Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: E-biuro lepsze niż biur tradycyjne?
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2007-06-18 23:33
Temat: E-biuro lepsze niż biur tradycyjne?
Treść: Aktualność:
Cały czas rośnie popularność e-wakacji. Polacy chętniej korzystają z internetu i bardzo polubili taką formę zakupów - czytamy w Gazecie Wyborczej.

Sześć lat temu w Polsce było ponad 3 tys. biur podróży, jednak tylko 40% z nich miało swoją stronę internetową. Dodatkowo co trzecie biuro prezentowało w sieci nieaktualne oferty lub nie miało ich wcale - szacuje Gazeta.

Zdaniem dziennika obecnie istnieje około 2,7 tys. biur i praktycznie wszystkie można znaleźć w internecie. Największe z nich, jak: Itaka, Rainbow Tours i Triada sprzedają wycieczki równolegle w sieci oraz przez tradycyjne biura. Natomiast agencje turystyczne, takie jak Wakacje.pl, Traveliada.pl i Easygo.pl prowadzą sprzedaż wyłącznie przez internet. Popularność e-wakacji cały czas rośnie. Połowa Polaków poszukuje w sieci informacji o miejscach wypoczynku, a aż jedna trzecia uważa je za najbardziej wiarygodne źródło. Według badań TNS OBOP "Wakacje planujemy z internetem" z czerwca 2006 roku tylko co piąta osoba ufa głównie radom bliskich, a co dziesiąta - przewodnikom i ulotkom.

E-biura pośredniczą w sprzedaży wyjazdów organizowanych przez takich samych touroperatorów, co tradycyjni konkurenci, jednak oszczędzają na kosztach lokali, zatrudnienia i dokumentów. Dlatego, zdaniem Gazety Wyborczej tygodniową wycieczkę w czerwcu do luksusowego hotelu w Egipcie można on-line kupić za trochę ponad 1600 zł, podczas gdy w tradycyjnym biurze kosztuje ona przynajmniej 2 tys. Obowiązują również te same zasady: first minute, last minute, dodatkowe ubezpieczenia, wybór hotelu dla singli i rodzin z dziećmi.

Bardzo wygodne są wyszukiwarki. Wystarczy podać kraj, termin, liczba osób i przybliżoną cenę, a natychmiast otrzyma się kilka, kilkadziesiąt, a czasami nawet kilkaset ofert. Można też wyszukiwać według innych kryteriów np. oferty dla miłośników SPA, nurków lub nowożeńców. Biura uruchamiają też infolinie, które czynne są przez całą lub prawie całą dobę.

W katalogach portali turystycznych znaleźć można różne propozycje - od niedrogich wyjazdów wypoczynkowych aż po ekstremalną turystykę i egzotyczne wyprawy dla wymagających klientów.

W ostatnich latach turyści najczęściej wybierają Egipt (25% rezerwacji), Turcję, greckie wyspy i Tunezję. Mniej popularna, ale droższa jest egzotyka. Jednak takie oferty również sprzedają się przez internet. Z nawet kilkudniowym wyprzedzeniem można kupić dwutygodniowe pobyty na Antarktydzie (20 tys. zł), w Omanie (6,5 tys. zł) lub na Sri Lance (5 tys. zł).

Polacy najczęściej kupują wyjazdy dla dwóch osób na tydzień do trzygwiazdkowego hotelu. Średnio w e-biurze klient płaci od 4 do 5 tys. zł.

Coraz częściej e-biura proponują również wczasy w Polsce, pośredniczą w rezerwacji biletów, hoteli, czarterują samochody i jachty, wypożyczają kajaki, deski surfingowe lub narty. W sieci można też znaleźć specjalistyczne propozycje, jak dalekie wyprawy dla małych grup lub firmowe wyjazdy motywacyjne, tzw. incentive travel.

E-biura konkurują ze sobą poprzez wprowadzanie rabatów dla stałych klientów oraz poprawę skuteczności wyszukiwania. Kolorowe strony kuszą coraz bardziej atrakcyjną grafiką i nowymi pomysłami na wakacje.

Aż 80% osób, czyli dużo więcej niż w tradycyjnych biurach wybiera wycieczki czarterowe, czyli przelot plus hotel.

Wśród klientów e-biura są głównie mężczyźni poniżej 35-tego roku życia, którzy stanowią dwie trzecie wszystkich e-turystów. Najwięcej zainteresowanych taką formą zakupów pochodzi z dużych miast, jednak odsetek osób korzystających z e-biur w mniejszych ośrodkach rośnie. Główną zaletą takich biur jest fakt, że czynne są 24 godziny na dobę i nie trzeba się do nich dojeżdżać.

Wśród najpopularniejszych, zdaniem Gazety Wyborczej biur, które działają w sieci należą:
- www.e-lastminute.pl
- www.easygo.pl
- www.rezerwacje.pl
- www.traveliada.pl
- www.traveligo.pl
- www.travelnet.pl
- www.travelplanet.pl
- www.wakacje.pl

Dalej Gazeta Wyborcza pisze, iż turysta, zanim dokona się rezerwacji powinien upewnić się, czy dane biuro jest członkiem Polskiej Izby Turystyki.

Po wybraniu oferty przy pomocy wyszukiwarki należy zamówić wycieczkę przez formularz lub zadzwonić na infolinię. Następnie czeka się na telefoniczne lub mailowe potwierdzenie dostępności miejsc. Trzeba jeszcze wypełnić otrzymane dokumenty rezerwacji oraz odesłać je faksem lub mailem. Za wycieczkę płaci się przelewem lub kartę kredytową. Bilety przychodzą na adres domowy lub są do odbioru je na lotnisku.

Niestety, opisany powyżej artykuł Gazety Wyborczej jest kolejnym przekładem wprowadzania turystów w błąd. Można z niego wywnioskować, iż wycieczki kupowane w internetowych biurach podróży są tańsze niż te same wycieczki kupowane w tradycyjnych placówkach (co oczywiście prawdą nie jest, autor artykułu porównał ceny dwóch różniących się imprez turystycznych). Prawdą jest natomiast, iż największe internetowe biura turystyczne korzystają z <a target=_blank href='http://pl. wikipedia. org/wiki/Efekt_skali'>efektu skali</a>, gdyż sprzedają znacznie więcej wycieczek niż maleńka, działająca w pojedynkę tradycyjna agencja. Jak inne duże firmy mają więc możliwość negocjacji np. stawek prowizji. Najczęściej jednak finalna cena wycieczki dla klienta jest taka sama w internetowym biurze podróży, bezpośrednio u klienta, jak w tradycyjnej agencji turystycznej.

Kolejnym wprowadzeniem w błąd nakazywanie turystom przed zakupem upewnić się, czy "portal jest członkiem Polskiej Izby Turystyki". Tutaj autor artykułu wykazał się elementarnym brakiem wiedzy. Przynależność agencji turystycznej do PIT wpływa bowiem na wiarygodność biura turystycznego tak samo, jak dobrowolna i płatna przynależność rzemieślnika do regionalnej <a target=_blank href='http://pl. wikipedia. org/wiki/Izba_rzemie%C5%9Blnicza'>iz by rzemieślniczej</a>. Przynależność do PIT jest bowiem nieobowiązkowa i dodatkowo płatna. Już same liczby mówią same za siebie - ze strony PIT wynika, iż ma ona obecnie ok. 620 członków (biur, szkół, obiektów). A samych biur turystycznych w Polsce jest obecnie ponad 4000. Z najprostszych kalkulacji wynikało by, iż tylko 15% biur w Polsce, jest wiarygodnych, bo należy do PIT...

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

E-biuro lepsze niż biur tradycyjne? [2007-06-19 17:00 83.175.191.*]
Jako właścicielka agencyjnego biura podróży wielokrotnie stykam się z opiniami Klientów, ze u agenta ceny sa wyzsze niz w Internecie, czy bezpośrednio u organizatorów. Wiele energii kosztuje nas przekonanie KLienta, ze nie jest to prawda. Artykuł w Wyborczej tylko upewnia Klientów w błędnym przekonaniu:( Nie bardzo mogę zrozumieć jak osoba zajmująca sie pisaniem dla dodatku turystycznego (czyli autor atrykułu p. Krzysztof Jarymowicz) moze nie wiedzieć o elementarnej zasadzie- AGENT OTRZYMUJE PROWIZJę OD ORGANIZATORóW, NIE NAKłADA MARZY NA IMPREZę KUPOWANą PRZEZ kLIENTA, CENA JEST WIĘC DLA KLIENTA TAKA SAMA, NIEZALEżNIE OD MIEJSCA ZAKUPU. Gazeta Wyborcza winna jest sprostowanie, tylko czy można na to liczyć...? odpowiedz »

Polacy coraz częściej kupują wycieczki w e-biurach [2007-06-19 15:20 83.24.3.*]
ciekawe które pierwsze biuro internetowe
zwinie się z pieniędzmi klientów/najlepiej w sezonie/
wiarygodność ich jest przecież niesprawdzona
więc żadna
a zazwyczaj są to młodzi ludzie głodni pieniędzy
odpowiedz »

Polacy coraz częściej kupują wycieczki w e-biurach [2009-03-18 17:37 79.190.63.*]
nie ośmieszaj się kolego, nie widziałeś nigdy pieniędzy jakie trzeba wyłożyć na utrzymanie biura internetowego; prędzej zwijają się z kasą klientów takie krzaki jak twoje biuro odpowiedz »

Polacy coraz częściej kupują wycieczki w e-biurach [2007-06-19 15:16 213.25.104.*]
Gazeta Wyborcza nie pierwszy raz się ośmiesza publikując bzdury. Latem 2004 pojawił się artykuł przestrzegajcy porzed usługami biur podróży i toi w dodatku turystcznym opłaconym z rekalm biur podróży. To był sczzyt indolencji i nierzetelnosci dziennikarskiej.
Linia GW jest kontunuowana.....wiec nie ma się czemu dziwić.
odpowiedz »

Polacy coraz częściej kupują wycieczki w e-biurach [2007-06-20 00:57 87.206.70.*]
No.. Pamietam ten artykuł! Ale to nie był pierwszy i ostatni numer dodatku, który zawierał totalne głupoty.. Z tego co pamiętam to Wybiórcza wygłupiła się też po upadku Air Polonii, bo już trąbiono o upadku, a oni w środku gazety pisali o cudownych połączeniach tego przewoźnika.. Dawno to wszystko było, ale szczerze mówiąc, jak Gazetę lubie, tak dzięki tym kilku artykułom, straciła nieco w moich oczach na wiarygodności :( odpowiedz »

Polacy coraz częściej kupują wycieczki w e-biurach [2007-06-19 14:04 193.110.229.*]
Jeśli Gazeta równie "rzetelnie" pisze o innych rzeczach, to należy się zastanowić, dlaczego im się jeszcze płaci za publikowanie takich bzdur. Gdzie jest odpowiedzialność dziennikarza za swoje słowa?? odpowiedz »

Polacy coraz częściej kupują wycieczki w e-biurach [2007-06-19 13:45 83.6.250.*]
Na pewno, młodzi, zapracowani ludzie wolą kupić wycieczkę drogą elektroniczną. Natomiast jest również jeszcze duży odsetek osób/ starsi, nie obeznani z internetem/, którzy wolą szukać w tradycyjnym biurze podróży. Spotykam się równiez z takimi sytuacjami ,że klient znajdzie inmteresująca go oferte w internecie ale przyjdzie kupić u mnie w agencji , ponieważ nie do końca ufa "elektronicznym tranzakcjom" i woli kontakt bezpośredni ze sprzedawcą. Inni klienci zaś twierdzili ,że gąszcz ofert dostępnych w internecie nie ułatwia im wyboru. To jedna strona medalu.
Jest tez często taki układ iż wpada do biura klient , rzuca hasło co go interesuje i adres e-mail do siebie. Przesyłam mu różne oferty a po dokonaniu wyboru klient płaci mi przelewem a umowę dostaje do podpisu e-mailem, którą mi potem odsyła.
Myślę ,ze znajdzie się więc na naszym rynku miejsce zarówno dla internetowych jak i tradycyjnych biur podróży.
Podstawa to zrozumieć potrzeby klienta i rzetelnie go obsłużyć aby wrócił zadowolony. Gwarantuję ,że nie będzie szukał po internecie innych biur tylko wróci do Państwa.
Pozdrawiam wszystkich pracujących w tradycyjnych biurach agencyjnych
Wieloletni pracownik
odpowiedz »

Polacy coraz częściej kupują wycieczki w e-biurach [2007-06-19 13:29 83.7.161.*]
Autor artykułu jest osobą nierzetelną w opisywaniu rzeczywistości i stronniczą bo wielu wielu turystów korzysta z tradycyjnej formy zakupu produktów turystycznych. Ceny są takie same u organizatora jak i u agenta.Ponadto przynależnośc do PIT u kosztuje i to dośc dużo ,a z tej przynależności nie ma raczej żadnych korzyści,jak juz to trzeba sprawdzić biuro w rejestrze organizatorów turystycznych.Wiele biur należy do ROTów,POTów,Izb Regionalnych bo to bardziej scala organizatorów turystyki.Tak więc po raz kolejny ktoś próbuje nierzetelnie opisać sytuacje panującą w branzy i robić wokół niej i podawać nieprawdziwe informacje które przynoszą wiele szkód organizatorom turystycznym. odpowiedz »

Polacy coraz częściej kupują wycieczki w e-biurach [2007-06-19 15:44 84.234.113.*]
POT jest jeden i do POTu biura nie należą. ROTy scalają organizatorów turystyki - kolejne ciekawe stwierdzenie. Gratulacje dla autora !!!! :) odpowiedz »

E-biuro zdecydowanie gorsze niż biur tradycyjne? [2007-06-19 13:19 213.134.162.*]
Z wielu powodów - a tylko wygoda w kupnie imprezy. (KH) odpowiedz »

E-biuro zdecydowanie gorsze niż biur tradycyjne? [2007-06-20 01:00 87.206.70.*]
Zgadzam się z KH! W zwykłym biurze możesz zanim kupisz wycieczkę zapytać o touroperatora (bo np. nie chcesz jechać z jakimś podejrzanym). A w netowym? Wszystkie wycieczki wyglądają podobnie.. I to Egipt, i to Egipt.. PRAWIE to samo.. Ale PRAWIE w turystyce robi wielką różnicę.. odpowiedz »

Polacy coraz częściej kupują wycieczki w e-biurach [2007-06-19 12:56 212.76.37.*]
za głowe sie mozna złapac kto wypisuje takie bzdury bo w całej polsce na wsyztskie wycieczki ceny sa takie same a portale nie moga dawac rabatów a ceny dyktuje operator wiec koło sie zamyka a to co jest napisane to czysta reklama internetowych biur lub niewiedza "wybiorczej" odpowiedz »

E-biuro lepsze niż biur tradycyjne? [2007-06-19 08:39 217.153.4.*]
Biura internetowe wypra te tradycyjne- to tylko kwestia czasu. Moze nie zastapia ich w 100% ale beda bardzo mocno wypychac. <a href="http://spawpolsce. pl">Spa w Polsce</a>
<a href="http://spainpoland. com">Spa in Poland</a>
odpowiedz »

E-biuro lepsze niż biur tradycyjne? [2007-06-19 13:20 213.134.162.*]
nie< nie< nie i napewno nie !!! odpowiedz »

E-biuro lepsze niż biur tradycyjne? [2007-06-19 09:23 89.171.134.*]
niestetey zycie pokazauje, głównie w krajach wyzej rozwinietych ze tak nie bedzie. w USA nadal ludzie wola sprzedaz interpersonalną i kontakt z drugim człowiekime. to tak jak z ksiazka, która miala zostac wyparta przez filmy a jednak tak sie nie stało odpowiedz »

E-biuro lepsze niż biur tradycyjne? [2007-06-20 00:54 87.206.70.*]
Oj.. Generalnie trzeba przyznać, że wygodniej sobie poszukać wycieczki na travelplanet.pl, albo na wakacjach.pl, a potem iść kupić tą samą w biurze za rogiem.. Wie się wszytsko, i jakby co, to wiadomo do kogo iśc najpierw z pretensjami.. A agenci przecież muszą z czegoś żyć.. odpowiedz »

Polacy coraz częściej kupują wycieczki w e-biurach [2007-06-18 23:33 83.21.51.*]
Ciekawe z jakiej racji w "e-biurach" wycieczki są tańsze niż w tradycyjnych agencjach? Przecież wszystkie biura mają obowiązek sprzedaży imprez w tych samych cenach.....
....chyba się nie mylę, prawda ?
odpowiedz »

Polacy coraz częściej kupują wycieczki w e-biurach [2007-06-18 23:34 83.21.51.*]
Przepraszam...cofam...nie doczytałem :-) odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij