. Ale ja np. byłam w tym roku z bp Alfastar w Bułgarii i wróciłam zadowolona. Dosyć fajnie było, miłe wrażenia. Bułgaria jest naprawdę piękna. Nie spodziewałam się.   odpowiedz »

            • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

              [2008-09-22 10:05 83.24.168.*]

              Do uczciwych mogę zaliczyć biuro Alfa Star, triade i Oasis.   odpowiedz »

              • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

                [2008-09-23 11:21 83.24.119.*]

                Coraz częściej słyszy sie o oszustwach biur pdrózy, ale mnie na szczęscie jeszcze nic takiego nie spotkało. Byłam 2 razy na wycieczce zorganiowanej przez biuro, raz w Egipcie z alfa star rok temu, aa w tym roku z triada i tez było fajnie.   odpowiedz »

              • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

                [2008-09-26 10:53 83.24.155.*]

                Byłam raz z triada na wyciecze, było całkiem w porządku, ale innym razem pojechałam z Alfa Star i byłam zadowolona bardzo z wycieczki. teraz zawsze z nim jeżdże.   odpowiedz »

              • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

                [2008-10-03 10:44 83.24.151.*]

                ja latam tylko z alfastar triada - dla mnie to są najlepsze biura   odpowiedz »

        • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

          [2008-07-09 12:26 83.24.114.*]

          Ja jestem zadowolona z bp Alfa Star. Dobra organizacja, fajni piloci i w ogóle jakoś tak zawsze miło jest na tych wycieczkach. Mam do nich zaufanie. Jak na razie nie miałam żadnych problemów z nimi.   odpowiedz »

          • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

            [2008-07-18 11:09 83.24.175.*]

            My z mężem tez jesteśmy zadowoleni z tego biura. W zimie byliśmy z nimi w Egipcie, a teraz we wrześniu lecimy do Bułgarii :)   odpowiedz »

            • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

              [2008-08-04 12:36 83.24.128.*]

              Na pewno są. Ja jestem w trakcie szukania jakiegoś biura. Moi znajomi np jeżdżą z Alfastar wszędzie i są zadowoleni. Myślę, że ja tez skorzystam z ich oferty w tym roku.   odpowiedz »

          • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

            [2008-09-12 10:56 83.24.120.*]

            Jak to nie ma, jasne, że są. Wiadomo, że czasami zdarzy sie coś, czego nie ma w umowie, typu dopłaty paliwowe itp. Ale tak jest wszędzie. Wydaje mi sie, ze z biur uczciwych, z ktorymi miałam do czynienia to na pierwszym miejscu jest alfastar, na drugim trada, a na 3 scan holida.   odpowiedz »

      • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

        [2008-07-15 09:45 83.24.121.*]

        Sa, ja jeżdżę zawsze z AS i zawsze jest w porządq.   odpowiedz »

        • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

          [2008-07-23 10:12 83.24.176.*]

          Moi dziadkowie byli rok temu w wakacje na wczasach w Egipcie + 2-dniowa wycieczka do Jerozolimy. Organizatorem było bp Alfastar. Dziadkowi wrócili bardzo zadowoleni z wakacji. Mówili, ze wszystko było tak jak w umowie, duzo zwiedzali, każdy był miły. Także ja chyba w tym roku tez gdzieś się wybiorę z tym biurem.   odpowiedz »

        • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

          [2008-08-18 10:56 83.24.146.*]

          Nie wiem co wybrac, Alfastar czy Neckerman... help!!!!!   odpowiedz »

          • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

            [2008-09-29 11:53 83.24.144.*]

            z tego co mi wiadomo neckerman ma bardzo drogie wycieczki, zdecydowanie tańsze jest biuro alfastar.   odpowiedz »

          • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

            [2008-10-01 12:00 83.24.127.*]

            Neckerman jest drogi! Alfa ma o wiele tańsze wycieczki.   odpowiedz »

            • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

              [2010-10-05 13:37 79.189.99.*]

              Neckermann Polska to biuro godne polecenia świadczące uslugi na wysokim poziomie. Jeżdżę z nimi od 5 lat i nigdy się nie zawiodłem !
              I wcale nie jest drogie - trzeba sprawdzić wszelkie oferty tego biura, a nie kierować się obiegową opinią nt. wysokich cen.
              Trzeba mieć świadomość tego co sie wybiera i na co decyduje.
              Wymieniane tu biura świadczą często niski poziom usługi, są nieuczciwe, kręcą , zaniżają ceny najczęściej kosztem poziomu hoteli, by być "konkurencyjnym " cenowo.
              Zasada jest podstawowa - nikt niczego nie daje darmo. Więc jak cena oferty odbiega znacząco od obowiązujących na rynku - to niech korzysta z takich ofert ten dla którego priprytetem jest tylko i wyłacznie cena a nie komfort pobytu i wakacje bez niemiłych niespodzianek   odpowiedz »

        • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

          [2008-09-19 11:08 83.24.140.*]

          ja tez z nim czesto podróżuje, alfastar to dobre biuro. Kiedyś bylam tez z triada i tez bylo w porzadku.   odpowiedz »

          • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

            [2008-10-22 11:29 83.24.164.*]

            alfastar to uczciwe biuro. ma juz swoje lata i ludzie sa generalnie zadowoleni z wycieczek, które organizują.   odpowiedz »

        • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

          [2008-10-17 10:43 83.24.171.*]

          moge sie przyłaczyc do wypowiedzi. Ja tez już od paru lat latam z nimi na wycieczki, byłam w BUłgarii, Turcji, Egipcie i świetnie sie bawiłam. Nie mialam żadnych problemów, nie musiałam sięz nikim kłócić, całkiem ok bylo.   odpowiedz »

        • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

          [2008-10-15 12:30 83.24.134.*]

          Ja tez lubie biuro alfastar. Bardzo dobrze wszystko wyjasniaja, miła obsługa biura, wszystko jest jasne. Wycieczki są ciekawe i zawsze dobrze zorganizowane, żadnych niemiłych sytuacji nie ma. Przynajmniej mi sie nigdy nie zdarzyły.   odpowiedz »

          • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

            [2008-10-16 11:23 83.24.177.*]

            ja tez lubie tam zamawiać wycieczki. Rzeczywiście dobrą mają organizacje. Wielu moich znajomych z nimi lata.   odpowiedz »

      • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

        [2008-08-06 13:02 83.24.149.*]

        Ja w tym roku lecę z nimi do Turcji. Razem z mężem i synem wybieramy sie na 2 tygodniowe wczasy we wrześniu. Wykupiliśmy sobi tez wycieczkę fakultatywna do Kapadocji.   odpowiedz »

    • Uczciwe i nieuczciwe biura 

      [2010-07-24 14:09 95.48.86.*]

      Odkrywamy Turcję
      Wyjazd na wczasy z Almaturem pozwolił odkryć nie tylko Turcję, ale również nieuczciwość biura podróży.
      1. Nikt nie poinformował nas, że wczasy są połączonym wyjazdem z grupą młodzieżową. Różnice w traktowaniu obu grup są bardzo istotne: lepsze warunki hotelowe dla młodzieży - cicha okolica lepszy standard hotelu, dowożono ich na zwiedzanie w Didim polskim autokarem( za który płaciliśmy tak samo), nasza część musiała płacić za podróż miejscowymi busami i jeździć w 30 osób w 16 osobowym busie, w drodze powrotnej młodzież dostała suchy prowiant na drogę, my płaciliśmy za wszystko sami. Ważne w tym wszystkim jest to, że owa młodzież była pełnoletnia, nie dzieci, które wymagają specjalnego traktowania.
      2. Zakwaterowanie - pierwszy nocleg i pierwsze rozczarowanie - płaciłam za pokój trzyosobowy, mieszkałam w pokoju dwuosobowym z dostawką( co jak powszechnie wiadomo jest dużo tańsze!!), kolejne noclegi w Didim - hotel trzygwiazdkowy, ale na warunkach tureckich, o czym biuro nie raczyło poinformować, w naszych warunkach odpowiada standardowi 1-2 gwiazdek, tu również pokój trzyosobowy był tej samej wielkości co 2 osobowy tyle że dostawiono w nim trzecie łóżko - ciasno, hotel po remoncie nieposprzątany - balkony zakurzone, na szybach resztki farby, przy otwieraniu drzwi tynk się sypie na głowę. Miałam szczęście bo mój pokój był sprzątany codziennie, ale niektórzy musieli robić awanturę żeby po 3 dniach wyrzucono im śmieci, umyto łazienkę. Trzy dni walczono o ciepłą wodę w pokoju. Telewizory nie działają, lodówki nadają się tylko do trzymania butelek z wodą - brud. Zakaz wnoszenia jakiegokolwiek jedzenia lub picia do pokoju - hotel oferował tyko piwo i wodę lub coca- colę, o kupnie czegokolwiek do jedzenia nie ma mowy. Wymienione ręczniki były podarte, koloru szarego( kiedyś pewnie były białe). Reszta hoteli ( Pamukkale i Istambuł) odpowiadały standardom podanym przez biuro.
      3. Wyżywienie - śniadania co dzień te same, choć spory wybór( jajka, biały ser, pomidory, dżemy), natomiast obiadokolacje to było przeżycie uwłaczające godności człowieka. Trzeba było przyjść na 20, żeby zjeść normalnie, kolejka po obiad ok. 30 osobowa, kucharz wydziela łyżkę ryżu, makaronu, lub ziemniaków do tego wybiera kawałek mięsa wielkości połowy pudełka od zapałek, albo 1 dramstyk, na szczęście dość duży wybór sałatek(ok. 4-6 rodzajów), ale o 20, o 21 zostawały smętne resztki wszystkiego.
      4. Zwiedzanie - Troja to samotne chodzenie po ruinach, bez przewodnika, co wymaga znajomości języka angielskiego - żeby przeczytać napisy na tablicach informacyjnych, Pergamon - zwiedziliśmy Asklepion, oddalony o kilka kilometrów Akropol mogliśmy obejrzeć przez lornetkę, tutaj również skazani byliśmy na samotne zwiedzanie bez przewodnika - zakup własnego przewodnika w księgarni w Polsce jest więc nieodzowny, jeśli chcemy mieć jakieś pojęcie o zwiedzanych zabytkach. Podobna sytuacja w Milecie - czas wolny na zwiedzanie, znów bez przewodnika. Największy szwindel to wycieczki fakultatywne - wszystkie o 10 euro droższe od podanych przez biuro cen( w naszym wypadku - trzyosobowej rodziny to wydatek o 30 euro więcej na jedną wycieczkę!). Nasza interwencja u rezydentki nic nie dała, chcesz zwiedzić płać, mają Cię w głębokim poważaniu. Odnośnie rezydentki - twierdziła, że utożsamia się z biurem i to była prawda - przyszła 1 dnia w Didim, po wysłuchaniu naszych skarg i żądań wyszła i zobaczyliśmy ją dopiero ostatniego dnia, gdy przemknęła korytarzem rzucając " do widzenia" - potraktowała nas tak samo jak jej pracodawca - Almatur! Biedny pilot, którym była młoda dziewczyna, musiała jakoś poradzić sobie z narastającym zdenerwowaniem grupy( życzymy jej, aby znalazła sobie lepszego pracodawcę).
      5. Na koniec luksusowy autokar - owszem Neoplan, ale klimatyzacja działała po 30 minutach jazdy, gdy wszyscy spływali potem. Może to wina kierowców, na wycieczce w Grecji( nie z Almaturem oczywiście!), zawsze wchodziliśmy do chłodnego autobusu, jakoś się dało. Miejsca dość ciasno ułożone, co przy 30 godzinnej podróży bardzo dawało się we znaki. Na tak długie trasy koniecznością jest wysyłanie rzeczywiście luksusowych autokarów - np. solarisów, dzięki czemu podróż jest bardziej komfortowa. Czasy gdy barek i WC są szczytem luksusu dawno minęły i nie każdy autobus w nie zaopatrzony jest luksusowym!! Kierowca śpi na przednim siedzeniu - to na długich trasach nie gwarantuje bezpieczeństwa pasażerów, na pewno właściwie nie odpocznie.
      6. Moja przygoda z Almaturem była pierwsza i na pewno ostatnia - zamierzam też o tym przestrzec jak najwięcej osób. Jest sporo biur podroży i należy eliminować te nieuczciwe lub wymusić poprawę oferowanych usług. Od kilku lat korzystam z wycieczek zorganizowanych nastawionych na zwiedzanie, dotychczas ze wszystkich wczasów wracałam zadowolona. Mam więc możliwość porównania i stanowczo odradzam oferty Amaturu!!   odpowiedz »

    • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

      [2010-07-24 15:04 83.6.81.*]

      A ja w zeszłym roku byłam z rodziną na wakacjach z alfa starem i nie zostaliśmy oszukani... dlatego w tym roku również powierzamy im organizację urlopu. Wszystko odbyło się zgodnie z umową, mieszkaliśmy w hotelu za który zapłaciliśmy, all incl, organizowali nam całe mnóstwo wycieczek fakultatywnych, rezydenci doradzali gdzie tanio zrobić zakupy. Moim zdaniem bardzo są uczciwi.   odpowiedz »

      • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

        [2010-07-27 12:52 195.150.165.*]

        Ja też byłam na wakacjach z alfa i nie czuje się oszukana. Umowa została wypełniona w 100% To były na prawdę bardzo dobrze zorganizowane wakacje. Myślę, że z nimi jeszcze nie raz pojadę.   odpowiedz »

    • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

      [2010-08-09 19:49 79.191.247.*]

      Rzeczywiście,uczciwych biur jest już co raz mniej.Ale nieuczciwe też dalej funkcjonują np.Damptur z Cieszyna.Nie polecamy absolutnie tego biura.Czujemy się oszukani a biuro nie odpowiada na żadne reklamacje,udając,że wszystko jest w porządku.   odpowiedz »

    • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

      [2008-07-17 11:32 83.24.174.*]

      Bardzo często teraz zdarzaja sie wpadki na takich zorganizowanych wycieczkach i właśnie dlatego mam jakieś uprzedzenie do wyjazdów organizowanych przez bp, ale będe musiała w końcu coś wybrac, bo chce poleciec do Egiptu we wrześniu.   odpowiedz »

    • Uczciwe i nieuczciwe biura 

      [2008-07-03 15:44 213.158.196.*]

      Opowiem o mojej przygodzie z nieuczciwym biurem podróży jakim jest ITAKA.Wykupiłem wycieczke w tym biurze juz w grudniu 2007.Wycieczka miała slę odbyć w lipcu 2008 r.Na 10 dni przed planowanym terminem biuro przysłało potwierdzenie mojego uczestnictwa w tej "imprezie".Zas po 2 dniach odwołało,dając w zamian inną w tym samym terminie.Następnego dnia odwołano rownież i tą wycieczkę.Konsultantki z filii biura podróży w Al. J.Pawła II nr 62 były przy tym bardzo aroganckie i niegrzeczne,nie chciały przyjąć mojej skargi na piśmie na traktowanie mojej osoby przez to biuro.   odpowiedz »

    • Nie ma już uczciwych? 

      [2008-07-09 15:30 84.10.244.*]

      Niedawno kolega kolegi poprosił o załatwienie dla całej jego rodziny taniego last minute. W dniu, w którym wybierał jedną z ofert, straciłem przez niego "w czynie społecznym" kilka godzin, na wymianę maili, telefonów etc. Dowiadując się, iż jego synowa już jedzie z pieniędzmi. Od tego czasu nie odbiera połączeń z mojego numeru telefonu, jego rodzina odpowiada, iż to nie ich sprawa. Polecony agent turystyczny zapłacił BP kilka tysięcy złotych za niewykorzystaną rezerwację. To inna strona niż tu opisywane stosunków między klientem a firmą...   odpowiedz »

    • Uczciwe i nieuczciwe biura 

      [2008-08-21 10:10 90.156.83.*]

      Przestrzegam przed korzystaniem z usług B.P. "Nowa Itaka" Sp. z o.o. ponieważ w jawny sposób oszukują i okłamują klientów. W grudniu 2007r. wykupiłem wczasy dwutygodniowe w Tunezji (w Itace "first minute" jest droższe niż "last minute") na przełomie czerwca i lipca 2008r. Na tydzień przed wylotem otrzymałem nową umowę gdzie wylot był dzień później. Kuriozalna sprawa okazała się na miejscu, że będąc dzień wcześniej jeszcze w Polsce wg. Itaki i wystawionego przez nią dokumentu byłem już w Tunezji. Zgodnie z pierwszą umową wczasy miały trwać 15 dni (14 noclegów-zapis w katalogu i informacja internetowa), a trwały 13 dni (12 noclegów). Nikt się nie zajmuje turystami ani przy przyjeździe ani przy wyjeździe. Na złożoną reklamację o nie wywiązaniu się z zawartej umowy i jej zmianie bez jakiejkolwiek rekompensaty na miejscu pobytu i po przyjeździe ITAKA nie odpowiada mając za nic klientów. Można tutaj opisać całą gamę nie szanowania turystów przez to biuro, ale powstała by książka na ten temat i jeszcze raz przestrzegam!!!!!##   odpowiedz »

    • nieuczciwe biura-ECCO WAKACJE lub też EXIM Tours 

      [2008-09-09 14:43 83.25.221.*]

      NIEPOLECAM I OSTRZEGAM!!!
      Bardzo niekompetentne biuro podróży, budzące zastrzeżenia w świadczeniu swoich usług.
      Kompletnie nieprofesjonalna i bezczelna obsługa, również w osobie samego szefa, który podczas składania reklamacji, twierdzi, że ma to wszystko w d...(!). Obsługująca potencjalnego klienta-"miła Pani" (w siedzibie w Gdyni) konsumuje 2 śniadanie podczas jego wizyty, a pytana o ofertę swojego biura, nie potrafi udzielić informacji i chce konsultować każdą ewentualną swoją odpowiedź z innymi placówkami.
      Korzystałam w tym roku niestety z ich usług kierując się przede wszystkim ceną, co okazało się być błedem.
      Złożyłam zamówienie, dokonałam zakupu, a później się okazło, że to nie moje zlecenie! Chciałam się wycofać, ale nie było takiej możliwości-moje pieniądze i urlop, który miał być udany okazał się wielki bublem! Chciałam spedzić wakacje we Francji, a następnie w Hiszpanii-nic z tego! Zostałam oszukana i zmuszona do spędzenia nie mojego urlopu! Dokonując transakcji zakupu cena również jakoś dziwnie podskoczyła-w biurze twierdzono, że to z winy kursu euro-niestety nie miałam wyboru, bo już miałam zorganizowany dojazd do danych miejsc i byłam zmuszona wykupić te koszmarne wakacje.
      PRZESTRZEGAM również przed rezerwowaniem biletów lotniczych czy też autokarowych, ponieważ moja znajoma, która również korzystała niestety z ich usług została oszukana, ponieważ sprzedano jej bilety nie na te loty, które wybrała, co więcej musiała płacić osobno za bagaże, które jak zapewniano były wliczone w cenę. Cena również uległa zmianie podczas płacenia-mimo iż tego samego dnia był telefon i pytanie czy cena jest bez zmian-przez telefon powiedziano, że tak. Na miejscu okazało się, że kurs euro podskoczył-oczywiście.
      Wszystko zostało zgłoszone do odpowiednich organów-niestety są bezradni-twierdząc, że kwoty są zbyt niskie-bagatela ponad 4000 złotych. Ponadto jest nieopłacalne sądzenie sięze względu na opłaty sądowe, nerwy, itp.
      Do Państwa należy ocena i decyzja czy korzystać z ich usług, ja ostrzegłam i w przyszłości nie zamierzam już NIGDY korzystać z tego biura podróży.
      Pozdrawiam
      Karolina   odpowiedz »

      • nieuczciwe biura-ECCO WAKACJE lub też EXIM Tours 

        [2008-09-26 14:38 89.77.127.*]

        witam

        ja akurat do exim nie mogę się przyczepić, podobnie jak ecco i tui ale tylko dlatego, że wakacje były w miarę udane.
        ogólnie nie chodzi o biura tylko umowy, które jak zbadał uokik łamią prawo w ok 96% przypadków a nasze piękne Państwo ma to w dupie. właśnie teraz zarezerwowałem na travelplanet.pl wycieczkę do Tajlandi do 4 osób. kupa kasy. zapłacona. i co? pan pisze, że się w ofercie pomylił i mam dopłacić 550 zł/ os. w jego mailu jest jasno powiedziane:

        Ostateczne potwierdzenie rezerwacji oraz informację o godzinie zbiórki i wylotu prześlemy Państwu po otrzymaniu potwierdzenia płatności lub po zaksięgowaniu Państwa wpłaty na naszym rachunku bankowym.

        I co z tego jak on powołuje się na inne pkt. regulaminu swojego i organizatora w tym wypadku Ecco Travel. Że mogę zmienić do 20 dni przed wylotem, że jak błędy techniczne wystąpiły przy rezerwacji, itd...wszystko niezgodne z prawem. więc idę z nimi do sądu. niestety 99% ludzi tego nie robi. macha reką, zgadza się na durne umowy < sam je przecież podpisałem >. zmieńmy mentalność. pozwijmy ich za to, że czekaliśmy 15h na lotnisku. to nasz prawo. za to, że mieliśmy inny pokój niż w ofercie, za to, że wzięli od nas kasę a potem oddali jedynie przepraszając. ich umowy nie mogą stać ponad prawem i na pewno da się to wygrać. zamiast narzekać - http://www.uokik.gov.pl/, znaleźć swój region i zgłosić oszusta. jak zaczniemy walczyć o swoje będą musieli zmienić umowy. walczmy do skutku !!!   odpowiedz »

    • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

      [2008-08-31 21:23 84.40.228.*]

      W lipcu 2008 w biurze Nowa Itaka wybrałem ofertę JOY KIRIS WORLD w Turcji ( Kemer ) hotel 5* DE LUXE. W podobnej cenie mógłbym wybrać się na Wyspy Kanaryjskie, ale skusiły mnie informacje z katalogu "Wysoki standard obsługi, który stoi tu na międzynarodowym poziomie. Zanurz się w luksusie" itp. Nie mogę zrozumieć, jak można zamieszczać takie informacje w katalogu nie sprawdzając ich osobiście. Chciałbym nieco sprecyzować obraz hotelu 5-gwiazdkowego DE LUXE.
      Już po przybyciu do hotelu i zameldowaniu się boy hotelowy wskazał nam odległe budynki
      i powiedział " tam jest pokój".Po poszukiwaniach w gorącym słońcu w końcu dotarliśmy do pokoju .Informacje o bezpłatnym sejfie okazały się nieprawdziwe.
      Pokój duży byłby może i fajny, gdyby nie poplamione zasłony, popękane ściany ,łuszcząca się wanna , rude od starości płytki nad nią i zamontowany w ścianie prysznic utrudniający higienę. Brak dbałości o porządek można było dostrzec na każdym kroku. Brudne windy,
      cuchnąca toaleta przy basenie. W restauracji poplamione wymięte obrusy , bardzo wysoka temperatura . Sprzęt w restauracji stary i zdezelowany. ( Codziennie przed śniadaniem wystawiano uszkodzony toster z niesprawnymi grzałkami, często nie działające automaty do napojów) Obsługa kuchni to ludzie bardzo młodzi z żadnym doświadczeniem, a menu typowo tureckie sprowadzające się do grilowanego kurczaka lub baraniny nie wszystkim odpowiadało. Codziennie o godz .15 zakładał się komitet kolejkowy, by dostać 3 gałki lodów, a po 15,30 kelner nie patrząc na stojące dzieci zamykał swój kram .Na plaży niesprawne rowery wodne. W barach z długiej listy koktajli niewiele można było zamówić z braku składników. Czy tak powinna wyglądać perełka w ofercie tureckiej warta polecenia ? Cena usługi była mocno zawyżona i co gorsze Nowa Itaka nie odpowiada na reklamację. Tak można zmarnować czas i pieniądze z Nową Itaką
      Jerzy Maślany   odpowiedz »

    • SELECTOURS - ODRADZAM !!! 

      [2008-11-06 18:02 77.253.251.*]

      dokladnie ten sam tekst umiescilam na stronie selectours na poczatku pazdziernika - do tej pory nie odwazyli sie tego opublikowac:

      szczegóły
      pobyt tygodniowy - opcja all inclusive
      małe litery - tekst z oferty biura
      wielkie litery - mój komentarz

      1. w wersji all-inclusive 16.00. - 17.00. - są serwowane przekąski tj. kawa, herbata, ciasteczka, mini-pizza, naleśniki z dżemem oraz czekoladą, sery, salami.
      - bzdura nic takiego nie miało miejsca - czy ktos nam za to zwroci pieniadze ? watpie
      2. napoje w wersji all-iclusive - podawane w plastikowych kubkach (co wedlug mnie bylo najgorsze) - pod warunkiem ze wytrwasz w około 30 minutowej kolejce (tylko 1 bar obsługuje opcję all inclusive), barmani klientów all inclusive traktuja jak druga kategorie i obsługuja ich wyjatkowo powoli
      3. pokoje sprzątane codziennie. pościel zmieniana 2-3 razy/tydzień - pościel nie zmieniona ani razu, sprzatanie polega na posłaniu łóżka i wymianie ręczników - o myciu umywalki wanny czy wytarciu kurzu można zapomnieć
      4. istnieje możliwość wynajęcia sejfu za opłatą 2dt/dobę
      - uwaga sejf przynoszony jest do pokoju przez chlopczyka mniej wiecej 14 letniego i wstawiany do szafy - zamiast ukrasc wam paszporty ukradna wam caly sejf
      5. duży basen kryty z podgrzewaną wodą od 1 listopada do 30 kwietnia a od 1 maja do 31 października z wodą niepodgrzewaną.- basen kryty zamkniety na 4 spusty przez cały sezon
      6. można wypożyczyć ręcznik w recepcji za kaucją 5usd lub 5 euro oraz opłatą 1 dt/ dobę - kompletna bzdura hotel nie wypozycza ręczników (co zmusiło mnie do zakupu na miejscu 2 sztuk za kwote mniej wiecej 60 złotych)
      7. na plaży hotelowej nie ma opcji all-inclusve.- nigdzie nie ma opcji all tylkow coffee shopie - tylko 1 bar na tylu gości
      8. rezydentka gosia - właściwie niewidoczna i nieobecna w hotelu. zakwaterowala gosci w trybie ekspresowym i zniknela - a w grupie ktorej bylam bylo sporo osob tak zdrowo po szescdziesiatce ktore zostaly zostawione samym sobie i gdyby nie inni polacy pewnie nie do konca wiedzialyby gdzie sie czegos napic. ale otoz pani rezydentka pojawia sie dnia nastepnego organizujac spotkanie informacyjne i coz znowu za zdziwienie - spotkanie polega na godzinnym wciskaniu ludziom wycieczek fakultatywnych i zebraniu za nie oplat - potem pani gosia znowu znika jak kamfora i zapomina powiedziec ze jak ktos bedzie chcial odwolac czy przelozyc termin wycieczki to pieniadze mu przepadna - kiedy juz tak sie dzieje pani gosia okazuje sie beszczelna i niewyrozumiala szantazujac dziewczyne z powazna choroba zoladkową ze jak nie pojada na sahare to przepadnie im bagatela jakies 600 zlotych - sprawe po 2 dniach zalatwia rezydentka ania - pyta o samopoczucie, kaze sie nie matrwic, podaje nazwe leku jaki nalezy zakupic w aptece - gosia z takim podejsciem lepiej niech znajdzie prace bez kontaktu z ludzmi
      9. przed zakwaterowaniem dla klientów przygotowany jest koktajl powitalny - bzdura jakaś
      10. hotel ponoc ma kilka pokoji po remoncie - pokoje te sa trzymane dla niemcow i francuzow (czego nie ukrywa obsluga recepcji) polacy dostaja pokoje stare ale wlasciwie nie jest to jakas tragedia, przeciez nie musza nam sie podobac plytki w lazience czy kolor szafy ale fajnie byloby gdyby chociaz wanna umywalka czy krany nie wygladaly tak jakby przez ostatni rok nikt ich nie myl - takze juz umycie zebow wywoluje pewne obrzydzenie, nie ma problemu z zamiana pokoku - oczywiscie tez na stary ale np na innym pietrze
      11. wycieczka 3 w 1 - przewodniczka paulina - kompletna porazka - opowiada bez plynnosci i zaciekawienia, zaczyna opowiesci dla 10 osob kiedy reszta grupy do niej dochodzi to juz trafia na koniec historyjki, plan wycieczki sam w sobie tez jest niedopracowany - na zwiedzanie portu przeznaczono np 20 minut za to rejs statkiem - trwa 3 godziny - pozwole sobie nadmienic ze na rejsie dobrze bawily sie tylko panie przewodniczki
      12. przy posilkach zaskakujaco mala ilosc owocow
      teraz troche pozytywow:
      1. sympatyczna obsługa - choc to raczej zasluga kraju a nie tego konkretnego hotelu
      2. fajna, czysta plaza tuz przy hotelu - nie ma koniecznosci wychodzenia poza hotel
      3. zaangazowani animatorzy urozmaicajacy gosciom czas wolny glownie poprzez sport i wieczorne wystepy
      4. duzy wybor jedzenia, na biezaco uzupelnianego - jednak prawie caly czas serwowane jest to samo, malo potraw uniwersalnych czy europejskich a do tunezyjskich smakow trzeba sie przyzwyczaic
      5. restauracja czysta i higieniczna
      6. blisko do centrum miasta i sklepu spozywczego
      7. basen odkryty - codziennie czyszczony, lezaki na biezaco skladane przez plazowych

      wszystko mozna zrozumiec czy przezyc ale ze wzgledu na podawanie napoi w plastikach stanowczo nie polecam tego hotelu - dla mnie osobiscie bylo to uwlaczajace pic drinka z kubeczka   odpowiedz »

      • OSCAR TRAVEL Z POZNANIA !!! 

        [2009-04-08 20:37 77.253.95.*]

        W minione wakacje wybraliśmy się ze znajomymi na wyjazd do Albanii. Wykupiliśmy w biurze turystycznym OSCAR 14 dniowy pobyt w trzygwiazdkowym hotelu. Po 42 godzinach jazdy autokarem dotarliśmy na miejsce i zostaliśmy zakwaterowani w pokojach. Jak się szybko okazało budynek, w którym zostaliśmy zakwaterowani nie był hotelem, nie posiadał również prywatnej plaży, o czym informował nas przedstawiciel biura, a przebywanie w nim było skazaniem nas na 14 dni koszmaru. Pierwszego dnia wysiadła w pokoju klimatyzacja. Na zewnątrz panowała temperatura 42ºC, a zreperowanie klimatyzacji zajęło obsłudze 3 dni. Równie szybko jak klimatyzator wysiadł mój sprzęt grający, który został spalony (przepięcie w kontakcie), następnie podczas brania prysznica zostałem porażone prądem przez bojler podgrzewający wodę. Pomimo próśb nie został on naprawiony. W sumie porażone zostały dwie osoby. W kolejnym dniu okazało się, że woda i prąd wyłączane są codziennie od kilku do kilkunastu godzin ( nie było wody i prądu codziennie wieczorem od 20 do 9-10 rano, w ciągu dnia również występowały kilkugodzinne przerwy w dostawie). W pokojach nie pojawiła się obsługa przez cały okres pobytu. Pokoje ani razu nie zostały sprzątnięte, ręczniki nie zostały wymienione, nie dostaliśmy papieru toaletowego, śmieci nie były odbierane. W wyżej opisanych warunkach sanitarnych utrzymanie higieny nie było możliwe. Wszyscy uczestnicy i mieszkańcy tego budynku po kilku dniach dostali ostrej infekcji przewodu pokarmowego (biegunka i wymioty), która trwała do końca pobytu. Jedna osoba została przewieziona do szpitala w stanie ciężkiego odwodnienia. Ponieważ nie było wody, nie dało się spłukać toalety a przy tak ostrej biegunce i wymiotach i braku jakiejkolwiek formy sprzątania w pokojach panował nieprzeciętny smród. Znajomi byli tak wyczerpani, iż leżeli na łóżku i wymiotowali przed siebie, a jedyną metodą na sprzątniecie fekaliów było moczenie ręczników w wodzie mineralnej ich zmiatanie w kąt pokoju. Pomimo naszych usilnych próśb rezydent nie podjął żadnych kroków, aby zainterweniować w naszej sprawie, a po ponownych prośbach wręcz uciekał przed nami. Podczas pobytu wydaliśmy duże sumy na leki przeciwbiegunkowe oraz opłaty za korzystanie z plaży. Pod koniec pobytu w jednym z pokoi pękła rura doprowadzająca wodę do boilera, pokój został zalany. Kiedy poprosiliśmy o sprzątnięcie zalanego pokoju sprzątaczka wręczyła nam, mop i wiadro, abyśmy samodzielnie go wyczyścili. Kiedy poprosiliśmy o przeniesienie z zalanego pokoju do innego, wysłano nas na strych, do pralni proponując nocleg na łóżkach polowych. Pomimo iż rezydent biura Oscar poświadczył wszystkie wymienione wyżej usterki na miejscu pobytu nie jesteśmy do tej pory wyegzekwować odszkodowania za skandaliczne warunki, w jakie nas wysłano. Po ponad pół roku korespondencji i zbywania nas różnymi pismami biuro zaproponowało nam zniżkę na kolejny wyjazd, co jest nie zgodne z polskim prawem lub alternatywnie 100PLN odszkodowania, co ma się nijak do straconego urlopu, rozstroju zdrowia strat moralnych i narażenie nas na utratę życia i zdrowia. Najprawdopodobniej sprawa znajdzie rozwiązanie w sądzie.   odpowiedz »

    • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

      [2009-04-27 11:40 83.24.130.*]

      a jak jest z alfastarem? wróciłam z urlopu zadowolona a tu czytam, że jest różnie, u mnie było dobrze. dlaczego tak bywa u innych???   odpowiedz »

      • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

        [2009-04-28 14:58 83.24.113.*]

        ktos maci wode. zreszta jak komus sie kolor kafelkow w lazience nie spodoba to tez pisze, ze biuro zalatwilo nie to co trzeba i sie dziw czlowieku pozniej o co chodzi...   odpowiedz »

    • Nie ma już uczciwych biur podróży? 

      [2009-04-27 15:19 79.163.52.*]

      Są! Jasne, że są! i nie muszę daleko sięgać myślami bo wystarczy że wspomnę o mojej ostatniej podróży do Turcji z biurem podróży Itaka żeby móc spokojnie powiedzieć że urlop należał do niezwykle udanych. Kwestie organizacyjne bez zarzutu, rezydenci to zdecydowanie kompetentne osoby znajdujące się na właściwych miejscach, do tego są jeszcze atrakcyjni cenowo więc jak dla mnie szczyt marzeń a co ważniejsze, szczyt marzeń na który mogę sobie pozwolić   odpowiedz »

    • Uczciwe i nieuczciwe biura 

      [2009-08-24 19:51 91.188.124.*]

      Nie polecam Biura Skarpa z Krakowa.Byłam na wakacjach z tym biurem w Kokino Nero,Stomio - Grecja, Chorwacja-Murter,Czrnogóra o ile wypoczynek jest ok o tyle sama organizacja wypoczynku poniżej krytyki a rezydenci brak słów niewłaściwi ludzie na tych stanowiskach !
      Turyści zostawieni sami sobie rezydenci mają ich .....no.Pani Marzena ,Pani Dorota nie wspomnę o reszcie -jak można takich ludzi zatrudniać jako pilotów ? i rezydentow ?skandal !!!!Transport też pozostawia wiele do życzenia -kierowcy "załatwiają w trasie tylko swoje sprawy"-piwo na Słowacji ,alkohol w Serbi co ich obchodzą turyści w autokarze.   odpowiedz »

    • Uczciwe i nieuczciwe biura 

      [2011-08-13 16:50 83.5.21.*]

      Nie polecam biura podróży Damptour z Cieszyna. Zupełna dezorganizacja zarówno podczas podróży jak i w miejscu pobytu.Beznadziejna rezydentka, fatalne wyżywienie,. Nigdy więcej nie wybiorę się z tym biurem i wszystkim odradzam. Lato 2011 Chorwacja.   odpowiedz »

      • Uczciwe i nieuczciwe biura 

        [2012-04-16 10:27 82.160.134.*]

        nieuczciwa czy nie kompetentna bo to jest różnica, jeżeli ma pani problem z ludzmi ,to kazde biuro podrózy będzie niedostatecznie dobre.maria   odpowiedz »

        • Uczciwe i nieuczciwe biura 

          [2012-04-16 14:29 89.75.158.*]

          Pewnie, że zawsze się znajdzie ktoś nieuczciwy, albo niekompetentny. I każdemu, nawet dobremu zdarzają się wpadki.
          Pani Maria ma rację, że niestety trzeba wiedzieć jakie się ma oczekiwania...
          Ja od niedawna jeżdżę z Paradorya i wszystko mam załatwione. A z organizatorów to rzeczywiście Alfa Star jest ok   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję