TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Baza turystyczna

36 nowych tras uruchomią tanie linie lotnicze

Data wysłania: 2007-03-22 08:26 Autor: Czytelnik IP 193.164.157.*

Od najbliższej niedzieli aż do końca października będzie obowiązywać letni rozkład lotów. Tanie linie lotnicze, licząc na indywidualnych turystów, którzy wolą się wybrać na urlop bez pośrednictwa biura podróży, uruchamiają 36 nowych wakacyjnych kierunków.

Niektóre połączenia będą dostępne już w marcu, inne będą stopniowo uruchamiane w kolejnych miesiącach. Wśród typowo wakacyjnych kierunków największy wybór będzie w lotach do Grecji - trzech przewoźników z Krakowa, Warszawy lub Katowic, do wyboru trzy wyspy, sześć różnych miejsc, wśród nich Ateny i Saloniki. Najbardziej atrakcyjna w tym roku włoska oferta to wyprawa na Sycylię - do Katanii lub Palermo. Po raz pierwszy za niewielkie pieniądze można w tym roku polecieć również do Bułgarii: do Warny lub Burgas.

- Miejsca na Sycylię, do Grecji, Portugalii i na Maltę sprzedajemy w ramach lotów czarterowych wykupionych w większości przez biura podróży. Dla indywidualnych turystów pozostawiliśmy do 100 miejsc w samolocie - mówi Izabela Bogus, rzecznik Centralwings, tanich linii z grupy LOT.

Centralwings jest trzecim co do wielkości przewoźnikiem low-costowym w Polsce. Państwową firmę wyprzedza węgierski WizzAir i irlandzki Ryanair. Z informacji spółek wynika, że Ryanair odebrał w ostatnim roku żółtą koszulkę lidera tanich lotów w Europie brytyjskiej firmie easyJet, działającej też w Polsce.

Rynek tanich lotów rozwinął się w naszym kraju błyskawicznie. Zaledwie po trzech latach intensywnej pracy w 2006 roku tanie linie lotnicze przewiozły 46,2 proc. wszystkich pasażerów samolotów, czyli prawie 6,5 mln osób. I nie zwalniają tempa. W tym roku liczba podróżujących samolotami ma wzrosnąć do 18 mln osób. Eksperci szacują, że przy kłopotach LOT, największego przewoźnika w Polsce, z zarządem i restrukturyzacją tanie linie bez trudu przejmą kolejną część rynku i będą kontrolować ponad 50 proc. podróży.

Latanie w miejsca wypoczynkowe to dodatkowa usługa. Zarabia się przede wszystkim na połączeniach z Wielką Brytanią. WizzAir uruchomi nowe loty aż do pięciu nowych miast na Wyspach Brytyjskich (a także do Skandynawii), Centralwings do dwóch, easyJet będzie mieć dwa nowe połączenia: do Newcastle i Belfastu, a w październiku także do Londynu Gatwick, Norwegian-Air zaczyna latać do Birmingham, a RyanAir wprowadza nowe loty do Dublina - z Gdańska i Bydgoszczy. Nie wszystkie nowe połączenia będą obowiązywać przez cały letni sezon - najwięcej połączeń na Wyspy będzie na początku i pod koniec przerwy wakacyjnej, czyli w czerwcu i pod koniec września. Te loty to ukłon w stronę młodzieży wyjeżdżającej do Anglii, Irlandii, Szkocji do pracy między jednym a drugim rokiem szkolnym.

- W kwietniu, maju i czerwcu będziemy uruchamiać kolejne połączenia, ale nie ujawniamy planów. Kolejne kierunki otworzymy w sezonie zimowym, odbierzemy przecież 30 zamówionych samolotów - zapowiada Tomasz Kułakowski odpowiedzialny w RyanAir za region Europy Środkowej.

Niezależnie od marketingowych chwytów linii lotniczych reklamujących bilety za 1 zł, ceny zaczynają się od kilkudziesięciu złotych. Najczęściej biletów naprawdę tanich jest w każdym samolocie zaledwie kilkanaście. Pierwsza reguła: przed weekendem i świętem bilet jest droższy niż w zwykły dzień tygodnia, nawet trzy razy. Druga reguła: im bardziej wypełniony pokład, tym droższe są bilety, które jeszcze można kupić. Najczęściej cena nie zawiera dodatkowych obowiązkowych opłat (jak dopłata paliwowa czy stała opłata pasażera). Po ich uwzględnieniu WizzAir oferuje ceny biletów w jedną stronę od 57 zł, podobnie Ryan-Air, ale w tej firmie najdrożej będzie kosztować przewóz sprzętu sportowego i ewentualna zmiana w rezerwacji. W SkyEurope można zarezerwować bilety od 120 zł, a Centralwings od 140 zł. W lotach czarterowych Centralwings bilety są droższe - przynajmniej 200 zł w jedną stronę.

UNIA Jutro i pojutrze ministrowie transportu krajów Unii będą głosować nad umową o liberalizacji rynku lotów między USA a Europą. Jeśli umowa zostanie zatwierdzona, zacznie obowiązywać w październiku. Jest więc szansa, że loty międzykontynentalne, które są najbardziej dochodowe, zaczną obsługiwać także tanie linie lotnicze. Przewoźnicy nie wykluczają takiej możliwości, ale na razie powstrzymują się od deklaracji inwestycyjnych.

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję