|
Wątek:
|
ITD nieskuteczna w zwalczaniu szarej strefy przewoźników?
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2006-12-04 12:59
|
Temat:
|
ITD nieskuteczna w zwalczaniu szarej strefy przewoźników?
|
Treść:
|
Aktualność: Współpraca między inspekcjami drogowymi państw unijnych, w celu poprawy bezpieczeństwa pracy kierowców była głównym tematem rozmów podczas spotkania kierownictwa inspekcji drogowych z Unii Europejskiej w Warszawie.
Dyskutowano przede wszystkich o działaniach mających na celu rozszerzenie zakresu współpracy w ramach Euro Controle Route (ECR) - Europejskiej Kontroli Drogowej. Poza dokonywaniem okresowych kontroli na drogach przez inspektorów 10 państw należących do ECR, ma być prowadzona współpraca na poziomie legislacyjnym, wymiany informacji, ustalania wspólnej wykładni przepisów, dyrektyw i rozporządzeń, opiniują projekty np. wprowadzenia tachografów cyfrowych, uregulowań dot. spójności przepisów o czasie pracy kierowców z przepisami kodeksu pracy. - Organizacja ta nie tylko ma na celu wzmocnienie kontroli drogowych w krajach czy też pomiędzy krajami członkami ECR, ale także współdziałania mające poprawić warunki socjalne kierowców oraz zwalczać nieuczciwą konkurencję - tłumaczy Tomasz Połeć, zastępca Głównego Inspektora Transportu Drogowego.
Przedstawiciele branży transportowej zarzucają polskiej Inspekcji Transportu Drogowego nieskuteczność w zwalczaniu zjawiska szarej strefy przewoźników. Mają oni nadzieję, że dzięki rozszerzeniu współpracy z ECR poprawi się sytuacja firm przewozowych zmagających się z nieuczciwą konkurencją.
W ciągu roku przeprowadzanych jest 6 kontroli w wybranych państwach zrzeszonych w ECR. W Polsce ostatnio odbyła się w lipcu tego roku. W latach 2001-2006 Inspekcja Transportu Drogowego dokonała kontroli 515 tys. pojazdów w tym: - 288 tys.- pojazdów krajowych - 227 tys. - pojazdów zagranicznych
Euro Control Route - Europejska Kontrola Drogowa istnieje od 5 października 1999r. Została powołana w Brukseli. Należą do niej następujące państwa: Belgia, Holandia, Luksemburg, Francja, Niemcy, Irlandia, Wielka Brytania, Hiszpania, Austria oraz Polska. Rumunia i Bułgaria posiadają status aktywnych obserwatorów, natomiast Litwa, Węgry, Słowenia - biernych obserwatorów.
|
Odpowiedzi:
Zwalczanie szarej strefy przewoźników [2007-01-07 14:56 83.14.174.*]
świetnie radzą sobie z tym problemem funkcjonariusze celni, którzy równiez są uprawnienie do kontroli przestrzegania warunków ustawy o transporcie drogowym. Wyłapywani są przewoźnicy niezarejestrowani, a wykonującu transport drogowy na "czarno". Celnicy nie maja skrupulów i nakładaja wusokie kary pieniężne za podjecie i wykonywanie transportu bez np. licencji czy bez winiety. W tym obszarze celnicy są o niebo lepsi od ITD. Brawo celnicy!!!! Renia odpowiedz » Zwalczanie szarej strefy przewoźników [2007-01-08 13:27 145.237.61.*]
Uważam że efekty zwalczania "szarej strefy" w transporcie drogowym mogą być znacznie lepsze pod warunkiem, że znacznemu wzmocnieniu zostaną poddane Referaty Kontrolnych Grup Mobilnych, funkcjonujące w strukturach Izb Celnych, korzystające z uprawnień do kontroli na mocy art.87 ustawy. Doswiadczenie funkcjonariuszy celnych w zakresie egzekwowania przepisów ustawy o transporcie drogowym jest na tyle bogate, a znajomość przepisów tejże ustawy- wystarczająca, że można byłoby wówczas oczekiwać zwiększonej dynamiki ujawnień nieprawidłowości w tej dziedzinie. Oczekuję tego już wkrótce. celnik odpowiedz » Zwalczanie szarej strefy [2007-11-07 19:53 83.21.108.*]
Aby zwalczyć szarą strefę, należy ustawić duże kary za takowe postępowanie oraz przeprowadzać liczne kontrole w zakładach pracy odpowiedz » Zwalczanie szarej strefy przewoźników [2007-01-08 13:30 145.237.61.*]
Przepraszam, uprawnienia do kontroli są zapisane w art.89 ustawy. celnik odpowiedz » Zwalczanie szarej strefy przewoźników [2006-12-04 12:59 82.160.33.*]
JESTEM ZA - zwłaszcza przy przewozach autokarowych. odpowiedz »
|