TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Polacy coraz częściej są niezadowoleni z usług touroperatorów

Data wysłania: 2010-02-26 11:00 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Polscy turyści coraz częściej narzekają na jakość zagranicznych wycieczek - tak wynika m.in. z opinii zamieszczanych na portalu HolidayCheck.

Najwięcej opinii osób niezadowolonych można znaleźć właśnie w internecie - na forach i stronach umożliwiających dodawanie opinii o produktach i usługach. W serwisach tych coraz częściej pojawiają się wypowiedzi typu: "Z brodzika wyłaziły robale wielkości dużych śliwek", "Hotel był z rodzaju późny Gomułka lub wczesny Gierek, do tego brudno, grzyb w łazience, toaleta jak tzw. sławojka".

Z opinią, że wzrosła ilość niezadowolonych turystów zgadza się także rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. - Mimo, że w 2009 liczba wyjazdów turystycznych spadła, to jednak wzrosła ilość składanych skarg na biura podróży - potwierdza trend rzecznik urzędu Marta Milewska.

W 2007 roku tylko w woj. Mazowieckim zanotowano 328 skarg na touroperatorów, w 2008 było to już 506 reklamacji, a w 2009 roku ilość skarg wzrosła do 528 (z czego 150 wniosków dotyczyło odszkodowań z tytułu upadłości biura podróży Kopernik),

Nie wiadomo, ile reklamacji było uznanych przez biura, bowiem oprócz zasadnych reklamacji, jest też sporo reklamacji bezpodstawnych. Niestety wśród turystów zawsze trafiało się trochę osób, które nigdy i z niczego nie będą zadowolone. Jednak obecnie do tej grupy dołączyli jeszcze ludzie liczący na uzyskanie jakiś pieniędzy, czy bonusów od biura w zamian za wyolbrzymione drobne lub urojone problemy. W przypadkach niektórych osób, wręcz można mówić o zaplanowanym działaniu w celu uzyskania odszkodowania od biura. Wiele złego zrobiły tu media rozdmuchując niekiedy niepotrzebnie problemy turystów w ubiegłych latach, co niestety podsunęło ludziom pomysł na tzw. "łatwą kasę".

Zgodnie z prawem turysta, który uważa, że poziom świadczonych przez touroperatora usług jest za niski i nie zgodny z ofertą, powinien niezwłocznie poinformować biuro podróży o nieprawidłowościach. Jeśli w ciągu 30 dni organizator nie ustosunkuje się do zarzutów, reklamacja uznana jest za uwzględnioną.

    • Rośnie liczba niezadowolonych turystów 

      [2010-02-26 11:00 77.253.228.*]

      Bo Polakom się w głowie poprzewracało. Oczekuja wycieczek za 1500 zł a potem maja pretensję,   odpowiedz »

    • Rośnie liczba niezadowolonych turystów 

      [2010-02-26 11:04 83.28.180.*]

      w dupach wam się po przewracało, za tysiąć złotych na 2 tygodnie i najlepiej all inclusive...no coment   odpowiedz »

      • Rośnie liczba niezadowolonych turystów 

        [2010-02-26 13:34 83.6.243.*]

        brawo, najlepiej to za 1000 zl na 2 tygodnie i 5*****- blękitna krew , ale zapłacic za standard to nie ma komu !!!!!   odpowiedz »

    • Rośnie liczba niezadowolonych turystów 

      [2010-02-26 11:08 79.189.66.*]

      w tej chwili każdy może w internecie każdą głupotę napisać - jak np o robalach wielkości śliwek. Każdy rozsądny człowiek wie, że nie można każdej opini z internetu bezkrytycznie przyjmować za prawdziwą. Wzrost liczby głupot wypisywanych bądź to dla dowcipu, bądź na złość komuś lub z nudy czy frustracji jakiegoś człowieczka, nie jest od razu miernikiem ilości reklamacji. Nie dajmy się ogłupić!!

      Odnośnie ilości reklamacji mogą się wypowiadać tylko biura, do których te reklamacje trafiają lub urzędy marszałkowskie.   odpowiedz »

    • Rośnie liczba niezadowolonych turystów 

      [2010-02-26 12:18 188.146.76.*]

      Wzrost liczby reklamacji podyktowany jest również wzrostem liczby osób korzystających z usług biur i wyjeżdżających za granicę. Z pewnością nie piszą bzdur osoby, które podróżują od wielu lat, tylko Ci, którzy dopiero zaczęli, bo "już ich stać" na Tunezję za 990 zł. Z czasem zrozumieją, że za 1 tysiąc zł nie mogą wymagać gwiazdki z nieba! Za takie pieniądze nawet w Polsce nie odpoczną! Trzeba trochę włączyć wyobraźnię przy wyborze wycieczki. A z moich obserwacji widzę, że właśnie poziom usług naszych organizatorów powoli, ale poprawia się. Wzrasta zwłaszcza informowanie nas turystów o tym co wcześniej świadomie ukrywali do ostatniej chwili: zmiana godzin przelotu, międzylądowania, zmiana hotelu, remonty itd. Jeśli jestem z wyprzedzeniem poinformowana nie ma z tym problemu. W każdym biurze może się coś przydarzyć. Bez wyjątku. Z kryzysem też sobie nasze biura jakoś poradziły! A tyle mądrych głów pisało, że na jesień będą padać jedno za drugim! Ja daję duży plus dla organizatorów wyjazdów w naszym kraju!   odpowiedz »

      • Rośnie liczba niezadowolonych turystów 

        [2010-02-26 19:29 77.254.44.*]

        Dokładnie tak. A te robale to śródziemnomorskie karaczany, które tam po prostu są od wieków - spotkałam nawet w 5-gwiazdkowym hotelu w Hiszpanii (w 3-gwiazdkowym w Syrii, w Palmirze zresztą też:). Tylko, że nikt z tubylców ani bardziej obytych turystycznie gości nie robi z tego histerii - tylko nasi rodacy.   odpowiedz »

    • Rośnie liczba niezadowolonych turystów 

      [2010-02-26 12:35 95.48.25.*]

      A ja tam nie widzę nic sensownego w tej notce, poza tym że reklamują zagraniczny portal. Ale cóż kryptorklama zawsze wtym kraju była na porządku dziennym...   odpowiedz »

      • Rośnie liczba niezadowolonych turystów 

        [2010-02-26 13:43 83.21.229.*]

        Banalny artykuł. Ludzie widzą że coraz częsciej za byle pierdołę mogą uzyskać zwrot kosztów (częściowy, bądź całkowity)/odszkodowanie itp. itd. więc piszą, piszą i próbują odzyskać pieniądze za wyjazd. Niestety (dla niektórych z nich oczywiście) większość reklamacji to sytuacje wyssane z balca.
        Poza tym "NIEZADOWOLENIE" w ostatnich czasach wynika też z tego, iż Polacy od touroperatorów oczekują luksusów przy najniższych kosztach. Niestety ntak się drodzy koledzy i koleżanki nie da. Nie oczekujmy rzeczy niemożliwych, bądźmy ralistami, a nie NACIĄGACZAMI. Zmieńmy się my, jako petenci, klienci a później oczekujmy zmiany od innych. Tyle z mojej strony.   odpowiedz »

    • Rośnie liczba niezadowolonych turystów 

      [2010-02-26 17:34 93.45.203.*]

      Niech rozpisuja dalej przetargi do 10 biur na zorganizowanie imprezy i wybieraja ta o 1 euro tansza, to napewno beda zadowoleni z udlug ...   odpowiedz »

    • Rośnie liczba niezadowolonych turystów 

      [2010-02-27 15:41 79.191.50.*]

      1* bez wyżywienia za 800 zł na 2 tygodnie-dla szukających luxusu....potem już tylko reklamacja i mozna uznac wakacje za zakonczone...   odpowiedz »

    • Rośnie liczba niezadowolonych turystów 

      [2010-02-28 14:13 95.40.89.*]

      Polscy malkontenci wszędzie ich pełno:] słoma z butów wystaje, ale ponarzekać wypada...   odpowiedz »

      • Rośnie liczba niezadowolonych turystów 

        [2010-03-01 10:12 85.222.87.*]

        Slonce troche wyszlo zza chmur i znowu sie zaczyna nagonka na srodowisko biur turystycznych/ przewaznie rodzimych/ i jak zwykle nikt z wysokich autorytetow nie wezmie w obrone branzy przed glupkowatymi tekstami i wypowiedziami na antenach przeroznej masci TV i radio. No coz brak odpowiedzialnosci wszelkiego rodzaju uzednikow adm. turystycznej, no bo po co jak oni nie prowadza biur podrozy tylko dostaja swoje pensje za przychodzenie dp pracy. Sprawa ich nie dotyczy, czas to zmienic. Po prostu za falszywe wypowiedzi i nieudokumentowane publiczne stawianie do konta branzy wymuszac na org. turystycznych pozwy i kierowac do sadu o pomowienie i inne ataki wyssane z palca, pozdrawiam organizatorow i touroperatorow turystyki.   odpowiedz »

        • Rośnie liczba niezadowolonych turystów 

          [2010-03-02 14:37 89.229.36.*]

          Popieram, Pana/Pani słowa. Prawdą jest, że skoro wiosna to zaczyna się nagonka i głupie teksty pod adresem biur. A ta nauka przyszłego klienta jak ma postępować to następny krok do "złego " patrzenia na biura podróży.Pozdrawiam również, życząc wszystkiego dobrego w nadchodzącym sezonie / oby bez stresów   odpowiedz »

    • Rośnie liczba niezadowolonych turystów 

      [2010-03-02 14:54 80.52.226.*]

      Biedacy uwierzyli telewizji, w której wszystko takieee pieknę!

      Tylko nikt nie pouczył ich, ze trzeba umiec czytac, pisać, liczyć i analizować = czyli nic za nic.
      Szkoda, ze mineły czasy dotacji do urlopow w osrodkach przedsiebiorstwa. Za duży jest teraz wybór, a za mało kasy - więc najlepiej pomarudzić lub...zbudować sobie dacze.

      kochani, troche psychologii - traktowac jak dzieci - dac cukierek, przytulic.

      Ja nawet miałam tu prawnika, który dopiero pokazał co to znaczy stosowac żadania wobec hotelu. Nawet sedzia usmiał sie ze swego kolegi.

      Coż nasze prawo jest 6akie, ze jak ma sie dobrego prawnika - to "hulaj dusza piekła nie ma".Ale ci Prawnicy tez maja do czasu - co zrobili z USA?

      Najlepiej - wybierac klienta i doskonale przygotowac umowe z klientem - klient placi i klient wybiera.

      Co prawda - ja tez miałam karaluchy w Tunezji, ale juz tam 2-gi raz nie pojade, jako klient tez mam wybor, ale co mozna zrobic na kraluchy? - nic.
      Były, są i będa, a my .....?   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję