TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

Co turyści kupują na Wakacje.pl?

Data wysłania: 2012-03-23 16:01 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Chętniej większymi rodzinami, niezmiennie szybko i wygodnie samolotem, w najbogatszej opcji wyżywienia i dobrze ocenionym hotelu. Dzięki spokojnej atmosferze, w turystycznym świecie, znowu do ulubionych destynacji z największymi biurami podróży i sporym wyprzedzeniem. Tak przedstawiają się najciekawsze kryteria lutowych zakupów. Poniżej kolejna analiza sprzedażowa dwóch portali turystycznych: Wakacje.pl oraz EasyGo.pl.

Jak i z kim?

Klienci Wakacje.pl i EasyGo.pl najchętniej podróżują w parach. Te rezerwacje stanowią ponad połowę wyborów. Familijne wycieczki cieszą się podobnym zainteresowaniem co w zeszłym roku, ale rodzice coraz częściej zabierają ze sobą dwoje dzieci. Dla odmiany lubimy także odpocząć w pojedynkę, wyjazdy singli to 6 proc. udziału w lutowej sprzedaży. W porównaniu do analogicznego okresu 2011 roku nieznacznie spadło zainteresowanie wyjazdami w małych grupach i pozostałych niestandardowych konfiguracjach.





Za ile?

Kolejny miesiąc nowego roku utrzymuje tendencję droższych imprez. W poszukiwaniach jakości klienci przeznaczyli w lutym na wakacje średnio 5521,57zł, a to o 70,91zł więcej niż rok temu.

Na podobnym poziomie sprzedaży utrzymały się najdroższe wyjazdy, zyskały ekonomiczne propozycje z przedziałów między 2000-4000zł, a najmniejszą 8-proc. popularnością, podobnie jak w styczniu, cieszyły się najtańsze propozycje urlopowe.

Na ile?

W imię zasady krócej, ale częściej, w lutym to po raz kolejny najwięcej pojawiło się 7-dniowych wyjazdów. Zdecydowało się na nie 61 proc. wszystkich, dokonujących rezerwacji klientów. Na dwa razy dłuższy wypoczynek pozwolił sobie co czwarty turysta, a pozostałe niestandardowe długości pobytów zyskały w tym roku na popularności i stanowiły 16 proc. udziału w sprzedaży.

Kierunki POP turystyki

Zmiany, które najlepiej widać w zestawieniu lutowym, obrazują odradzający się porządek w branży. Po zeszłorocznych niepokojach nie ma już śladu i Egipt z wynikiem 34 proc. odzyskał pozycję lidera. Kierunki, które zyskały na Jaśminowej Rewolucji, zajmują dzisiaj dwa pozostałe miejsca na podium. Turcja z 12-proc. udziałem w sprzedaży oraz Hiszpania z 11 proc. wśród wyborów klientów obu portali. Greckie wyspy, stanowiące spokojną ostoję, pomogły utrzymać tą destynację wśród najchętniej wybieranych - 9 proc.użytkowników zdecydowało się w większości na wypoczynek właśnie na nich. Atrakcyjna cenowo i ciepła Tunezja stopniowo zyskuje na popularności i w lutym zdecydowało się na nią 6 proc. klientów, czyli nieco więcej niż przed rokiem.





Egzotyka

Kenia ponownie zdominowała wybory Polaków i z 36-proc. udziałem w sprzedaży, a zostawiła w tyle egzotyczną konkurencję, poprawiając swój zeszłoroczny wynik o blisko 10 proc. Kolejne miejsca zajęły bardziej oddalone kierunki, jak Dominikana oraz Indie. W zestawieniu nieco zyskał Meksyk, a Tajlandia z 6-proc. wynikiem wprowadziła kolejny, azjatycki akcent, zastępując Państwo Środka. Swoją pozycję zachowała Kuba, podobnie jak w lutym 2011 roku, 8 proc. klientów wybrało ją na zimowy wypoczynek.

Hotele

W Egipcie Polacy najchętniej wypoczywali w olbrzymim i luksusowym obiekcie marki Iberotel. A W Turcji najpopularniejszy okazał się atrakcyjnie położony i oferujący pyszne jedzenie hotel Eftlaia Resort. A W Hiszpanii najchętniej wybierany był hotel Taro Beach na Fuertaventurze. A W Grecji najchętniej odwiedzanym obiektem został położony na malowniczej wyspie Zakynthos hotel Golden Sun.

Tunezja, podobnie jak Egipt, skusiła klientów sieciowym kompleksem pełnym rozrywek i atrakcji.

Biura Podróży

Lutowy ranking otwiera Itaka. 18 proc. klientów wybrało ofertę spośród propozycji opolskiego biura.

Kolejne miejsca zajmują zyskujące po kilka punktów Wezyr i Sun&Fun. Tuż za podium, z dobrym, 9-proc. wynikiem, uplasował się Neckermann.

Listę zamyka Alfa Star, której oferty wybrało 7 proc. wszystkich rezerwujących klientów.





Rezydenci

Kolejny raz najwięcej dobrych opinii zebrali opiekunowie, pracujący pod marką Grecos Holiday. Ze zbliżonymi rezultatami po piętach depczą im przedstawiciele Ecco Travel i Alfy Star. Ostatnie dwa miejsca w najlepszej piątce zajęły Sun&Fun oraz Matimpex Travel. Warto zauważyć, że różnice między biurami mieszczą się w granicach 1 punktu. Dobre oceny oddające profesjonalizm i zaangażowanie, w porównaniu do zeszłego roku, znacznie wzrosły.

Dojazd

Szybkość przemieszczania sprawia, że wciąż najpopularniejszy jest transport samolotowy. We własnym zakresie postanowiło wyjechać 15 proc. turystów, a autokary cieszyły się taką samą popularnością jak przed rokiem i osiągnęły 3 proc. udział w całej sprzedaży.

Wyżywienie

Wypoczywając, w pełnych atrakcji kompleksach, klienci najchętniej wybierają najbogatszy pakiet wyżywienia w postaci All Inclusive. W tym roku jest to 67% wszystkich rezerwacji. Kosztem najatrakcyjniejszej opcji tracą nieco dwa posiłki, które zanotowały spadek zainteresowania i osiągnęły 17% wynik. Na podobnym 3% poziomie utrzymują się śniadania oraz wyżywienie we własnym zakresie. Z pozostałych, zgodnych z programem imprez, opcji korzysta 10% Polaków, wykupujących urlop.

Last minute

Łowcy promocji skorzystali z atrakcyjnych ofert i wyjazdy z ostatniej chwili stanowiły 22 proc. ogólnej sprzedaży. Oznacza to ponad 6-proc. wzrost.

Wcześniej Taniej

Na wysokim poziomie utrzymuje się sprzedaż Wcześniej Taniej. Ponad 60 proc. klientów, korzystających z portali Wakacje.pl i EasyGo.pl, planuje wypoczynek ze sporym wyprzedzeniem.

    • Dokąd podróżuje najwięcej turystów? 

      [2012-03-23 16:01 78.10.82.*]

      Ciekawe czy wyniki uwzględniają również sprzedaż w stacjonarnej sieci franczyzowej Wakacje.pl. Jeśli to tylko wyniki portalu i Call Center to można wysnuć wniosek, że pary są bardziej skłonne do zakupu przez zdalne kanały dystrybucji.
      Poziom wydatków na wakacje wśród klientów portalu prawie się nie zmienił. Zmiana jest dostrzegalna w ofertach z najniższej kategorii cenowej. I to nie dlatego, że klienci chcą wydawać więcej, tylko dlatego, że wycieczki generalnie zdrożały. Byłoby to bardziej widoczne gdyby uwzględnić jeszcze w statystykach ilość rezerwacji.
      Krzysiek Adamski   odpowiedz »

    • Dokąd podróżuje najwięcej turystów? 

      [2012-03-24 16:47 31.178.126.*]

      Jaki jest sens kupować wycieczkę Itaki w wakacjach.pl skoro można w na stronie Itaki, albo w biurze Itaki?   odpowiedz »

      • Dokąd podróżuje najwięcej turystów? 

        [2012-03-26 14:22 83.20.43.*]

        W ogóle nie ma sensu kupować ofert Itaki. Itaka oszukuje klientów. W katalogu i biurze co innego a po przylocie na miejsce wielkie rozczarowanie.   odpowiedz »

      • Dokąd podróżuje najwięcej turystów? 

        [2012-03-26 14:28 83.20.43.*]

        A po co w ogóle kupować oferty Itaki??   odpowiedz »

      • Dokąd podróżuje najwięcej turystów? 

        [2012-03-28 19:25 178.235.247.*]

        A po co biegać po biurach i płacić prowizję w przypadku pośredników, jak można nie wychodząc z domu załatwić sprawę ?   odpowiedz »

        • Dokąd podróżuje najwięcej turystów? 

          [2012-03-28 20:32 78.28.4.*]

          Rezerwując u pośrednika i bezpośrednio u touroperatora i tak zawsze płacisz tą samą cenę.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję