TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

Oasis Tours wyjaśnia

Data wysłania: 2012-08-08 11:22 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Po naszym tekście odnośnie sprawy turystek, którym Oasis Tours odmówiło udziału w imprezie otrzymaliśmy wstępne wyjaśnienia firmy.

Sprawa dwóch turystek z Rzeszowa, które zakupiły wycieczki organizowane przez Oasis Tours w nieistniejącym już biurze Hello Holidays w Rzeszowie, wymaga sprostowania.

Artykuł, który opublikowała na ten temat Gazeta Wyborcza Rzeszów, mimo naszej otwartości informacyjnej i dostępności dla dziennikarzy, zawiera szereg informacji nieprawdziwych i nieścisłych, a ponadto nieautoryzowane cytaty i skrajnie subiektywne oceny. Przygotowujemy sprostowanie, które w najbliższym czasie zostanie przesłane na ręce Redaktor Naczelnej tej gazety.

Pragniemy wyjaśnić, że mamy tu do czynienia przede wszystkim z podejrzeniem oszustwa i przywłaszczenia mienia przez Hello Holidays. Dlatego sprawa została przez Oasis Tours od razu skierowana do kancelarii prawnej, celem rzetelnego wyjaśnienia. Wymaga to analizy wielu dokumentów, takich jak umowy i dowody wpłat.

Oasis Tours działa według określonych standardów i procedur, dlatego mimo bezprecedensowej presji ze strony mediów i nacisku na natychmiastową akceptację nieopłaconych rezerwacji, podjęliśmy decyzję o nieuleganiu takiej presji i zamierzamy w sposób rzetelny oraz systemowy wyjaśnić, dlaczego wpłaty nie dotarły na konto organizatora, a następnie podjąć zgodne z prawem działania.


Wobec wielu niejasności z punktu widzenia biznesowego zrozumiałe jest stanowisko Oasis Tours. Jednak z punktu widzenia PR branży turystycznej, który bardzo cierpi na ostatnich bankructwach, takie posunięcie firmy nie jest najlepsze. Wręcz można powiedzieć, że nie można było wybrać gorszego momentu na takie zadziałanie. Będziemy w kontakcie z firmą Oasis Tours i będziemy relacjonować dalszy bieg tej sprawy.

    • Oasis Tours wyjaśnia 

      [2012-08-08 11:22 178.73.16.*]

      Oasis powinien zrealizować imprezę a od Agenta dochodzić wpłaty należnej kwoty wynikającej z podpisanych Umów z Hello.
      Umowa była prawnie zawarta pomiędzy Klientkami a firmą Oasis za pośrednictwem Agenta!
      Klientki powinny dochodzić zrealizowania świadczeń w cenie dokładnie takiej na jaką zawarta jest Umowa - dokonały wpłaty zgodnie z Umową jaką otrzymały.
      A Oasis może sobie wysyłać pisma do analizy prawników i kogo chce jeszcze wiadomo od dawna że kombinują z miejscami i umowami. Po co podpisywali umowy z HH skoro od początku było wiadomo że to podmiot 'Kombinatorów'. Albo komuś zależy na uczciwej współpracy albo stawia na szybki i ryzykowny zarobek ale niestety to się nie sprawdza!   odpowiedz »

      • Oasis Tours wyjaśnia 

        [2012-08-08 11:35 89.230.112.*]

        debilu daj cos komus jak za to nie masz kasy nawet jak to posrednik sprzedal, caritas jest jeden, niech klient dochodzi swojej kasy od hello holidays w koncu ktos im dal pozwolenie na dzialalnosc gospodarcza   odpowiedz »

        • Oasis Tours wyjaśnia 

          [2012-08-08 12:09 195.128.228.*]

          po pierwsze nie pośrednik tylko agent. Po drugie agent działa w imieniu i na rzecz touroperatora i to on (touroperator) odpowiedzialny jest za to komu pozwala podpisywac w swoim imieniu umowy.
          Ciekawe co mówiłoby biuro, gdyby to jego pracownik przyjął kasę od klienta, ale nie wpłacił tego do firmy (zgarnął do swojej kieszeni). Czy tez odesłałby klientów do swojego pracownika? Agent nie jest niczym innym jak takim pracownikiem na odległość. jedyna różnica wynika z formy umowy, ale nadal jest tak, ze umowę podpisuje agent W IMIENIU touroperatora. czyli klient ma umowę z TOUROPERATOREM a nie agentem.
          komentarze o stanie umysłowym interlokutora chyba są nie na miejscu....
          Kiedyś bodaj Kotarbiński napisal fraszkę o laiku mniej więcej taką (niedokładny cytat z pamięci)
          Pamiętaj, że sąd laika wydany o dziele
          o dziele mówi mało
          o laiku - wiele

          takich wymyslonych komentarzy pojawia sie tu ostatnio sporo, a świadczą tylko o nieznajomości przepisów   odpowiedz »

          • Oasis Tours wyjaśnia 

            [2012-08-08 12:30 164.126.223.*]

            Ponadto w takim przypadku klienci powinni zwrócic sie do firmy która ubezpiecza Oasis Tours na wypadek nie zrealizowania imprezy i od tej firmy otrzyma zwrot z polisy OC organizatora   odpowiedz »

        • Oasis Tours wyjaśnia 

          [2012-08-08 12:12 83.19.133.*]

          Przede wszystkim proszę o przestrzeganie zasad kultury osobistej. Inwektywy pozostawić w rynsztoku! z jednej strony niby bronimy wizerunku branży a z drugiej strony nawalamy się inwektywami. Elito polskiej turystyki opanuj się!

          Tym bardziej, że ubliżając innym nie masz racji. zgodnie z ustawą jeżeli umowa jest podpisana przez legalnego agenta ( ważna umowa agencyjna) na druku organizatora, to Organizator odpowiada przed klientem za realizację usług i nie ma prawa dochodzić zapłaty od agenta zapłaty kosztem klienta. Zatem jeżeli agent nie zapłaci organizator musi zrealizować imprezę , a może dochodzić roszczeń względem agenta ns drodze sądowej.
          Byliśmy kiedy jako organizator w takiej sytaucji i nie pomogło, ze agent zbankrutował, że nie przesłał umowy zawartej z klientem , a ponieważ nie była umowa zgłoszona musieliśmy albo zwrócić pieniądze klientowi albo zrealizować zastępczą. Wojewoda groził zawieszeniem koncesji do czasu załatwienia sprawy, mimo że przyznał nam rację, że to my byliśmy ofiarami oszusta agenta. takie prawo. Ostatecznie zaoferowaliśmy w kolejnym sezonie tę samą imprezę.
          dlatego uważam, że agenci turystyczni, też powinni być objęci ubezpieczeniem od działalności gospodarczej, bowiem są niezależnym podmiotem gospodarczym i zawsze mogą zrobić przekręt. wyobraźcie sobie organizatora, którego każdy agent niech tylko oszuka na 100 zł od osoby ,a ma takich agentów 2-3 tysiące i niech każdy oszuka tylko na jednej sprzedaży, a może przecież tak jak to było w naszym przypadku na kilku umowach.

          wracając do Oasis - niestety nie mają racji tłumacząc się i klient powinien dochodzić odszkodowania.

          a poza tym zatrważające jest że sami organizatorzy nie znają prawa turystycznego.

          proszę was ko   odpowiedz »

          • Oasis Tours wyjaśnia 

            [2012-08-08 13:24 89.230.112.*]

            zgodnie z umowa agencyjna jeżeli zaplata nie wpłynie w określonym terminie to organizator ma prawo do anulacji rezerwacji . tyle w tym temacie i nie ma sie co dalej rozpisywać bo i tak nie zrozumiesz. Nie ma Kasy jest anulacja i klient nie leci proste i logiczne Oasis zadziałał zgodnie z umowa agencyjną. Szkoda że Hello nie przekazało pani dowodów wpłaty do oasisa , odwazyło się zadzwonić i powiedziec o odbiorze dokumentów bo znikają z rynku tyle że nie powiedzieli że rez jest anulowana i nie opłacona.   odpowiedz »

            • Oasis Tours wyjaśnia 

              [2012-08-08 14:09 164.126.223.*]

              wyższym prawem niż umowa Agencyjna jest ustawa o turystyce i jeśli taka umowa agencyjna jest zawarta w którymkolwiek punkcie wbrew tej ustawie lub może naruszać dobro klienta to niestety ale w sądzie będzie brane pod uwagę to czy klient dopełnił wszelkich formalności i opłat zgodnie z warunkami uczestnictwa a nie to jak jest skonstruowana umowa Agencyjna miedzy Agentem i TO. Więc proszę się nie zasłaniać umową Agencyjna bo polskie prawo tak samo reguluje tą kwestie bez sprzecznie na dobro klienta.   odpowiedz »

            • Oasis Tours wyjaśnia 

              [2012-08-08 20:14 83.9.171.*]

              Brednie. Klient ma sprawdzać czy agent przekazał pieniądze do organizatora !? To może jeszcze powinien przeanalizować umowę agencyjną?!   odpowiedz »

        • Oasis Tours wyjaśnia 

          [2012-08-08 15:03 78.8.9.*]

          Nie masz pojęcia o turystyce i po co się wtrącasz błaźnie!   odpowiedz »

          • Oasis Tours wyjaśnia 

            [2012-08-08 23:22 83.6.254.*]

            Czy mogli by Państwo rozmawiać bez obrzucania się inwektywami ????
            Czy zbyt dużo wymagam ???   odpowiedz »

            • Oasis Tours wyjaśnia 

              [2012-08-09 10:07 164.127.138.*]

              Błazen to funkcja na Dworze a nie inwektywa:)   odpowiedz »

    • Oasis Tours wyjaśnia 

      [2012-08-08 11:25 82.160.40.*]

      Nic z tego wyjaśnienia nie wynika po za bełkotem.   odpowiedz »

    • Oasis Tours wyjaśnia 

      [2012-08-08 12:09 79.191.61.*]

        odpowiedz »

    • Oasis Tours wyjaśnia 

      [2012-08-08 12:18 79.191.61.*]

      Oasis sprytnie odsuwa na bok sedno sprawy i nie tłumaczy "Dlaczego nie wywiązali się z umowy i odmówili przyjęcia turystów na podkład samolotu skoro klient udokumentował wszystkie dowody wpłaty?". Jak w ogóle można było wymagać od klientów ponownego wpłacenia nie mniej nie więcej niż 70% wartości imprezy? Czy ktoś z Oasis skontaktował się z klientem i zapytał czy uregulował ostatnią ratę w biurze w którym podpisał umowę? Czy informacja o anulacji umowy nie powinna dotrzeć do klienta na piśmie? Dochodzenie roszczeń od Hello Holidays to już osobny temat.   odpowiedz »

    • Oasis Tours wyjaśnia 

      [2012-08-08 14:59 78.8.9.*]

      Oasis nie dopilnował w odpowiednim czasie rozwiązania umowy agencyjnej. Widocznie HH było na specjalnych prawach. Teraz bekną za niezabranie klientów.   odpowiedz »

    • Oasis Tours wyjaśnia 

      [2012-08-08 16:39 83.0.175.*]

      Odpowiedzialny za niezabranie turystek jest biuro OASIS bez tłumaczenia i kombinacji.
      To że odwołali sie do kancelarii prawnej to sami się osmieszyli. Nie znaja przedisów i warunków uczestnictwa. PONOWNA kontrola z Urzędu Marszałkowskiego dla tego biura. Przekrety , przekrety.   odpowiedz »

    • Oasis Tours wyjaśnia 

      [2012-08-08 18:54 41.225.4.*]

      ciekawe, każdy piętnuje Oasisa, a nikt nie zwróci uwagi na to, ze Agenci często przetrzymują pieniądze pobrane od Klientów, i już nie raz było to powodem kłopotów finansowych TO.   odpowiedz »

      • Oasis Tours wyjaśnia 

        [2012-08-09 09:26 85.89.187.*]

        może i agenci przetrzymują trochę pieniądze klientów- np. my tak robimy, że płacimy jak przychodzi monit od organizatora. Dzięki temu przy upadku sky clubu wielu naszych klientów odzyskało wpłacone środki bo nie zdążyliśmy ich jeszcze przelać   odpowiedz »

        • Oasis Tours wyjaśnia 

          [2012-08-09 09:53 164.127.138.*]

          A my przelaliśmy w terminie i ...kupa - nie wiadomo co robić - być terminowym czy nie itd   odpowiedz »

      • Oasis Tours wyjaśnia 

        [2012-10-30 13:28 95.51.121.*]

        Jeżeli Agent przetrzyma pieniądze Turoperatora to Klient Agenta nie poleci na wczasy. KROPKA ! A więc nie wypsuj bzdór.   odpowiedz »

    • Oasis Tours wyjaśnia 

      [2012-08-08 23:10 83.8.112.*]

        odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję