TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

Wakacje.pl namieszają we franczyzie?

Data wysłania: 2011-10-12 10:05 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Enovatis S.A. i jej flagowa marka Wakacje.pl chcą być najmocniejsi nie tylko w Internecie, ale także w sieci sprzedaży bezpośredniej. W ciągu 9 miesięcy podpisali 45 umów franczyzowych na prowadzenie punktów obsługi klienta (POK). Już teraz w 24 miastach całej Polski funkcjonuje 26 wakacyjnych PKO’ów, a kolejnych 19 jest w końcowej fazie przygotowania do uruchomienia. Do końca roku ma być ich 50, a za dwa lata docelowo 150.

Zarząd Enovatis nie ukrywa, że jedną z inspiracji do stworzenia sieci partnerskiej marki Wakacje.pl stał się widoczny efekt ROPO (Research Online Purchase Offline). Wykorzystano jako sprzyjającą siłę napędową do wcześniej planowanego projektu. - Jesteśmy uważnym graczem rynkowym - komentuje powstanie nowej gałęzi zarządzanego przez siebie biznesu Mateusz Kazieczko, prezes zarządu Enovatis S.A. - Wciąż mocno rozwijamy nasze platformy internetowe i inwestujemy w nie ogromny kapitał, ale równolegle chcemy być bliżej ludzi z naszą bardzo rodzinną marką. Chcemy pomóc mniej internetowym mieszkańcom mniejszych i większych miast, sięgać po to co na rynku turystycznym jest najlepsze, sprawdzone i zawsze bezpieczne, na co od 12 lat bardzo mocno pracuje marka Wakacje.pl.

Projekt sieci partnerskiej Wakacje.pl to biznes franczyzowy w niespotykanym w krajowej branży turystycznej wariancie. Partnerzy zapraszani do sieci nie ponoszą bowiem kosztów przystąpienia i comiesięcznego uczestnictwa w sieci. Ich inwestycja w praktyce ogranicza się do pokrycia kosztów wdrożenia unifikacji wizualnej i utrzymania biura.

- W zamian za przystąpienie do sieci oddajemy naszym Partnerom naprawdę potężny pakiet narzędzi realnie zwiększających ich sukces w biznesie. Począwszy od wsparcia i pomocy negocjacyjnej w dostępie do maksymalnie szerokiej oferty touroperatorskiej (do której sami wielokrotnie nie mieliby dostępu), powiększenie jej o nowe segmenty (rezerwacja biletów lotniczych i miejsc w hotelach na całym świecie), poprzez dedykowane elektroniczne systemy rezerwacyjne, aplikacje CRM, wdrażanie zaawansowanych procedur pracy z klientem, szkolenia, projekty marketingowe, materiały promocyjne i biurowe aż po bezkosztową stałą opiekę naszego BackOffice - wylicza podstawowe korzyści Mateusz Kazieczko.

Iwona Sokołowska, dyrektor pionu sprzedaży w Enovatis S.A., nadzorująca powstawanie i rozwój nowego kanału podkreśla sprzedażowe, rzeczywiste i wymierne korzyści dla Partnerów - Każdy z naszych Partnerów otrzymuje stałą reklamę i promocję na stronach Wakacje.pl, największego portalu turystycznego w Polsce. Co ważniejsze jednak, stale wspieramy jego codzienny biznes poprzez przekierowanie do obsługi rzeczywistego ruchu internetowego. W praktyce to darmowa grupa dodatkowych, starannie wyselekcjonowanych klientów.

Jednym z pierwszych jest Małgorzata Kłosok z Rybnika - W sieci Wakacje.pl funkcjonujmy od samego jej początku. Po pierwszych 9 miesiącach pracy w wakacyjnej franczyzie otwieram właśnie drugie biuro. To chyba najlepsza rekomendacja dla tego biznesu. Z kolei Urszula Strońska, właścicielka sieciowego biura Wakacje.pl z Dzierżoniowa, zauważa dynamicznie zwiększające się przychody jej firmy - Wstępnie szacuję, że zaledwie po 4 miesiącach pracy w sieci moje przychody wzrosły o 30 proc. Jednym z zupełnie nowych agentów w sieci partnerskiej Wakacje.pl jest Wioletta Kopańska z Ostródy. - Z biznesem turystycznym ruszyłam praktycznie od zera w kwietniu tego roku. Dziś, po 5 miesiącach mogę powiedzieć, że zwróciła mi się cała poniesiona inwestycja i właśnie zaczynam na niej zarabiać - podsumowuje Kopańska.

W chwili obecnej funkcjonujące POK’i Wakacje.pl znajdziemy w: Bielsku-Białej, Dzierżoniowie, Chorzowie, Garwolinie, Gdańsku, Kielcach, Kłodzku, Krakowie, Lublinie, Mrągowie, Olsztynie, Ostródzie, Piotrkowie Trybunalskim, Płocku, Pruszczu Gdańskim, Przemyślu, Rybniku, Rzeszowie, Skarżysku Kamiennej, Tarnowie, Warszawie, Włocławku, Zawierciu i Zgierzu. Kolejnych 19 agentów (m.in. Katowice, Poznań, Wrocław, Białystok, Opole) ma już podpisane umowy franczyzowe i kolejno przechodzi przez etapy wdrożenia systemów, zmiany unifikacji wizualnej i serię niezbędnych szkoleń. Do końca tego roku sieć Wakacje.pl ma się powiększyć do okrągłych 50 placówek, a plan na koniec 2013 roku zakłada funkcjonowanie na rynku 150 biur partnerskich.

Zarząd Enovatis S.A. nie podaje nominalnej wielkości inwestycji związanej z uruchomieniem tego projektu zasłaniając się tajemnicą handlową, ale jego wielkość szacuje na kilkaset tysięcy złotych. Rentowność tego projektu ma zostać osiągnięta już w przyszłym roku. O tym jak poważnie podchodzą do projektu świadczyć ma powołanie zupełnie nowego, kilkuosobowego pionu w strukturze spółki.

    • Biura partnerskie wakacje.pl 

      [2011-10-12 10:05 217.153.221.*]

      No w porownaniu z Ostatniemiejsca czy innymi wyciagaczami kasy to zapowiada sie to ciekawie. Zwlaszcza, ze nie ma panszczyzny ani za wpisowe, ani za miesieczny udzial w sieci. Wakacje.pl to jednak marka z pozycja u TO, wiec wejscie w siec da malym kopa ofertowego,. No i marketing dla partenrow robia - teraz dni Cypryjskie promuja u siebie.   odpowiedz »

      • Biura partnerskie wakacje.pl 

        [2011-10-17 01:15 85.128.107.*]

        oni wyciągają lepiej kasę niż myślisz, podpisujesz umowę i oddajesz im 20% swojej prowizji   odpowiedz »

        • Biura partnerskie wakacje.pl 

          [2016-08-30 18:56 86.97.235.*]

          Jak najbardziej polecam biura podrozy Wakacje.pl,sa to bardzo kompetentni I przyjazni Ludzie.Siedziba mojego oddzialu miesci sie.w Check Tesco / Bydgoszcz
          Pozdrawia Daniel, z Afryki(wiecznej i jedynej)   odpowiedz »

    • Biura partnerskie wakacje.pl 

      [2011-10-12 11:12 178.73.16.*]

      'O tym jak poważnie podchodzą do projektu świadczyć ma powołanie zupełnie nowego, kilkuosobowego pionu w strukturze spółki.' - dobre najważniejszy jest marketing, agresywność w działaniu niestety trochę mijają się z prawdą! W zeszłym tygodniu wiadomość o zmianach w tym materiał marketingowy co by im się teraz sieć nie posypała.   odpowiedz »

    • Biura partnerskie wakacje.pl 

      [2011-10-12 14:09 79.190.212.*]

      "O tym jak poważnie podchodzą do projektu świadczyć ma powołanie zupełnie nowego, kilkuosobowego pionu w strukturze spółki." Dyrektorem tego pionu jest Andrzej Studnicki - były prezes biura podróży Orbis, czyli byłego biura Orbis z 90letnią tradycją, którego już nie ma na rynku.   odpowiedz »

      • Biura partnerskie wakacje.pl 

        [2011-10-12 15:08 78.131.137.*]

        To nieaktualne dane. Andrzej Studnicki zakończył swoją współpracę z Enovatis kilka dni temu.... Nie jesteście na bieżąco moi drodzy....   odpowiedz »

    • [usunięto] 

      [2011-10-12 14:59 77.253.205.*]

      [wypowiedź została usunięta]   odpowiedz »

      • Biura partnerskie wakacje.pl 

        [2011-10-12 15:16 178.73.16.*]

        lepiej zeby odplyneli do franszyz niz do konkurencji, tego się boją i stad te dzialania a na końcu pewnie jest kasa za wygenerowany obrot ktora zostaje w walacjach no i potencjalnie cena za jaka bedzie mozna sprzedac calosc   odpowiedz »

      • Biura partnerskie wakacje.pl 

        [2011-10-12 15:56 178.73.50.*]

        A może odwrotnie? Oczekują, że agenci grzecznie wpiszą dane klientów do ich systemu, wywieszą banerki z logo reklamując portal i uwiarygodniając go w oczach tych klientów, którzy mieli obawy przed kupowaniem w Internecie?   odpowiedz »

        • Biura partnerskie wakacje.pl 

          [2011-10-12 17:23 77.253.205.*]

          No i tu kij ma dwa końce. Nie jestem wcale taki przekonany czy to franczyzobiorcy mają się bać odpływu do internetowego portalu wakacji.pl, czy też wprost przeciwnie. Klienci jednak wolą dowiedzieć się w biurze, a jak firmować je będą wakacje i cena będzie ta sama (no bo inaczej i tak być nie może, choć klienci o tym zazwyczaj nie wiedzą) to mogą odpłynąć do franczyzobiorców. Szczególnie właśnie w mniejszych miastach w które wakacje.pl jak widzę celuje z siecią franczyzową. Przy biurach własnych jak ma travelplanet, gdzie cała prowizja zostaje u nich to co innego, niż zarobić 1-2% zwiększonej prowizji przy odpływie klienta do franczyzobiorcy. Ale ja tam się nie znam i tylko gdybam. Na pewno ktoś to tam skrupulatnie policzył w enovatisie :)   odpowiedz »

      • Biura partnerskie wakacje.pl 

        [2011-10-12 17:35 79.187.132.*]

        Wszyscy jesteście w błędzie, chodzi zupełnie o co innego.
        Najszybszy sposób aby mieć "swoje " biura , do którego może przyjść klient to my agenci.... my ponosimy koszty wizualizacji naszych lokali,
        dostaniemy klientów internetowych -pulę do przygotowywania ofert....
        chcą stworzyć sieć biur - marka Wakacje .pl ma być widoczna na ulicy miasta , a nie tylko w inetrnecie.To podstawowe.Mają kadrę gotowiznę do roboty:)....chcą też klienta z ulicy.Siła-synergia-kasa.   odpowiedz »

        • Biura partnerskie wakacje.pl 

          [2011-10-12 21:07 178.73.50.*]

          To co piszesz jest sensowne. Mam jednak pytania:
          - jak sądzisz, w jakich biurach kupowali wycieczki, klienci którzy sprawdzali ofertę w Internecie, ale nie kupowali przez portal? czy teraz będzie ich wiecej?
          - dlaczego Enovatis nie obawia się, że straci klientów na rzecz agencji?   odpowiedz »

      • Biura partnerskie wakacje.pl 

        [2011-10-13 11:21 178.73.50.*]

        fajne :D Skąd touroperatorzy będą mieli pieniądze, by płacić jeszcze większą procentowo prowizję od obrotu niż płacą? Podniosą ceny, czy będą dokładać?   odpowiedz »

      • Biura partnerskie wakacje.pl 

        [2011-10-17 01:21 85.128.107.*]

        dajesz im 20% swojej wypracowanej prowizji, oni Cię ściemniają że mają np. w Wezyrze 13%, a Ty jako nowy agent też masz 13% więc policz: sprzedajesz wycieczkę z której masz prowizji 500 zł, a więc 100 zł im oddajesz, po prostu za nic, oddajesz im też od razu swoich klientów wpisując dane do ich CRM-u więc podziwiam tych którzy się na to łapią bo chyba do końca nie są świadomi co robią...   odpowiedz »

    • Biura partnerskie wakacje.pl 

      [2011-10-13 10:42 95.41.238.*]

      Radzę pomyśleć !
      Jest tylko jeden koszt - oddajecie całą swoją bazę klientów dla wakacje.pl - którzy za 3 lata zasypia ich ofertami w ONLINE ! Czy to aż tak trudne ?
      Profesor.   odpowiedz »

      • Biura partnerskie wakacje.pl 

        [2011-10-17 01:14 85.128.107.*]

        Dokładnie!!!tak jak szybko weszli tak szybko wyjdą bo zobaczą jak wakacje.pl kradną im klientów,pomijam już że mega oszukują na kasie, ale Pani Iwonka nadaje się do tego idealnie, ciekawe kiedy jej się to zwróci.....   odpowiedz »

    • Wakacje.pl namieszają we franczyzie? 

      [2011-10-17 18:48 84.10.218.*]

      Przejmą rozkręcone punkty razem z klientami i to jest cel wakacje.pl a Pani Iwonie Sokołowskiej niebawem kończy się zakaz prowadzenia działalności turystycznej zgodnie z wpisem w Ewidencji organizatorów i pośredników http://www.turystyka.gov.pl/CRZ.aspx " decyzja Marszałka Woj. Pomorskiego z 04.05.2009 r. o zakazie prowadzenia działalności, doręczona 12.05.2009 r. Zakaz do 12.05.2012 r." następstwem zakazu była wielka fuzja Easygo.pl z Wakacje.pl niestety takich "szarych eminencji" w branży jest zbyt wiele ...   odpowiedz »

    • Wakacje.pl namieszają we franczyzie?  

      [2011-10-17 21:08 31.175.111.*]

      To bardzo proste. Wynika to z analizy rynku. Wszyscy wiemy ze przybywa agencji i robi sie konkurencja. Każda nowa firma zabiera pewien % ruchu, większość ma też stronki www, lokale i coś zawsze zagarnie. Gdy to się pomnoży np 2 klientów razy tysiąc nowych agencji - z rynku znika 2000 sprzedanych wycieczek np. na koszt wakacji. jest to nieuniknione więc LEPIEJ dogadać się pod przykrywką franshingu i pobierać zawsze te marne 20% niż oddać 100%. Ponaddto naiwniacy robią ci za darmo reklame w najlepszych punktach, pasażach, deptakach. Zarabiasz i masz za darmo promocję swojej marki. PPonaddto biedne żuczki nie moga mieć już swoich stron tylko oddają trafik do strony matki. Tam w zakopanej zakładce :kontakt" będzie czcionką 10' twój nędzny adresik i telefon na tel 150 placówek, a nad nimi wielki numer 0-800 do centrali.

      powodzenia naiwniacy!!!!

      jeśli ktoś chce zrobić naprawdę biznes i pieniądze i swoją markę a czuje się słaby i oczekuje wsparcia proponuje pół franshing w nasze-wczasy.pl
      Umowa ideał - robisz firmę pod swoim szyldem, masz swoją stronę we własne domenie, umowy z organizatorami na własną rękę. Otrzymujesz jedynie (i aż) wsparcie KNOW HOW - czyli wszystko o umowach, rezerwacjach, przepisach, wzory druków, pism, własny CRM (baza danych), stronę internetową, wizytówki, ulotki i pomoc w zorganizowaniu biura (wg. własnnego gustu). Do tego szkolenie i wsparcie dla pracowników stac i call center. Informacjie qyu (małpa ) o2.pl   odpowiedz »

    • Biura partnerskie wakacje.pl 

      [2011-10-19 09:27 95.51.115.*]

      wakacje,pl ma tym etapie to przechowalnia dla skompromitowanych kilku wplywowych osob z upadłego Orbisu, kilku dyrektorow chce się kolejny raz dorobić na upadku tej firmy, skąd nagły rozwój teraz wakacji.pl, skojarzcie z upadkiem Orbisu to wtedy zobaczycie jak najranswzym kosztem moze uda sie znow cos po dawnej firmie wyprowadzic   odpowiedz »

    • Biura partnerskie wakacje.pl 

      [2011-10-19 10:48 89.171.225.*]

      Pytanie jest jedno - czy Enovatis to Polski Czerwony Krzyż ?? Zastanówcie się kto ma na tym zarobić ?? Enovatis czy franczyzobiorca ??   odpowiedz »

    • Wakacje.pl namieszają we franczyzie? 

      [2011-10-19 20:39 87.207.156.*]

      c.d. do Wakacje.pl - napływa masa zapytań drogą email, nie są wstanie to przerobić, więc biorą swój punkt który obecnie nie ma za wiele roboty do odpowiedzi na zapytania klientów.Dużo klientów nie chce płacić do biura , któego w sumie nie widzi, także Wakacje.pl odeśle do swojego biura obsługi klienta. Następna rzecz ma pracowników z wieloletnim stazem, którym nie musza płacić pensji, musisz wg ich ustalen urządzić biuro , posługiwac się znakiem Wakacje.pl tj kots ładnie napisął i ma 150 biur własnych, bez wydania ani jeden złotówki. Genialne. Reszta jest słodka tajemnicą....Wakacje.pl.
      W większości Wakacje.pl to byłe licencje Orbisu lub byli pracownicy Orbis travel,
      Przerażające jest to ,że nam zabrania się utworzenia subagencji, a jak grzyby po deszczu te działania są obecnie powszechne. Mało tego , nie każdy ma wszystkie umowy i nowe biuro Wakacje.pl np. ma pozwolenie na nowe biuro np. obok mojego.Gdzie nie tak dawno uslyszalam,że nie przewidują nowych punktów ze względu ,że mają juz swoich agentów.
      Nowym tworem jest lubelskie traveltain- tez zaczyna budować swoje biura franczyzowe.Zwykły agent , za wielką oplatą, otwiera nowe biura franczyzowe i TO dają mu zgodę na takie działanie. O co chodzi??? TO dostają coś za to.....
      Zupełnie pogubiłam się w tym chaosie.....   odpowiedz »

      • Wakacje.pl namieszają we franczyzie? 

        [2011-10-19 21:13 178.73.50.*]

        Tak, to "pogubienie" niestety widać.   odpowiedz »

      • Wakacje.pl namieszają we franczyzie? 

        [2016-08-30 19:03 86.97.235.*]

        I o to chodzi,tak trzymajcie Wakacje.pl, najlepsze na kujawach I pomorzu! bez ryzyka!pomocnicza!Reszty opinii/nie ma co cyt. :
        "Jak najbardziej polecam biura podrozy Wakacje.pl,sa to bardzo kompetentni I przyjazni Ludzie.Siedziba mojego oddzialu miesci sie.w Check Tesco / Bydgoszcz
        Pozdrawia Daniel, z Afryki(wiecznej i jedynej)"   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję