TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

Kiedy LOT się odkuje?

Data wysłania: 2011-02-07 11:10 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Rok 2010 okazał się dla LOT-u mało łaskawy. Przewoźnik odnotował 160 mln starty operacyjnej.

Choć jest już nieco lepiej (firma odnotowała o 50 mln zł niższe straty niż w 2009 r.), w dalszym ciągu LOT nie jest w najlepszej sytuacji. W przyszłym roku, jeśli wiatry będą sprzyjały, strata operacyjna przewoźnika sięgnie 54 mln zł. Na plusie, może się znaleźć w 2012 r.

Spółce nie pomogły nawet 10-procentowe zwiększenie liczby przewozów oraz lepsza frekwencja pasażerów. Zamknięcie stołecznego lotniska związane z modernizacją skrzyżowania dróg startowych, a także pył wulkaniczny i niesprzyjająca pogoda przyczyniły się do zwiększenia strat. Za sukces firmy można uznać zwiększenie udziałów w rynku, które sięgają teraz 28 proc..

W chwili obecnej zobowiązania długoterminowe LOT-u wynoszą 477,8 mln zł. Zobowiązania krótkoterminowe zmniejszyły się w tym roku z 886,9 mln zł do 802,7 mln zł. Zarządca Okęcia - PPL, Towarzystwo Finansowe Silesia, PZU oraz banki są głównymi wierzycielami firmy.

LOT, mimo wszystko nie chce rezygnować z inwestycji m.in. wymiany floty oraz pracy nad zwiększeniem sprzedaży odbywającej się za pośrednictwem Internetu. Ma się ona stać głównym kanałem dystrybucji. Według założeń przewoźnika, w 2011 r. internetowa sprzedaż biletów zwiększy się z 11 do 20 proc.

Od 3 lutego pasażerowie mogą skorzystać z mobilnej karty pokładowej, która przygotowana została do ściągnięcia na telefon komórkowy. Już niedługo ma ruszyć odprawa typu self check-in. Dzięki niej na warszawskim lotnisku, podróżni będą mogli odprawić się samodzielnie za pośrednictwem specjalnego automatu.

LOT ma być gotowy do restrukturyzacji w drugiej połowie 2011 r. Zgodnie z postanowieniami Ministerstwa Skarbu Państwa, LOT będzie gotów do rozpoczęcia przekształceń własnościowych. Jak mówią władze LOT, restrukturyzacja nie oznacza jednak zwolnień, a jedynie reorganizację firmy.

    • LOT odnotowały stratę operacyjną w wysokości 160 mln zł 

      [2011-02-07 11:10 198.102.219.*]

      LOT musi przekonać pasażerów, a nie czekać na lepsze wiatry, jak pisze autor. Komfort podróży pax to: nowsza flota, boaerding z rękawa, prawdziwe benefity dla członków Miles and More no i przede wszystkim agresywna walka na prawdziwie uczęsczanych trasach, a nie otwieranie jakichś bejrutów..   odpowiedz »

    • LOT odnotowały stratę operacyjną w wysokości 160 mln zł 

      [2011-02-12 11:06 188.147.162.*]

      Zaliczyłem nowa linię do Hanoi. Komfort podózy B 767 wysoki ale to niestety wszystko. catering z któego kiedyś LOT słynął dramatyczny. Za kieliszek wina lub małe piwo nawet do posiłku trzeba płacić jak w taniej linii. Bagaż 20 kg ważny razem z podręczny 6 kg i wyjątkowo restrykcyjne kontrole oraz ceny z kosmosu za minimalny nadbagaż. Wymuszone uśmiechy obsługi pokładowej, rzadko donoszone napoje na 11 godzinnym locie. Pachnie malizną.....szczególnie na tle zankomitych lokalnych azjatyckich przewoźników.   odpowiedz »

    • LOT odnotowały stratę operacyjną w wysokości 160 mln zł 

      [2011-02-18 16:02 79.162.49.*]

      trzy lata temu miałem nieszczęście lecieć LOT-em z Warszawy do Toronto, tej podróży nigdy nie zapomnę, sceny jak z filmu "przepraszam czy tu biją". pijaństwo, chamstwo i agresywne zachowanie pasażera, bezradność stewardesy i pilota, i mimo słownego i fizycznego ataku podpitego współpasażera, jedyne co przedstawiciele LOT-u mogli mnie zaoferować to formalne przeprosiny i dodatkowy bilet po obniżonej cenie, żadnej gwarancji bezpieczeństwa podróży; dziękuję postoję więcej już nie skorzystałem i nie skorzystam   odpowiedz »

    • LOT odnotowały stratę operacyjną w wysokości 160 mln zł 

      [2011-02-18 16:08 79.162.49.*]

      trzy lata temu miałem nieszczęście lecieć LOT-em z Warszawy do Toronto, tej podróży nigdy nie zapomnę, sceny jak z filmu "przepraszam czy tu biją". pijaństwo, chamstwo i agresywne zachowanie pasażera, bezradność stewardesy i pilota, i mimo słownego i fizycznego ataku podpitego współpasażera, jedyne co przedstawiciele LOT-u mogli mnie zaoferować to formalne przeprosiny i dodatkowy bilet po obniżonej cenie, żadnej gwarancji bezpieczeństwa podróży; dziękuję postoję więcej już nie skorzystałem i nie skorzystam   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję