TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

CHARGEBACK - PŁACICIE????

Data wysłania: 2012-11-29 12:14 Autor: Czytelnik IP 193.192.62.*

Witam,
Jestem byłym agentem, który niestety sprzedał wycieczkę SKY CLUB a klient zapłacił kartą. Kwota jest na tyle nieduża (parę tys. złotych), że nie opłaca mi się wydawać na prawnika. Polcard próbuje ode mnie ściągnąć pieniądze za tę wycieczkę z tytułu procedury chargeback. Próbowali z konta ale nic na nim nie było i odwołałam im polecenie zapłaty, zerwałam umowę. Teraz zgłasza się do mnie dziwnymi kanałami jakaś firma windykacyjna; dzwonią na komórkę, przysyłają sms'y z wezwaniem do zapłaty. W międzyczasie zlikwidowałam działalność. I moje pytanie jest takie; CZY KTOŚ Z WAS ZAPŁACIŁ? CZY ONI MOGĄ Z NAS ŚCIĄGNĄĆ PIENIĄDZE, KTÓRE PRZEKAZALIŚMY ORGANIZATOROWI? Dodam, że oddałam klientom moją prowizję, choć chyba nie musiałam. Bank oddał resztę kasy klientowi. Do tej pory nie dostałam żadnego wiążącego ponaglenia bo sms'ów i telefonów nie biorę poważnie. Będę wdzięczna za informacje.

    • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

      [2012-11-29 13:22 95.48.153.*]

      No mam przykrą wiadomość dla Ciebie.
      Jeśli Twoja firma była prowadzona w formie działalności gospodarczej - fakt jej zamknięcia nie ma żadnego znaczenia.
      Masz po prostu dług względem POLCARD.
      U nas klient także skorzystał z procedury obciążenia zwrotnego i my po prostu pozwoliliśmy aby polcard pobrał pieniądze z konta.
      W zasadzie nie ma od tego ucieczki.
      Podpisując umowę zgodziłaś się na polecenie zapłaty, a co ważniejsze na obciążenie zwrotne i wypłatę pieniędzy w przypadku uzasadnionego roszczenia klienta.
      Nie ma dla polcardu żadnego znaczenia fakt, iż pieniądze były przekazane organizatorowi. Transakcja była na Twoim terminalu i w Twojej firmie - pieniądze polcard będzie ściągał od Ciebie.
      Pytanie teraz tylko, czy będą dysponować jakimś konkretnym nakazem sądowym czy czymś w tym rodzaju.. Firma windykacyjna to tylko firma windykacyjna.
      Nie sądzę żebyś była w stanie od tego uciec.
      Klientowi niepotrzebnie oddałaś prowizję - będzie miał i Twoją prowizję i otrzyma zwrot z karty (niezależnie, czy polcard od Ciebie pieniądze ściągnie, czy nie).
      Smutna to sytuacja, ale tak to wygląda.   odpowiedz »

      • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

        [2012-11-29 15:09 83.5.140.*]

        nie do konca tak to wyglada. mamy za soba wyrok sadu w 1. istancji i uznanie zadan agenta rozliczeniowego za bezzasadne. wyrokiem sadu umowa zostala przez agenta turystycznego wykonana, gdyz sprowadzala sie do nalezytego wykonania umowy agencyjnej (poprawnego dokonania rezerwacji, przedstawienia pelnej informacji o ofercie). tak wiec nie dajcie sie robic w balona.   odpowiedz »

        • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

          [2012-11-29 15:37 84.10.135.*]

          No to jeszcze raz? Jakie widzicie rozwiązanie tej sytuacje na przyszły rok? Sprzedawać tylko za gotówkę? Co w takim razie ze sprzedażą przez internet?   odpowiedz »

          • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

            [2012-11-29 16:02 83.5.140.*]

            cyt. "Sprzedawać tylko za gotówkę?"

            Klienci pogodzic sie musza, ze bedzie to jedyan forma platnosci za wycieczke.

            + jest kilku TO, ktorzy udostepniaja platnosc online poprzez swoje konto, o ile za moment tej mozliwosci nie zablokuja w odpowiedzi na propozycje agentow rozliczeniowych.   odpowiedz »

            • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

              [2012-11-29 17:37 193.239.83.*]

              Klienci nic nie muszą.
              Klienci MOGĄ kupić wycieczkę.
              Jeżeli będzie im odpowiadała forma płatności.
              A jeżeli nie będzie im odpowiadała MOGĄ sobie zorganizować wyjazd samodzielnie.
              Kto wtedy dostanie najbardziej po 4 literach?   odpowiedz »

              • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

                [2012-11-30 17:45 5.173.57.*]

                Oczywiście masz rację ale nie czepiajmy się słówek. Co Ty byś powiedział gdybyś miał biuro i gdyby straty z tytułu chargeback przewyższyły Twoje zyski z sezonu? I stąd ta dyskusja - nie po to, żeby utrudniać życie klientom - przecież biuro turystyczne z założenia ma być rentowne.   odpowiedz »

                • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

                  [2012-11-30 21:23 193.239.83.*]

                  A klient z założenia ma być chroniony.
                  W ten czy inny sposób.
                  Bo jest najsłabszym ogniwem w całym łańcuszku.
                  A skoro nasze qrewskie państwo tej ochrony nie zapewnia to trudno się dziwić, że ludzie dochodzą swoich praw w każdy możliwy sposób. To Wy jako przedstawiciele branzy powinniście być zainteresowani tym by oszustów z niej wyeliminować i nie sprzedawać.
                  Ale w Waszych wpisach nie widać śladu troski o cokolwiek poza włsnymi 4 literami.   odpowiedz »

                  • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

                    [2012-12-01 05:22 77.65.79.*]

                    I tak właśnie, prędzej czy później ale skończy się tym, że agenci rozliczeniowi kompletnie odpuszczą sobie obsługę płatności kartowych u pośredników. Co w praktyce oznacza, że każdy średnio rozgarnięty klient, który będzie miał świadomość jakie zabezpieczenia zabezpieczenia gwarantuje mu płatność kartą oleje pazernych agencików i będzie kupował bezpośrednio od TO.   odpowiedz »

                    • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

                      [2012-12-01 09:58 83.29.82.*]

                      Agenci rozliczeniowi na potęgę rozwiązują umowy z TO lub żądają od nich kolosalnych gwarancji. Poczytaj sobie najnowsze informacje i nie pisz bzdur.   odpowiedz »

                  • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

                    [2012-12-01 11:36 5.173.58.*]

                    Za to ty się martwisz o wszystkich innych - Jak nie piszesz na temat to wcale nie pisz bo zaśmiecasz forum.   odpowiedz »

                    • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

                      [2012-12-01 12:26 193.239.83.*]

                      To chyba ty odbiegłeś od tematu. Co nasprzedawałeś Sky Clubu gdy już było wiadomo że robią bokami, a teraz dupą trzęsiesz?   odpowiedz »

                      • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

                        [2012-12-01 13:36 62.21.84.*]

                        Nie obrażaj ludzi- nikt nie wiedział,że Sky Club padnie.Też na tym straciłem- i nie mam sobie nic do zarzucenia względem klientów.
                        Nie może być tak,że z powodu przekrętów kilku ludzi uczciwi agenci mają zwracać klientom wpłaty.Wyobrażasz sobie co by było.gdyby upadła np. ITAKA lub TUI?
                        3/4 agentów by zbankrutowało z nie swojej winy.   odpowiedz »

                        • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

                          [2012-12-05 14:55 188.33.4.*]

                          scenariusz zresztą prawdopodobny w tym kryzysie...   odpowiedz »

                      • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

                        [2012-12-01 13:47 188.33.238.*]

                        A ty wiedziałeś że Sky Club zbankrutuje wyrocznio?   odpowiedz »

                      • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

                        [2012-12-01 18:22 5.173.183.*]

                        Nie agent jest od ochrony klienta tylko inne instytucje   odpowiedz »

              • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

                [2012-12-08 16:43 81.219.15.*]

                po 4 literach w takim przypadku najbardziej dostanie ten kto z tych klientów wykupi sobie na własną rękę wyjazd do widmo pensjonatów w Zakopcu:) he eh he   odpowiedz »

              • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

                [2013-01-21 18:31 83.10.64.*]

                Masz rację (choć jestem agentem), Klienci nic nie muszą! Chargeback to obecnie jedyne narzędzie dla Klienta, które gwarantuje zwrot gotówki.
                Prawo w tym temacie z pewnością się nie zmieni gdyż przecież rządowi chodzi "o dobro narodu" a nie o przedsiębiorców-agentów turystycznych.
                Zauważ Kliencie jednak ważny fakt: biura wszystkich upadłych TO do końca "dniówki" sprzedawały własne oferty (choć od rana wniosek o upadłość już leżał w sądzie). Za to agenci (ci poważni) już kilka tygodni wcześniej zaprzestali sprzedaży tych ofert i tacy z pewnością nie stracili gdyż nie sprzedają wszystkich, i za wszelką cenę.
                A ponieważ można mieć wiele poważnych zastrzeżeń do stanu finansowego wielu dużych i znanych TO dlatego my - choć prezentujemy ich oferty na swoich stronach www - zablokowaliśmy płatność kartą aby nieświadomi Klienci nie kupili oferty w niewłaściwym czasie.
                Zapamiętaj Kliencie: żaden TO nie odmówi Ci przyjęcia zapłaty choćby już "leżał na deskach". Za to agent (ten poważny, nie on-line) zawsze Ci doradzi właściwie.
                Strata (choćby chwilowa) pieniędzy to spore przeżycie ale strata urlopu, czasu, nerwów i marzeń to też niebagatelny stres.   odpowiedz »

            • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

              [2012-11-29 18:13 178.43.180.*]

              Napewno muszą kupować w Twojej firmie..., co za biznesmeny   odpowiedz »

        • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

          [2012-11-29 15:52 31.174.153.*]

          Dobrze to słyszeć (w końcu usługa pośrednictwa i przekazanie pieniędzy organizatorowi zostały wykonane należycie).
          To że jest luka w przepisach nie oznacza, że agenci mogą się dawać okradać.   odpowiedz »

        • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

          [2012-11-29 17:50 87.205.2.*]

          jakbyście taką informację mogli przekazać mediom np. ttg to więcej Agentów pozyska taką informację którą rzetelnie będą mogli przekazywać Klientom   odpowiedz »

        • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

          [2012-11-29 18:46 79.173.49.*]

          kto założył sprawę?
          Wy czy agent rozliczeniowy?
          o co w sie sadziliscie dokladnie?   odpowiedz »

      • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

        [2012-11-29 15:50 31.174.153.*]

        Ale z kolei agent nie jest stroną umowy dla syndyka (ze Sky Club). Tylko klient jest stroną i tylko on a nie agent może się ubiegać o zwrot pieniędzy ze Sky Club. Jak odda się pieniądze Polcardowi to dla agenta one już przepadną.   odpowiedz »

      • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

        [2012-12-08 16:41 81.219.15.*]

        żadna smutna informacja , smutne to jest to że ten komu się wydaje że jest ktoś mu coś winien i tak nie dostanie kasy   odpowiedz »

    • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

      [2012-11-30 08:52 81.219.15.*]

      Nic nie zrobią agentowi, oto najlepsze rozwiązanie:
      Jeśli poprawnie przyjąłeś agencie wpłatę poprzez terminal na zamówioną przez klienta wycieczkę organizowaną przez Touroperatora a następnie Touroperator się nie wywiązał bo zbankrutował musisz jedynie wykazac w sądzie to że zrobiłeś Agencie to co do Ciebie należało i to było zgodne z oczekiwaniem klienta czyli: przekazanie we właściwym czasie gotówki dla Touroperatora za wycieczkę amówiona zgodnie z podpisaną umową u Touroperatora!!!! nie u Ciebie Agencie bo Ty jako Agent jesteś tylko pośrednikiem w tranzakcji, a wjęc zgodnie z tym co klient u Ciebie zamówił, nic innego od ciebie Agencie zgodnie z Polskim prawem klient nie mógł oczekiwac , więc w każdym sądzie wygrasz z takim klientem i z jego chargbegiem ( czyt. firma która występuje w imieniu klienta jako reklamacja płatności za nie wykonaną usługę ), jak ktoś ma jeszcze pytania albo problem zapraszam na www.forumprawne.org   odpowiedz »

      • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

        [2012-11-30 11:43 95.48.153.*]

        Kto ma niby sprawę zakładać?
        Agent rozliczeniowy nie musi zakładać agentowi turystycznemu sprawy w sądzie. Klient także nie.
        W umowie, którą agent turystyczny podpisał z agentem rozliczeniowym jest jasno napisane, że odpowiada on za reklamacje Klienta.
        Proszę mi powiedzieć w takim razie kto komu sprawę będzie zakładał i na jakiej podstawie? Skąd ma Pan/Pani takie informacje - chętnie skorzystam (nawet z płatnej) porady prawnej w tej kwestii na przyszłość.   odpowiedz »

        • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

          [2012-12-08 16:39 81.219.15.*]

          no oczywiście że agent Turystyczny odpowiada za reklamacje względem klienta a nie agent rozliczeniowy a odpowiedź ta brzmi w tych przypadkach : nie uznaję Pana reklamacji, szanowny kliencie !!!!!, i agent rozliczeniowy może posrac się na około ze swoimi monitami a ma nic do tego!!!!! bo to Agent Turystyczny ma władnośc podjąc decyzję czy una reklamację klienta za słuszną wobec swojej usługi.. Koniec kropka w tym temacie   odpowiedz »

          • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

            [2012-12-09 19:00 77.65.79.*]

            Zanim zacznie się opowiadać głupoty wypadałoby zapoznać się ze standardowymi zapisami umów pomiędzy agentami rozliczeniowymi a akceptantami. W przypadku uznania chargebacka (a o tym czy zostanie uznany czy nie decydują zapisy w regulacjach organizacji płatniczych) akceptant może co najwyżej powiedzieć: "tak jest, proszę Pana - już się robi, proszę Pana" i nawet nie kwiknie...   odpowiedz »

          • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

            [2012-12-10 08:18 95.48.153.*]

            Nie masz absolutnie racji. Klient udowadnia bankowi, że usługa nie została wykonana lub została źle wykonana (w tym przypadku sprawę ma prostą - bo biuro padło i usługa nie została i nie zostanie wykonana). Udowadnia bankowi, że nie może dojść odszkodowania czy też zwrotu kosztów od sprzedawcy (czyli od upadłego biura) i tu bank stwierdza - no ok - rzeczywiście. Klient jest poszkodowany.
            Bank w tym momencie przejmuję rolę instytucji rozpatrującej reklamację.
            Po udowodnieniu, że Klient został oszukany (co nie jest problemem w przypadku bankructwa biura) bank zwraca się do agenta rozliczeniowego o zwrot pieniędzy. Agent zwraca bankowi pieniądze. Bank pieniądze oddaje Klientowi i sprawa dla Klienta się kończy. Tak to działa.
            To w jaki sposób i czy agent rozliczeniowy odzyska pieniądze od agenta turystycznego, czy od TO to już inna historia. Oczywiście Ty podpisując umowę z agentem rozliczeniowym wziąłeś na siebie odpowiedzialność za uzasadnione reklamacje klienta (oczywiście wszystko zależy od umowy) i w zasadzie teraz walka toczy się już tylko między Tobą a agentem rozliczeniowym i jej wynik zależy od determinacji obu stron.
            Fakt jest jeden.
            Regulamin kart płatniczych gwarantuje Klientowi ochronę (czyli zwrot pieniędzy) jeśli sprzedawca nie zrealizuje usługi. Jeśli Klient udowodni bankowi, że został oszukany - bank zwraca pieniądze.   odpowiedz »

            • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

              [2012-12-10 08:37 95.48.153.*]

              Mało tego. Radzę dokładnie przestudiować zapisu umowy z agentem rozliczeniowym. Były różne umowy (w tej chwili wszystkie są już dużo bardziej restrykcyjne). Może jakimś cudem nie było w tej umowie zapisu o reklamacjach i wtedy być może masz szansę sprawę w sądzie wygrać. Nie wiem tylko kto taką sprawę założy. Czy Ty założysz sprawę agentowi (nie wiem za bardzo tylko o co? O niesłuszne dochodzenie należności?), czy (co bardziej prawdopodobne) agent rozliczeniowy założy sprawę Tobie.
              Obciążenie zwrotne to nic innego jak normalne zobowiązanie - po prostu jak byś nie zapłacił komuś faktury.
              Kwestia tylko formy dochodzenia pieniędzy i determinacji agenta rozliczeniowego.
              Wszyscy więksi agenci (internetowi, czy sieci agencyjne) po prostu "wtopili" pieniądze. Zapłacili agentom rozliczeniowym - bo nie mieli wyboru. Wszystko zależy teraz od tego w jaki sposób będziesz windykowany. Czy to tylko będą SMSy, czy w grę wejdzie także wpisanie do jakiegoś rejestru, czy może w końcu komornik itp.
              Sytuacja jest bardzo smutna i przykra, gdyż odpowiadamy za nie swoje winy i z własnej kieszeni oddajemy ludziom pieniądze.
              Znajdą się pewnie tacy, którzy powiedzą - nie trzeba było gówien sprzedawać.
              Ale ilu z nas rzeczywiście zdawało sobie sprawę z problemów firmy? Kto to teraz powie? Jakie znaczenie ma fakt, iż Klient kupił wycieczkę na 6 czy 10 miesięcy przed upadkiem i po prostu do niej nie doczekał. Czy na 10 miesięcy przed upadkiem ktoś mógł przypuszczać, że SKY padnie?
              Tego nie wiedział nikt.
              Konieczne są zmiany w prawie. Zmiany, które zapewnią Klientom spokojne wakacje, bez obaw o swoje pieniądze i powrót do kraju oraz zmiany, które zdejmą z małych przedsiębiorców odpowiedzialność za błędy nieuczciwych lub źle zarządzanych TO.
              Przez SKY nie tylko ucierpiała cała branża turystyczna, ale wielu małych agentów nie wytrzymało i często z długami (oddając swoje pieniądze Klientom) zamknęło działalność.
              Sam boję się o przyszłość i zastanawiam nas ryzykiem.
              Szanuję Klienta i nie chcę odmawiać mu możliwości płacenia kartą. Boję się jednak także o siebie i o swoją rodzinę. Nie chciałbym, aby mój biznes doprowadził do bankructwa mnie - nie z mojej winy.
              Pracuję w tym biznesie w dobrej wierze i z pasją. Nie chcę się martwić głupotami, którymi są upadki TO.
              Konieczne są zmiany w prawie, które nas wszystkich będą chronić.
              Teraz prowadzenie agencji turystycznej przypomina grę na rynkach forex.. ryzyko podobne, a efekty mogą być nawet dużo gorsze..   odpowiedz »

              • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

                [2012-12-12 13:31 188.33.66.*]

                Dlatego my zamknęliśmy nasze biuro:(   odpowiedz »

              • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

                [2013-01-18 13:25 93.157.66.*]

                !!!!!

                posty w dużej mirze są pisane przez pracowników firm windykacyjnych !!!!!

                nie oddawajcie i nie płaćcie , wy (agenci ) wywiązaliście się z umowy i przekazaliście $ dalej do to .

                !!!!!

                nie dajcie się zastraszyć ( z doświadczenia )   odpowiedz »

            • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

              [2013-01-18 13:27 93.157.66.*]

              !!!!!

              posty w dużej mirze są pisane przez pracowników firm windykacyjnych !!!!!

              nie oddawajcie i nie płaćcie , wy (agenci ) wywiązaliście się z umowy i przekazaliście $ dalej do to .
              nie jesteście stroną w umowie pomiędzy sky club a klientem .
              do waszych obowiązków należy pośrednictwo nie wykonanie warunków umowy ( ustawa o usługach turystycznych ) - przeczytajcie

              !!!!!

              nie dajcie się zastraszyć   odpowiedz »

      • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

        [2012-11-30 14:58 193.192.62.*]

        Dzięki za informacje. Właśnie tak na logikę mi to wygląda, że ja swoją usługę wykonałam. Do tego daje mi do myślenia sposób prób egzekwowania tego niby-długu; ściąganie kasy z konta BEZ INFORMACJI o tym, dzwonienie, wysyłanie sms'ów ale żadnych "rejestrowanych" dróg komunikacji. Wygląda to tak jakby liczyli, że się przestraszę i zapłacę, ale wiedzą, że nie mają podstaw prawnych więc nie wysyłają poleconych z potwierdzeniem odbioru co jest normalną drogą załatwiania takich spraw. Czekam co będzie dalej. NIE PŁACĘ. Bo to nie moje zobowiązanie. Jak mi założą sprawę to pokażę dokumenty, że kasę przelałam i że tam należy jej szukać.   odpowiedz »

      • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

        [2012-12-01 19:02 79.173.49.*]

        Proszę w takim razie o informację dlaczego wszyscy więksi agenci poszkodowani na kwoty powyżej 100 tys zł nie mogą nic z tym zrobić?
        Proszę o poradę prawną. Proszę o informację jak odzyskać odebrane pieniądze lub jak nie zapłacić agentowi rozliczeniowemu pieniędzy, o które się upomina? Za chwile wciągnie mnie na czarną listę i kredytu na tv już nie dostanę. Proszę o poradę - nawet płatną!!!
        Czekam na info!   odpowiedz »

        • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

          [2012-12-03 18:11 31.174.113.*]

          No właśnie. Też czekam bo mnie też interesuje temat   odpowiedz »

      • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

        [2012-12-04 10:38 95.48.153.*]

        Proszę coś więcej w temacie - jak nie zapłacić agentowi rozliczeniowemu lub jak odzyskać wypłacone mu pieniądze.
        Czekam na jakąś informację - jestem bardzo zainteresowany tematem!?
        Nikt już nic nie powie?   odpowiedz »

        • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

          [2012-12-05 11:52 31.175.156.*]

          ja też   odpowiedz »

    • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

      [2012-12-06 13:04 31.174.136.*]

      Jakaś firma windykacyjna działająca w imieniu Polcardu przysyła mi pisma - wezwania do zapłaty - zwykłym listem (nawet nie poleconym)...??? Dziwnie to wygląda   odpowiedz »

    • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

      [2012-12-17 11:26 31.175.211.*]

      my nie płacimy   odpowiedz »

      • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

        [2013-01-21 13:50 95.48.153.*]

        A terminal macie jeszcze?   odpowiedz »

    • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

      [2013-01-04 14:39 5.173.182.*]

      Myślę że można olać te firmy windykacyjne   odpowiedz »

    • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

      [2013-01-18 13:29 93.157.66.*]

      !!!!!

      posty w dużej mirze są pisane przez pracowników firm windykacyjnych !!!!!

      nie oddawajcie i nie płaćcie , wy (agenci ) wywiązaliście się z umowy i przekazaliście $ dalej do to .
      nie jesteście stroną w umowie pomiędzy sky club a klientem .
      do waszych obowiązków należy pośrednictwo nie wykonanie warunków umowy ( ustawa o usługach turystycznych ) - przeczytajcie

      !!!!!

      nie dajcie się zastraszyć   odpowiedz »

      • CHARGEBACK - PŁACICIE???? 

        [2013-01-21 13:50 95.48.153.*]

        Jestem agentem. Agent rozliczeniowy pobrał z mojego konta pieniądze za rezerwację, która się nie odbyła. Z umowy między mną a agentem rozliczeniowym wynika, że ja jestem odpowiedzialny za transakcje i jeśli klient zgłosi uzasadnioną reklamację - ja muszę oddać pieniądze.
        Działam dalej - pieniądze miałem na koncie i powiedzmy w jakiejś mierze świadomie na to wszystko pozwoliłem.
        Jestem ciekawy jak daleko posuną się agenci rozliczeniowi aby odzyskać pieniądze od agencji turystycznych. Czy pójdą do sądu? Jeśli tak - wyrok, w którym sąd orzeknie na korzyść agenta turystycznego byłby precedensem.
        Czekam na rozwinięcie.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję