TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Transport

Od 2008 roku zwiększy się liczba inspektorów transportu drog

Data wysłania: 2007-08-02 14:42 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
- W Polsce brakuje inspektorów transportu drogowego, odpowiedzialnych m.in. za kontrole firm przewozowych - uważa rzecznik prasowy Głównego Inspektora Transportu Drogowego (GITD) Alvin Gajadhur.

- Stan techniczny pojazdu który rozbił się we Francji w tym roku był dobry. Nie wiadomo jednak, czy kierowca autokaru odpowiednio obsługiwał wszystkie mechanizmy pojazdu - powiedział Paweł Usidusa, Główny Inspektor Transportu Drogowego.

Jerzy Polaczek, minister transportu zapowiedział już podwojenie liczby funkcjonariuszy transportu drogowego od 2008 roku, których obecnie jest 320. - Wpłynęłoby to na wzrost liczby kontroli firm przewozowych - mówi rzecznik GITD.

- Inspektorzy sprawdzają stan techniczny pojazdów. Badają też, czy kierowcy posiadają potrzebne dokumenty (zezwolenia, licencje), czy przestrzegają czasu pracy lub obowiązkowych przerw. Inspektorzy kontrolują też trzeźwość kierowców - wyjaśnił Gajadhur. - Kontrola firmy przewozowej pozwala na sprawdzenie czasu pracy kierowcy w ostatnich 12 miesiącach - dodaje.

- Tzw. tarcza tachografu - rejestrująca czas pracy kierowców, w tym jego odpoczynek, ilość przejechanych kilometrów czy prędkość pojazdów - jest przypisana do każdego kierowcy w firmie przewozowej - wyjaśnił.

Jeśli GIDT zauważy znaczące naruszenia przepisów, wówczas ma Rawo nałożyć karę do 30 tysięcy złotych bądź też odebrać licencję przewozową.

- Do wypadków na drogach dochodzi najczęściej w wyniku nieprzestrzegania przez kierowców czasu pracy. Dzienny czas pracy nie może przekraczać 9 godzin, po 4,5 godzinach ciągłej jazdy kierowca powinien mieć przynajmniej 45-minutową przerwę - tłumaczy rzecznik.

- Stan techniczny autokarów jest coraz lepszy. O wypadkach decyduje najczęściej czynnik ludzki - przemęczenie, zbyt szybka jazda, łamanie przepisów ruchu drogowego. Przemęczony kierowca jest równie niebezpieczny jak kierowca będący pod wpływem alkoholu - podkreśla.

W tym roku podczas wakacji kontroli zostało poddanych 1100 autokarów, z których 850 było krajowych, a 250 zagranicznych. W wyniku tych kontroli zostało zatrzymanych 50 dowodów rejestracyjnych.

    • Kontrole ITD częściej 

      [2007-08-02 14:42 83.21.4.*]

      Może tak skontrolować wszystkie MZK i PKS. Zaraz urzędnikom podniosą się statystyki.   odpowiedz »

      • Kontrole ITD częściej 

        [2007-08-02 15:22 83.29.184.*]

        To nie w MZK cz PKS łamie się drastycznie przepisy dotyczące czasu pracy kierowcy oraz stanu technicznego pojazdów, dlaczego ? - bo Związki Zaw., które są bardzo rozczeniowo nastawione do pracy, płacy itp. pierwsze zawiadomiły by Inspekcję, że muszą pracować tyle godzin. Nie wspomnę o wydawaniu biletów i późniejszym rozliczaniem się z fiskusem. Czarnymi owcami w przewozach drogowych są małe firmy z jednym, dwoma pojazdami, które pod płaszczykiem zdrowej konkurencji zaniżają ceny oszukując państwo w płaceniu podatku oraz zus i zmuszają tym sposobem uczciwe firmy do balansowania na krawędzi bankructwa. Transport można uzdrowić jedynie wtedy, gdy wszystkie podmioty wykonujące przewozy będą musiały stosować te same zasady, bez możliwości oszukiwania. Państwo musi również dostosować przepisy tak aby były później egzekwowane, a nie skupiać się głównie na statystyce i pokazywać wierzchołek góry lodowej - bo to obraz bardzo zafałszowany.   odpowiedz »

        • Kontrole ITD częściej 

          [2007-08-02 15:55 83.30.78.*]

          Piszesz bzdury! Osobiście wiem w którym PKSie kierowcy prowadzą własną działalność i jak mają dzień wolny jako kierowca PKS, to jeżdżą na wycieczki zatrudnieni przez PKS z własnej działalności. Tylko PKSu nikt nie kontroluje i nie wiem co robią z tarczkami tacho.   odpowiedz »

        • Kontrole ITD częściej 

          [2007-08-02 16:03 83.30.78.*]

          A niby jak małe firmy mogą oszukiwać państwo? Nie płacą podatku czy ZUS-u bo są małe? To jakieś bzdury!   odpowiedz »

          • Kontrole ITD częściej 

            [2007-08-03 10:08 83.29.160.*]

            Wydawanie biletów w większości małych firm jest fikcją, a więc brak podatku VAT. ZUS w 90% płacony jest od kwoty minimalnej, a nie od faktycznego zarobku.Część kierowców nie jest zatrudnionych - jeździ na czarno. Znam takich, którzy poodchodzili z PKSu na renty m.innymi na choroby, które dyskwalifikowały je by wozić ludzi autobusem w tej firmie, ale u prywatnych mogą pracować bez ograniczeń. Znam takich. którzy przyjęli się do PKSu za niższe pieniądze - bo jak wyznali mają dość jazdy u prywatnego od 5.00 do 23.00 codziennie, muszą w soboty jeżeli nie mają pracy przewozowej pracować przy busie za darmo, urlop jednodniowy to łaska i za darmo, są pewni że w PKSie od kwoty którą zarabiają są odprowadzane wszystkie składki. Przykładem są kontrole ITD na dworcu minibusów, podczas których z dworca korzysta tylko ok. 40% busów, niektórzy kierowcy zatrzymują się na uliczkach obok dworca i idą pieszo po pasażerów - PKSowi w tym dniu wzrasta ilość przewiezionych osób, nagminne przeładowania busików, które nie mają miejsc na stojąco a dodatkowo to przeróbki z samochodów ciężarowych (jest ich ok 90% - nie do pomyślenia na zachodzie) - to jest dbanie o bezpieczeństwo, czy o własną kieszeń?. Oczywiście są też małe firmy bardzo pożądne, tylko jest ich bardzo mało.
            Dlatego uważam, iż Państwo powinno tak skonstruować przepisy i ich egzekwowanie aby nikomu nie opłacało się ich łamać, aby wszyscy zmuszeni byli do stosowania tych samych zasad i reguł, również pod kątem ochrony środowiska. Na początek powinny iść do odstrzału wszystkie niehomologowane przeróbki - można sprawdzić np. w AUTOSANie jakie powinien spełniać normy autobus aby otrzymać homologację od Ministra właściwego ds. Transportu.
            Reasumując - firm transportowych jest za dużo, koszty gdyby wszyscy postępowali zgodnie z przepisami byłyby na podobnym poziomie, więc jak zyskać klientów oferując im czasami znacznie niższą cenę ??? - trzeba oszukiwać żeby do interesu nie dokładać.
            Załatwienie tego problemu leży również w interesie firm transportowych, bo to stworzy im normalność - ale bez stanowczej ingerencji Państwa i poźniej organów odpowiedzialnych za realizację jak ITD, Policja, U.Skarbowy, Ochr.Środowiska, Wydający licencje i zezwolenia nie ma co liczyć na poprawę.   odpowiedz »

    • Kontrole ITD częściej 

      [2007-08-02 15:08 83.13.46.*]

      Przecież Wy gadacie na zamówienie polityczne. Napewno prezes ITD dostanie premię i to wysoką, bo narobiło się chłopisko, że strach. Naszczekał się jak Azor przy budzie i zostanie dodatkowo ukaranych X kierowców i firm. Prostacki stalinowski sposób - nie zmienić wadliwy system, tylko pokażcie mi przeciwnika albo go sam znajdę i na Sybir wykarczować lasy. PiSowskie pachołki mam nadzieje, że przyjdzie i na was czas!   odpowiedz »

    • Kontrole ITD częściej 

      [2007-08-02 16:11 83.30.78.*]

      Szkoda kasy na szkolenie inspektorów ITD bo za dwa lata nie będzie kogo kontrolować. Większość firm transportowych się zwija! Mam kilka autobusów, działam od kilkunastu lat. Od roku próbuję zlikwidować działalność, ale nikt nie chce kupować autobusów, bo wszyscy je sprzedają. Moje mają jeszcze jakąś wartość i na złom ich nie oddam. Muszę je wyjeździć. Jak ktoś chce kupić - niech odpisze, chętnie sprzedam.   odpowiedz »

    • Kontrole ITD częściej 

      [2007-08-03 09:23 83.12.209.*]

      tak częste i bardzo wnikliwe. Państwowe przedsiębiorstwa komunikacyjne są kontrolowane a prywatni przewoznicy bardzo żadko.
      Po takich uchybieniach powinno się zabierać koncesje na przewozy krajowe i zagraniczne. Pks plajtują mając dobry tabor a prywaciarze jeżdzą wrakami i narażają ludzi na śmierć lub kalectwo. Zabierać takim koncesje !!!!   odpowiedz »

      • Kontrole ITD częściej 

        [2009-03-18 11:40 78.8.70.*]

        chyba kolego nie wiesz co mówisz! to właśnie pks-y są jak święte krowy traktowane co do taboru to masz chyba błędną opinie bo u nas tabor pks-u jest pewnie z lat 70 tych a nie jednikrotnie starszy kupowane auta za granicą w opłakanym stanie
        itd kontroluje tylko jak nazwałeś prywaciaży pks-y mają odpust   odpowiedz »

    • Kontrole ITD częściej 

      [2007-08-03 19:57 83.14.206.*]

      To PKSy w tych częściach kraju w których mają konkurencję zaniżają ceny i jeżdżą rymplami!!!A jeśli chodzi o stan techniczny to proszę spojrzeć też na mpk lublin i ich ikarusy-żenada, dlaczego nikt im nie zabiera dowodów?Ano dlatego, że ludziki nie miałyby czym jeździć do pracy i wtedy dopiero byłaby tragedia i biadolenie...   odpowiedz »

    • Od 2008 roku zwiększy się liczba inspektorów transportu drog 

      [2008-09-10 12:52 217.153.194.*]

      Ja całkiem z innej beczki. Czy Panowie Inspektorzy mają etui na swoje legitymacje służbowe chociażby takie jak na tej stronie http://www. sortmund. pl/search. php?traits=1215421779&lang=pol ?   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję