TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Najpopularniejsi touroperatorzy

Data wysłania: 2013-01-04 12:35 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Przyszłe wakacje Polacy chcą spędzić w znacznie bardziej komfortowych warunkach niż poprzednie, jednak ofert wcale nie szukają przede wszystkim u największych touroperatorów - wynika ze statystyk rezerwacyjnych multiagenta Travelplanet.pl.

Fala bankructw biur podróży, jaka przetoczyła się w minionym sezonie letnim przez Polskę ma niewielki wpływ na rezerwacje first minute. Od października do końca grudnia turyści, rezerwujący oferty na majowy weekend oraz wakacje (do końca sierpnia) kupili tylko ok. 2 proc. mniej wycieczek niż w takim samym okresie w 2011 roku.

- Mimo obserwowanego w sezonie trendu kupowania wycieczek u liderów rynku, w szczególności w okresie sprzedaży first minute, widzimy wyraźnie powrót do podejmowania decyzji zakupowych głównie w oparciu o argumenty ekonomiczno-jakościowe - zauważa Jerzy Krawczyk, Prezes wrocławskiego multiagenta Travelplanet.pl. - Po fali bankructw w środku sezonu, jednym z ważniejszych czynników decyzyjnych było szeroko rozumiane bezpieczeństwo. Teraz ponownie klienci głównie podejmują decyzje w oparciu o parytet jakości do ceny produktu turystycznego jaki otrzymują.

Z rezerwacji first minute, dokonanych od października do końca grudnia wynika, że długi majowy weekend oraz wakacje (czerwiec - koniec sierpnia) polscy turyści spędzą przede wszystkim w Egipcie. Tę destynację rezerwował co czwarty klient Travelplanet.pl. Podobnie było w analogicznym okresie w roku 2011. Znacznie chętniej niż w poprzednie wakacje Polacy wybierają Grecję (21,5 proc., wzrost o 2 proc.) oraz Turcję (20,2 proc. wzrost o 2,2 proc.). Najwyraźniej zaś turystom znudziła się Hiszpania (7,2 proc rezerwacji, spadek o 4,3 proc.). W rankingu pięciu najczęściej rezerwowanych kierunków wyprzedziła ją teraz Tunezja, choć zainteresowany jest nią taki sam odsetek klientów Travelplanet.pl (8,7 proc.).

- Poza pierwszą piątką w rezerwacjach first minute znajduje się Bułgaria - zauważa Radoslaw Damasiewicz, analityk Travelplanet.pl. - Ten kierunek w podsumowaniu sezonu letniego wypada jednak znacznie lepiej, nieznacznie tylko ustępując pierwszej piątce. Być może wpływ na taką sytuację mają znacznie mniej atrakcyjne rabaty first minute w porównaniu do innych kierunków (?) bo z naszych statystyk wynika, że Bułgaria jest na wyraźnej krzywej wznoszącej pod względem popularności wśród polskich turystów.

O ile preferencje dotyczące wakacyjnych destynacji od lat ulegają jedynie kosmetycznym korektom, to statystyki rezerwacyjne pokazują wyraźny trend do spędzania wakacji w bardziej luksusowych warunkach. Ich synonimem są pieciogwiazdkowe hotele, które na nadchodzące wakacje zarezerwowało blisko 32 proc. klientów wykupujących ofertę first minute. To wzrost aż o 7,9 proc. w porównaniu z poprzednim okresem rezerwacyjnym. Popyt na najbardziej luksusowe hotele przenosi się z zainteresowania ofertą obiektów czterogwiazdkowych (zarezerwowało je 42,9 proc. klientów (spadek o 4 proc.) i trzygwiazdkowych, w których wakacje i długi weekend chce spędzić 22,4 proc. klientów (spadek o 1,9 proc.)

- Trend do spędzania wakacji w coraz bardziej komfortowych warunkach jest widoczny od wielu lat w statystykach podsumowujących sezony letni- podkreśla Jerzy Krawczyk, prezes Travelplanet.pl Ok. 3/4 turystów chce wypoczywać w wersji All Inclusive (obecnie 72,6 proc., w poprzednim okresie rezerwacji first minute - 74,5 proc.). Wyraźnie natomiast spada zainteresowanie ofertą ze śniadaniami (z 4,4 proc. do 3 proc.).

Co ciekawe, wbrew oczekiwaniom ekspertów, fala bankructw biur podróży, jaka miała miejsce w minionym sezonie nie przekierowała strumienia klientów do największych, najbardziej znanych biur podróży. - Obserwujemy dobre wyniki sprzedażowe w okresie first minute marek niekoniecznie będących wybitnymi liderami, ale również marek aspirujących do ścisłej czołówki rynku - stwierdza Mateusz Jarzębowicz, dyrektor ds. produktu w Travelplanet.pl.

Udział pięciu największych toruoperatorów, u których za pośrednictwem Travelplanet.pl kupowano wakacyjne oferty spadł niemal o połowę, z 59,3proc. do 32,6 proc. Lider ubiegłorocznej oferty first minute, sprzedawanej od października do końca grudnia (Ecco Holiday) miał aż 17-proc. udział sprzedaży tej oferty za pośrednictwem Travelplanet.pl.

Obecnie udział lidera (Sun&Fun) w ogólnej sprzedaży first minute skurczył się do nieco ponad 9 proc. Podobną tendencję można zaobserwować w wypadku Itaki, największego polskiego biura podróży. Za pośrednictwem Travelplanet.pl ofertę tego touroperatora kupiło obecnie 6,5 proc. turystów (w październiku - grudniu 2011 było to 13,1 proc.)

- Udziały poszczególnych biur w wyniku sprzedażowym Travelplanet są do siebie mocno zbliżone, nie widać tak wyraźnego lidera jak w roku poprzedzającym - ocenia Mateusz Jarzębowicz. - To zasługa poniekąd trudnego sezonu zarówno dla klientów jak i dla branży. Zdaniem Radosława Damasiewicza jest jeszcze jedno wytłumaczenie tego zjawiska. - Nie spotkamy obecnie, tak jak w zeszłym sezonie first minute, ambitnych promocji wybitnie różnych od oferty rynkowej - zauważa analityk Travelplanet.pl . -Każda firma mocno dba o jakość swojego produktu, jego pozycję na rynku i adekwatną politykę zarządzania ceną gwarantującą rozsądne marże. Z tego względu promocje cenowe w okresie first minute są u poszczególnych firm zbliżone a rywalizacja o klienta odbywa się przede wszystkim poprzez jakość produktu oraz siłę marki.

FIRST MINUTE
rezerwacje w okresie październik - grudzień 2011 i 2012 - spadek o 2,2 proc.

DESTYNACJE TOP 5 na 2013
(w nawiasach rezerwacje first minute na 2012 i miejsce w poprzednim okresie)

1 Egipt 25% (25,2%)
2 Grecja 21,5% (19,5%)
3 Turcja 20,2% (18%)
4 Tunezja 8,7% (8,7% - 5)
5 Hiszpania 7,2% (11,5% - 4)

HOTELE
2* - 1,9% rezerwacji (3,5% rezerwacji first minute na sezon 2012)
3* - 22,4% (24,3%)
4* - 42,9% (46,9%)
5* - 31,7% (23,8%)
poza kategoryzacją - 1,1% (1,5%)

WYŻYWIENIE
AI - 72,6% (74,5%)
HB i VB - 13,9% (14,1%)
OV - 1,9% (2,3%)
pozostałe (objazdówki itp.) - 11,6 % (9,1%)

TOP 5 TOUROPERATORÓW
udział pierwszej piątki w ogólnej sprzedaży:

first minute 2012 - 59,3 proc.
first minute 2013 - 32,6 proc.

Rezerwacje na sezon 2012

1 Ecco Holiday - 17,1%
2 Itaka - 13,1%
3 Sky Club - 10,9%
4 Alfa Star - 10%
5 Rainbow Tours - 8,2%

Rezerwacje na sezon 2013

1 Sun&Fun - 9,2 proc.
2 Itaka - 6,5%
3 Rainbow Tours - 6%
4 Wezyr holidays - 5,7%
5 Grecos Holiday - 5,2%.

    • Gdzie i jak Polacy spędzą wakacje 

      [2013-01-04 12:35 77.65.62.*]

      - Aż o 40 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, spadła w ostatnim tygodniu grudnia 2012 r. sprzedaż oferty letniej biur podróży - wynika z danych Polskiego Związku Organizatorów Turystyki (PZOT), a informuje o tym "Puls Biznesu".
      Również pierwsze dwa tygodnie grudnia były w tym względzie słabsze od tych przed rokiem. Ponadto skumulowana wartość sprzedaży wyjazdów na lato jest mniejsza aż o 23,9 proc. - wynika z raportu PZOT. Nie dotyczy to wszystkich biur podróży. Jednak słaby grudzień spowodował, że część touroperatorów przedłużyło oferty first minute.

      Read more: http://wyborcza. biz/biznes/1, 100969, 13140880, _PB___Pustka_w_salonach_biur_podrozy. html#BoxBizTxt#ixzz2H0PkhzWe
      mysle ze to jest blizej prawdy !!!!!   odpowiedz »

      • Gdzie i jak Polacy spędzą wakacje 

        [2013-01-04 22:35 178.43.117.*]

        Skoro sprzedawali Sky Club i to prawie 10% sprzedaży to nie dziwię się że w tym roku mają Net Holiday jako pierwsi   odpowiedz »

    • Gdzie i jak Polacy spędzą wakacje 

      [2013-01-04 15:00 83.23.52.*]

      Udział w sprzedaży Itaki się kurczy. To musi być już z nimi słabo. Ale wszędzie chwalą się, jak to im super idzie sprzedaż. Dokładnie tak jak Sky Club w poprzednim roku. U nich tez do konca była "świetna" sprzedaż..   odpowiedz »

      • Gdzie i jak Polacy spędzą wakacje 

        [2013-01-04 15:33 79.175.252.*]

        Ktoś kto pisze takie rzeczy jest albo z konkurencji albo skrajnie nieodpowiedzialny. Gdyby Itace przydarzyło się coś poważnego ucierpiał by na tym cały rynek turystyki wyjazdowej w Polsce i to w stopniu o wiele większym niż to co wydarzyło się w zeszłym roku. To jest fakt, a nie jakieś banialuki wypisywane przez konkurencje lub frustrata, który nie ma ciekawszych rzeczy do roboty. Pozdrawiam agent Itaki i wszystkich największych touroperatorów.   odpowiedz »

        • Gdzie i jak Polacy spędzą wakacje 

          [2013-01-04 15:54 83.23.52.*]

          A ty pewnie sprzedajesz oferty Itaki zapewniając, że to poważny touroperator tak samo, jak sprzedając w zeszłym roku oferty Sky Clubu..pewnie też zapewniałeś klientów, że to stabilne biuro.   odpowiedz »

          • Gdzie i jak Polacy spędzą wakacje 

            [2013-01-04 16:17 79.175.252.*]

            Mylisz się w tej kwestii. Podaj listę biur, które Twoim zdaniem są bezwzględnie pewne? Wezmę to pod rozwagę. Rozmawiamy z ludźmi w branży i niestety pozostaje stwierdzić, że nic nie jest w tej chwili pewne.   odpowiedz »

      • Gdzie i jak Polacy spędzą wakacje 

        [2013-01-04 17:23 78.10.81.*]

        niekoniecznie się kurczy bo to tylko sprzedaż przez travelplanet a nie całośc. nie znasz przecież ich wyników sprzedaży firstow, może innymi kanałami sprzedali po prostu więcej?   odpowiedz »

    • Gdzie i jak Polacy spędzą wakacje 

      [2013-01-04 19:59 89.171.250.*]

      Już męczy te biadolenie, agenci nadal się łudzą, ludzie zrozumcie że wszystko idzie w sieć i nie będzie Was pod koniec 2013 bo nikt od Was nie kupi jeśli nic z tym nie zrobicie, u nas w biurze po wejściu do sieci 100% wzrostu w grudniu, klienci będą już tyko kupować bezpośrednio u touropów i z tym się trzeba pogodzić   odpowiedz »

      • Gdzie i jak Polacy spędzą wakacje 

        [2013-01-04 22:32 178.43.117.*]

        Travelplanet to już historia zaczęli sprzedawać Net Holiday   odpowiedz »

    • Gdzie i jak Polacy spędzą wakacje 

      [2013-01-07 16:15 77.253.207.*]

      a ja jestem dobrej myśli, u nas jest ruch cały czas i fajnie idzie sprzedaż i na lato i na zimę,
      nie sprzedaję tylko TUI Poland bo nie chcę wsadzać klientow na minę i chcę spać spokojnie, że wrócą zadowoleni, dobre oferty ma Itaka, ma nowe kierunki , szczerze mówiąc byłam mile zaskoczona Ich poziomem szkolenia - perfekt , naprawdę i wszyscy z branży mają się czego od Nich uczyć, tak samo mają najlepsze call center , nikt , żaden touroperator nie ma tak szybko reagującego call center jeśli chodzi o maile i telefon. Dają naprawdę dobre narzędzia do sprzedaży, tylko mała prowizja. Rainbow lubię sprzedawać bo fajni ludzie, zawsze można na Nich liczyć , tak samo Sun Fun, współpraca z Sun Fun to jak w rodzinie, TUI Poland lepiej omijać na kilometr bo dla Andryszaka agent to dawca kontaktu do klienta a potem robi wszystko aby agenta ominąć, ktorś kto sprzedaje TUI Poland tnie gałąź na ktorej siedzi i szykuje dla siebie miejsce na liście dla bezrobotnych, zero lojalności w stosunku do agenta i kombinacje jak ominąć agenta   odpowiedz »

    • Gdzie i jak Polacy spędzą wakacje 

      [2013-01-08 14:49 78.8.134.*]

      Artykuł jakby nic nie wnosi nowego prócz reklamy portalu. Można to samo napisać np z branży warzywniczej, np stosunek sprzedaży nowalijek do korzenia marchwi w latach 2011-2012 :)   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję