TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Baza turystyczna

Byłem traktowany jak klient drugiej kategorii

Data wysłania: 2012-09-21 13:44 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
15 procent Polaków rezerwuje krótkie wyjazdy weekendowe poprzez platformy zakupów grupowych, jednak tylko jedna trzecia z nich jest zadowolona z jakości świadczonych usług - wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia,

Z najnowszych badań dotyczących wyjazdów weekendowych, przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie HRS.pl wynika, że oferty przedstawiane na platformach zakupów grupowych nie do końca zaspokajają apetyt potencjalnych urlopowiczów. 15 proc. zakupionych ofert pozostaje niezrealizowanych, z czego ponad połowa kuponów (56 proc.) jest niewykorzystana z powodu braku dostępności miejsc w dogodnym dla klienta terminie, 21 proc. to kupony anulowane przez organizatora.

Czego dziś wymaga Polak korzystający z weekendowego pobytu w hotelu? Z odpowiedzi respondentów wynika, że najważniejsze jest wliczone w cenę śniadanie (46 proc.), następna w kolejności jest obiadokolacja (15 proc.) i parking (13 proc.). Najmniej pożądane są fitness i basen, z których chciałoby skorzystać odpowiednio 3 proc. i 5 proc. badanych.

Czego najbardziej brakuje klientom portali zakupów grupowych? Przede wszystkim możliwości automatycznej rezerwacji wybranej daty (45 proc.), dostępności oferty w interesującym klienta terminie (40 proc.), możliwości zapoznania się z opiniami innych użytkowników na temat danego hotelu (36 proc.), rzetelnego opisu z galerią zdjęć obiektu, możliwości rezerwacji oferty online oraz możliwości zakupu oferty na wybraną przez klienta ilość dni.

Tym co zmieniło się w postrzeganiu urlopów planowanych za pośrednictwem serwisów zakupów grupowych w stosunku do 2010 r. to świadomość klientów. Najważniejszą cechą na jaką klienci zwracają uwagę przy wyborze oferty jest cena (51 proc.), drugą jest jednak zaufanie do firmy sprzedającej ofertę (12 proc.), kolejne pozycje zajmują wysokość proponowanego rabatu oraz lokalizacja obiektu.

Za najsłabsze strony rezerwacji dokonywanej za pośrednictwem serwisów zakupów grupowych respondenci uznali: gorsze traktowanie ("byłem traktowany jak klient drugiej kategorii" - 28 proc.) i brak osób odpowiedzialnych za wyjaśnienie kwestii spójności usługi z ofertą podczas wyjazdu (19 proc.). Wskazywano również na: różnicę w jakości między oferowaną a realizowaną usługą (18 proc.), wyższą niż oficjalnie prezentowana w internecie cenę usługi noclegowej (16 proc.), braku spójności oferty z otrzymanym produktem (14 proc.), a także trudności w otrzymaniu zwrotu pieniędzy w przypadku, gdy usługa nie była zgodna z ofertą (11 proc.).

Według badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie HRS.pl najpopularniejszymi serwisami zakupowymi w Polsce jest Groupon.pl, Citeam.pl, Gruper.pl i MyDeal.pl.

    • Weekendy z zakupów grupowych są niefajne 

      [2012-09-21 13:44 91.194.188.*]

      Artykul nie do konca jest sluszny/ szkoda ze podejscie jest tak negatywne..nie dostrzegli roznicy w ilosci wyjazdow za to-rozwojanie turystyki krajowej..niezrealizowane wyjazdy sa gl.z przyczyn samym turystow, a co do dost.terminow to chyba lepiej dowiadywac sie przed zakupem (to wrecz logiczne)..niespojnosc ofert zawsze mozna zglaszac do odp serwisow,a takze inne traktowanie..nie raz korzystalam z pobytow zakupionych na jednym z serwisow wymienionych i bylam bardzo zadowolona   odpowiedz »

    • Weekendy z zakupów grupowych są niefajne 

      [2012-09-21 13:58 83.20.58.*]

      Również przy rezerwacji wakacji zagranicznych Groupon okazał się niewypałem. Wszystkie biura podróży z którymi współpracował bankrutowały a klienci zostawali na lodzie.   odpowiedz »

    • Weekendy z zakupów grupowych są niefajne 

      [2012-09-21 17:18 178.73.50.*]

        odpowiedz »

    • Weekendy z zakupów grupowych są niefajne 

      [2012-09-21 17:23 178.73.50.*]

      A ja z kolei nie polecam HRS w porównaniu z booking.com są znacznie drożsi.   odpowiedz »

    • Weekendy z zakupów grupowych są niefajne 

      [2012-09-21 20:37 178.115.249.*]

      Witam bardzo proszę kolejne biuro, które chce się utlenić z rynku turystycznego to najprawdopodobniej Mega Travel z Warszawy!   odpowiedz »

    • Byłem traktowany jak klient drugiej kategorii hrs venere booking 

      [2012-09-22 08:32 46.134.157.*]

      Cena nie zalezy od tego czy innego serwisu, ale od kierunku. Na hrs.pl znalazlem dzis super oferte w gdansku za 33zl, poprzez flyforfree, dobre ceny ma tam tez venere.... O promocjach bookingu ani sladu... Maja dobre ceny wiem ale np. W usa...   odpowiedz »

      • Byłem traktowany jak klient drugiej kategorii hrs venere booking 

        [2012-09-24 10:48 83.19.133.*]

        mądry Polak po szkodzie - to przysłowie raczej w dzisiejszych czasach się nie sprawdza. Rżniemy głupa i dalej korzystamy z oszukańczych okazji!! ludzie kiedy wreszcie oprzytomniejecie. Bezrobocie nie bierze się z nikąd. kupując produkty/ usługi w dumpingowych cenach w dłuższej perspektywie sami sobie robicie kuku. ceny spadają, pracodawcy zwalniają, bo ceny muszą obniżać.
        A potem ździwienie: "mam skończone trzy fakultety i nie ma pracy ".   odpowiedz »

    • Weekendy z zakupów grupowych są niefajne 

      [2012-09-24 11:20 83.23.206.*]

        odpowiedz »

    • Weekendy z zakupów grupowych są niefajne 

      [2012-09-24 11:23 83.23.206.*]

      Witam
      Jeżeli chcecie by zadowoleni to korzystajcie z czeków Eurosystem-hotels. Każdy jest zadowolony , dobra cena , obsługa, dowolny termin do wybrania. Ja korzystam i moi znajomi oraz z firmy.   odpowiedz »

    • Weekendy z zakupów grupowych są niefajne 

      [2012-09-24 14:37 83.30.209.*]

      Najgorszą wadą kupujących noclegi na portalach zakupów grupowych jest to, że w ogóle nie czytają informacji umieszczonych na stronach internetowych sprzedającego (a przecież zawsze w ofercie te strony są podawane !!!). A po przyjeździe na miejsce, przychodzi zaskoczenie - nie ma placu zabaw, nie ma balkonu, nie ma miejsca na ognisko, nie ma dostępu do kuchni, woda gorąca w wyznaczonych godzinach? Wszystkie te informacje, jak byk, umieszczone są na stronie www kwaterodawcy. No ale jeżeli ktoś sugeruje się jedynie ceną za pobyt, ignorując na etapie kupna vouchera zadanie sobie trudu sprawdzenia oferty, to trudno aby potem miał żal do portalu, bądź samego obiektu. Nocleg za 20zł/osoby z wodą gorącą przez cały dzień, dostępem do kuchni (czyli gotowaniem obiadów), pokojem najlepiej 20m2 dla 2 osób, to mżonka. Nikt z z kwaterodawców nie będzie dopłacał do kuponów. Możemy je sprzedawać po kosztach, ale dopłacać do nich? Należy uważnie czytać oferty PRZED ZAKUPEM KUPONÓW, a nie po fakcie mieć pretensje, że się czegoś nie wiedziało!!!!!
      Marta
      Szczyrk   odpowiedz »

    • Weekendy z zakupów grupowych są niefajne 

      [2012-09-27 15:11 80.52.226.*]

      niestety jest to tzw wtórny analfabetyzm ( na którym i ja się złapałam) , ze zmęczenia i ogłupienia natłokiem problemów i reklam- czytam ze zrozumieniem tylko pierwsze słowo.Współczuję tym wszystkim oszukanym... przez siebie samych i swoje słabości nieumiejętności. Zapraszam na Mazury aby się wyciszyć i z powrotem wrócić do rzeczywistości, która może być tak prosta i tak satysfakcjonująca, tylko od nas samych to zależy.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję