TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

Agencie zastanów się kogo sprzedajesz

Data wysłania: 2012-07-23 10:32 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Od dawna wiadomo, że wszelkie usługi opłacone kartą kredytową można reklamować. Niestety od niedawna korzystając ze złej passy w branży turystycznej zaczęto wykorzystywać ten fakt do promocji kart kredytowych. Nie dzieje się to wprost - po upadku Sky Clubu informacje PR o tym pojawiły się za sprawą m.in Open Finance i Expandera.

Kiedy opisywaliśmy sprawę tych informacji, bardzo wiele osób było zbulwersowanych takim obrotem sprawy, co widać wyraźnie po kilkudziesięciu komentarzach pod tekstem Agenci zapłacą za bankructwo Sky Clubu.

Jednak tak na prawdę chargeback szkodzi tylko agentom, a sprzyja touroperatorom. Zwłaszcza słabszym lub bardziej podejrzanym touroperatorom!

Po obecnej promocji wiedzy, że chargeback zwraca nabywcy pieniądze za niezrealizowaną usługę, turysta może spokojnie po prostu kupić wycieczkę dowolnego podejrzanego/nieznanego touroperatora, zapłacić za nią kartą, a potem spać spokojnie. Właściwie nawet reklamację na standard usług wykonanych na imprezie może próbować tą samą drogą wykonać...

O ile problemu nie będą mieć sami touroperatorzy (bo płatność kartą to zabezpieczenie przed upadkiem, a ewentualnemu bankrutowi już wszystko jedno), to agenci, którzy ich sprzedają mogą za nieswoją sprawą popaść w długi. W Polsce presja na ceny jest tak wysoka, że wielu klientów woli zaoszczędzić przy płaceniu i zaryzykować podróż z nieznaną firmą. Oczywiście zmienia się to w lawinę żali pod adresem branży po nieudanych wakacjach, ale nie mniej przy płaceniu cena bywa najważniejsza.

Jedyną dostępną obroną agenta jest tylko brak możliwości zapłaty kartą - co przez agentów może zostać różnie wytłumaczone. Nieoficjalnie usłyszeliśmy, że dla organizatorów uznanych za mniej pewnych podaje się klientowi wyjaśnienie, że albo rozliczenia się gotówkowe, albo że pieniądze muszą być przelane niezwłocznie do organizatora, a terminal powoduje zbyt duże opóźnienie (dobrze wtedy wskazać wpłatomat lub bank z którego się korzysta na koniec dnia, bo klienci pytają co w takim razie się robi z gotówką).

Rozwiązaniem znanym z bardziej agresywnych środowisk biznesowych, niestety opłacalnym finansowo tylko dla większych agentów, jest stworzenie osobnej firmy z własna osobowością prawną, która będzie obsługiwać płatności. Jest to rozwiązanie skomplikowane i drogie (osobna spółka, wymagana stała obsługa księgowa, pomoc prawno-księgowa przy uruchamianiu całości), ale gwarantuje, iż spółka-matka nie straci na rezerwacjach kartą.

    • Czy trzeba się bać karty? 

      [2012-07-23 10:32 91.194.107.*]

      witam, czy ktoś może podać mi faktyczny przykład, którego sam doświadczył lub był świadkiem ? Przykład tego jak klient zareklamował wykonanie lub nie wykonania usługi przez Organizatora w swoim banku i zostały ściągnięte pieniądze od agenta turystycznego ? Bo ja jestem agentem i nie słyszałem jeszcze aby taka sytuacja miała miejsce. Nie ma podstaw prawnych aby dokonywać czynności "ściągania" pieniędzy z konta agenta turystycznego. W świetle obowiązujących przepisów bank nie może tego dokonać. Proszę pamiętać także, że agent turystyczny nie ponosi odpowiedzialności za nienależyte wykonanie lub nie wykonanie usług przez Organizatora. APELUJE o to aby nie straszyć branży takimi głupotami !!!! Proszę o komentarze jeżeli byłeś/aś świadkiem takiego "zwrotu" pieniędzy do klienta. podrawiam   odpowiedz »

      • Czy trzeba się bać karty? 

        [2012-07-23 11:10 87.99.108.*]

        w zeszłym roku ktoś z biura we Wrocławiu pisał o takiej procedurze, ze ściągnęli od niego. Musiał zakładać sprawę w sądzie, nie wiem jak to się zakończyło. Chargback idzie z konta na które kasa wpłynęła, czyli z konta agenta.   odpowiedz »

        • Czy trzeba się bać karty? 

          [2012-07-23 11:17 91.194.107.*]

          dla mnie to jest absurd.   odpowiedz »

      • Czy trzeba się bać karty? 

        [2012-07-23 11:43 77.253.3.*]

        jak nie wiesz to nie gadaj głupot, takie są przepisy więc jak nie czytałeś to przeczytaj!!! odnośnie kart zadałam pytanie na e-travel forum gdzie był przedstawiciel banku, wił się jak piskorz, twierdził , ż to nie temat tego spotkania i wreszcie jak nie miał wyjścia potwierdził, na oczach kilkuset ludzi, że faktycznie pieniądze są ściągane z konta agenta a agent może sobie skoczyć, takie są przepisy!!! rozumiem, że jesteś przedstawicielem i zmniejszy Ci się za chwilę ilość terminali bo wreszcie dotrze do agentów, że z własnych pieniędzy będą płacić!!!!! a jak będzie mniej terminali nie będziesz miał roboty.   odpowiedz »

      • Czy trzeba się bać karty? 

        [2012-07-24 10:40 83.13.109.*]

        Niedawno otrzymałem komunikat PIT, a w nim pismo z zapytaniem w tej sprawie do prezesa Zwiazków Banków Polskich i jego odpowiedż. Prezese ZBP pisze bardzo wyrażnie, że w przypadku procedury charge back, kwotą zwracaną klientowi obciążany jest akceptant, czyli właściciel terminala, w którym klient opłacił kartą imprezę. I stwierdza, że agent na tej podstawie może dochodzić prawnie należności od touroperatora. Wiadomo,że w przypadku upadłości tego ostatniego agent może pożegnać się z pieniądzem. A żeby było śmieszniej, to klient nie dość że bank zwróci mu pieniądze może wystąpić do marszałka z wnioskiem o zwrot tej samej należnosci z gwarancji touroperatora, bowiem nie ma żadnych mechanizmów prawnych by to wykluczyć. Czyli klient może dostać zwrot w podwójnej wysokości, touroperator przelicza kasę gdzieś zagranicą, a agent pozostaje z palcem w d... Coś takiego możliwe tylko w naszym kraju.   odpowiedz »

        • Czy trzeba się bać karty? 

          [2012-07-24 12:32 31.178.126.*]

          Bardzo dobrze, że są mechanizmy, które chronią klientów. Sprzedawaj dobrych tour-operatorów nie będziesz miał kłopotów.   odpowiedz »

          • Czy trzeba się bać karty? 

            [2012-07-24 17:20 37.30.118.*]

            czyli nie sprzedawaj wcale zamknij business bo nie ma takiego tour operatora aby mozna zagwarantowac ze nie zrobi przekretu pod hasłem,, upadłosc
            '   odpowiedz »

      • Czy trzeba się bać karty? 

        [2012-07-24 20:16 83.220.104.*]

        Do nas już przyszło pierwsze pismo z tytułu płatności kartą za Sky Cluba, oraz oczywiście blokada środków na koncie. Wysłaliśmy wyjasnienia, zobaczymy co to da, ale chyba nic. W razie czego pozostaje sąd, ma ktoś może jakąś wykłądnię prawnicza w tym temacie?   odpowiedz »

        • Czy trzeba się bać karty? 

          [2012-07-24 20:40 109.243.199.*]

          Czyli jest pewne że jeśli klient zapłaci w biurze Touroperatora kartą a następnie taki Touroperator splajtuje to charge back mimo iż zadziała to zadziała na puste konto zbankrutowanego Touroperatora więc nici ze zwrotu tak czy tak bo tam już nie będzie kasy po prostu, a wszystkim klientom się wydaje ze to taki magiczne rozwiązanie, czemu nie ma rzetelnego wyjaśnienia w takim przypadku w mediach co się stanie z charge backiem kiedy konto akceptanta ( touroperatora ) jest puste bo właśnie upadł ? nawijają tylko makaron na uszy ze płac kartą to będzie ok, ludzie oni znowu Was oszukują !!!   odpowiedz »

    • Czy trzeba się bać karty? 

      [2012-07-23 10:37 157.158.9.*]

      Jakiś idiota to napisał. Pieniędzy nie zwraca agent, tylko firma do której należy terminal np.eCard   odpowiedz »

      • Czy trzeba się bać karty? 

        [2012-07-23 11:45 77.253.3.*]

        na Twoim terminalu wpłacono kasę , któa wpłynęła do Twojego banku więc z tego samego termionala ędzie dotyczyło oddanie kasy i tego samego banku na któy wpłynęły pieniądze, jeśli do Ciebie wpłynęła kasa to od Ciebie zwróci się kasa!!!!   odpowiedz »

      • Czy trzeba się bać karty? 

        [2012-07-24 09:10 83.7.197.*]

        Taaa... a świat jest pełen dobrych wujków. Chyba upadłeś nisko lub sprzedajesz "terminale"???   odpowiedz »

    • Czy trzeba się bać karty? 

      [2012-07-23 11:11 91.194.107.*]

      http://www. osat. pl/new/wp-content/uploads/2012/07/ZBP-OS AT. jpg   odpowiedz »

    • Czy trzeba się bać karty? 

      [2012-07-23 11:13 90.156.6.*]

      Z powyższego wpisu wynika, że w typowych firmach STAŁA obsługa księgowa nie jest wymagana i nikt nie korzysta z pomocy prawno-księgowej. Bzdura. Prowadzenie spółki z o.o. jest tak samo proste jak zwykłej firmy, tylko jest mniej możliwości do nadużyć.   odpowiedz »

      • Czy trzeba się bać karty? 

        [2012-07-23 11:39 77.253.3.*]

        więcej, bo masz kapitał np 6tys i odpowiadasz tylko do 6tys a reszta się buja!!!! ważne tylko aby na czas zgłosić wniosek o upadłość!!! zarząd wtedy jest czysty i mają wszystko w dupie - przykłąd Sky Club , Open , Orbis - potem tylko syndyk się pławi w kasie jak dla przykłądu z Orbisu gdzie tyle lat płaci za lokal Orbisu koszmarne pieniądze a w środku jest powietrze!!!!   odpowiedz »

        • Czy trzeba się bać karty? 

          [2012-07-24 09:13 83.7.197.*]

          Rany! Kto się spostrzegł na czym polega obecna wersja kapitalizmu??? Kiedyś bankier to by bankier (człowiek! za długi szedł do więzienia lub pod topór) Ale tak było w średniowieczu, gdy nie było policji i aparatu państwowego broniącego oligarchów. Dziś każdy może powołać spółkę, spółka może nakraść, oszukiwać, a potem zbankrutować, a on będzie czysty... i nie można takiego gnoja skrócić o głowę, bo policja i ciupa potem...   odpowiedz »

    • Czy trzeba się bać karty? 

      [2012-07-23 16:04 83.20.60.*]

      Po prostu należy szybko spisać umowę imprezy z nieistniejącym już TO na bardzo wysoka kwotę z datą wsteczną (np. grupa 20 osób na Kubę), zrobić transakcję z karty np. żony, i natychmiast wystąpić do banku o zwrot kwoty chargeback (dla żony) i będzie ok.   odpowiedz »

    • Czy trzeba się bać karty? 

      [2012-07-23 17:14 194.224.22.*]

      Da sie inaczej, platnosci za rezerwacje z Bedsonline sa pobierane 15 dni po rozpoczeciu swiadczenia uslugi. Klient placi gotowka a biuro nie jest obciazane chargebackiem w razie czego. Mi to odpowiada. Latwiejszy sposob na dokonywanie zmian w rezerwacjach itd.   odpowiedz »

    • Czy trzeba się bać karty? 

      [2012-07-23 18:23 83.9.172.*]

      Czy we wszystkich biurach jest możliwość płatności kartą? Chyba nie.   odpowiedz »

    • Czy trzeba się bać karty? 

      [2012-07-23 22:10 88.31.52.*]

      Niedługo wszystkie biura beda pobierały od klienta tylko gotówkę bo to jedyny sposób na zabezpieczenie przed bankrutctwem touroperadów. Klient w sumie chce tylko spokojnych i pewnych wakacji, więc na to pójdzie .   odpowiedz »

    • Czy trzeba się bać karty? 

      [2012-07-24 13:20 178.180.156.*]

      jest też opcja kiedy agent zgłasza się do touroperatora o wygenerowanie linku na płatność kartą i wtedy klient otrzymując taki link płaci.   odpowiedz »

      • Czy trzeba się bać karty? 

        [2012-07-24 14:50 212.91.5.*]

        Możesz coś więcej na ten temat napisać, np. który TO generuje takie linki i czy przede wszystkim to już sprawdzona metoda czy tylko czysta teoria?   odpowiedz »

    • Czy trzeba się bać karty? 

      [2012-07-25 15:30 89.187.255.*]

      pracuję w biurze które także sprzedaje imprezy innych organizatorów, płatności kartą nie są u nas możliwe nie tyle ze względu na obawy, że organizator upadnie ale ze względu na koszty (zbyt mała prowizja za sprzedaż w stosunku do prowizji pobieranej przez możliwość otrzymania terminala do płatności kartą...) co więc w tej sytuacji... klienci oczywiście po nagłośnieniu sprawy chcieliby płacić kartą... ale co w tej sytuacji ma zrobić agent...? w ogóle nie zarabiać ale koniecznie zamontować terminal do płatności kartą? dobra reklama - wiemy dla kogo...dla branży turystycznej - uczciwej! natomiast niestety kolejny raz pod górkę...   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję