TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Baza turystyczna

Open Travel i Axel na pierwszy ogień!

Data wysłania: 2005-08-31 12:00 Autor: Czytelnik IP 999.999.999.*

    • Czego chcecie od tego biura??!! 

      [2005-08-31 12:00 999.999.999.*]

      Zupełnie nie rozumiem dlaczego klienci tak się rzucają! Hotel był nowy w ofercie i mogło się zdażyc tak, że jeszcze nie bedzie wykończony. A dlaczego klienci nic nie mówią za ile kupili tą wycieczkę jako last minute?! Jeżeli jadą za śmiesznie małe pieniądze to czego się spodziewają ... KOKOSÓW !!!   odpowiedz »

      • jesteś śmieszny! 

        [2005-08-31 13:58 999.999.999.*]

        kupili jako last minute i mają prawo do wszystkich wygód,tak jakby płacili normalną cenę!na tym polega last minute,że klienci kupujący je w ostatnim momencie, ratują firmę przed stratą, sami też korzystają.
        to jest skandal,że biura godzą się na tekie warunki i uważam,że powinno się o tym mówić głośno, żeby nauczyć przedstawicieli biur to dbania o swoich klientów , a nie tylko o własną kieszeń.   odpowiedz »

        • śmieszny? 

          [2005-08-31 14:46 999.999.999.*]

          smieszny to ty jesteś jesli myślisz że za 800 zł bedą mieć przelot, hotel 5 gwiazdkowy i pełne wyżywienie. Za taka cene to nigdzie nie ma super ofert. Nawet jak się wejdzie na strony zagranicznych touroperatorów to ceny last minute oscylują w okolicach 500 Euro i nikogo to nie dziwi. Jak ktoś chce mieć udane wakacje to niech zapłaci więcej i jedzie z pewnego biura, tzn. takiego które wcześniej sprawdzili znajomi.   odpowiedz »

          • SMIESZNY!!!!!!!!!!!!!! 

            [2005-08-31 17:01 999.999.999.*]

            Widać że prawo turystyczne jest Ci obce. Klient kupujący wycieczkę last minute ma takie same prawa jak ten co ją kupił za większe pieniądze. Poza tym touroperator musi spełnić wszystkie wymogi jakie sam sobie postawił w katalogu gdzie zamieszczona była oferta wycieczki. To jest jego zasr... obowiązek. Widać chciałeś zabłysnąć, a się nie udało. Trudno. Może następnym razem będziesz miał więcej szczęścia.   odpowiedz »

            • Smieszny jesteś dalej! 

              [2005-09-02 15:49 999.999.999.*]

              szczęście mi nie potrzebne bo i tak mam, a jeśli chodzi o prawo turystyczne to akurat tak sie składa ze pracuje w biurze i wiem o czym pisze w przeciwieństwie do ciebie. Z twojej wypowiedzi jasno widać że startujesz z pozycji klienta i nie masz pojęcia ani o turystyce a tym bardziej o prawie. Życze powodzenia i szczęścia w życiu. Z takim nastawieniem napewno ci się wszystko uda SZCZĘŚCIARZU!!!   odpowiedz »

              • Smieszny jesteś dalej 

                [2005-09-04 13:55 999.999.999.*]

                Drogi pracowniku biura podróży. Turysta wykupujący ofertę lats minute ma takie same prawa jak każdy inny. To ty jesteś do tyłu ze swoją wiedzą. Zapytaj rzecznika praw konsumenta on ci odpowie.   odpowiedz »

              • last minute 

                [2005-09-05 14:35 999.999.999.*]

                potwierdzam, ale jak ktoś jest beton, to nic to niego nie przemawia   odpowiedz »

    • Plac zabaw dla 9 miesiecznego malucha!!! Bravo 

      [2005-08-31 12:05 999.999.999.*]

      "syn zamiast się bawić (w piaskownicy najlepiej) i odpoczywać, chorował.... o doprawdy to trzeba miec troche oleju w glowie kochani "rodzice" nawet zmiana wody moze spowodowac u takiego dziecka goraczke i wysypke ...
      TVN otrzasnijcie sie bo takimi reportarzami podważacie resztki swojej wiarygodnosci, na odleglosc cuchnie jak tendencyjni jestescie, zero obiektywizmu! Tym razem trafiliscie chyba w zly temat ...   odpowiedz »

    • OPEN TRAVEL na pierwszy ogien 

      [2005-08-31 12:12 999.999.999.*]

      Dlaczego biuro Open Travel ma dodatek Prestizowe Biuro Podrózy. Panie Prezesie chcial Pan bardzo szybko dorobic sie fortuny . Pojechali posiedzieli przyjada po krzycza , minie i zapomna turysci i bedziemy polowac na nastepnych najwniaków. Pana widok w telewizji to obraz rozpaczy udawał Pan najwniaka. BARDZO DOBRZE szanowni klieci zabierac ze soba kamery nagrywac i podawac do publicznej wiadomosci to jest tylko jedna deska ratunku dla Was. W burach podrózy mozna zarobic fortune mozna stac sie szybko milionerem przyklad Prezesa Openu . WESCIE POD LUPE PREZESI NASTEPNYCH BIUR   odpowiedz »

      • odp 

        [2005-08-31 15:24 999.999.999.*]

        CZLOWIEKU ZASTANOW SIE CO PISZESZ!!!!! TWOJA WYPOWIEDZ W TYM TEMACIE TO STEK BZDUR!!!!   odpowiedz »

      • Demokracja , wolność wypowiedzi tak  

        [2005-09-01 08:43 999.999.999.*]

        ale pisanie TAKICH IDIOTYZMÓW powinno być darmowo leczone . Wymagasz człowieku konsultacji medycznej   odpowiedz »

      • open travel na pierwszy ogień 

        [2005-09-01 10:34 999.999.999.*]

        Chyba najwyższy czas, żeby biura podróży cytowały reklamacje i wypowiedzi turystów zpodawaniem nazwisk.   odpowiedz »

        • i vice versa 

          [2005-09-01 16:04 999.999.999.*]

          i czas najwyższy żeby podawano też bzurne odpowiedzi biur podóży, że wszystko było OK, ale z uwagi na.. oferujemy państwu 10% zniżki na następną wycieczkę   odpowiedz »

      • Open Travel pierze pieniądze... 

        [2005-09-06 08:41 999.999.999.*]

        na różne sposoby.. klasycznie.. pobierając część opłat w złotówkach i w Euro.. róznicę zatrzymując dla siebie. Dodatkowo dochodzą też wycieczki lokalne, które ponoć realizują lokalne biura podróży a tak naprawdę kasa płynie do Opena bo wykorzystuje tam własne autokary i narzuca własną wysoką marżę. Tym sposobem powstaje strumień lewej kasy, który słuzy kupowaniu przetargów i daje wygodne życie prezesowi Open Travel, chociaż firma jako taka jest grubo pod kreską.. (po pierwszym roku działalności jej zobowiązania wynosiły ok 1 miliona złotych). Oczywiscie wszystko jest pozamiatane pod dywan i są to głównie należności wobec kontrahentów zagranicznych Greków, Turków z Bułgarii i Ormian .. Informacje na forum Opena w ubiegłym roku mówiły cos o mafijnych powiązaniach hotelarzy w których mieszkają klienci Open Travel(ale Prestiżowe Biuro Podróży Open Travel zamknęło własne forum, bo pojawiało się tam zbyt dużo informacji o jakości obsługi i standardzie obiektów). Ciekawa jest też polityka tej firmy wobec agentów i ich klientów... delikatnie mówiąc dająca wiele do myślenia...   odpowiedz »

        • co za bzdury ! 

          [2005-09-06 11:43 999.999.999.*]

          Taki bzdur nie czytałam jeszcze, zajrzyj do katalogu i pokaż choć jedną imprezę z opłatą w EURO !!!!! Osczerca   odpowiedz »

    • dziwne 

      [2005-08-31 12:33 999.999.999.*]

      że do tej pory nie wymieniono EXIMA to jest dopiero wydzieranie pieniędzy i jaka arogancja tak pracownic biuowych jak i rezydentek   odpowiedz »

      • BIURA PODRÓŻY 

        [2005-08-31 13:11 999.999.999.*]

        Właśnie , dlaczego nie mówi sie o turoperatorach " niepolskich", temat rzeka.
        HBG.   odpowiedz »

      • dziwny jest ten dziwne 

        [2005-08-31 15:54 999.999.999.*]

        człowieczku, jeśli wieszasz psy na jakimś biurze podróży, to napisz kto? co? Jak?, bo generalizować może każdy......, ja współpracuję z eximem z Chorzowa, dziewczyny są super uprzejme, podpowiedzą który hotel jest dobry korzystając z własnych notatek (były na miejscu i widziały), zadzwoń na call center i przekonaj się sam, chyba że chcesz jak najtańszą ofertę to taką Ci znajdą   odpowiedz »

      • Masz rację.Właśnie wróciłam z Tunezji. 

        [2005-08-31 16:41 999.999.999.*]

        wykupiłam wczasy w B.P. Exim Tours do hotelu 4 *.Ten hotel nawet nie zasługuje na 2 *.Jestem ciekawa ,kto to kontroluje. Brud,smród stęchlizny,łazienka w stanie agonalnym ,dużo by opisywać.Czyłam się jak na obozie przetrwania albo w schronisku PTTK . Napisałam skargę, zobaczymy co odpiszą.W każdym razie wszystkich przestrzegam.Może antyreklama im zaszkodzi i zbankrutują.   odpowiedz »

        • Reklamacja 

          [2005-09-01 08:34 999.999.999.*]

          Witam serdecznie, obsługujemy firmę EXIM TOURS pod względem informatycznym i cenię jakość tej firmy: wysoka jakość obsługi, dobre hotele, dobra obsługa na miejscu; jeśli Czytelniczka faktycznie miała problem, proszę o maila: dc@man.pl i wyjaśnię ten problem. Jeśli Pani nie zgłosi się, oznacza, że to jeden z następnych pseudoczytelników - to nieuczicwa konkurencja, która próbuje zamydlić... dlatego proszę poważnie o kontakt   odpowiedz »

          • reklamacja 

            [2005-09-01 08:43 999.999.999.*]

            to znaczy Exim jest waszym klientem   odpowiedz »

          • Nie będę dyskutować na forum , 

            [2005-09-02 22:43 999.999.999.*]

            gdyż napisałam skargę do BP Exim Tours i od nich oczekuję poważnego potraktowania.Dziękuję.   odpowiedz »

          • zabrali mi jeden dzień pobytu w Tunezji 

            [2007-06-19 17:53 83.27.81.*]

            WITAM, w czwartek lecę z dzieckiem do tunezji (wylot z wrocławia). Dzisiaj dostałam informację z biura Exim Tours,że wylot nastąpi nie o godz. 9.20 tylko o 21.10. Załamałam się ponieważ moje dziecko ma osiem lat i nie wyobrażam sobie włóczenia się z dzieckiem po nocy w obcym kraju. W tunezji powinnam być 21.06. a będę 22.06. przecież to jest robienie klienta w hu..... Rzeczywiście prawdą jest że zamiast siedmiu dni - będziemy sześć dni, obawiam się następnych nieprzyjemnych niespodzianek. Przykre jest to, że już na samym początku zapowiada się nieciekawie.   odpowiedz »

            • zabrali mi jeden dzień pobytu w Tunezji 

              [2007-06-21 15:16 84.40.138.*]

              witam serdecznie, pani rowniez nie czyta warunkow. pobyt ma Pani przez 8 dni,przeciez w czwartek,czyli to jet 8 dzien...
              zmiana godzin wylotu nie ma nic wspolnego z wloczega po obcym kraju... przeciez rezydent zaprowadzi Pania za reke do autokaru i hotelu

              PROSZE SIE NAUCZYC CZYTAC I LICZYC

              a moze trzeba bylo pojechac do Slawy, wtedy nie czulaby sie Pani obco:))))))
              zycze udanego pobytu.   odpowiedz »

          • Reklamacja 

            [2007-06-21 15:11 84.40.138.*]

            Witam! Informacja o polozeniu katalogu Zarzis jest podana w katalogu. Powinna Pani udac sie do biura w ktorym dokonywala zakupu, dlaczego nie poinformowali Pania o tym fakcie. Loty sa niezlezne od organizatora, tylko od LINII LOTNICZYCH. Rezydenci tez czasami traca juz cierpliwosc, gdy trafia im sie natretny klient.....

            tutaj sytuacja wyglada jasno, poprostu KLIENCI NIE CZYTAJA WARUNKOW UMOWY.

            przykro ze tak jest szykanowana forma z wieloletnim dowiadczeniem.

            pozdrawiam, agent z wroclawia   odpowiedz »

        • Masz rację.Właśnie wróciłam z Tunezji. 

          [2007-06-09 14:06 83.22.194.*]

          Witam

          UNIKAJCIE EXIM TOURS!!! Właśnie wróciliśmy z mężem z wycieczki na Jerbę. Pierwsza uwaga wynika z tego, że zamiast na Jerbie zakwaterowano nas w Zerzis (stały ląd 40 kilometrów od wyspy Jerba!!!) Warunki hotelowe ogólenie bardzo dobre natomiast warkunki podróży były tragiczne. Trasa przelotu była kilka razy zmieniana włączając w to liczne międzylądowania. Ostatecznie podróż w tamtą stronę trwała zamiast trzech godzin nimal siedem a z powrotem z planowanych trzech godzin około 14!!! Lądowanie z powrotem zamiast (tak jak było ustalone) w Katowicach, miało miejsce we Wrocławiu skąd zabrano nas autokarem (!!!) do Katowic!!! Opieka rezydentów wręcz hamska i rażąco niekompetentna. ODRADZAMY PODRÓŻE Z EXIM TOURS.

          Ewa i Jerzy Błażejewscy, Katowice   odpowiedz »

          • Masz rację.Właśnie wróciłam z Tunezji. 

            [2007-07-04 20:28 83.238.173.*]

            chyba troche przesadzacie ;]   odpowiedz »

        • Masz rację.Właśnie wróciłam z Tunezji. 

          [2007-06-13 10:02 62.87.208.*]

          Unikajcie EximTours kupując wycieczkę 7 dniową otrzymujecie 5-cio dniową, jak piszą że wylot jest z poznania to z pewnością będzie z warszawy albo wrocławia a jak już dojedziecie na miejsce to możecie trafić nie do tego hotelu do którego byście chcieli. Rafał Pawłowski.   odpowiedz »

        • Masz rację.Właśnie wróciłam z Tunezji. 

          [2008-08-30 11:53 79.185.74.*]

          racja!!!!! exi tours to najgorsze co mogło mnie spotkac.fatalnie zorgaznizowani.lecielismy wraz w męzem i 3 letnim dzieckiem w tym roku do tunezji.dwa razy przekładano lot.w koncu gdy dotarlimsy na lotnisko okazało sie ze wylot bedzie z łodzi, a nie z warszawy.przewozono nas autokarami do łodzi. wylot zamiast o 18.00 miał mijsce o 24.00.dzieci miłay dosc i bardzo płakały.przez zacły pobyt w tunzeji rezydentka, pani aneta, nie odbierała tel i nie pokazywała się.z powrotem był jeszcze większy cyrk.mieliśmy wracac w niedziele. w poniedziałek po sniadaniu pojawiła sie info na tablicy ze wylot jest we wtorek i ze bedziemy przewozeni na jedna dobę do inngo hotelu gdyż nasz pobyt juzsie kończy i musimy zwolnić miejsca dla nowych gośći!!!!!1 i znów podróz do innego hotelu.moe dziecko przeszło koszmar.nigdy wiecej nie chce miec z nimi doczynienia.odradzam gorąco!!   odpowiedz »

        • Masz rację.Właśnie wróciłam z Tunezji. 

          [2008-09-06 11:41 94.42.15.*]

          Ja również wróciłam z Tunezji, do Hotelu nie mam zstrzeżeń, tak jak nam powiedziano, były to dobre trzy gwiazdki, jednak nie warte swojej ceny o czym wiedzieliśmy wylatując z Polski, jednak nie mielisy wyboru ofert. Moje zastrzeżenia dotyczą tragicznej organizacji Exim . Lot z Polski był opóźniony o 12 godzin (samolot czarterowy), przez ten czas nikt z Eximtours nie pojawił się na lotniksu, od obsługi lotniska nie bylismy się w stanie nic dowiedzieć, obecność przedstawiciela Biura Podróży była naszym zdaniem konieczna w takiej sytuacji, oni jednak pozostawili nas samych sobie.... NIE POLECAM EXIMTOURS   odpowiedz »

    • POLACY SIĘ OŚMIESZAJĄ NA CAŁYM ŚWIECIE 

      [2005-08-31 20:18 999.999.999.*]

      Pracuje z różnymi biurami turystycznymi i ich klientami od 4 lat ... POLAK NIE NADAJE SIE NA TURYSTE pod kazdym wzgledem. Jedno co nas charakteryzuje to to, ze wszedzie chcielibysmy byc traktowani jak potentaci finansowi nie placac kompletnie nic za usluge. Tak niestety nie ma. Chcesz miec serwis na poziomie 5***** to musisz za niego zaplacic. Wypowiedzi wiekszosci z was to stek bzdur. Program UWAGA na nizej juz upasc nie mogl. To co pokazali, tych klientow to jest gorzej jak zalosne. Kazdy laik, ktory choc dwa razy byl za granica wie, ze w popularnych miejscowosciach wypoczynkowych standart obiektow jest zanizany i kazdy kraj ma inne wymagania co do ilosci gwiazdek. Ale to jest tak ciezko zrozumiec i sprawdzic ze lepiej sie osmieszyc. Oj zacznijcie myslec odrobine mozgami ...   odpowiedz »

      • bravo dla tych którzy mówia o tym głośno 

        [2005-09-01 09:27 999.999.999.*]

        Nie chodzi o zaniżanie standardu tylko niezgodność informacji z umowy z tym co faktycznie zastaje sie na miejscu. A charakterystyczne dla Polaków jest to, że kombinują jak się da, by nabić kogoś w butelkę i zarobić na nim, tacy ludzie niestety prowadzą biura podróży...brawo dla turystów, którzy mówią o tym głośno!!!
          odpowiedz »

        • obietnice przy zakupie 

          [2006-03-17 13:17 195.117.108.*]

          Biura podróży mamią klienta bajecznym urlopem za niewielkie pieniądze.
          Obiecują coś czego nie spełniają stąd pretensje klientów.
          Walczmy z takimi nierzetelnymi biurami.
          Jeśli kupujesz pobyt w hotelu 5***** za 1000 zł a na miejscu zastajesz ciemną nore. To to jest oszustwo i wyzywanie cię od naiwniaków że za tak małe pieniądze nie mogłeś sie spodziewać niczego innego, tego nie zmieni.
          Cena tu nie ma żadnego znaczenia, kupując coś otrzymujesz przyżeczenie sprzedawcy że zawartość opakowania jest zgodna z umową.

          Takim biurem w moim wypadku było Tramp Travel z Bielska Białej

          Mój przypadek opisałem szczegółowo (są też zdjęcia)na stronie
          www.republika.pl/przygoda2005

          janek098   odpowiedz »

      • do obrońcy 

        [2005-09-01 18:03 999.999.999.*]

        miła lub miły Panie , po pierwsze widać że jako agent masz dobre profity z tego , po drugie jeżeli chcesz aby klienci byli zadowoleni i nie było takich historii jak opisana zarejestruj się jako biuro, pomyśl trochę mózgiem a zobaczysz jaką będziesz miał kasiorę a my klienci będziemy zadowoleni, bo jeżeli by wszystko było w porządku
        to klienci by nie pisali takich bzdur   odpowiedz »

        • Odp 

          [2005-09-05 15:57 999.999.999.*]

          Zacznijmy od tego, ze nie mam zadnej prowizji od biur, bo pracuje jako pilot i jako przewodnik. Skonczmy na tym, ze to, co Ci ludzie mowia to tylko i wylacznie po to, zeby zwrocic na siebie uwage i sprobowac wyludzic od biura odszkodowanie. Bo niby dlaczego biuro x ma na niach zarabic skoro moze do nich doplacic a wakacje tak czy tak byly udane ... ludzie zastanowcie sie po co wy w ogole wyjezdzacie na wakacje!! Nie po to, zeby odpoczac a tylko po to, zeby pochwalic sie przed znajomymi ze sie bylo tu i tam. Nikt z osob, ktore wnosza jakakolwiek reklamacje nie przyzna sie glosno ze bylo super ale w duszy wiekszosc z was tak robi ...   odpowiedz »

    • Polska Izba Turystyki 

      [2005-09-01 09:18 999.999.999.*]

      Ciekawe, że najwiecej skarg jest na członków PIT, czy "wielcy fachowcy" od turystyki i pouczania innych, nie potrafią działać solidnie i uczciwie? Należy sprawdzić w pierwszej kolejności imprezy biur prowadzonych przez medialnych prezesów i władz PIT w całym kraju! Panie Ratajski, co z obiecaniem wyciagniecia wniosków za oszustwa prezesa Oddziału Warszawskiego PIT T.Milika ??? Za takie oszustwa pokazane w TVN (nielegalne pośrednictwo pracy) należy WYRZUCAĆ z PIT !!!   odpowiedz »

      • POPIERAMY 

        [2005-09-01 09:22 999.999.999.*]

        Popieramy apel o pilne decyzje do właściciela Furnel Travel Tadeusza Milika za oszustwa klientów w wyjazdach do Londynu !!!   odpowiedz »

      • Tymiński 

        [2005-09-01 16:07 999.999.999.*]

        podobno władze PIT startowały w wyborach z komitetu Tymińskiego   odpowiedz »

    • OBIEKTYWNOŚĆ REPORTAŻU 

      [2005-09-01 13:32 999.999.999.*]

      poczytajcie forum po tym programie - wypowiada sie tam człowiek ktory był na tym samym turnusie co pokrzywdzony i o dziwo był zadowolony - ale jego i innych wypowiedzi nie było w reportażu   odpowiedz »

    • sąd 

      [2005-09-01 16:03 999.999.999.*]

      a ja byłem na rozprawie sądowej w tym roku, gdzie pozwanym było pierwsze z wymienionych biur; obecny na sali fotogras stwierdził że zdjęcia w katalogu zostały komputerowo zmodyfikowane   odpowiedz »

    • open travel 

      [2005-09-01 17:50 999.999.999.*]

      jakie prestiżowe biuro??? open travel nie rozśmieszajcie ludzi   odpowiedz »

      • open travel 

        [2005-09-04 13:42 999.999.999.*]

        Z Open Travel byłam pierwsz i ostatni raz. Na miejscu czyli w Złotych Piaskach mieliśmy mieć zakwaterowanie w hotelu po remoncie o nazwie Gladiola3*, tymczasem dostaliśmy pokoje w Akacji niby 3*, która nie widziała remontu od czsów komuny. zapychające się toalety, zardzewiale wyposażenie łazienki, nie dajace się zamknąc drzwi balkonowe w pokoju na parterze, popękane szyby. Po naszej interwencji u rezydentki, ta odpowiedziała nam, że to biuro zakontraktowało dla nas Akację. Przypuszczamy, że Akacja jest tańsz u Bułgarskiego turoperatora i różnicę biuro zatrzymałó dla siebie. Woda w basenie była brudna i śmierdzaca. W tym hotelu byli kwaterowaqni wszyscy Polacy. Oferta jeśli chodzi o zakwaterowanie była zupełnie inna od tej w katalogu. Zeby już tylko nie narzekać ukłon w stronę restauracji za posiłki pyszne i bardzo urozmaicone. Jedzonko było na medal. Za wczasy płaciliśmy 2600 od osoby.   odpowiedz »

    • obserwator 

      [2005-09-02 01:17 999.999.999.*]

      widzę że potwiedza się stara prawda,na atak najlepszym sposobem jest ta sam broń skierowana ,tym razem /aby odwrócić uwagę na Exim Tours/ czy wy nie umiecie się ustosunkować do konkretnego tematu czyli w tym przypadku konkretnie do biur których sprawa dotyczy, czytajcie trochę a nie odwracajcie uwagę.   odpowiedz »

    • Open Travel i Axel na pierwszy ogień! 

      [2008-09-03 13:25 87.206.63.*]

      Niech już dadzą spokój!   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję