TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Inne związane z branżą

Gorączka złota w branży turystycznej

Data wysłania: 2011-01-26 19:32 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Opracowany na zlecenie firmy Amadeus raport "Gorączką złota w branży turystycznej 2020" prezentuje, w jaki sposób branża turystyczna może lepiej reagować na problemy światowej gospodarki i zapewnić sobie rozwój oraz dochodowość. Zwracając uwagę na koniec tradycyjnych klas w kabinach samolotów, powrót tradycyjnych biur podróży, dominację Azji, spadek znaczenia klasy business oraz ważne pojęcie "total travel experience", raport przedstawia nową wizję dotyczącą przyszłości podróżowania.

Najważniejsze tezy
Globalny obraz: do 2020 roku Azja znacząco zwiększy wydatki na podróże
Choć w roku 2010 światowa gospodarka wróciła na ścieżkę wzrostu, rynek europejski pozostaje spowolniony, a dalsze perspektywy są niepewne. Analizując przyszłość do 2020 roku, autorzy dokumentu przewidują, że na kraje Azji przypadać będzie jedna trzecia (32%) światowych wydatków na podróże - w stosunku do obecnych 21% oznacza to radykalną zmianę w ciągu najbliższych dziesięciu lat.

Możliwości rozwoju: koncepcja "total travel experience" wymaga nowych modeli
Kluczem do dalszego rozwoju i zyskowności branży turystycznej jest - do tej pory ulotne - pojęcie "total travel experience". Raport analizuje potencjał linii lotniczych celem zyskania statusu ‘szybkiego środka transportu i łączenia ludzi’ z wykorzystaniem takich narzędzi, jak szybka kolei czy wideokonferencja. Dokument przewiduje powrót tradycyjnych biur podróży zmienionych pod wpływem nowych technologii i rosnącego zapotrzebowania na spersonalizowany konsulting i obsługę wymagających klientów, a także zmiany struktury demograficznej klientów.

Gusta przyszłości: koniec tradycyjnych klas w kabinach samolotów, skoncentrowanie na grupie starszych podróżnych, rosnące zapotrzebowanie na tradycyjne biura podróży i nowa klasa podróżnych zmienią podróżowanie.

Podkreślając zmiany upodobań i potrzeb podróżujących, raport wskazuje kilka najważniejszych możliwości, jakie otwierają się przed firmami turystycznymi w nadchodzącej dekadzie. Należą do nich: "Wirtualne", spersonalizowane klasy, które zastąpią tradycyjny podział na pokładzie samolotów; Tradycyjni agenci biur podróży staną się "menedżerami stylu życia", dbającymi o zaspokojenie wszelkich potrzeb podróżnych;
Segment "bogatszych, starszych i podróżujących" stworzy nowe źródła przychodów. Klasa business, jaką znamy obecnie, może zniknąć, ustępując miejsca klasom wirtualnym, bardziej spersonalizowanym, stworzonym zgodnie z upodobaniami klientów.

Philippe Chérèque, wiceprezes firmy Amadeus ds. handlowych, tak komentuje wyniki raportu: "Zawsze chętnie inicjujemy dyskusje w branży turystycznej na temat kierunków zmian, przyszłych potrzeb podróżujących i wizji dalszej ewolucji branży, mających na celu zapewnienie rozwoju i dochodowości. W raporcie badamy nowe modele współpracy, sposoby zapewnienia najlepszych warunków podróżowania - owego "total travel experience" - oraz to, czy przyszłość linii lotniczych i biur podróży wiąże się z fundamentalną zmianą świadczonych przez nie usług."

- Po raz pierwszy badaliśmy pewne długofalowe problemy strukturalne, które utrudniają branży turystycznej osiągnięcie zysków, a także możliwości pokonania barier dzięki rozszerzeniu spojrzenia na środowisko makroekonomiczne, przyszłe modele biznesowe i zmianę upodobań podróżujących - oznajmił Adrian Cooper, dyrektor generalny Oxford Economics.

Raport "Gorączka złota w branży turystycznej 2020" wchodzi w skład serii Amadeus Traveller Series - globalnego przedsięwzięcia mającego na celu stymulowanie nowych sposobów myślenia i innowacji w branży turystycznej.

    • Raport firmy Amadeus 

      [2011-01-26 19:32 193.33.125.*]

      ŚWIETLANA PRZYSZŁOŚĆ - raport piękny - nie znam firmy konsultingowej Oxford Economics wiem tylko iż RAPORTY robi się na zamówienie. Zobaczymy za 10 lat. Na miejscu płatnika za raport - firma Amadeus wpisałbym w umowę iż opracowujący bierze odpowiedzialność za skutki - byłoby fajnie gdyby Amadeusz otrzymał w 2020 zwrot kasy za raport z odsetkami. (KH)   odpowiedz »

    • Raport firmy Amadeus 

      [2011-01-29 01:01 83.4.26.*]

      Nic dziwnego. Jako ważny doastawca jaj do gastronomii też stworzyłbym raport o nadzwyczjanym popycie na jaja w najbliższych latach.
      Ale to tylko JAJA!   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję