TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Gastronomia

Gessler zaskakuje klientów... napiwkiem

Data wysłania: 2012-05-09 14:01 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Magda Gessler, właścicielka kilkunastu restauracji na terenie całej Polski oraz bohaterka telewizyjnego show "Kuchenne Rewolucje" szuka dodatkowego zarobku i wzbogaca menu swoich lokali o 10-proc. napiwek, który automatycznie jest doliczany do kwoty zamówienia.

Najbardziej zaskoczeni są stali klienci restauracji, którzy o podwyżce dowiadują się dopiero oglądając końcowy rachunek. Cóż, nie każdy zwraca uwagę na informacje zapisane drobnym drukiem w dolnej części menu.

Ogólnie rzecz ujmując zależnie od kraju, klasy lokalu i wartości rachunku napiwek wynosi od 5 do 25 procent ceny za usługę.

W Polsce napiwek jest praktyką dobrowolną, klienci nie maja obowiązku wynagradzania miłej obsługi. Są państwa, w których obyczaj ten jest wręcz zakazany. W niektórych krajach/kulturach (np. Korea Południowa, Izrael, Japonia, Chiny, Finlandia) można się spotkać z odmową przyjęcia napiwku. W innych z kolei ta dodatkowa "danina" stanowi większą część miesięcznego wynagrodzenia.

    • Niespodzianka w menu 

      [2012-05-09 14:01 83.8.156.*]

      Wychodzi pazerność i widać jak P.Gesler ceni Klientów.
      W restauracjach innych właścicieli zgnoiła by ich i zmieszała z błotem za wyciąganie pieniędzy, tam każe sprzedawać za bezcen !!!   odpowiedz »

    • Niespodzianka w menu 

      [2012-05-09 14:04 93.105.169.*]

      To akurat mnie nie zaskoczyło ....

      Zaskoczeniem byłoby, gdyby przy takich cenach Pani Gessler rozdawała napiwki swoim stałym Klientom .... czyli udzielała rabatów.

      Cholera... muszę to opatentować :) !!!!

      Pozdrawiam wszystkich bywalców...   odpowiedz »

    • Niespodzianka w menu 

      [2012-05-09 14:39 62.233.212.*]

      eee to juz przeginaja pałe. dobrowolnie mozna dac, ale zeby od razu do rachunku. ciekawe czy obsługa cos z tego dostaje, czy wszystko idzie do kieszeni magdy.   odpowiedz »

      • Niespodzianka w menu 

        [2012-05-10 14:48 178.183.182.*]

        pytałam kelenra i powiedział, że woli o tym nie mówić bo mu nie wolno, ale mamy się domyślić...   odpowiedz »

    • Gessler zaskakuje klientów... napiwkiem 

      [2012-05-09 15:26 83.26.6.*]

      Kurna pracuję przy obsłudze klienta - czy tez mam brać napiwki ?   odpowiedz »

    • Niespodzianka w menu 

      [2012-05-09 15:40 83.17.72.*]

        odpowiedz »

    • Niespodzianka w menu 

      [2012-05-09 15:42 83.17.72.*]

      Jak piszecie Panstwo informację, to nalezy dołożyć wszelkiej staranności, aby ta informacja była prawdziwa. Otóż p. Gesler nie jest właścicielką żadnej restauracji, a jedynie je prowadzi w imieniu wlascicieli. A to poważna różnica.   odpowiedz »

    • Niespodzianka w menu 

      [2012-05-09 17:28 87.96.114.*]

      Najlepiej nie chodzic do Gesle.Jest tyle fajnych,duuuzo tanszych,obfitszych,bardziej z pomyslem i smakiem knajp,ze po cholere tam isc?chyba,ze ktos chodzi,bo musi...jak do szkoly,lub toalety.   odpowiedz »

    • Niespodzianka w menu 

      [2012-05-10 12:58 178.182.15.*]

      ja pani Gessler nie pozwolilbym wejsc do mojej kuchni w restauracji ktora mam w polanicy ludzie sami daja napiwki bo doceniaja dobre jedzenie jeszcze chwila i pani Gessler bedzie kasowala za stolik dodatkowo 2zl jak to robia wlosi   odpowiedz »

    • Niespodzianka w menu 

      [2012-05-10 13:22 83.238.137.*]

      No i nic dziwnego. To pazerny, pozbawiony kultury i dobrego smaku (przepraszam za wyrazenie ) babsztyl.   odpowiedz »

    • Niespodzianka w menu 

      [2012-05-10 14:48 178.183.182.*]

      Niestety u niej ten przymusowy napiwek nie trafia do obsługi tylko do właścicieli. Tak nas poinformował kelner. Ot rewolucjonistka!   odpowiedz »

    • Niespodzianka w menu 

      [2012-05-10 17:03 83.26.204.*]

      pani Gessler,najpierw niech włoży czepek lub chustkę jak wchodzi do kuchni,nauczy się dobrych manier przy stole -Łokcie trzymamy przy sobie,a nie rozłożone jak skrzydła samolotu-a przede wszystkim niech zajmie się syfem w swoich restauracjach,kuchareczka ze śląska dolnego   odpowiedz »

      • Niespodzianka w menu 

        [2012-05-11 09:30 83.27.8.*]

        bardzo trafna uwaga bo P. Gessler jest kolejnym przykładem na to że najszybsza droga do popularności w mediach wiedzie przez zwykłe chamstwo .   odpowiedz »

    • Niespodzianka w menu 

      [2012-05-12 15:53 194.126.238.*]

      w Warszawie nie ma praktycznie knajpy, w której nie doliczanoby 10% napiwku do rachunku, więc nie wiem o co to niby za sensacja.   odpowiedz »

      • Niespodzianka w menu 

        [2012-05-16 12:20 46.112.22.*]

        jest pełno takich knajp np. Enoteka przy Długiej czy Mielżyński przy Burakowskiej   odpowiedz »

    • Niespodzianka w menu 

      [2012-05-13 20:03 83.7.147.*]

      Czerwnoym pająkom nigdy nie jest dość !
      Zakopiański Rezydent   odpowiedz »

    • Niespodzianka w menu 

      [2012-05-14 11:09 83.26.19.*]

      Czemu autor newsa jest bez imienny   odpowiedz »

      • Niespodzianka w menu 

        [2012-05-14 15:35 88.199.45.*]

        Żeby Magda nie wyrzuciła go za drzwi   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję