TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Transport

Klienci Exim Tours, Triady i Rainbow Tour znów narażeni na z

Data wysłania: 2006-12-28 12:54 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Około dwustu klientów biur podróży koczowało przez kilkanaście godzin na Ławicy w oczekiwaniu na wylot do Egiptu. Powodem opóźnienia były problemy samolotu linii Fischer Air - podaje Gazeta Wyborcza.

Turyści przyjechali do Poznania z różnych części Polski. Połączył ich cel podróży - słoneczny kurort Sharm El Sheikh w Egipcie i perspektywa niezapomnianej zabawy sylwestrowej w Egipcie. Niestety, podróż rozpoczęła się feralnie - niektórzy w wymarzoną podróż wystartowali z prawie dobowym opóźnieniem.

Samolot linii Fischer Air wyczarterowany przez kilka biur podróży miał przylecieć z Egiptu do Wrocławia w nocy z wtorku na środę i nad ranem dnia następnego wystartować w drogę powrotną z międzylądowaniem w Poznaniu. Z powodu niezależnego od przewoźnika (kiepskiej pogody we Wrocławiu) Boeing 757 poleciał jednak do Poznania, dokąd dowieziono autokarami pasażerów ze stolicy Dolnego Śląska. Wśród nich byli także turyści z Katowic, którzy już wcześniej spędzili kilka godzin w autobusie w drodze do Wrocławia.

Niestety w Poznaniu turyści musieli znów czekać, bo w samolocie wykryto usterkę. - Jeden z czterech wskaźników poziomu płynu hydraulicznego był niesprawny. Nie paliła się lampka. To drobna usterka, ale nasze wewnętrzne przepisy nie pozwalają w takim przypadku na start - tłumaczył Krzysztof Olszewski z linii Fischer Air. - Technicy z Ławicy z pewnością by sobie poradzili z naprawą, ale nie mieli do tego uprawnień, więc ściągnęliśmy samolotem z Warszawy naszych techników - powiedział.

Finalnie samolot o usunięciu usterki wystartował ok. godz. 13.30.

Pasażerowie, którzy czekali na wylot w Poznaniu, byli klientami kilku biur podróży, m.in. Exim Tours, Triada, Rainbow Tour.

Ciekawostką w przypadku tego problematycznego wylotu na wakacje jest fakt, iż pasażerowie lecący tym samym lotem mieli podane przez biura różne godziny odlotu samolotu Fischer Air. Przez co spędzili oni na lotniskach we Wrocławiu i Poznaniu o kilka godzin więcej, niż było trzeba. - Ja miałem wystartować z Wrocławia o godz. 9 rano we wtorek - mówił jeden z pasażerów. Tymczasem według linii lotniczej wylot był zaplanowany na 4 rano następnego dnia.

Zdaniem Krzysztofa Olszewskiego z Fischer Air udzielanie informacji niezgodnych z rzeczywistością to niestety częsta praktyka niektórych biur podróży. - Przesuwa się odlot, a w efekcie zaoszczędza się potem jedną dobę hotelową - tłumaczył. Jego teorię zdawali się potwierdzać także pasażerowie pechowego lotu do Egiptu. - Usłyszałam od swojego biura, że za straconą dobę otrzymam 70 zł. Ale co to za rekompensata, skoro za całą wycieczkę płacę 3 tys. zł? - mówiła z pretensją jedna z pasażerek.

    • Nowy Fischer Air też lata z problemami 

      [2006-12-28 12:54 80.50.20.*]

      Dziwię się tym biurom, że zdecydowali się na Fisher Air, który ma tak kiepską reputację w branży i wśród klientów. Z pewnością te trzy biura mogły się dogadać i wyczarterować jakikolwiek inny samolot czy samoloty od innych przewoźników, ważne że się dogadały. A tak wtopili pieniądze i swoje dobre imię razem z Fisher Air. Szkoda.   odpowiedz »

      • Nowy Fischer Air też lata z problemami 

        [2006-12-28 13:26 85.128.72.*]

        bo lepiej polecieć niesprawnym samolotem, wylądować we mgle na lotnisku, które nie ma osprzętu, itd.... ble, ble, ble   odpowiedz »

        • Nowy Fischer Air też lata z problemami 

          [2006-12-28 14:08 80.50.20.*]

          nie przeczytałeś dokladnie. Nie chodzi o to że mieli lecieć niesprawnym czy lądować we mgle, tylko o to że wogóle się dziwię że zdecydowali się na Fisher Air. Popatrz na tytuł "nowy też lata z problemami". To zaszłość i zepsuta opinia o tej linii.   odpowiedz »

        • Nowy Fischer Air też lata z problemami 

          [2006-12-30 21:52 85.221.185.*]

          Czy chcesz lecieć taką czy inną firmą to twoja sprawa .ale jeżeli chcesz wypowiadać się na temat transportu lotniczego , to nie wystarczy wiedzieć ze samolot ma skrzydła i ogon a w środku chyba pilota. Problemy techniczne zdarzają się wszystkim firmom i wszystkim samolotom.Niektóre firmy przywiązują małą wagę do sprzętu, stąd częste dość wypadki ich samolotów. Chyba lepiej wylecieć z opóźnieniem niż nie dolecieć wcale. Rzeczywistym problemem jest takie a nie inne układanie programu imprezy (wylot za kwadrans dwudziesta czwarta-dzień zaliczony. Lotniska polskie (poza Wawą) są podobne, a na pogodę nawet prezes IATA nie ma wpływu.
          Lech z Poznania.   odpowiedz »

    • Nowy Fischer Air też lata z problemami 

      [2006-12-28 17:11 83.19.133.*]

      Problem jest znacznie głębszej, ekonomicznej natury. Biura te zdecydowały się na wejście kapitałowe i ratowanie bankruta, bo zawartły z nim umowy na sezon zimowy i swoją zimową ofertę oparły przede wszystkim na przelotach tym super cackiem jakim sa linie Fisher Air. Umoczyly więc sporą kasę na wpłaty gwarancyjne, jakie wpłaca się przy podpisywaniu kontraktu, a która to ma za zadanie zagwarantować przewoźnikowi spłatę ostatniego rachunku za ostatni wykonany lot w przypadku zerwania umowy z tour operatorem, bądź też braku terminowych płatności. No i umoczyli sporą kasę. coż mogli wybierać - stracić, czy próbować odzyskać ją w ten sposób. Ta forma pozwala również na snucie planów rozwojowych na przyszłość, ale meritum sprawy była wtopiona kasa.   odpowiedz »

      • Nowy Fischer Air też lata z problemami 

        [2006-12-29 09:11 85.128.72.*]

        jesteś w błędzie - ani Triada ani Rainbow nie mają umów na sezon zimowy z Fischer Air a przez to nie wpłaciły tzw. kaucji za rejsy. Exim wszedł do firmy ponieważ poczuł, że jest to dobry interes: biuro podróży + hotele (Prima Life) + linia charterowa (Prima Charter) = sukces, czyli zysk na każym poziomie.   odpowiedz »

    • Nowy Fischer Air też lata z problemami 

      [2006-12-29 15:00 83.16.156.*]

      Bardzo ciekawie wypowiada sie Pan z linni Fischer na temat biur podróży, a prawda jest taka, że to linie zmieniają godziny wylotów - biura nie mają na to wpływu, a zmiany w lotach nie są korzyścią, a wręcz przeciwnie.   odpowiedz »

      • Nowy Fischer Air też lata z problemami 

        [2006-12-29 16:25 85.128.72.*]

        tiaaaa, oczywiście że to linie zmieniają godziny wylotu ale akurat w tym przypadku trzy biura podawały trzy inne godziny wylotu w dodatku nie przystające do faktów. Wiem dobrze ponieważ pracujęw FAP w dziale operacyjnym i wiem jakie godziny podajemy.   odpowiedz »

        • Fischer to świetna linia!!! 

          [2007-01-02 23:10 83.24.56.*]

          Nie rozumiem skąd ta nagonka. Ja leciałem i jestem zadowolony, podobnie wielu moich znajomych. Gratuluję Fischerowi, że tak ładnie się pozbierał po tym, jak PodróżeTV omal nie doprowadziły do bankructwa tej sprawnej i prężnej linii. PS Maja najładniejsze malowanie na Okęciu:)   odpowiedz »

    • Nowy Fischer Air też lata z problemami 

      [2007-01-03 10:37 83.20.152.*]

      Mieliśmy klientów na ten lot z Sun & Fun- wylot pierwotnie był zaplanowany na rano 26.12 ale kilka dni przed wylotem touroperator przysłał informację o zmianie godziny (i dnia) wylotu na 4 rano następnego dnia. Także moi klienci czekali niespełna 12 godzin.   odpowiedz »

      • Nowy Fischer Air też lata z problemami 

        [2007-01-03 16:41 85.128.72.*]

        rejsu LOTu do Brazyli (dla Itaki) miał opóźnienie prawie 9 godzin z przyczyn technicnzych (uszkodzony silnik) i nikt jakoś nie robi takiego hałasu.   odpowiedz »

    • Nowy Fischer Air też lata z problemami 

      [2007-01-03 21:06 83.242.71.*]

      Nigdy więcej Fisher Air :| Nigdy więcej Exim Tour :|   odpowiedz »

    • EXIM TOURS 

      [2007-01-27 12:41 195.136.122.*]

      Chyba w Exim Tours coraz gorzej się dzieje - właśnie wróciłem (26 stycznia 2007 r.) z wycieczki objazdowej po Egipcie wykupionej w EXIM. Jakość usług spadała z każdym dniem, na szczęście wspaniali przewodnicy równoważyli bardzo słabą organizację. termin wylotu i powrotu był tak ustawiony, że wycieczka trwała w efekcie krócej o dwa dni. Jakość wycieczek wykupionych w Polsce jest nieporównywalnie niższa niż opłacanych dodatkowo wycieczek fakultayywnych (średnio 50 USD za każdą). A najciekawsze jest to, że będąc w kairze trzeba było dodatkowo opłacić wycieczkę na płaskowyż w Gizie, aby obejrzeć piramidy:) Wspomienia z pobytu wspaniałe, Egipt fascynuje (byłem pierwszy raz), jednak odradzam wjazd z EXIM TOURS.   odpowiedz »

    • Nowy Fischer Air też lata z problemami 

      [2009-09-21 13:26 83.28.198.*]

      My mieliśmy być w domu czyli w Katowicach z Hurghady 19.09.2009 o 10.15 a byliśmy 19 godzin później z powodu niekompetencji rezydentów Exim Tours i braku zainteresowania - musieliśmy sami dzwonić z własnych komórek po mediach i do Konsula oraz na lotnisko K-ce i do sztabu kryzysowego, na lotnisku koczowaliśmy 18 godzin od 03.00 w nocy a straż portu chciała nas zastraszyć (180 osób) i chieli nas po kilku godzinach zawieść do hotelu (już bez ważnej WIZY czyli nielegalnie) w którym podobno było tylko 7 wolnych pokoi, nie było takiej opcji aby któryś z hoteli miał wolne prawie 90 pokoi. Byliśmy bezradni, bez kasy i bez bankomatu na międzynarodowym lotnisku w HURGHADZIE - ŚREDNIOWIECZE TAM PANUJE, nawet za toaletę brano od nas kasę w natrętny sposób. Lotniskowa ochrona straszyła nas że jak nie będzie samolotu to i tak nas wywiozą do hotelu wtedy by nie mieli już problemu ale na szczęście nie daliśmy się zastraszyć i trzymaliśmy się razem co dało efekt, to było straszne. A najgorsze jest to o czym dowiedzieliśmy się już siedząc w samolocie MD 83 Egipskich linii w którym śmierdziało że podobno 10 osób się nie zmieściło i wywieziono ich do hoteli co skutkowało tym że obsługa lotniska musiała wyładować wszystkie bagaże z samolotu i zabrać 10 bagaży osób które pojechały do hoteli. Mieli nam przysłać samolot boening 737 lub 757 do których zmieścili by się wszyscy taką informację dostałem około 20.00 dzwoniąc do sztabu kryzysowego do Katowic bo nie oddzwonił nikt do mnie przez około 2 godziny a miałem dostać informację za 20 minut co się dzieje z naszym samolotem ( RMF też mi miał dać znać od godz. 9.00 jak będą coś wiedzieli co z nami będzie i nic sam dzwoniłem do nich) . Wakacje były ok tylko brak pomocy i informacji ze strony organizatora kiedy i czy wogóle polecimy była najgorsza, podziękowania dla portu w K-cach i Konsula oni nam pomogli. Daro   odpowiedz »

    • Nowy Fischer Air też lata z problemami 

      [2009-09-21 13:27 83.28.198.*]

      My mieliśmy być w domu czyli w Katowicach z Hurghady 19.09.2009 o 10.15 a byliśmy 19 godzin później z powodu niekompetencji rezydentów Exim Tours i braku zainteresowania - musieliśmy sami dzwonić z własnych komórek po mediach i do Konsula oraz na lotnisko K-ce i do sztabu kryzysowego, na lotnisku koczowaliśmy 18 godzin od 03.00 w nocy a straż portu chciała nas zastraszyć (180 osób) i chieli nas po kilku godzinach zawieść do hotelu (już bez ważnej WIZY czyli nielegalnie) w którym podobno było tylko 7 wolnych pokoi, nie było takiej opcji aby któryś z hoteli miał wolne prawie 90 pokoi. Byliśmy bezradni, bez kasy i bez bankomatu na międzynarodowym lotnisku w HURGHADZIE - ŚREDNIOWIECZE TAM PANUJE, nawet za toaletę brano od nas kasę w natrętny sposób. Lotniskowa ochrona straszyła nas że jak nie będzie samolotu to i tak nas wywiozą do hotelu wtedy by nie mieli już problemu ale na szczęście nie daliśmy się zastraszyć i trzymaliśmy się razem co dało efekt, to było straszne. A najgorsze jest to o czym dowiedzieliśmy się już siedząc w samolocie MD 83 Egipskich linii w którym śmierdziało że podobno 10 osób się nie zmieściło i wywieziono ich do hoteli co skutkowało tym że obsługa lotniska musiała wyładować wszystkie bagaże z samolotu i zabrać 10 bagaży osób które pojechały do hoteli. Mieli nam przysłać samolot boening 737 lub 757 do których zmieścili by się wszyscy taką informację dostałem około 20.00 dzwoniąc do sztabu kryzysowego do Katowic bo nie oddzwonił nikt do mnie przez około 2 godziny a miałem dostać informację za 20 minut co się dzieje z naszym samolotem ( RMF też mi miał dać znać od godz. 9.00 jak będą coś wiedzieli co z nami będzie i nic sam dzwoniłem do nich) . Wakacje były ok tylko brak pomocy i informacji ze strony organizatora kiedy i czy wogóle polecimy była najgorsza, podziękowania dla portu w K-cach i Konsula oni nam pomogli. Daro   odpowiedz »

    • biuro Exim znów oszukuje. 

      [2009-11-03 15:46 83.7.208.*]

      Mimo wielokrotnych naszych zapytań odnośnie wylotu samolotu do Sharm długo czekaliśmy na potwierdzenie godzin wylotu.A tu nagle 2 tyg przed wylotem rewelacja-samolot z krakowa będzie miał śródlądowanie w Szczecinie-KOSZMAR-będziemy w samolocie latać 6 godz. i to bez cateringu!!!!Ostrzegamy przed wylotami z krakowa , ponoć z Katowic nigdy takie rewelacje się nie zdarzają.   odpowiedz »

    • Nowy Fischer Air też lata z problemami 

      [2010-04-20 10:47 91.213.255.*]

      Witam, postanowiłam napisać , ponieważ zastanawia mnie fakt, czy wszystkie biura mają w praktyce oszukiwanie klijentów.Dwa lata temu juz zraziłam się do biura-Triada, ponieważ oprócz tego ze kazali nagle dopłacac nam do biletów, to na miejscu, na wyspie Zakynthos było tak wstretne jedzenie ,ze usługa all inclusive była zbędna, bo i tam musiałam chodzic z dziecmi do restauracji i płacić.Teraz wybieram sie z biurem Exim do Egiptu i też mam juz pewne obiekcje, gdyz tydzień po wpłaceniu zaliczki(a było to w styczniu)okazało się ze samolot startuje dopiero o 21,czyli z góry zakładają, że tracimy dobe,a przecież jeszce róznie może być, bo samolot moze zawsze nie wystartowac o danej godzinie, takze z tygodniowego urlopu za 7000zł zrobia sie np.3 dni.Super sprawa!Mysle ze beda to moje ostatnie wakacje z biurami
      Agnieszka   odpowiedz »

      • Nowy Fischer Air też lata z problemami 

        [2010-04-20 17:08 109.243.107.*]

        To czemu Pan nie zapytał o tka ważne detale w chwili podpisania umowy? ZApomniało się?
        Albo nie czyta się umów:)   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję