TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Fischer Air Polska pod kontrolą Exim Tours, Rainbow Tours i

Data wysłania: 2006-11-28 11:35 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Polskie czarterowe linie lotnicze Fischer Air Polska Sp. z o.o. (FAP) poinformowały, iż pozyskały inwestorów, którzy podwyższyli kapitał w pierwszej emisji z 12 761 400 złotych do 34 613 900 złotych. Przewoźnik jest obecnie kontrolowany przez konsorcjum zorganizowane przez inwestora giełdowego Krzysztofa Moska oraz przez trzy największe polskie biura podróży: Exim Tours Sp. z o.o., Rainbow Tours S.A. oraz Triada Biuro Podróży Sp. z o.o..

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Udziałowców, które odbyło się w dniu 21 listopada 2006r. powołało Radę Nadzorczą Spółki w składzie: Pan Krzysztof Moska, Pan Grzegorz Gniady (wiceprezes DOW Cash Flow S.A.), Pan Muhamed Ellili (prezes Exim Tours Sp. z o.o.), pełniącym obowiązki Prezesa Zarządu Spółki jest Dotychczasowy Dyrektor Zarządzający Pan Adam Wychowaniec.

Nowe władze Spółki podjęły decyzję o kontynuowaniu działalności przewozowej w ruchu międzynarodowym w dotychczasowej formule połączeń czarterowych.

W sezonie zimowym FAP będzie wykonywał rejsy czarterowe samolotem Boeing B757-200ER MSN 25490 (SP-FVR), który ponownie zostanie leasingowany od firmy AWAS.

Pierwszy rejs odbędzie się w dniu 18 grudnia 2006r. na zlecenie biura podróży Exim Tours do Brazylii (Fortaleza).

W sezonie zimowym będą wykonywane połączenie co 10/11 dni z Warszawy do Brazylii (Fortaleza), Wenezueli (Perlamare) i na Kubę (Varadero), co 14 dni do Kenii (Mombasa) oraz do Tajlandii (Bangkok), trzy razy w tygodniu do Egiptu oraz raz w tygodniu do Maroka. Kolejne samoloty Boeing B757-200 dołączą do floty w kwietniu 2007 oraz w czerwcu 2007. Linia lotnicza, dzięki swoim udziałowcom - biurom podróży, którzy przekazali swój większościowy program przewozowy osiągnie prawie 40% udział w rynku przewozów czarterowych z przychodem na poziomie 250 - 260 milionów złotych i będzie dalej rozwijała połączenia dalekiego zasięgu.

Szansą dla linii jest także ograniczanie działalności czarterowej przez Centralwings - Nowy Przewoźnik Sp. z o.o. (linia należąca do PLL LOT S.A.) oraz ponowne respektowanie umów międzynarodowych zawartych pomiędzy Polską a Turcją, Egiptem oraz Tunezją, dotyczących równego podziału rynku transportu lotniczego pomiędzy tymi krajami. Najlepszym przykładem nie respektowania tych umów jest ruch czarterowy pomiędzy Polską a Tunezją - w sezonie letnim 2006 tygodniowo było wykonywanych ponad 50 rejsów pomiędzy tymi krajami, Centralwings nie wykonywał żadnego rejsu a FAP tylko dwa rejsy. W przypadku egzekwowania zapisów umów, polscy przewoźnicy mają szansę zwiększyć swój udział w przewozach, szczególnie FAP posiadający jako udziałowca, największego operatora turystycznego na kierunku tunezyjskim - biuro podróży Exim Tours. Przewozy czarterowe w Polsce, podobnie jak połączenia regularne, choć z mniejszą dynamiką, rosną szybciej niż w latach poprzednich. Rok 2006 zamknie się przewozem ponad 1 400 000 pasażerów (700 000 wczasowiczów), rok 2007 będzie jeszcze lepszy, analitycy przewidują że w przewozach czarterowych będzie już ponad 1 600 000 pasażerów (800 000 wczasowiczów). Jednym z powodów takiego wzrostu ilości pasażerów są między innymi rejsy dalekiego dystansu oferowane przez FAP. Linia planuje dodać do już istniejących połączeń także rejsy do Meksyku oraz kontynuować rejsy na Dominikanę.

W początkiem roku Fischer Air Polska zacznie funkcjonować pod nowa nazwą, co jest związane ze zmianą właściciela spółki w styczniu 2006r.

Fischer Air Polska Sp. z o.o. rozpoczął działalność lotniczą w dniu 12 maja 2005 roku i do końca tego roku przewiózł ponad 210 000 pasażerów. W 2006 roku przewiezie ponad 350 000 pasażerów. Zgodnie z planami przewoźnika rok 2007 FAP zamknie liczbą prawie 600 000 pasażerów - co będzie stanowiło ok. 40% rynku czarterowego w Polsce.

    • latające " trumny " wracają na rynek polski ? o zgrozo 

      [2006-11-28 11:35 83.16.241.*]

      ponownie czakają nas przygody ... spóżnienia ... koczowanie na lotniskach ... naprawy przed wylotem ... i stres czy wylecimy. Szkoda że tak " renomowane biura " kierujące w swojej działalności kierują się za wszelką cenę kosztem ZYSKU a nie bezpieczeństwa i komfortem podróży. Cieszyłam się jak AFP zszedł z rynku - bo skończyły się problemy a z każdym wylotem były zawsze jakieś " NIESPODZIANKI " - oczywiście nie można niczego zakładać przed ale jeżeli będzie latał ten sam samolot co w 2006 r. - wysłużony , gołym okiem mocno ODPICOWANY to będzie z pewnością RULETKA - stalowych nerwów życzę   odpowiedz »

      • B757 

        [2006-11-28 11:53 85.128.72.*]

        witam specjalistów lotniczych - FAP miał problemy nie ze swojej winy - vide uszkodzone silniki (winny PPL -zgodnie z raportem PKBWL), vide uszkodzone skrzydło (WAS - zgodnie z raportem PZU i Policji), vide brak wpłaty ponad 10,5 mln PLN od Open Travel Group, vide brak wpłaty ponad 1 mln PLN od czeskiego biura nomen omen Fischer Polska, itd... Co do trumień: LOTowiskie B767 są starsze od FAPowskich B757, 7 z 8 B737 Centralwingsa są starsze od FAPowskich B757 a te benki przy najmniej nie psują się w powietrzu (rozhermetyzowanie się drzwi w B737 Centrala na Poznaniem). Spóźnienia były dlatego, że FAP podnajmował obce samoloty aby wywiązać sie z umów a nie wywrócić cały rynek tyrystyczny już marcu czy kwietniu. Jeżeli, ktoś twierdzi, że są to "latające" trumny to niech swoją opinię udowodni!   odpowiedz »

        • ODPOWIADAM " obrońcowi " AFP - tak B757 AIR FISCHER to padło 

          [2006-11-28 12:07 83.16.241.*]

          zmuszona byłam lecieć - 5 razy i na 5 lotów w sezonie przy każdym były jaja !!!!! opóżnienie naprawy podmiany samolotów dezinformacja - a dlaczego AFP upadło jakie były koszta wynajmowania na szybko samolotów ???? ogromne - to że linia wynajmuje obcą maszynę wynika z jej winy i zaniedbania - i nas Klientów to NIE OBCHODZI zapłaciliśmy za przelot i oczekujemy jego realizacji zgodnie z PLANEM - a są to latające trumny rocznie latam ok 50 razy i taki wrak jakim jest B757 AFP może swobodnie kandydować do określenia " LATAJACA WYSLUZONA TRUMNA " co do centrlwings owszem nie są święci ale nie funduja tak często CIULOWYCH POCZATKOW URLOPOW - bo działalność AFP w 2006 r. była skandaliczna - wiele osób miało zepsuty urlop już na wejściu kiedy nie wiedziały czy poleca na wakacje , kiedy i jakim wrakiem polecą - bo w zastępstwie też latały leciwe samoloty bo kto w sezonie ma wolne porządne maszyny ? .... dla mnie AFP to wielka prowizorka - a jej działania nie mają nic wspólnego z bezpiecznym komfortowym i punktualnym rejsem.   odpowiedz »

          • odpowiadam 

            [2006-11-28 12:22 85.128.72.*]

            AFP to francuska agencja prasowa :-)
            1. 31.12.2005 uległ uszkodzeniu B757 SP-FVR - do silników dostał sie z niezabezpiczenoge pasa startowego na warszawskim lotnisku (zgodnie z raportem PKBWL winnym jest PPL) zlodowaciały śnieg wraz z błotem pośniegowym oraz dużą ilości wody - koszt naprawy silników, który zakończył się 20.06.2006 wyniósł ponad 15 mln PLN! Koszt podnajmowania innych samolot w tym okresie wyniósł kolejne 15 mln PLN
            2. 01.01.2005, podczas holowania samolotu B737 SP-FVO pracownik WAS (spółka handlingowa należą do PPL) spowodował uszkodzenie skrzydła co wyłączyło samolot z latania do 20.04.2006. Koszt naprawy ponad 1 mln PLN, koszt podnajmu innych samolotó ponad 5 mln PLN
            3. 20.02.2006 B757 SP-FVR podczas co miesięcznego przeglądu w bazie technicznej Lufthansa Technik we Frankfurcie (LHT raczej nie wystaia certyfikatów latającym trumnom, szczególnie mając w FAP swoich inżynierów, którzy sprawują kontrolę techniczną nad samolotami) stweirdzono awarię jednego silnika - takąsamąawarię jaka była na samolocie SP-FVP. Koszt naprawy ok. 3 mln PLN, koszty podnajmowania obcych samolot do dnia 10.04.2006 to ok. 5 mln PLN.
            4. Opóźnienia: od dnia 20.06.2006 do 12.10.2006 (wszystkie samoloty latają) 84% rejsów do 15min, 7% od 15-30min, 6% od 30-60min, 3% powyżej 60min. Najdłuższe opóźniene w tym okresie to 5 godzin.
            5.Dlaczego FAP nie padł? Bo jest dobrze zarządzany i ma najlepszy personel;
            6. Dlaczego ma takie problemy? Bo został okradziony przez byłych właścicieli i ma wrogów.   odpowiedz »

      • latające " trumny " wracają na rynek polski ? o zgrozo 

        [2006-11-28 12:19 213.238.66.*]

        FAP sa serwisowane przez LUFTHANSA - a to chyba godny zaufania serws... a B757 to nietypowa maszyna w Polsce więc w razie jakiejkolwiek usterki w większości wypadków części muszą być sprowadzane z Niemiec
        to faktycznie powoduje opóźnienia... poza tym nie mogą pożyczyć samolotu np. od innych linii stacjonujących w Polsce bo nie zgadza się liczba miejsc na pokładzie... ale nie zgdze się że to "latające trumny"!!   odpowiedz »

        • były tak serwisowane ! że AFP miało długi ? 

          [2006-11-28 14:02 83.16.241.*]

          wszędzie ! w portach ! u kontrahentów obsługujących i serwisujących TRUMIENKE - ja miałam wrażenie że częsci do maszyn sprowadzane są z 3 świata a nie z niemiec .. raz czekaliśmy na odlot 48 godzin   odpowiedz »

          • były tak serwisowane ! że AFP miało długi ? 

            [2006-11-28 14:47 85.128.72.*]

            A co ma serwis do długów? Jaka linia lotnicza nie ma długów? Taki LOT przyznaje się do 1 mld PLN długów!!!
            Części lotnicze mogą być z 3 świata, byle miały odpowiednie certyfikaty...A te 48h to rejs dokąd i kiedy?   odpowiedz »

            • FAP jest super! 

              [2006-11-28 17:21 83.24.44.*]

              Ja nie widzę problemu, jak chamstwu nie pasuje obsługa FAP to niech latają innymi liniami. Jest ich przecież tak wiele... Central pada... LOT niebawem też... Grupa LOTu ma długi coraz większe a rząd już nie dołoży kasy (naszej kasy- podatników) do tego wiecznego bankruta! Oby tylko FAP wypełnił lukę jaka powstanie na rynku polskim po upadku LOTu i jego "pomiotów". Nie rozumiem tylko, czemu FAP nie wchodzi na rynek USA??? Może ktoś z was wie? Ale sądzą o stopniu wiedzy niektórych forumowiczów (np jeden z nich twierdzi, że samoloty FAPu mają 24 lata) nie oczekuję odpowiedzi.
              PS FAP został okradziony przez PTV i tylko dzięki świetnemu personelowi i super zarządzaniu nie padł zaraz po przejęciu ich przez PodróżeTV. To właśnie oni doprowadzili do złek kondycji firmy. Na szczęście już wszystko wraca do normy. I oby jak najszybciej:)   odpowiedz »

    • Fischer Air Polska poleci dzięki Triadzie, Rainbow Tours E 

      [2006-11-28 11:35 217.153.34.*]

      no to wiemy jakie biura kolejno upadna
      3 w jednym ha ha na Fischer Air polozyly rece ale smiech na sali to przeciez latajace trumnu a raczej juz tylko jedna ciagle zepsuta latajaca trumna   odpowiedz »

      • Fischer Air Polska poleci dzięki Triadzie, Rainbow Tours E 

        [2006-11-28 16:24 213.238.79.*]

        Skąd masz takie informacje, że te samoloty lub samolot to latająca trumna. Jażeli nie jesteś z branży lotniczej, to chyba nie masz pojęcia o sprawności maszyn Fischera bądz innego przewoznika. Szkoda, że trafiają sie na forum tego rodzju indywidua, chcąc wszystkim szkodzić - a może to konkurencja?   odpowiedz »

        • Fischer Air Polska poleci dzięki Triadzie, Rainbow Tours E 

          [2006-11-30 11:53 217.153.34.*]

          witam wrecz przeciwnie z branzy, i to lotniczej i prosze nie nzwywac mnnie indywiduem, plaski horyzoncie umyslu!

          Artur   odpowiedz »

    • Fischer Air Polska poleci dzięki Triadzie, Rainbow Tours E 

      [2006-11-28 11:40 80.53.79.*]

      Zyczę im Powodzenia. Byle tylko nie okazało się, że Fischer pociągnie Exima i innych na dno. Przy jednym samolocie, który będzie latał na długich dystansach i to tak wspaniałej "nowoczesnej" maszynie jak B757 to gratuluję klientom dobrego poczucia humoru i optymizmu oraz wiary, że nic się nie może przytrafić.   odpowiedz »

    • Klapki na oczach? 

      [2006-11-28 14:34 85.198.201.*]

      Wy chyba nie pamiętacie czym kiedyś się latało. Tupolev 154, Ił-62 - o tych maszynach można mówić ze to latające trumny. Nie zapominajcie też, że większość LOT-owskich, tak bardzo lubianych przez was B767 jest starszych, niż samoloty FFP. Wiecie ile razy ludzie w Kanadzie czy w USA PAX czekali na swój lot opóźniony o kilkanaście godzin? Tylko że wtedy nikt nie trąbił o tym w telewizji, bo przecież to narodowy przewoźnik... Wstydzę się, że jestem Polakiem i mieszkam w kraju wiecznie niezadowolonych z wszystkiego malkontentów.   odpowiedz »

      • Klapki na oczach? 

        [2006-11-28 16:19 80.53.79.*]

        B757 którymi latał? i będzie pewnie latać Fischer to stare konstrukcje wąskokadłubowe nie posadające odpowiedniego zasięgu, i które były eksploatowane przez 24 lata w Meksyku. Jeśli te "cuda" mają być ratunkiem dla polskiego rynku turystycznego, to ALLELUJA
        Dziś coraz mniej linni lata tymi maszynami ale można je dostać za grosze w Leasingu. Polacy kochają starocie (samochody) to pewnie im to nie robi, że latać też będą staarymi trupami.   odpowiedz »

        • 100 lat dla FAP!!! 

          [2006-11-28 17:09 83.24.44.*]

          Po pierwsze 757 nie jest starą konstrukcją! Po drugie, posiadają odpowiedni zasięg ale do realizowania połączeń do ok.7 godzin lotu- też jestem przeciwnikiem latania tego typu na trasach powyżej 10 godzin, do tego celu służą samoloty o dalekim zasięgu (B767, A330 a nawet DC-10). Po trzecie, nie wiek skąd wziąłeś informację, że samoloty FAP mają 24 lata! Mają 12 i 14 lat! I dla ścisłości sama kaucja za 757 to 1 500 000 $ a miesięczna rata to 250 000 $, więc nie pisz mi głupot że to "tanie samoloty" bo tanie to one nie są! Jak nie wiesz to nie wypisuj bzdur bo wprowadzasz ludzi w błąd!   odpowiedz »

          • 100 lat dla FAP!!! 

            [2006-11-29 12:54 80.53.79.*]

            Chyba coś pomyliłeś, przy ratach 250 000 $ miesięcznie, FAP mógłby kupić nowy samolot a nie stare pudło. Jeśli te maszyny latyły faktycznie TYLKO 14 lat. to firma Leasingowa dostała 42 miliony dolarów, a w tym interesie jest jak w leasingu samochodów. Maszyna jest spłacona i towarzystwo Leasingowe kasuje pieniądze. Zapewne niewiele więcej kosztowało by leasingowanie nowych maszyn, skoro w tym segmencie A319, A329 B737 jest wyjątkowo duża produkcja. Problemem jest, że FAP jest małą gównianą firmą, bez kasy, więck musi zadowalać się tym co mu łaskawie podsuną. Jak większość firm w Polsce z innych branż.   odpowiedz »

            • 100 lat dla FAP!!! 

              [2006-11-29 22:55 83.24.11.*]

              Po pierwsze nie ma samolotu typu A329 a po drugie nie porównuje się nigdy leasingu samochodowego do lotniczego. NIGDY! Samolot B757 jest przewidziany na 30 lat użytkowania w konfiguracji pasażerskiej te mają 12 i 14 lat, więc nawet nie są na półmetku. Lotowski 767, 737 są duuużo starsze niż maszyny FAP. Jest to samolot bardzo bezpieczny oto link do statystykna potwierdzenie: http://www.airdisaster.com/statistics/
              Nawet sobie sprawy nie zdajesz ile kosztuje rata leasingowa za nowy samolot o podobnych parametrach a dodaj do tego jeszcze kaucję za samolot, jaką wymaga każda kampania leasingowa. Napisałeś "Jeśli te maszyny latyły faktycznie TYLKO 14 lat. to firma Leasingowa dostała 42 miliony dolarów" a na jakiej podstawie to wyliczyłeś, bo jeżeli 14 x 14=168x 250 000$ =42000000 to źle zrobiłeś, ponieważ rata nie jest taka sama i zmienia się wraz z upływem wieku samolotu. Co do tego, że FAP jest bez kasy się również nie zgodzę. Ma kapitał 40 mln PLN a to nie jest mało. Prawdą natomiast jest to, że powinni zainwestować w samolot dalekiego zasięgu i doprowadzić do kultury kabinę pasażerską w 757. Poza tym nie mam żadnych zastrzeżeń.   odpowiedz »

    • Fischer Air Polska poleci dzięki Triadzie, Rainbow Tours E 

      [2006-11-28 21:52 83.7.228.*]

      ... i niech leci a jak komuś nie pasuję to przecież demokrację mamy w tym kaju a lini lotniczych do wyboru i koloru.....i zawsze pozostaja jeszcze promy, autokary, samochody.....a może rower?   odpowiedz »

    • Fischer Air Polska poleci dzięki Triadzie, Rainbow Tours E 

      [2006-11-29 10:00 83.18.223.*]

      Ja jestem zdania że za 2 lata każde duże biuro w Polsce zajmujące się czarterami będzie zazdrościło Trójcy ze tak tanio stali się udziałowcami linii lotniczej. To nie sa przypadkowe biura - bez kasy, to sa biura które są poukłdane i od lat udowodniły iz maja wizję nie na rok ale na dłużej. Życzę im poodzenia - szczerze.. bez zawiści i malkontenctwa.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję