TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Inne związane z branżą

Polski nie stać na promocję Polski przez ludzi przypadkowych

Data wysłania: 2007-01-02 12:27 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
W Pulsie Biznesu z 27 grudnia 2006 roku Maciej Grelowski, przewodniczący Rady Głównej Business Centre Club wyraził swoje zdanie na temat planowanej likwidacji Polskiej Organizacji Turystycznej. Podkreśla, że ludzie z organizacji turystycznych się temu sprzeciwiają, obawiając się zepchnięcia promocji turystyki na drugi plan. Jednak on uważa, że wspólna promocja kraju pozwoli na lepsze zaprezentowanie się na świecie.

Grelowski wyznał - Pozwalam sobie wyrazić inne stanowisko, wynikające z doświadczenia długoletniej pracy w turystyce. Nie jesteśmy zadowoleni z kreacji wizerunku Polski w świecie. Wszyscy są zgodni, że brakuje pieniędzy. A to środowisko turystyczne głosi upadek branży, a to ludzie kultury alarmują, że zagrożona jest promocja polskiej sztuki itd. Każdy ma jakiś interes... Myślę, że największym są stanowiska, przywileje i splendor. Polski nie stać na utrzymanie branżowego podziału promocji, bo zajmują się tym ludzie przypadkowi i niekompetentni. Administrowanie takim systemem kosztuje krocie, a rezultaty są mizerne. Stale zaś brakuje pieniędzy na promocję Polski.

Turystyka zdaniem Grelowskiego zaliczana jest do dziedzin "mało poważnych". W podziale łupów zaspokaja ona apetyty ogonów partyjnych. Efektem takiego działania jest niezmienny wizerunek Polski, której symbolami pozostają koń, wódka i Chopin, a całkiem udane pojedyncze działania nie są w stanie tego nie zmienić. Żenująca była próba budowy na tym zabawnym geście całej strategii promocji Polski. Wykorzystanie wyborów Miss World do kształtowania wizerunku Polski okazało się zdaniem Grelowskiego totalnym niewypałem - przeniosło Polskę daleko od Europy, pozostawiając w kieszeniach organizatorów spore środki.

W dalszej części wypowiedzi, Grelowski pisze, iż polska turystyka jest obecnie prywatna. Podkreśla, iż nie ma powodu, by podatnik wspomagał prywatnego, często zagranicznego właściciela. - Dla branży najistotniejszy jest wizerunek Polski — kraju wysokiej kultury, dynamicznej gospodarki i atrakcji turystycznych. Propozycja resortu gospodarki to krok w dobrym kierunku, wydaje się jednak zbyt mały - dodaje.

Jego zdaniem pozostawienie POTu i oddanie mu promocji polskiej turystyki jest nieracjonalne i szkodliwe. I prowadzi tylko do zachowawczej obrony stref wpływu i stanowisk.

    • Podatnik nie powinien wspierać prywatnych firm turystyczny 

      [2007-01-02 12:27 83.31.218.*]

      dowodem słuszności wywodów jest promocja sylwestra na stacji kolejowej we Włoszczowej !
      Naturaknie wszystko można promować tylko czy warto ? nie szkoda kasy podatników na debilne pomysły Gosiewskiego ?   odpowiedz »

      • Podatnik nie powinien wspierać prywatnych firm turystyczny 

        [2007-01-06 17:01 83.18.148.*]

        Pan grelowski ma chyba jakąś nieodparą chęć zafunkcjonowania publicznie niezależnie od treści swoich wypowiedzi. Promocja turystyki połączona z promocją gospodarczą??? Przecież to zupełnie inny adresat działań promocyjnych! Brak znajomości zagadnień promocji przejawia się w wypowiedzi p. grelowskiego. Jednak faktem jest, że specjalistów w POT - zwłaszcza od promocji - jak na lekarstwo. Niestety planowane zmiany w POT - glównie nowy prezes - ponoć docelowo nowego tworu - też o promocji i jej mechanizmach wiele nie wie.   odpowiedz »

    • Podatnik nie powinien wspierać prywatnych firm turystyczny 

      [2007-01-02 13:21 213.134.162.*]

      Budując strategię promocji-promując Polskę pośrednio wspieramy tylko część firm turystycznych zajmujących się turystyką przyjazdową Pamiętajmy o tym.KH)   odpowiedz »

    • Podatnik nie powinien wspierać prywatnych firm turystyczny 

      [2007-01-02 14:59 212.2.100.*]

      Jeśli przyjmiemy, że promocja turystyki dotyczy prywatnych firm, to musimy zauważyć, czy te firmy płacą w Polsce podatki oraz tworzą w Polsce miejsca pracy. Jeśli tak, to nie można powiedzieć, iż promocja turystyki nie jest zadaniem państwa.
      A wogóle to POT powstała za pieniądze UE (Tourin II).
      MG ma fajne pomysły, tylko dlaczego najpierw nie sprawdzi czy wogóle pomysł można zrealizować, czy jest to tylko sztuka dla sztuki.
      Koszty likwidacji POT to także kary na rzecz UE - niestety.   odpowiedz »

    • Podatnik nie powinien wspierać prywatnych firm turystyczny 

      [2007-01-02 15:22 82.70.149.*]

      Maciej Grelowski, od czasu jak Go Francuzi wylali z Orbisu, za wszelka
      cene usiluje zaistniec publicznie.
      Gotow jest zrobic wszystko byleby tylko Jego nazwisko pojawialo sie
      w prasie. I stad te idiotyczne wywody sprzeczne z miedzynarodowymi
      doswiadczeniami i zdrowym rozsadkiem.
      Czy nie szkoda tracic resztek reputacji na przypodobanie sie nowej wladzy?   odpowiedz »

      • Podatnik nie powinien wspierać prywatnych firm turystyczny 

        [2007-01-03 13:04 212.244.252.*]

        zgadzam sie.
        przypominam, ze to Pan Grelowski bedac jeszcze w Orbisie zamykal zagraniczne placowki tego biura tzw. Polorbis-y.
        Interesowal Go jedynie rozwoj hoteli a nie "robienie" turystyki przez biura.
        "Dzięki" jego polityce Orbis ma teraz duże szanse zniknąc z mapy turystycznej Polski i świata. Hotele prawie juz zniknęty.

        pracownicy jeszcze ORBIS-u   odpowiedz »

    • Podatnik nie powinien wspierać prywatnych firm turystyczny 

      [2007-01-02 15:26 82.182.45.*]

      Brawo Pan grelowski Popieram jego zdanie. Trzeba rozgonic POT na czele z nieznajacymi jezykow jego urzenikami. Czy wiecie, ze np Panowie Prezesi nie znali jezyka angielkiego. Obecny Prezez Kodlubanki ledwo duka po angielsku, a JEZDZI po calym swiecie. jak on promouje Polske nie znajac jezyka.My za to palcimy. po co takie darmozjady i zgadzam sie z Grelowskim. Tacy jak Kodlubanki sa zaprzeczeniem fachowosci i nie wiadomo kto i po co go trzyma w POT. To istny skandal.   odpowiedz »

    • Podatnik nie powinien wspierać prywatnych firm turystyczny 

      [2007-01-02 16:00 212.2.100.*]

      Należy powołać Ministerstwo Zwalczania Głupoty (mogę być ministrem) i zająć się fachowcami od likwidowania POT - Pani MB psychiatra pilnie potrzebny   odpowiedz »

    • Podatnik nie powinien wspierać prywatnych firm turystyczny 

      [2007-01-02 16:14 212.2.100.*]

      Zgadzam się z tezą, że nas nie stać na chybione promocje. To dotyczy panstwa oraz samorządów począwszy od gmin a skończywszy na województwach. Niestety, bardzo często turystyką zajmują się przypadkowi ludzie, pociotki burmistrza, ogony partyjne lub ludzie którym się nie powiodło w innych dziedzinach. To jest widoczne na codzień. Oby się to zmieniło. Nie ważny szyld ale to co ludzie chcą zrobić. Nie wiem ale tylko w Polsce w ten sposób będzie promowana turystyka. jJestem ciekawa czy może jeszcze być gorzej niż jest. Pozdrawiam lucyna grupa biezczady   odpowiedz »

      • Podatnik nie powinien wspierać prywatnych firm turystyczny 

        [2007-01-03 20:28 212.2.99.*]

        W dużej mierze to prawda. Promocja poszczególnych regionów recepcyjnych bywa fatalna.   odpowiedz »

    • Podatnik nie powinien wspierać prywatnych firm turystyczny 

      [2007-01-03 15:37 83.5.147.*]

      No cóż, jeśli chcemy prowadzić promocję polskiej turystyki lepiej (??!) niż np. Francja, Włochy, Wlk.Brytania, Hiszpania, Grecja to zlikwidujmy wszelkie wyspecjalizowane agencje i dajmy te zadania ambasadom i konsulatom do ktorych można wejść po niemalże kontroli osobistej i to w godzinach od 10 do 13.
      Dobór odpowiednich ludzi to inne zagadnienie pewno tez niewykonalne w kraju bezmała 40-milionowym.
      W takim razie jedyne co pozostaje to zmienic decydentow.   odpowiedz »

    • Podatnik nie powinien wspierać prywatnych firm turystyczny 

      [2007-01-09 12:53 217.96.132.*]

      Czy powinien wspierac panstwowe firmy ktore promuja swoich np. Pani Gorbacz prywatnie siosytzenica starosty hajnowskiego promuje po uwazaniu! Inna opcja polityczna niz SLD jest pomijana we wszystkim a zamowienia na noclegi ispotkania integracyjne przydzielane sa wg wlasnego widzimisie! Zlecenia nie otrzyma Hotel Orzechowski pomimo ze jest to jedyny tego typu podmiot gospodarczy!   odpowiedz »

    • Polski nie stać na promocję Polski przez ludzi przypadkowych 

      [2007-01-09 14:53 62.179.20.*]

      Polskiej promocji brakuje koordynacji a nie unifikacji, jak proponuje p. Grelowski. To, że każdy (turystyka, kultura, gospodarka itd.) ciągnie kołdrę w swoją stronę jest naturalne. Rozwiązaniem nie jest wrzucenie ich do jednego worka tylko powołanie instytucji, która stworzy fachową strategię całościową, rozdzieli środki i będzie czuwała nad realizacją. Rada Promocji Polski, mimo dużych nadziei, nie spróbowała nawet zbliżyć się do takiej funkcji.

      Realizacją zadań muszą zajmować się wyspecjalizowane instytucje - tak jest w całym cywilizowanym świecie i tak jest logicznie. Pomysł powołania POPHiT czy PAPG był tu wielokrotnie komentowany i słusznie mało kto zostawia na nim choć jedąn suchą nitkę. To, że w POT ludzie nie znają języków, myslą archaicznie a w najgorszym (choć coraz częstszym) wypadku znają się na turystyce tak jak na obróbce skrawaniem - smuci i irytuje. Taki jednak urok instytucji państwowych w naszym kraju, gdzie standardy życia publicznego są jeszcze kruche... nie od razu Rzym zbudowano. To co jest trzeba zmieniać a nie likwidować, bo stworzone zostało w oparciu o dobre wzorce. Projekt PAPG to amatorszczyzna a trafią doń dokładnie tacy sami ludzie jak pracują teraz w POT, PAIIZ i reszcie administracji.

      Wreszcie - nie wylewajmy dziecka z kąpielą! POT miał i ma wady, ale pozbywając się jednym cięciem wad, zlikwidujemy też polskie stoiska narodowe, misje handlowe, całkiem niezłe wydawnictwa z których wszyscy korzystają do własnych działań promocyjnych, samodzielne zagraniczne ośrodki promocji turystycznej i, co najważniejsze, trudno osiągnięty i utrzymywany status turystyki jako gałęzi gospodarki zasługującej na własny odrębny urząd i własnego podsekretarza stanu (prezes POT). Tylko tyle, ale i aż tyle, patrząc na to gdzie możemy być za pół roku...   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję