TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Gastronomia

Za lojalność lokale gastronomiczne mogą dostać od producentó

Data wysłania: 2007-08-24 19:10 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Za lojalność producenci oferują restauratorom i właścicielom pubów wyposażenie ogródka, parasole, kufle, lodówki. Ostra konkurencja pomiędzy producentami to korzyść dla odbiorców. Najhojniejsi są wytwórcy alkoholi i napojów. Jednak w zamian za prezenty oczekują, że ich marki będą dobrze wyeksponowane i rekomendowane.

Browary restauracjom i pubom oferują wyposażenie ogródka, stoliki, krzesła, parasole, kufle, lodówki. Przedsiębiorcy uważają, że sporo mogą zyskać na podpisaniu umowy o współpracy.

Powodem takiej hojności producentów piwa jest bardzo duża konkurencja na rynku. Melania Popiel, rzecznik prasowa firmy Carlsberg podkreśla -Swoim najlepszym klientom urządzamy nawet ogródek piwny. Zapewniamy ławy, stoły, a także parasole z logo firmy. Nie jesteśmy w stanie wyposażyć wszystkich lokali, dlatego wybieramy takie, które mają dobre wyniki sprzedażowe i podpisaną z nami na dłuższy okres umowę. Dodała - Nie mogę ujawnić szczegółów kontraktów, bo warunki współpracy są ustalane indywidualnie.

Standardowo Carlsberg wyposaża puby w szklanki i nalewaki do piwa. Na podobnych zasadach współpracują też inne browary. Justyna Piszczek, rzecznik prasowa w Grupie Żywiec wyjaśnia - Kanał dystrybucji HoReCa jest dla producentów piwa bardzo ważny. Restauracje, w których sprzedawane jest nasze piwo, zaopatrujemy w szklanki, tace, otwieracze, fartuchy i ręczniki dla barmanów, a także meble i parasole z odpowiednim dla danej marki brandingiem. Szczegółowy zakres świadczeń jest zawsze uzależniony od indywidualnych umów. Zależy on od wielu czynników, z których najważniejszy to jakość punktu, w tym głównie jego lokalizacja oraz wielkość przewidywanej sprzedaży.

O restauratorów i właścicieli pubów zabiegają również producenci wysokoprocentowych alkoholi. Dla nich najważniejszy jest prestiż lokalu, a mniejsze znaczenie ma wielkość sprzedaży. Obecność danej marki alkoholu w lokalu, który cieszy się dużą popularnością, jest bardzo dobrą promocją. Dlatego producenci wódki oferują tym atrakcyjniejsze warunki współpracy, im restauracja czy pub ma lepszą lokalizację i ciekawszy wystrój.

Andrzej Borcz, menedżer ds. HoReCa w spółce Wyborowa wyjaśnia - Nie ma jednakowych standardów współpracy. Staramy się ściśle dopasować naszą pomoc do charakteru lokalu i jego potrzeb. Dodał, że innej pomocy w wyposażeniu lokalu będzie oczekiwał luksusowy hotel, a innej klub studencki. Wyborowa oprócz wódki, w swoim portfolio ma też luksusowe alkohole, jak whisky, tequilę, rum. W prestiżowych miejscach klienci wybierają głównie droższe alkohole.

Lokale współpracujące z Wyborową mogą liczyć na pełną gamę szklanek do drinków, akcesoria barowe oraz organizowane przez producenta promocje alkoholi i szkolenia dla barmanów. Andrzej Borcz tłumaczy - Promocyjne imprezy przyciągają do pubu wielu klientów, którzy mogą liczyć na darmowego pierwszego drinka albo rabaty. Tym sposobem właściciel baru zwiększa swoje obroty i zyski. Jego zdaniem bardzo atrakcyjne są też szkolenia koktajlowe, na których barmani poznają receptury drinków z całego świata. W zamian producent oczekuje, że dany pub czy restauracja włączą się do promocji jego marki. Nazwa marki będzie znajdować się w menu, a barmani przygotowując drinki, w pierwszej kolejności sięgną po alkohole danego producenta.

Coca-Cola punktom handlowym bezpłatnie udostępnia sprzęt do ekspozycji towaru oraz lodówki do napojów. Nie wymaga od klientów uzyskania określonego poziomu sprzedaży.

Iwona Jacaszek z Coca-Coli zaznacza - Chcemy, aby konsumenci mogli kupić napoje już odpowiednio schłodzone. W ten sposób budujemy pozytywny wizerunek naszych marek i punktów sprzedaży. Dodaje, że wymagania firmy dotyczą przede wszystkim użytkowania sprzętu zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny obowiązującymi w obrocie produktami spożywczymi.

Punkty handlowe nie mogą wstawiać do lodówki, jeśli w sklepie jest jeszcze druga, produktów innych firm niż Coca-Cola. Natomiast, jeżeli lodówka dostarczona przez Coca-Colę jest jedynym sprzętem do schładzania, to na inne produkty można wykorzystać 20% jej powierzchni.

Koncern oferuje klientom szeroki wybór lodówek. Proponuje takie, które można postawić obok kiosku z gazetami. Są one wyposażone w zamek magnetyczny zabezpieczający produkty przed kradzieżą. W ofercie firma ma też lodówki od jednodrzwiowych po trzydrzwiowe, przykasowe, a także bez drzwi, gdzie klient może sięgnąć po napój jak z półki. Bardzo szeroka jest też oferta stojaków i wieszaków do napojów.

Na podobnych zasadach swoich zamrażarek użycza koncern Nestle. Małgorzata Szlendak, specjalista ds. PR w Nestle Polska poinformowała - Zamrażarkę dostaje każdy klient, który będzie sprzedawał nasze lody.

Klient musi potwierdzić otrzymanie zamrażarki na specjalnym dokumencie użyczenia sprzętu, który zawiera wszystkie informacje o zasadach jego użytkowania. Nestle ponosi koszty napraw i serwisu sprzętu. Oprócz zamrażarek Nestle udostępnia też cenniki, parasole, podstawki na wafle, oraz materiały promocyjne, a także automaty do serwowania gorących napojów: kawy, herbaty i czekolady. Klient, który korzysta z maszyn, nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów, ale jest zobowiązany do zakupu produktów za około 400 zł netto miesięcznie. Jest to równoznaczne ze spożyciem około 20 - 30 porcji napojów dziennie. Umowę z użytkownikiem maszyny podpisuje przedstawiciel Nestle.

Koncern oferuje również firmom automaty samosprzedające do napojów i przekąsek, czyli tzw. automaty vendingowe. Umowę najmu z administratorem powierzchni podpisuje autoryzowany operator Nestle. Operator płaci czynsz administratorowi w ustalonej wysokości, zajmuje się też bieżącą obsługą maszyn, czyli dba o jakość i dostępność produktów.

    • Lokale gastronomiczne mogą dostać sprzęt i wyposażenie fre 

      [2007-08-24 19:10 212.2.100.*]

      prawda byla po srodku majac pab glupiego parasola nie mozna bylo sie doprosic .a o chlodziarce to zapomnij .teraz nie ma juz pabu ,to glupich transporterow nie ma kto odebrac .kanciarze za transporter ktory kosztowal 12 zl ,mowia ze moga zaplacic tylko 5 zl transportery z coca coli .wiecej towaru bylo sprzedawane coca coli a trzymac trzeba bylo w pieknej gablocie pepsi .bar radomierz .   odpowiedz »

      • Lokale gastronomiczne mogą dostać sprzęt i wyposażenie fre 

        [2007-08-27 09:53 212.2.100.*]

        Chciala bym dostac odpowiedz co do mojego komentarza ,bo ja wiem z doswiatczenia ,ze niktorzy wasi przedstawiciele robia krecia robote .   odpowiedz »

        • Lokale gastronomiczne mogą dostać sprzęt i wyposażenie fre 

          [2009-07-02 19:19 213.158.199.*]

            odpowiedz »

    • Lokale gastronomiczne mogą dostać sprzęt i wyposażenie fre 

      [2010-05-04 18:41 79.162.52.*]

      Zapomnijcie o współpracy z carlsberg(nie bez powodu piszę nazwę z
      małej litery!!!!).
      Oddział Szczecin to katastrofa!!!   odpowiedz »

      • Lokale gastronomiczne mogą dostać sprzęt i wyposażenie fre 

        [2010-06-28 18:19 89.229.70.*]

        to prawda, gorszej współpracy chyba nie da się wyobrazić. od kiedy zmieniłam w lokalu ten browar na inny sprzedaję 3x więcej:-)   odpowiedz »

    • Lokale gastronomiczne mogą dostać sprzęt i wyposażenie fre 

      [2010-06-09 18:09 79.185.28.*]

      witam w klubie, oddział w świętokrzyskim również do bani. Komu on te piwa sprzedają?   odpowiedz »

    • Za lojalność lokale gastronomiczne mogą dostać od producentó 

      [2010-06-10 15:19 83.28.203.*]

      Właśnie dlatego z przedstawicielami handlowymi należy obchodzić się ostrożnie i z pewnym dystansem,podobno teraz sytuacja pogorszyła się jeżeli chodzi o piwa,jak np oddział Carlsberga.   odpowiedz »

      • Za lojalność lokale gastronomiczne mogą dostać od producentó 

        [2012-01-10 15:08 84.205.10.*]

        Witam .Posiadam piekna kawiarnie w Szczecinku i jestem zainteresowana oferta.Prosze o odpowiedz Mariola Kawalec   odpowiedz »

        • Za lojalność lokale gastronomiczne mogą dostać od producentó 

          [2012-07-11 12:04 85.202.32.*]

          Jestem właścicielem dużego pubu oraz sklepu spożywczego interesuje mnie ta oferta tel 501546435   odpowiedz »

    • Lokale gastronomiczne mogą dostać sprzęt i wyposażenie fre 

      [2017-01-08 19:46 94.254.226.*]

      Wszystko rozumiem ale czy piwo moze stac w jednej lodówce z pepsi miranda i to w dodatku lodówka jest z logo pepsi   odpowiedz »

    • Lokale gastronomiczne mogą dostać sprzęt i wyposażenie fre 

      [2017-03-28 10:37 188.246.155.*]

      Stabilne parasole reklamowe dla firmy kupiliśmy z mężem tutaj:
      http://vika. pl/produkty/parasole-reklamowe-2/
      Przed naszym barem stoją nasze parasole. To logiczne. Nie chcieliśmy na parasolach reklamować innych firm tylko własną!   odpowiedz »

    • Lokale gastronomiczne mogą dostać sprzęt i wyposażenie fre 

      [2017-06-05 00:28 188.146.128.*]

      jeśli chodzi o wyposażenie kuchni w chłodnie, okapy , sprzęt grzewczy polecam markę Gort http://gort.pl/ . Możę kogoś zainspiruję   odpowiedz »

      • Subskrypcja newsletterów TUR-INFO.PL 

        [2019-07-17 19:26 83.26.215.*]

        Rozważam otworzenie lodziarni, w której klient będzie mógł posmakować lodów naturalnych. W związku z tym szukam kogoś kto chciałby się podzielić ze mną doświadczeniami w prowadzeniu takiej lodziarni. Interesuje mnie jaki sprzęt jest wymagany do rozpoczęcia takiej produkcji i jaka jest jego wydajność?   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję