TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

TUI pomija agentów

Data wysłania: 2012-10-01 15:10 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Promocja TUI trwa już ponad tydzień. Klienci, którzy wezmą w niej udział mogą otrzymać 100 zł rabatu na zakup wycieczki.

Praktycznie wszyscy działający w branży turystycznej zgadzają się, że rabaty dla klientów udzielane przez agentów lub touroperatorów jednostronnie (nie w ramach wspólnej promocji) niszczą kanały sprzedaży i de facto wprowadzają wojnę cenową między tymi, którzy powinni być partnerami. Niestety TUI jest innego zdania. Najnowsza promocja organizatora znów pomija agentów. O poprzedniej takiej akcji można przeczytać tutaj: TUI daje rabaty klientom

Promocja "Kup on-line - dostaniesz prezent" skierowana jest do wszystkich, którzy dokonają za pośrednictwem strony internetowej www.tui.pl oraz Call Center rezerwacji w terminie od 21.09.2012r. do 01.10.2012 roku wakacji (imprezy turystycznej) z katalogu: TUI Samolotem I i II, TUI Family, TUI Zwiedzanie (wycieczki objazdowe) oraz TUI Fresh na sezon Lato 2012 oraz wakacji z katalogu: TUI Samolotem, TUI Premium, TUI Zwiedzanie (wycieczki objazdowe) na sezon Zima 12/13.

Jak można przeczytać w regulaminie, agenci nie mają szans, aby sprzedać promocyjna ofertę klientom. Kupon może być wystawiony jedynie przez TUI Poland Sp. z o.o. oraz Kupon może być realizowany wyłącznie poprzez Call Center TUI, pod numerem telefonu 801 884 801 lub 22 255 03 01. Zatem zaszkodzi on agentom nie tylko teraz, ale także w kolejnym sezonie, bowiem wszyscy posiadacze kuponów automatycznie zobowiązani są do rezerwacji przez Call Center TUI.

O zaistniałej sytuacji poinformował nas jeden z agentów. Opisał praktykę stosowaną przez TUI w następujący sposób: TUI znowu robi promocję online z pominięciem agentów - to chyba już chyba akt desperacji, tak niszczyć zbudowaną przez lata siatkę agencyjną. Trudno tu posądzać TUI Poland o desperację, ale można odnieść wrażenie, że działania firmy konsekwentnie idą w stronę choćby częściowego pominięcia agentów. Można spekulować, iż zarząd firmy (zarówno w Polsce, jak i TUI Travel PLC?) patrzy na bardziej dojrzałe rynki i dostrzega, iż tam są akceptowane pewne praktyki np. udzielania rabatów w internecie. Tyle, że są to rynki znacznie bogatsze i o zdecydowanie bardziej dojrzałych klientach - polski rynek jest dość ubogi i mimo wszystko bardzo wrażliwy na ceny i nawet klienci na imprezy z wyższej półki potrafią i za 100zł robić przysłowiowy "cyrk". Dlaczego? Może poniżej jest wyjaśnienie :(




    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-01 15:10 91.94.157.*]

      smutne ale agenci w zamian powinni omijac tui i wtedy tui przprosi   odpowiedz »

      • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

        [2012-10-02 15:02 83.238.160.*]

        W pełni się zgadzam. Jako agenci powinniśmy solidarnie zaprzestać sprzedawania produktu TUI. Praktyki o których wspomniano we wcześniejszych postach są naganne, a dodatkowo bulwersuje fakt całkowitej ignorancji pracowników TUI względem agentów. Zadufani , z mierną wiedzą i całkowitym brakiem chęci do pomocy.
        Nie wspomnę o ciągłych promocjach TOP i SPE aby płacić nam mniej prowizji.   odpowiedz »

    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-01 17:15 83.19.53.*]

      Obecny prezesik ma głęboko w d..ie agentów i wyraźnie to pokazuje swoimi akcjami.
      Za wiele lat pracy i budowanie marki agenci dostają teraz "nagrodę" w postaci eliminacji z rynku.
      To jest niemiecka firma ale niestety z polskim pożal się Boże prezesem. Może się w końcu ktoś w centrali obudzi i spuści oszołoma do szamba.   odpowiedz »

      • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

        [2012-10-02 15:27 83.12.99.*]

        zeby to był jeszcze polski prezesik z takimi pomysłami,a to skundlony polak który wychował się w vaterlandzie i zarząd wysłał go na zesłanie do polski.pewnie baumgartner z maryśką łapią się za głowę do czego prowadzi polityka pana andryszaka i jego pozal się boże zespołu.ja proponuję,abyśmy wyrabiali minimum obrotu tui aby nas nie wypieprzyli i nie mieli się do czego przyczepić,a resztę niech sami zarobią.i wtedy zobaczymy kto na tym lepiej wyjdzie.my chyba mamy większe możliwości sprzedając konkurencję i nie jesteśmy tylko zależni od tui które nie jest najjaśniejszą gwiazdą w turystyce która świeci.patrzcie itaka nie robią żadnych takich akcji ,a wynik finansowy za ten rok w stosunku do reszty touroperatorów to wielka przepaść,więc może pan andryszak ze swoją świtą zastanowi się jak tu próbować dogonić itakę wraz z agentami bo bez nich nie mają szans nawet nie mają o czym marzyć.a zmuszaniem montowania kasetonów za kolejną kasę nie poprawią wyniku finansowego.pozatym ostatecznie jeszcze im płacimy za takie akcje marketingowe w postaci opłaty rocznej.gratulacje marketing na wysokim poziomie i jaka pomysłowość.widocznie akcja wiosenna 5% nie obrazila tak agentów.mam nadzieję,że pracownicy centrali tui wraz z panem prezesem poczytają to forum.pozdrawiam i życzę powodzenia.   odpowiedz »

        • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

          [2012-10-02 17:12 79.184.16.*]

          Vaterland to kraj nad Warta jak mi wiadomo.to co , on jest z Poznania ? mysle ze to niemożliwe.....   odpowiedz »

          • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

            [2012-10-08 23:11 62.21.84.*]

            Vaterland to ojczyzna- Niemcy odróżniają Vaterland i Mutterland( kraj rodzinny)- tak gwoli ścisłości.
            Nie wiem jak jest z prezesem,dlatego się nie wypowiadam, chociaż znalazłem ostatnio jego wypowiedź,że agenci nie mogą dawać rabatów, bo klient powinien płacić za poradę , jaką uzyskuje u biurze :).
            Nie wiem, jak trzeba mieć poukładane w głowie,żeby takie coś głosić? Na niemiecki ordnung mi to nie wyglada :)   odpowiedz »

    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-01 17:36 37.225.112.*]

      To co robią debile z Tui jest niepojęte. Oferta tui powinna być totalnie pomijana przez agentów, którym prezes andryszak wypowiedział wojnę.
      A klienci którzy nie dostali kanapki w samolocie, nie powinni nigdy więcej skorzystać z ich oferty (świadczą o tym komentarze na fejsie tui)   odpowiedz »

    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-01 17:43 83.19.53.*]

      Może jaśnie pan prezesik tui zechce skomentować tutaj swoje idiotyczne pomysły podziału klientów na lepszych i gorszych ???   odpowiedz »

      • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

        [2012-10-01 20:10 87.205.2.*]

        nie odważy się, w innej branzy/firmie takie działania byłyby nie do pomyślenia   odpowiedz »

      • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

        [2012-10-10 13:42 212.67.150.*]

        komentuje na facebooku na stronie tui poland.
        wg niego porada uzyskana w biurze podróży jest warta więcej niż rabat uzyskany na necie.aż normalnie duma mnie rozpiera :).myślę,że na takie dowartościowanie czekałem całe życie.   odpowiedz »

    • TUI pomija agentów 

      [2012-10-01 18:27 79.173.49.*]

      Szkoda.
      No ale może rzeczywiście należy przestać sprzedawać TUI w naszych salonach. Skoro TUI tak dobrze sobie radzi.. pewnie poradzi sobie bez agentów.
      Szkoda tylko, że nasz rynek jest taki dziwny i nigdy nie będziemy w stanie zewrzeć razem szyków i razem przestać ich sprzedawać.
      Ja przestaję sprzedawać TUI i zamierzam zacząć w moim salonie ich oczerniać. Tego już nikt mi nie zabroni - zwłaszcza, że mam doświadczenia z bardzo niezadowolonymi Klientami.   odpowiedz »

      • TUI pomija agentów 

        [2012-10-01 20:04 87.205.2.*]

        Masz całkowitą rację, niestety będzie tak że my się napracujemy a Klient kupi on-line bo dostanie 100 zł rabatu a potem przyjdzie dopytać się jeszcze co kupił 'bo mu Panie na call center wszystkiego nie powiedziały' :( Niestety w naszym kraju szerzy się bezkarnie cwaniactwo a UOKiK, PIT i inne towarzystwa wzajemnej adoracji nic sobie ztego nie robią, po co umowa skoro tylko jedna ze stron może bezkarnie ją naruszać :( żenada albo akt desperacji żeby miejsca sprzedać   odpowiedz »

      • TUI pomija agentów 

        [2012-10-01 20:22 31.178.126.*]

        Agenci powinni zaprotestować i solidarnie przestać sprzedawać TUI, Itakę, Rainbow i kto tam się jeszcze ostał. W ramach protestu nie sprzedawajcie żadnych wycieczek prze miesiąc, albo lepiej przez dwa miesiące. Klienci pójdą do biur własnych touroperatorów i do agencji już nigdy nie wrócą.   odpowiedz »

        • TUI pomija agentów 

          [2012-10-01 21:34 87.207.21.*]

          Sarkazm mierny!
          Nawet nie masz pojęcia , ile czasu poświęcamy danej ofercie i klientom. To cięzka praca, niekiedy nisko płatna.Ale to dzięki nam agentom mają tę bazę i gotowych klientów. My pracując lata , nie mieliśmy narzędzi w postaci rabatów. Pracowaliśmy uczciwie , a firmy touroperatorskie, no cóż idą na łatwiznę. Bez rabat ów nie potrafią sprzedać swojej oferty :)))))) Na wstyd już za późno, honor , a który ma honor????? Sami niszczą wizerunek branży turystycznej, nie mają pojęcie o turystyce, siedzą i śledzą tylko tabelki , które pokazują dno. Ale co tam, branża, co tam Dzien Turystyki....????? to tylko tytuł , stołek najwżniejszy :) ale czy tyłek nie piecze....?????   odpowiedz »

          • TUI pomija agentów 

            [2012-10-02 11:01 95.48.207.*]

            Całkowita racja- nasz czas, doświadczenie a oni zbierają laury. To my AGENCI dogadzamy najbardziej wymagającym Klientom dwojąc się i trojąc żeby dopasować odpowiednią ofertę. Pilnujemy godzin przelotu, wszelkich zmian w opisach oferty, która nie rzadko znacznie różni się od wersji katalogowej. Wymaga się od nas odpowiedniego obrotu a tym czasem zabiera Klientów sprzed nosa. TUI przyjęło zasadę ZYSK ZA WSZELKĄ CENĘ. Za dostarczenie Klientów na tacy powinni być wdzięczni, ale Prezes woli dać obuchem w łeb. Nic by nie szkodziło żeby zapoznał się z zasadami lojalności i wzajemnej współpracy.   odpowiedz »

      • TUI pomija agentów 

        [2012-10-02 09:35 83.22.201.*]

        No to zakończcie sprzedaż. Te biura doskonale sobie poradzą, a wy splajtujecie. Nie utrzymacie się na rynku bez tych biur ! I może lepiej, że upadnie klika agencji, które zamiast sprzedawiać burzą się na necie !   odpowiedz »

        • TUI pomija agentów 

          [2012-10-03 10:35 178.42.102.*]

          Piszesz bzdury, nie masz pojecia o pracy agencyjnej. A praktyki TUI to po prostu proba oszczedzania na agencjach.   odpowiedz »

    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-01 20:14 213.241.22.*]

      Łatwo powiedzieć "nie będę sprzedawał proponował ofert TUI" nie wiem czy szanowni Agenci ze swoich saloników zauważyli, że coraz więcej turystów wypytuje o lepsze oferty z godnych zaufania firm, jeśli nie sprzedaż Ty w swoim saloniku to inny sprzeda bo będzie musiał aby nie stracić klienta. Buntowanie się oczernianie kto to pisze? Zacznij sprzedawać będziesz miał zyski a nie tylko narzekać.   odpowiedz »

    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-02 10:29 178.36.65.*]

      I może jeszcze jedno porównanie: klient w mailingu dostaje link do możliwości rezerwacji on-line w bardzo czytelnym systemie, a my mamy do dyspozycji ciężko pracujący, bardzo profesjonalny system Iris.plus.

      A propos rabatów, nie pamiętam, który TO proponował akcje rabatową. Było ileś procent dla klienta, ale z automatu agentowi też o jakąś część zmniejszali prowizję...   odpowiedz »

    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-02 10:53 95.51.9.*]

      Są organizatorzy, którzy wspierają agentów, gdyż na nich opierają swoją sprzedaż, a są tacy, którzy doszli do wniosku, że ich własny kanał dystrybucji jest już wystarczająco silny i rozwinięty i wyraźnie dają do zrozumienia, że czas agentów się skończył. To nie są żadne sentymenty, ani podchody, tylko czysta kalkulacja i zaplanowana polityka. Walka na noże i do pierwszej krwi. Przykre, że nie ma to nic wspólnego z etyką i dobrymi praktykami, ale widocznie wychodzi się z założenia, że przetrwają tylko najsilniejsi. Wykorzystywanie przez NIEKTÓRYCH TO adresów do klientów jest zgodne z prawem, gdyż to on jest administratorem danych osobowych. Ograniczenie opieki dla biur agencyjnych do 1 opiekuna (w porównaniu do kilku regionalnych dla biur własnych), otwieranie nowych lokali w miejscach, gdzie byli starzy, wierni agenci, kolejne rabaty dla klientów przy sprzedaży bezpośredniej, brak możliwości dodzwonienia się do helpdesku i jakikolwiek brak elastyczności, natychmiastowe wypowiadanie umów agentom spóźniającym się z płatnościami i odkupywanie za grosze biur z zaległościami. To fakty. I wcale nie dlatego, że jest się na dnie. Tylko dlatego, że taka jest polityka koncernu i takie są wytyczne z góry. Biadolenie nic nie da. Trzeba sobie szukać alternatywy lub niszy.   odpowiedz »

    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-02 11:07 95.48.207.*]

      Dajemy im Klientów na tacy. Oni mają nas głęboko w d... Podstawowe zasady lojalności i współpracy powinni przestudiować. Wymagają odpowiedniego obrotu zabierając Klientów sprzed nosa.   odpowiedz »

    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-02 11:49 83.0.175.*]

      TUi nie stoji najlepiej z wynikami. Dziwne promocje i podarunki . Tereaz Was szanowni klięci podbieraja i zachecają rabatem 100 zł. Jest kryzys , ktory się pogłebia z kad na to biorą kase.
      Przyjdzie czas wylotu to albo bankrut albo lot starymi psujacymi sie samolotami albo czekanie na samolot na lotnisku ok 10 godz. bo nie starcza kasy. Proszę KLIĘTÓW uwżajcie na te wszystrkie promocje. Mało doświadczenia z tego roku. Na gorące proszę dmuchać. Nabiorą kasy od klietów wczesnie obracają gdy przychodzi czas odpoczynku to BANKRUT   odpowiedz »

    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-02 12:35 217.97.182.*]

      Andryszak nie ma pojęcia co to jest moralność, uczciwość, lojalność. W centrali zrobił czystkę pozbywając się wszystkich, którzy mieli odwagę myśleć po ludzku, a tym co zostali zrobił z mózgu sieczkę.
      Teraz zaczął wojnę z agentami, którzy już wypromowali markę i teraz są mu już niepotrzebni.
      Skąd się biorą na świecie takie gnoje ???   odpowiedz »

    • TUI pomija agentów 

      [2012-10-02 13:03 87.205.2.*]

      widzieliscie zapisy nowej umowy agencyjnej, nie ma juz zapisu 'Strony zobowiązuja sie wzajemnie prowadzic działalność w sposób zgodny z zasadą określaną jako 'staranność sumiennego kupca"'' co to znaczy ze moga robic co chca a pozostałe zapisy są tylko obowiązkami Agenta :(   odpowiedz »

    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-02 15:37 91.150.202.*]

      Najlepiej nikogo nie sprzedajcie. Przez rok. jak widać w swoim przekonaniu każdy jest taki super, każdy dwoi się i troi a TUI jest złe. A ja to sobie tak myślę, żę ci co na prawdę dają klientowi coś więcej, niż to co jest on-line - Ci nie mają problemów.   odpowiedz »

    • TUI pomija agentów 

      [2012-10-02 15:42 87.205.2.*]

      ciekawe czy ktoś z OSAT czy PIT zainteresował się nowymi zapisami w Umowie TUI i co planują z tym fantem zrobić, przecież mają własne biura i dostęp do nowych dokumentów...   odpowiedz »

    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-02 15:54 178.43.95.*]

      Byli już tacy Wielcy którzy otwierali salony w każdym pipidówku chcąc pominąć agenta ,nie pierwsze i nie ostatnie świństwo ze strony touroperatora wypracuj im limity zlap klienta na pewno Ci podziękują rabatami za zakup on-line. Mam nadzieje ,że się ze...   odpowiedz »

    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-02 16:05 83.19.10.*]

      to w takim razie TUI nie powinno od agentó wymagac minimum sprzedażowego   odpowiedz »

    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-02 16:20 95.51.115.*]

      Prezes TUI jeszcze zostanie wywalony szybciej niz przyszedl, podobnie jak Prezes Neckermanna   odpowiedz »

    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-02 16:59 79.191.35.*]

      agenci Polacy dziwię się że tak jak całe nasze społeczeństwo płaszczycie się a oni was tak kiwają jak zwykle gratulacje   odpowiedz »

    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-02 17:04 77.253.27.*]

      kochani, wystarczy nie sprzedawać Tui przez tydzień i zaraz pseudo prezes doceni agentów, cały czas robi badania dokąd może się posunąć. Może wreszcie czas aby agenci się zjednoczyli i n raz , dwa przstali przez np tydzień albo miesiąc sprzedawać TUI. Widać , że długów mają więcej niż włosów na głowie i rozpaczliwie chwytają się każdego sposobu aby wykazać się, że są potrzebni.   odpowiedz »

      • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

        [2012-10-02 18:17 91.150.202.*]

        Nie sprzedajmy absolutnie nikogo. I oflagujmy się. Za Polskę.   odpowiedz »

        • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

          [2012-10-04 11:00 83.24.128.*]

          Otóż to!!!! Widzę, że piszący tu najchętniej by się oflagowali i NARZEKALI. U mnie też jest ciężko, nawet bardzo ale do głowy mi nie przyjdzie aby siedzieć i wymyślać, jak tu zaszkodzić TO   odpowiedz »

          • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

            [2012-10-04 11:30 95.48.153.*]

            Nie zaszkodzić TO! To TO szkodzi Tobie! Klient kupujący u Ciebie jadąc na wakacje na każdym kroku widzi, że kupując na infolinii, czy przez www miałby lepiej niż kupując u Ciebie! Nie bądź tak krótkowzroczny. Sprzedając TUI szkodzisz tylko sobie tak naprawdę. Ale może lepiej tak dla Ciebie.   odpowiedz »

    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-03 13:21 83.9.157.*]

      Agencie, zastanów się, co jest celem twojego biznesu:

      sprzedaż oferty - zysk z prowizji
      jeśli myślisz tylko do tego momentu, hasła głoszone o niesprzedawaniu tui wydadzą Ci się bezsensowne, no bo w końcu jak klient chce, to sprzedaję i zarabiam

      ale zastanów się nad ryzykiem, co będzie dalej?
      sprzedaż oferty - zysk z prowizji - dysonans pozakupowy u klienta (bo dowiedział się, że nie ma kanapki i wejścia vip, ponieważ kupił ofertę u Ciebie, a nie online) - chęć ponownego wyjazdu z TUI - zorientowanie się w biurze agenta odnośnie oferty - porównanie korzyści w zakupie oferty online - zakup online
      a może proces będzie wyglądał tak?
      sprzedaż oferty - zysk z prowizji - dysonans pozakupowy u klienta (bo dowiedział się, że nie ma kanapki i wejścia vip, ponieważ kupił ofertę u Ciebie, a nie online) - zakup oferty TUI online
      jeszcze trzeci wariant:
      sprzedaż oferty - zysk z prowizji - klient co prawda widział, że inni jedli kanapki i wchodzili bokiem, ale lubi swojego agenta więc go to nie zniechęciło - powrót klienta po ofertę TUI - brak oferty TUI u agenta (chyba zdajesz sobie sprawę agencie, że TUI ma na celu ograniczenie się do salonów własnych i kanałów online?)

      myśl o sprzedaży jako o długotrwałym procesie, dąż do tego, aby schemat sprzedaży w twoim biurze wyglądał tak:
      sprzedaż oferty - zysk z prowizji - zadowolenie klienta - powrót do agenta i polecenie innym   odpowiedz »

      • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

        [2012-10-03 18:21 213.241.22.*]

        czyżby wszechwidzący pan" prezes" sie odezwał..... ;/   odpowiedz »

      • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

        [2012-10-08 22:56 62.21.84.*]

        Ku chwale Tui- jeszcze z dwa lata i dopiero wtedy kop w d....
        A może prezes skorzysta z tego pomysłu i bez rabatów to zrobi?   odpowiedz »

    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-03 18:49 213.241.22.*]

      Szkoda, że nikt nie napisał, że ta promocja również nie dotyczy biur własnych.... tylko każdy pisze o agentach....   odpowiedz »

      • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

        [2012-10-03 19:15 87.205.2.*]

        biur własnych i franszyz ;) jak już podpisałeś umowę na franzyzę - a teraz widać jest wzmożona akcja na rozwijanie sieci franszyzowej w TUI to martw się potem człowieku jak wynik wypracować bo Tui i tak Ci nie pomoże, no tak jeszcze to się nie działo w naszej turystyce :(   odpowiedz »

      • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

        [2012-10-04 08:35 95.48.153.*]

        Nie wierzę, że w biurze własnym nie dostaniesz rabatu! We franszyzie ok.. Ale w biurze własnym. NIE MA SZANS ŻE NIE DOSTANIESZ RABATU!   odpowiedz »

        • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

          [2012-10-04 12:21 213.241.22.*]

          Jasne, że nie dostaniesz, chyba, że pracownik biura własnego ma gruby portfel do dorzucania z własnej kieszeni za każdy udzielony przez siebie rabat.Biura własne pierwsze dostały zakaz udzielania jakichkolwiek samowolnych rabatów, niezaakceptowanych każdorazowo przez centralę. Zwróć uwagę, że TUI i każdy tour operator ma większe możliwości kontrolowania swoich własnych biur, niż udzielających rabaty agentów.   odpowiedz »

          • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

            [2012-10-04 13:41 95.48.153.*]

            Jeśli piszesz to szczerze to jestem debilem i po prostu całkowicie nie rozumiem działania zarządu tui.. ale z pewnością dlatego ja siedzę teraz tu gdzie siedzę, a oni tam.
            Gratuluję pomysłu, odwagi i innowacyjności w podejściu do Klienta. Oby tylko to innowacyjne podejście nie zaszkodziło nam wszystkim.   odpowiedz »

    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-04 00:39 83.5.13.*]

      Dawniej Polaka, który współpracował z Niemcami kosztem polskich obywateli nazywano volksdeutschem (?). Wszyscy rozumni Polacy tępili tych typów albo co najmniej odwracali się od nich. Obecnie Niemcy albo zgermanizowani polaczkowie na każdym kroku dają do zrozumienia, że są czymś lepszym od nas, że mogą z nas zrobić "murzynów". Pokażcie im za to środkowy palec. Tylko to im wybije z głowy "kan'aryjskie tradycje" w Polsce.
      P.S. Polacy, szanujcie się nawzajem bo żaden Niemiec/pseudoniemiec Was nie uszanuje.   odpowiedz »

      • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

        [2012-10-04 10:55 83.24.128.*]

        Ty chuba z tymi swoimi szowinistycznymi uprzedzeniami pomyliłaś forum??? i zdecydowanie epoki!!! Do .....pewnego miejsca w Toruniu się nadajesz a nie do pracy w turystyce. Żałosne. T.M.   odpowiedz »

        • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

          [2012-10-08 22:06 89.73.10.*]

          a może niekoniecznie się pomylił czy pomyliła fora? czy nazwanie po imieniu tego, że trwa bezpardonowa kradzież wszystkiego co się da, myśli intelektualnej, produktów , czy wszyscy wszystkich robią w konia, każdy każdego wykorzystuje, nie ma żadnej lojalności biznesowej i ludzkiej , liczy się tylko chwilowy zysk kosztem niszczenia wszystkiego i wszystkich to mamy nazwać szowinistyczną pomyłką. czy to że ktoś z fałszywym uśmiechem na twarzy, będzie wsadzał Ci nóż w serce nazwiemy przyjaźnią ( no bo przecież się uśmiecha ) , czy tez morderstwem?
          członkowie OSAT-u domagajcie się właśnie działań w obronie swoich praw. po co w końcu tak się zapisaliście, żeby jakiś prezes miał czym się lansować, czy po to żeby załatwiał Wasze interesy.
          albo weźmiecie w cholerę pogonicie te swoje stowarzyszenia do roboty, albo od razu kupcie sobie łopaty, bo niedługo tylko praca grabarzy na cmentarzu wam pozostanie.   odpowiedz »

    • TUI pomija agentów 

      [2012-10-04 08:40 95.48.153.*]

      Tej ale bez kitu tak to wygląda.
      Agenci napędzili Klientów - TUI teraz wysyła maile, dzwoni i zachęca do kupna przez tel i www.. Klientów, którzy do tej pory kupowali u agentów. Kradną po prostu Klientów. Są oczywiście takie osoby, które zwrócą na to uwagę i zniesmaczeni i tak wrócą do swojego agenta.. ale nie oszukujmy się 100zł rabatu przy wycieczce za 10tys to nie lada gratka dla polskiego konsumenta. TUI po prostu wykorzystuje swoich partnerów i rozwija swoją sprzedaż. Ktoś mu zabroni? Nie. Dbają o siebie i o swoje tabelki! Bo MOGĄ!
      Szkoda, że OSAT się nie odezwie - po co oni są? Co zrobili w sprawie chargeback? Co zrobili w sprawie płatności kartami? Co w ogóle zrobili? Czy pomogli jakiemuś agentowi?
      Eh ten rynek jest zepsuty do szpiku. I jak się potem dziwić brakiem zaufania.. skoro my sami tak siebie traktujemy?!   odpowiedz »

    • TUI pomija agentów 

      [2012-10-04 12:15 217.97.182.*]

      Teraz ta kanalia-prezesik wymyślił -5% na dojazd własny przez CC i internet. Tyle lat pracy agentów i cały rynek zniszczony przez jedengo sq..syna.   odpowiedz »

    • TUI pomija agentów 

      [2012-10-04 12:53 178.73.16.*]

      kiedyś interwencje Agentow w centrali w Niemczech skutkowały na pewne działania poprzednich władz moze teraz byc cos wspolnie przygotowac ze niszczy rynek w polsce a wynikow w ten sposob i tak nie wypracuje moze w koncu ktos w koncu oprzytomnieje i pociagnie do odpowiedzialnosci prezesika generujacego straty juz nie tylko dla firmy ale calej branzy   odpowiedz »

    • Kolejna promocja 

      [2012-10-04 13:39 95.48.153.*]

      I znów promocja 5% rabatu na call center..
      A agenci ledwo mogą cokolwiek znaleźć w tym archaicznym i beznadziejnym systemie TUI..
      Co nam pozostaje.
      Gdybyśmy tylko potrafili się zjednoczyć. Mamy już nawet OSAT, ale z tego niestety nic nie wynika.   odpowiedz »

      • Kolejna promocja 

        [2012-10-10 14:38 83.9.167.*]

        OSAT się rozwija, organizatorzy coraz bardziej liczą się ze stowarzyszeniem, jest obecny w mediach. Ostatni sukces - wynegocjowanie warunków dla członków OSAT w Itace: http://www. osat. pl/odpowiedz - nowa - itaka - na - propozycje - zmiany - formy - zabezpieczen/

        umowa TUI jest sprawdzana przez prawników OSAT, a członkom zalecono wstrzymanie się z jej podpisywaniem   odpowiedz »

    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-04 19:49 89.171.250.*]

      bo nie sprzedaje się tego shitu nie wiecie jeszcze o tym!   odpowiedz »

    • GDZIE JEST OSAD? 

      [2012-10-04 22:00 79.173.49.*]

      OSAD jest w szklance po herbacie..
      A OSAT?
      Tego nie wie nikt!?   odpowiedz »

    • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

      [2012-10-05 18:21 178.36.36.*]

      ale samobój ! zycze powodzenia!
      Wiiele biur juz upadlo kiedy agenci sie od niego odwrócili.Czy podac przykłady ?   odpowiedz »

      • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

        [2012-10-06 20:52 83.6.215.*]

        kochani solidarni agenci dogadajmy sie , ja dopadne liste mailingowo od innego touroperatora i porozsylam maila a zrobmy tak albo walimy po 5-10 manualnych dziennie zeby call center se spuch bo kto nam zabroni o 1759 anulujmy wszystki i niech se obrabiaja za 500zl marketnigowej oplaty to wykaza sie praca a dodatkowo polecam łapanie wszystkich wolnych miejsc na opcje dla klientow ktorzy cos wybiora zlapmy 1 pokoj dla klienta i wszystkie pozostale z systemu , a najlepiej co nam zrobia zalozmy po 20 opcji w systemie przez tydzien jak im sciagniemy miejsca przy akcjach marketingowych nie beda mieli co sprzedawac zachecam do ...podania wiadomosci dalej i przy kolejnej akcji marketingowej robienie manualnych opcji i wstepnych na to co sie da jak sie wk beda do nas dzwonic i ...milo se podyskutujemy

        taki sposob jest najlepszy pozdrowienia dla branzy   odpowiedz »

        • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

          [2012-10-06 23:24 89.69.166.*]

          Pomijając fakt, że Agenci współpracujący od lat, a nawet od niedawna mogą czuć ....no, powiedzmy - niezadowolenie, bo rynek kurczy się znacznie zmniejszając szansę na spokojne dotrwanie do kolejnego sezonu, to jednak nawoływanie do "działania przeciw firmie zlecającej im sprzedaż, mogą wykorzystać do udowodnienia działania "na ich szkodę"oraz w najgorszym przypadku dażyć do naprawienia szkód jakie mogły powstać w ich wyniku. Więc zalecałbym ostrożność w tak oficjalnym deklarowaniu podejmowania działań niezgodnych (a nawet wrogich} z umową wiążącą nas z TUI.   odpowiedz »

        • TUI: kup on-line - dostaniesz prezent 

          [2012-10-08 13:43 95.48.153.*]

          No rzeczywiście chyba trochę za ostro.
          Może szkoła by im się przydała - ale kto z nas weźmie na siebie takie ryzyko i odpowiedzialność? Szkoda, że TUI z nami tak pogrywa, ale my nie możemy w taki sposób reagować.
          Wydaję mi się, że powinniśmy raczej od strony formalnej - OSAT, PIT czy coś takiego.. ale widzę, że te organizacje nie specjalnie się tym wszystkim przejmują..   odpowiedz »

    • TUI pomija agentów 

      [2012-10-08 13:55 95.48.153.*]

      Najgorsze jest w tym wszystkim to, że nikt się niczym nie martwi i nie przejmuje.
      Rynek jest całkowicie wolny - jeśli ci coś nie pasuje - spadaj.
      Nikt nic nie reguluje - mało tego nawet organizacje, które zrzeszają organizatorów, czy agentów w ogóle nie reagują.
      To jest najbardziej przerażające.
      W innych branżach byłoby to nie do pomyślenia. W turystyce jednak można wszystko.
      Szkoda - to działa cały czas na naszą niekorzyść. WSZYSTKICH   odpowiedz »

    • TUI pomija agentów 

      [2012-10-08 23:41 46.113.242.*]

      pół żartem pół serio skoro jesień to nuda w branży. Odnośnie tego artykułu i wojenki na forum - na obecne długie wieczory polecam wszystkim z branży na odstresowanie stary , znany i dobry film - Zabić Sekala. Tak a propos TUI i całego sezonu letniego 2012. Dla tych co oglądali i dobrze pamiętają fabułę oto metafory odnośnie obecnej branży turystycznej : okupacja niemiecka w tle fabuły filmu to kryzys w turystyce w Polsce , wieś i ziemia to kawałek tortu czarterowego i zysków, włodarze ziemscy toTO, Sekal to Osat, Ksiądz to PZOT i PIT, matka Sekala to dziennikarze turystyczni, rodziny starszyzny wioskowej i niegrzeczne dzieci to mali agenci, a Tui to Kowal :-)   odpowiedz »

    • TUI działa na szkodę nie tylko agentów 

      [2012-10-09 07:52 95.48.153.*]

      Dotarły do Was może wieści o newsie, który rozesłało TUI w związku z komunikatem Rainbowa o wycofaniu z oferty zimowej wyjazdów na Gran Canarię?
      TUI podpiął do swojego komunikatu komunikat Rainbow o odwołaniu lotów na Canarię i napisał tak:
      "W nawiązaniu do informacji przesłanej przez Rainbow Tours dotyczącej anulacji lotów na Gran Canarię pragniemy poinformować, że TUI ma w ciągłej ofercie sprzedażowej ten kierunej. Od wielu lat jesteśmy liderem sprzedażowym wszystkich kierunków kanaryjskich, wprowadzamy co roku wiele nowości hotelowych czy wylotów z portów lokalnych. Zapraszamy do rezerwacji oferty TUI na Gran Canarię, z wylotami z Warszawy".
      TUI oczywiście przeprosił...
      Zobaczcie jednak do czego bez żadnych skrupułów się posuwają.
      Podpinają do swojego komunikatu komunikat Rainbow...
      Brak słów.
      To jawne oczernianie innego TO!!   odpowiedz »

      • TUI działa na szkodę nie tylko agentów 

        [2012-10-10 00:23 31.178.126.*]

        A niby na czym to oczernianie miałoby polegać? Rainbow się wycofał, a TUI informuje, że ma kierunek w ofercie, na wypadek, gdyby jacyś klienci RT byli jednak zainteresowani Gran Canarią.   odpowiedz »

        • TUI działa na szkodę nie tylko agentów 

          [2012-10-10 02:19 62.21.84.*]

          Wszystko można.Ale to zapewnienie,że jesteśmy liderem w sprzedaży kierunków kanaryjskich, a za chwilę odwołanie wylotów chociażby z Bydgoszczy wypadło blado.Nie wiem także, czy podczepienie komunikatu od Rainbowa było za zgoda samego zainteresowanego :)   odpowiedz »

        • TUI działa na szkodę nie tylko agentów 

          [2012-10-10 08:39 95.48.153.*]

          Nie no pewno, że TUI nic złego nie robi.
          Rainbow zgodził się na to, aby TUI na jego komunikacie napisał, że oni są lepsi i zawsze lepsi byli i w ogóle po co zawracać sobie głowę innymi - a właściwie nie innymi tylko konkretnie Rainbowem.
          Nie no spoko.
          Jest ok.   odpowiedz »

          • TUI działa na szkodę nie tylko agentów 

            [2012-10-10 09:16 95.48.153.*]

            Coca Cola też w każdej reklamie mówi, że Pepsi jest gorsza.   odpowiedz »

            • TUI działa na szkodę nie tylko agentów 

              [2012-10-10 09:32 212.67.150.*]

              podaj choć jeden przykład takiej reklamy?   odpowiedz »

              • TUI działa na szkodę nie tylko agentów 

                [2012-10-10 11:20 95.48.153.*]

                to był sarkazm   odpowiedz »

                • TUI działa na szkodę nie tylko agentów 

                  [2012-10-10 13:06 212.67.150.*]

                  ok. bo myślałem,że prezes się uaktywnił :)   odpowiedz »

                  • TUI działa na szkodę nie tylko agentów 

                    [2012-10-10 14:57 95.48.153.*]

                    Prezes ma nas i to forum głęboko w d***e.
                    Jesteśmy dla niego za mali. Razem - gdybyśmy potrafili się zjednoczyć (a mamy narzędzia) byłoby inaczej.
                    Ale nie potrafimy   odpowiedz »

                    • TUI działa na szkodę nie tylko agentów 

                      [2012-10-10 15:11 212.67.150.*]

                      komentuje na facebooku- na stronir Tui.
                      jeżeli klientka napisała,że" pobyt był całkiem udany", to prezes pisze:
                      Marek Andryszak: Pani Katarzyno, a moze by tak Pani stwierdzila ze bylo po prostu bardzo fajnie:-)!!!   odpowiedz »

              • TUI działa na szkodę nie tylko agentów 

                [2012-11-16 20:18 31.174.162.*]

                http://www. youtube. com/watch?v=EMo6o0BtFG8   odpowiedz »

          • TUI działa na szkodę nie tylko agentów 

            [2012-10-10 12:55 31.178.126.*]

            Komunikat Rainbow nie był tajny, prawda.TUI nie potrzebuje zgody, żeby go załączyć. Reklama porównawcza jest dopuszczalną formą reklamy. Jeśli jest prawdziw,a nie ma w niej nic złego. Fajny przykład reklamy porównawczej http://www. youtube. com/watch?v=ovjpek4ALmM   odpowiedz »

            • TUI działa na szkodę nie tylko agentów 

              [2012-10-12 08:51 95.48.153.*]

              I na pewno Sony pozwolił sobie na porównanie z Nintendo...   odpowiedz »

    • TUI pomija agentów 

      [2012-10-12 08:01 95.48.153.*]

      Czyli po prostu znów się poddajemy.
      OSAT napisał list otwarty, w którym mówi, że róbcie TUI co chcecie - my Wam nie podskoczymy. Dawajcie rabaty, a my będziemy wiernie sprzedawać klientom waszą ofertę..
      To nic, że klient kupując u nas w piątek bez rabatu w sobotę w TUI może to samo kupić o 300 zł taniej. Nie ma problemu. Następne wakacje klient też u nas na pewno kupi - w końcu tak dobrze go obsłużyliśmy. No i oczywiście klient wie, że TUI źle pogrywa z agentami i żal mu się nas zrobi i w ogóle przestanie latać z TUI - tak sam z siebie - z czystej z nami solidarności.
      To nic, że inni, spotkani na wyjeździe (który kupili w TUI) dostaną lepsze pokoje, kanapki, parking za free i zniżkę.. To przecież nie ma znaczenia.
      Klient nas kocha i po prostu z czystej sympatii będzie nadal u nas kupował.
      Drodzy agenci. Tak niestety nie jest, nie było i nie będzie.
      Choćbyście wychodzili z siebie - robili wszystko dla klientów i nie wiem jak bardzo się starali - jeśli ktoś lobbuje takimi sposobami - nie dacie mu rady.
      Klient (jak także Wy sami) wybierze zawsze to, co będzie dla niego najlepsze. Wy też kupujecie tam, gdzie jest dla Was najlepiej, najkorzystniej. Obsługa - owszem bardzo ważna - jednak to nie wszystko.
      Jeśli ktoś ma lepszą cenę (oferując ten sam produkt) i oferuje dodatkowe bonusy to nie oszukujmy się - zawsze wybierzemy właśnie te dodatkowe bonusy. Bo czemuż by nie?
      Dlatego, drodzy Agenci - proszę, pomyślcie perspektywicznie.
      Jeśli klient dziś kupi u Was, a jutro okaże się, że może to samo mieć taniej - najzwyczajniej w świecie będzie zły. Może za pierwszym razem (z racji sympatii do Was) rzeczywiście "oleje" sprawę i następne wakacje kupi także w Waszym biurze, ale co będzie dalej?
      Uważacie, że pozostawanie biernym na tak lekceważące podejście ze strony TUI wyjdzie Wam na dobre?
      Czytam wpisy na forach, na których ujawnia się z imienia i nazwiska - każdy delikatnie i z obawą przed utratą umowy agencyjnej wypowiada się o polityce TUI.
      Prawda jest taka, że jesteśmy totalnie zaszczuci. Podpisujemy gotowe umowy agencyjne i jesteśmy z góry na straconej pozycji..
      To doprowadza mnie do szału. Jakby na to wszystko nie patrzeć - agencje generują ponad 50% sprzedaży wszystkich TO, często nawet 80%, a jak się nas traktuje?
      Oczywiście jak we wszystkich biznesach - agenci także bywają nieuczciwi. Ale takich po prostu TO powinni eliminować i tyle.
      Mamy OSAT, jest PIT i inne tego typu instytucje.
      Dlaczego żadna z nich nie pomoże nam w walce z polityką TO?
      Jesteśmy sami.. Ale jest nas wielu. Dlaczego sobie na to pozwalamy?
      Jak myślicie - dlaczego portale mogą sprzedawać bony zniżkowe? Oni po prostu mają taką pozycję, że to TO zależy na współpracy z nimi.
      Tak też powinno być z nami. Powinniśmy wspólnie rozmawiać z TO. Generujemy za dużą sprzedaż abyśmy byli tak lekceważeni.
      TUI pokazuje, że nie liczy się z nikim. Nie liczy się z innymi TO, nie liczy się także z agentami. TUI to marka uznana na świecie. Ale TUI Polska - to tylko lokalny TO z międzynarodową plakietką.
      Świadom sytuacji na koniec napiszę tylko - szkoda, że nic się nie zmieni.   odpowiedz »

      • TUI pomija agentów 

        [2012-10-12 09:19 178.73.16.*]

        od zeszłego roku było wiadomo, ze TUI z Itaką będą za wszelką cenę walczyli o Klientów, zbyt duże straty zostały wygenerowane w ostatnim czasie a wynik trzeba wypracować, zyskują na tym inni TO i Klienci którzy kupują za darmo. Taką polityką Itaka z TUI niszczą branżę i rynek - to jest zły kierunek, ale być może 'tonący brzytwy się chwyta' lub po cichu testują kto kogo wykończy w sumie Itaka przyczyniła się trochę do upadku Triady....   odpowiedz »

      • TUI pomija agentów 

        [2012-10-12 09:40 212.67.150.*]

        Może dlatego ze strony TUI zniknął spis biur agencyjnych- aby trudniej było się zorganizować. Może OSAT,PIt lub jeszcze coś tam dotrą do wszystkich biur agencyjnych TUI i podejmą rozmowy na temat konkretnych akcji, które uświadomią Panu Prezesowi Markowi Andryszakowi,że nie tędy droga.   odpowiedz »

    • TUI pomija agentów 

      [2012-10-12 13:02 178.73.16.*]

      trzeba nanosić wszędzie uwagi do umowy, nie mają żadnego prawa postępować w ten sposób, mogą negocjować ale nie stawiać jednostronne warunki to dotyczy Franszyz i Agentów!
      Trzeba ich listami z uwagami zasypać - nie bójcie się to działa nie mają prawa nas ignorować i traktować w ten sposób bo to nie zgodne z kodeksem spółek handlowych! a OSAT powinien w mediach wystąpić z tematem tylko mądrze, zanim wejdą reklamy z letnimi ofertami Klienci powinni wiedzieć że TO nie działają na ich korzyść że wypowiedzieli wojnę Agentom, że działają na szkodę Klientów i Partnerów handlowych !   odpowiedz »

      • TUI pomija agentów 

        [2012-10-12 13:34 95.48.153.*]

        O czym mówisz?
        Czy klientów obchodzi co TUI robi z partnerami handlowymi? Na nie obchodzi. Mnie też nie obchodzi co Coca Cola robi z partnerami handlowymi. Tak to po prostu działa.
        Uwagi do umów agencyjnych?
        O czym mówisz? Masz uwagi do umowy = nie masz umowy. Proste. Nikt Cie do niczego nie zmusza.
        Właśnie dlatego jest potrzeba abyśmy się zrzeszyli.
        Nie w mediach bo to nic nie da i nikogo nie obchodzi.
        Sami ze sobą - razem wystąpili. Do tego jest OSAT!   odpowiedz »

        • TUI pomija agentów 

          [2012-10-12 14:14 178.73.16.*]

          Do poniedziałku jest termin wysłania nowych umów a Osat dopiero dzisiaj się umawia na rozmowy :( Wcale nie jest tak że jak nie negocjujesz to nic nie osiągniesz, nie ma czego się bać jest dużo nieprawidłowości w tych umowach na które są odniesienia prawne i można im trochę bałaganu narobić - pytanie czy o to chodzi. Nie żyjemy w trzecim świecie nie dajmy się zastraszyć a jednoczyć i o wspólne powinniśmy 'walczyć' to oczywiste! Pytanie tylko dlaczego zamiast się jednoczyć w siłę musimy takie przepychanki stosować, nasz rynek jest skłócony i chory a to nie dobra droga do osiągania sukcesów i stabilizacji w branży. Jeśli mają nieuczciwych Agentów w prosty sposób mają narzędzia aby wypowiedzieć umowy agencyjne nie trzeba wszystkich traktować w ten sam sposób i mierzyć własnymi kategoriami. W Itace i Tui od dawna brakuje płynności finansowej potwierdzają to jeszcze ich desperackie działania.   odpowiedz »

          • TUI pomija agentów 

            [2012-10-12 15:15 95.48.153.*]

            Wszystko ok. Ja chciałbym tylko wiedzieć skąd informacje na temat płynności finansowej TO?
            Skąd masz takie informacje? Żywo jestem zainteresowany ich pochodzeniem. Bo nie bardzo jestem w stanie sobie wyobrazić skąd takie wieści?   odpowiedz »

    • TUI pomija agentów 

      [2012-10-13 23:38 83.8.152.*]

      Czy WY musicie sprzedawać TUI? po co chcecie podpisywać te jednostronne umowy? miejcie trochę szacunku dla siebie i swojej pracy, na TUI świat się nie kończy, jeśli nie podpisze 80% agentów TUI nie będzie i tylko w taki sposób można z nimi zawalczyć, a więc większością a nie w pojedynkę, ja nie sprzedaje TUI bo mam u siebie franka wiec nie mogę ale jakoś od paru lat nie widzę żeby to biuro było mi potrzebne, klienci TUI już są przyzwyczajeni rezerwować przez stronę więc i tak do Was nie przyjdą   odpowiedz »

    • Agenci pomijają TUI 

      [2012-10-16 08:04 95.48.153.*]

      TUI Polska odnotowuje ciągły spadek sprzedaży swojej oferty. Spekuluje się, iż ma to związek z pomijaniem w sprzedaży tego operatora przez Agencje turystyczne. TUI Polska po wprowadzeniu jednostronnych i bardzo dla agentów niekorzystnych umów zdecydowanie został pozbawiony jednego z głównych kanałów sprzedaży swojej oferty.
      Centrala TUI w Niemczech rozważa wycofanie się z polskiego rynku ze względu na zbyt długo utrzymujące się straty spółki córki w Polsce.
      Prezes TUI Polska na razie nie komentuje sytuacji.   odpowiedz »

      • Agenci pomijają TUI 

        [2012-10-16 08:32 83.27.229.*]

        ciekawe skąd takie wieści. Jak na żart to suchar   odpowiedz »

      • Agenci pomijają TUI 

        [2012-10-16 09:21 178.73.16.*]

        a skąd ten news?   odpowiedz »

        • Agenci pomijają TUI 

          [2012-11-17 12:34 87.205.2.*]

          czy mozna prosic o info skąd ta informacja i z jakiej daty?   odpowiedz »

          • Agenci pomijają TUI 

            [2012-11-17 13:47 79.175.252.*]

            z każdej daty od kilku lat, oni nie są dochodowi, wręcz przeciwnie same straty i nonszalanckie podejście do klientów   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję