|
Wątek:
|
Niemieckie pociągi na polskich torach to kwestia czasu?
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2009-02-17 17:39
|
Temat:
|
Niemieckie pociągi na polskich torach to kwestia czasu?
|
Treść:
|
Aktualność: W związku z unijnym otwarciem rynku przewozów pasażerskich, polscy przewoźnicy w 2010 roku mogą popaść w poważne kłopoty. Niemiecki przewoźnik kolejowy już planuje przejecie połączenia na trasie Warszawa - Berlin - donosi "Gazeta Prawna".
Według gazety, w zapełnieniu niemieckich pociągów może pomóc wspólna oferta z Lufthansą, która będzie chciała zdobyć klientów dla nowego lotniska pod Berlinem.
Obecny monopolista PKP Intercity twierdzi, że do konkurencji jest dobrze przygotowany. Dodaje, iż do Berlina polskimi kolejami jedzie się w optymalnym czasie i najlepszymi wagonami.
GP podkreśla też, że w praktyce na konkurencję w przewozach kolejowych w całej Polsce, a nie tylko na trasach międzynarodowych jeszcze poczekamy.
- Wysokie stawki dostępu do torów dyktowane przez PKP i niechęć lokalnych samorządów do wpuszczenia na rynek regionalnych połączeń rywali dla własnych spółek przewozowych sprawi, że na rewolucję na torach możemy poczekać nawet kilka lat - oznajmił dyrektor z Zespołu Doradców TOR Adrian Furgalski.
Od 1 stycznia 2010 roku europejscy przewoźnicy będą mogli wozić pasażerów po polskich torach. Zmienia sie bowiem unijne prawo przewozowe.
|
Odpowiedzi:
2010: koniec monopolu PKP? [2009-02-20 18:04 77.253.202.*]
Znów zaczynają się antyniemieckie resentymenty. Jak pociągi będą wygodne, czyste i szybkie jak w Niemczech, to pasażerowie będą zadowoleni i kolejarze z PKP znajdą pracę w DB (potrzebna będzie polska obsługa) Ale z wypowiedzi wnioskuję, że nie ważne, że brudno, brzydko ale po polsku. Nacjonalizm nikomu nie pomaga. odpowiedz » 2010: koniec monopolu PKP? [2009-03-31 21:00 78.8.170.*]
a ode mnie: TIR-y na tory! PKP nie radzi sobie na lokalnych trasach - ruch lokalnych dla prywatnych przewoźników. Infrastruktura dla lokalnych przewoźników. Przykład - Szwajcaria. odpowiedz » 2010: koniec monopolu PKP? [2010-01-10 22:17 89.79.95.*]
popieram to od dawna: TIRy na tory i tak aż za granicę odpowiedz » 2010: koniec monopolu PKP? [2009-02-19 13:39 83.27.103.*]
nie ma się czym ekscytować, Deutsche Bahn ma opóźnienia równie duże jak PKP, a serwis jest równie wątpliwy. A jeśli już w spółkę włączy się Lufthansa, która nie ma terminu rozpatrywania reklamacji i potrafi wyrzucać klientów z samolotów z powodu over bookingu to może lepiej latać do Berlina LOT-em ? bardzo dogodne godziny i nikt nikomu nie wyrzuca płaszczy na podłogę ... odpowiedz » 2010: koniec monopolu PKP? [2009-02-19 13:35 83.27.103.*]
odpowiedz » 2010: koniec monopolu PKP? [2009-02-17 17:39 195.222.100.*]
PCC Rail z Jaworzna majaca 8% przewozów towarowych w Polsce oraz jedyne przewozy osobowe w kujawsko - pomorskim przejął od 01.02.09 Deusche Bahn Schenker ( finalizacja transakcji po akceptacji Urzedu Antymonopolowego) , a wiec oni juz tutaj są. Ciekawe czy pracownicy otrzymają bezplatne przejazdy po kolejach niemieckich ? odpowiedz » Zniżka będzie [2009-02-17 23:30 83.3.134.*]
na przejazdy wagonami, których numery zaczynają się na 310 (dla niewtajemniczonych - to platformy towarowe ;) odpowiedz »
|