TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

Przynosimy milionowe straty - TUI beztrosko

Data wysłania: 2013-02-13 16:05 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Dla TUI Poland rok 2012 to kolejny rok pod kreską. Touroperator przynosi milionowe straty, ale zarząd spółki cieszy się i coraz bardziej tnie koszty, co oczywiście wzbudza szereg kontrowersji w branży turystycznej.

W roku 2012 strata TUI Poland wyniosła 5 mln złotych*. Jednak prezes spółki Marek Andryszak cieszy się i z rozbrajającą szczerością przyznaje, że rezultat, jaki osiągnął w 2012 roku touroperator jest sukcesem. - To dobry wynik, bo rok wcześniej nasza strata wyniosła dziewięć milionów złotych. Tym lepszy, że niektóre z największych polskich biur podróży miały wyniki gorsze lub niewiele lepsze niż rok temu - mówi.

Pomimo, iż zarząd TUI Poland wydaje się być zadowolony z wyniku, nie da się ukryć, iż spółka w ciągu dwóch lat straciła około 14 mln złotych. Być może właśnie krytykowane przez branżę turystyczną działania, jakie w ostatnim czasie podejmuje touroperator są dramatyczną próbą ratowania własnej skóry. Jak można zauważyć Pan Marek Andryszak wprowadza strategię polegającą na radykalnym cięciu kosztów.

Na pierwszy ogień zostali rzuceni agenci turystyczni. Nowe umowy agencyjne, jakie sporządził touroperator, są bardzo niekorzystne dla pośredników sprzedaży, co więcej łamią porządek regulowany zapisami Ustawy o usługach turystycznych. Skonstruowana umowa reguluje wyłącznie obowiązki biur agencyjnych względem TUI. Obowiązki Touroperatora względem sieci sprzedaży praktycznie minimalizując do zera. - tak prezes zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów, Artur Grocholski, podsumował działania TUI Poland.

Ponadto TUI zachęca klientów, aby imprezy turystyczne kupowali online, na stronie organizatora, co więcej kusi ich atrakcyjnymi rabatami, których agenci turystyczni nie mogą udzielać.





Środowisko agentów turystycznych jest zbulwersowane, co zresztą nie jest dla nikogo tajemnicą. Na forach internetowych zrobiło się gorąco. Pojawiają się głosy, iż TUI Poland pod przywództwem Marka Andryszaka wypowiedziało wojnę agentom, że chce ich zniszczyć. Niektórzy agenci poddają także w wątpliwość kompetencje pracowników touroperatora, sugerując, iż w TUI zwalnia się doświadczone osoby, a na ich miejsce zatrudnia stażystów.

Podczas gdy TUI Polska liczy straty, niemiecka marka TUI Travel, należąca do koncernu World of TUI w roku finansowym 2011-12 kończącym się we wrześniu odnotowała zysk netto w wysokości 141,9 mln euro. Przychody TUI Travel, wzrosły o 5 procent, a zysk operacyjny skoczył o 30 procent, do 637 mln euro. Można zatem spekulować, że TUI Poland znajduje się pod presją, a patrząc na działania jej zarządu presja ta w większym stopniu dotyczy sprzedaży własnej.

* Rok finansowy TUI Poland kończy się we wrześniu każdego roku, dlatego touroperator nie podał jeszcze dokładnych danych za rok 2012, ale jego właściciel TUI Travel poinformował, że polska spółka-córka przyniosła stratę w wysokości miliona funtów szterlingów.

    • TUI Poland kontra agenci 

      [2013-02-13 16:05 80.52.156.*]

      Gratulacje Panie Marku!!!!!Tryzmam kciuki abz starata była trochę bardzie zauważalna.   odpowiedz »

    • TUI Poland kontra agenci 

      [2013-02-13 16:08 83.25.112.*]

      Również Itaka niszczy agentów i psuje rynek turystyczny.   odpowiedz »

      • TUI Poland kontra agenci 

        [2013-02-14 14:57 79.190.205.*]

        A czym Itaka niszczy agentow ??? Moze jakies konkrety ???   odpowiedz »

    • TUI Poland kontra agenci 

      [2013-02-13 16:33 78.8.184.*]

      Ja to mówię wprost swoim klientom: Tui jest w kiepskiej kondycji i kto wie czy się nie zwinie. Radzę innym agentom też to robić.   odpowiedz »

    • TUI Poland kontra agenci 

      [2013-02-13 19:06 94.254.145.*]

      Czyli de facto TUI Polska sp z o.o. od ładnych kilku lat jest bankrutem. Dlaczego więc pozwala się tej firma działać na polskim rynku narażając swoich klientów na straty? Co się stanie gdy TUI Travel odmówi finansowania tego trupa?   odpowiedz »

    • TUI Poland kontra agenci 

      [2013-02-13 19:21 94.254.145.*]

      Czyli de facto TUI Polska sp z o.o. od ładnych kilku lat jest bankrutem. Dlaczego więc pozwala się tej firma działać na polskim rynku narażając swoich klientów na straty? Co się stanie gdy TUI Travel odmówi finansowania tego trupa?   odpowiedz »

      • TUI Poland kontra agenci 

        [2013-02-14 07:28 95.48.153.*]

        Jak to jest bankrutem? Kto ma "pozwalac dzialac"? Na jakie straty narażeni są klienci?
        Tak wlasnie dziala polski rynek. nie tylko turystyczny i nie z reszta tylko polski. Kto ma przyjsc i zabronic ci prowadzenia dzialalnosci do krotej co roku dokladasz? czemu mialbys nie moc tego robic? Nie rozumiem?
        Masz ochote doplacac do swojej firmy - prosze bardzo. Kto ma ci zabronic?   odpowiedz »

        • TUI Poland kontra agenci 

          [2013-02-14 10:03 83.27.120.*]

          TUI sp z o.o. ma 5 mln straty, w poprzednich latach była wyższa (brak danych w KRS). I teraz pytanie jaki mają kapitał zakładowy? Skąd dokładają i kto dokłada do działalności? Prezes, zarząd? Nie, dostają dotacje od niemieckiego mocodawcy, więc de facto polska spółka jest bankrutem, ponieważ bez pieniędzy z zewnątrz nie dali by rady. Jak to ma się do uczciwej konkurencji? Ano nijak. Skoro to osobny podmiot niech próbują ratować się kredytami komercyjnymi, jak reszta nierentownych spółek.   odpowiedz »

          • TUI Poland kontra agenci 

            [2013-02-14 10:26 87.205.2.*]

            Z takimi stratami i kapitałem 200 tys. bez szans żeby jakiekolwiek zewnętrzne kredytowanie otrzymali stąd pożyczki od firmy matki bo innego wyjścia przecież nie ma. Pytanie tylko ile jeszcze czasu Niemcy będą jeszcze dokłądali do polskiej nadmuchanej spółeczki, która straty odrabia kosztem pobierania opłat od Klientów za wysłanie dokumentów czy GNC.
            A żeby jeszcze było ciekawej TUI Poland mająca kapitał 200 tys ma w TUI Poland Dystrybucja (biura własne i CP) udziały na kwotę 500 tys czyli firemka biur własnych ma kapitał (579 tys) większy niż jej główny udziałowiec. Nieźle nakombinowane!   odpowiedz »

            • TUI Poland kontra agenci 

              [2013-02-14 11:40 85.222.112.*]

              Oczywiscie ze nakombinował, ale proszę sie wczytac w ogólne wyniki spółki matki i je porównac a także zrozumiec ile znaczy dla niech strata 1mln.GBP. Przeciez to mozna porównac do nakładów na promocje czy marketing. Przychody i zysk spółki-matki są tak wysokie ze ta strata to pryszcz dla tej globalnej działalnosci jaką prowadzi. Ten rok poswiecą na przejecie dostępu do klientów a dalej będzie to próba wejscia w model skandynawski/95% sell only on-line/. Blędem jest obnizenie jakosci obsługi/personel,call-center, inne/ a takze traktowanie klientów przedmiotowo a oni im tego nie wybaczą. Dalej musza sprowadzic powazne linie lotnicze/ Condor-daleki zasięg, nie jakis smieszny ENTER/ i będzie pozamiatane. Mogą tez zdecydowac się na przejęcia/ ITAKA, RAINBOW, inne/ w celu ich połozenia i wyczysczenia przedpola jak w innych dz. gospodarki o ile ocenią nasz rynek perspektywiczny!. POlitycy im oczywiscie pomogą, vide podniesienie sum gwarancyjnych. Oni to zrobią w swoich bankach, ubezpieczeniach, reasekuracjach a ITAKA czy Rainbow gdzie.....   odpowiedz »

          • TUI Poland kontra agenci 

            [2013-02-14 22:09 83.18.110.*]

            Oficjalne zgłoszone straty netto TUI Poland są następujące: 2010: -18,26 mln zł, 2011: -2,41 mln zł, co będzie w 2012 roku zobaczymy za klika miesięcy (zgodnie z polskim prawem pod koniec marca 2013 roku). Kapitały własne pod koniec 2011 roku to 10,1 mln zł (po dokapitalizowaniu kwotą 20 mln zł. w 2010 roku)   odpowiedz »

            • TUI Poland kontra agenci 

              [2013-02-15 08:55 212.67.150.*]

              To ciekawe, kto się myli? Prezes , czy autor tego artykułu? Z facebooka TUI widzę,że usuwają wpisy na ten temat :)   odpowiedz »

              • TUI Poland kontra agenci 

                [2013-02-15 09:05 83.7.196.*]

                wlasnie usuneli mój wpis i link do artykułu który tamże umiesciłem, niestety pozbawili mnie mozlwiosci dalszego umieszczania postów a zarzekają się na każdym kroku że nic nie usuwają   odpowiedz »

                • TUI Poland kontra agenci 

                  [2013-02-15 10:03 212.67.150.*]

                  już wczoraj usunęli :) zablokowali cię na stałe, czy na jakiś czas?
                  Ja mogę wstawiać tylko komentarze :(   odpowiedz »

                  • TUI Poland kontra agenci 

                    [2013-02-18 20:07 83.7.67.*]

                    nie moge dodawac komentarzu na fanpage TUI, oczywiscie twierdza ze nie blokuja ani nie usuwają komentarzy co jest bzdurą Mało tego wysyłaja prywatne wiadomości na fanpage Biura ze strona nie jest dla Biur tylko Klientów żal że taka duza firma tak sie zachowuje   odpowiedz »

          • TUI Poland kontra agenci 

            [2013-02-15 09:04 83.7.196.*]

            złozyc wniosek o upadłośc i tyle   odpowiedz »

    • Przynosimy milionowe straty - TUI beztrosko 

      [2013-02-13 23:29 193.239.83.*]

      Możecie wypisywać nie wiadomo jakie artykuły o TUI, a człowieki i tak kupią ich ofertę ponieważ:
      a/ jeżeli nawet "matka" TUI się zdenerwuje i zamknie kramik w Polszy to klienci nie zostaną na lodzie i bez pieniędzy;
      b/ można u nich zapłacić kartą co dla wielu klientów jest decydujące po ubiegłym roku, a Wy tej formy płatności nie akceptujecie po chargebackach z ubiegłego roku;
      c/ TUI Poland to na pewno nie TUI Deutschland, jakość usług i obsługi jest niższa, ale i tak o niebo lepsza niż u większości polskich touroperatorów, a większość klientów skali porównawczej i tak nie ma;
      Tak więc drodzy agenci - niezależnie od Waszej kampanii nienawiści przeciwko TUI i Andryszakowi to i tak oni będą górą w tym starciu.
      Jedyny bląd, który Andryszak popełnil to fakt, że nie zdecydował się na mocne uderzenie, które spowodowaloby że sprzedaż od razu i w 100% przeniosłaby się do internetu i biur własnych. Stoi w rozkroku, a to się zawsze mści. Ja na jego miejscu po prostu nie podpisałbym żadnych umów agencyjnych i zrobił dużą kampanię reklamowo - informacyjną o nowym modelu sprzedaży. I wtedy byłby w 100% górą, a tak idzie mu średnio.   odpowiedz »

      • Przynosimy milionowe straty - TUI beztrosko 

        [2013-02-13 23:57 62.21.72.*]

        Andryszak wie,że na razie bez agentów nie da rady sprzedać swojej oferty.
        Gdyby istniała możliwość przeniesienia całej oferty do netu- na pewno by to zrobił. Jest tylko jeden problem- nie jest jedyny na rynku. Zobacz na wzrosty Rainbowa- to pokazuje,że walka z agentami może przynieść w konsekwencji TUI porażkę.Co do płatności kartą- masz oczywiście rację.Jednak jeżeli coś się zawali, to pieniądze to jedno, a brak perspektywy wyjazdu to drugie.
        Z tego co widzę, to na razie TUI przyjęło zasadę taką: walimy ceny zaporowe, kogo stać to kupi. Jak coś idzie kiepsko, to robi promocje w necie nawet do 20% rabatu.Pytanie jest takie- czy wystarczy taka sprzedaż jaką ma w tej chwili, bo po promocjach można przyjąć,że nerwy mu puszczają. Na facebooku już też tak się nie wypisuje- a czekam na niego :) Ja ostatniej promocji TUI nie odpuszczę- łamią prawo i poniosą tego konsekwencje.Pozdrawiam   odpowiedz »

      • Przynosimy milionowe straty - TUI beztrosko 

        [2013-02-21 21:22 83.28.134.*]

        W pełni zgadzam sie z tą opinią, wreszcie ktos napisal cos rozsądnego, tui nie jest popularne wsrod agentów bo po prostu nie maja z tego TO kasy. klienci mimo tych " ostrzeżeń " wiedzą gdzie kupować, we wszystkich salonach, przynajmniej w warszawie codziennie są klienci, w itakach i innych...pustki, tak bylo i tak pozostanie a agenci pzecież mogą dać sobie spokój z tu,i jak takie straszne i sprzedawać inne fantastyczne produkty:)   odpowiedz »

        • Przynosimy milionowe straty - TUI beztrosko 

          [2013-02-21 22:42 62.21.72.*]

          TUI nie jest złe, ludzie nim zawiadujący są do wymiany :), Takich spacyfikowanych pracowników jak w TUI dawno nie widziałem.Na każde pytanie odpowiadają,że muszą sprawdzić :)   odpowiedz »

    • TUI Poland kontra agenci 

      [2013-02-13 23:34 89.171.250.*]

      nie mogę się doczekać kiedy TUI wyjdzie z Polski raz na zawsze, tymczasem wszyscy agenci powinni mówić bardzo głośno klientom o milionowych stratach tego biura   odpowiedz »

    • TUI Poland kontra agenci 

      [2013-02-14 11:27 83.0.175.*]

      Na on-line klient nie ma kontroli portale nie wnikaja w sprawy upadłości i nie informują klientow.
      Zakupiłeś wpłaciłes i basta nie ma kontaktu. Licz klient na szczęście albo urlop w Kraju i bez kasy albo urlop za zakupiona kasę. Co do kart płatniczych to Banki Was klięci nabieraja. Jezeli jest bankrut to nie ma zwrotu i basta. Lamentowac do boga klięcie. Kontaktu z nikim .   odpowiedz »

      • TUI Poland kontra agenci 

        [2013-06-04 11:43 77.254.52.*]

        jesteś dziwnym człowiekiem...   odpowiedz »

    • TUI Poland kontra agenci 

      [2013-02-14 11:46 77.253.207.*]

      "jak matka Tui się zdenerwuje" - TUI POLSKA to taka sama firma jak SKY czy TRIADA - tak samo padnie gdy prowadzi ją osoba, ktora rozkłada firmę z premedytacją. Rabaty na stronie 15 % to 1/3 tego co ma agent i to brutto!!! gdzie więc tu oszczędność. W Polsce padła już nie 1 firma , w ktoej udziały miał podmiot zagraniczny, padła i nie oddała długów, nie pisz więc kolego lub koleżanko bzdur , że "zamknie kramik" . Kram to lekkie słowo na to co dzieje się w TUI POLAND. Gdyby TUI de. zależało na tym kramie chociaż w 1% i w jakikolwiek sposób czuło się związane z TUI POLAND to nie pozwoliłoby sobie na szarganie nazwy TUI , ktoś kto pozwala aby firma przynosiła straty,i dalej trzyma taką firmę daje do zrozumienia , że to pralnia pieniędzy!!! mówisz kolego lub koleżanko o stracie z tego i ubiegłego roku a co ze stratami sprzed 2 , 3 i 4 lat, strata, którą przynosi TUI POLAND ciekawe z czego jest finansowana??? firmy , ktoe przez tyle lat przynoszą straty a funkcjonują są sprawdzane przez CBA , utrata marki jako TUI jest już faktem na polskim rynku, nie jest to tylko utrata marki u agentów przez chorą politykę pana Andryszaka ale również u klientów. Mieliśmy ostatnio klienta, zastanawiał się nad różnymi hotelami , dostał ode mnie oferty i jak to zwykle klient z najwyższej półki chciał porównać co Mu dałam więc sam poszedł do salonu TUI i dla porównania dał mi ofertę hotelu z TUI POLAND , ponieważ dla mnie podstawą jest bezpieczeństwo pieniędzy klienta i Jego zadowolenie z wyjazdu więc tylko poprosiłam aby sam sprawdził KRS i ile firm związanych z TUI POLAND jest w KRS oraz aby spprawdził kiedy TUI POLAN dało sprawozdania finansowe do KRS, nic , tylko tyle powiedziałam - wiecie co mi odpowiedział klient??? że słyszał od znajomych , że TUI to niepewna firma i lepiej uważać. Jeśli w firmie sprzedaje się wycieczki z rabatami 3 razy większymi niż prowizja agenta to nie zmniejsza się straty tylko celowo ją robi. TUI jako nazwą wyciera już sobie każdy nogi, teraz straciło już markę u większości klientów, smród, ktoy się ciągnie za nazwą TUI bo Polacy nie rozróżniają , że jest to inna firma to strata kolejnych klientow. Uważam,że masz rację kolego czy koleżanko, że TUI powinno zerwać umowy ze wszystkimi agentami i nie podpisywać umów wogóle z agentami, to naprawdę świetny pomysł. Powiem więcej , strzał w 10. Agenci nie czują, że mając niższą sprzedaż w tym niż w ubiegłym roku będą oddawać w zębach prowizję na koniec roku jak będzie podsumowanie roku zgodnie z nową pseudo umową, nie czują , że popłyną i to popłyną razem z TUI POLAND. Organizatorów jest dużo i można sprzedawać każdego ale organizator to spółka z o.o. - ogłasza w odpowiednim momencie upadłość i Zarzad ma czyste ręce i można Im skoczyć ale agent to w 95% działalność i ludzie z własnej kasy ędą oddawać pieniądze, będą sprzedawać mieszkania abo z Nich można ściągnąć wszytsko, bo nie mają prawników jak w Orbis gdzie za poradę prawną płacili 40tys pln prawnikowi. Pewnie podobnie było w SKY czy Triadzie. Zapomniałeś też kolego czy koleżamnką , że kartą można również płacić u innych organizatorów i nie ma problemu aby klient zapłącił kartą za każdego organizatora, więc nie przekłamuj bo to nie fer. Słusznie też zauważyłeś czy zauważyłaś, że TUI POLAND to nie TUI de , masz rację, że obsługa i jakość usługi jest dużo niższa. Do tego wszytskiego należy tylko dodać jeszcze, że poza czyszczeniem pieniędzy jest jeszcze jeden aspekt - TUI POLAND robi super Neckermannowi i DERTOUR!!!!! Agenci przechodzą do tych 2 firm aby klient, ktoy chce kupić wycieczkę od organizatora niemieckiego mogł ją kupić, jest więc zasadnicze pytanie - czy Andryszak dostaje pod stołem kasę za to, żeby klienci przeszli do innych niemieckich organizatorow??? czy TUI to też pralnia pieniędzy jak na to wskazują wiloletnie straty firmy?????   odpowiedz »

      • TUI Poland kontra agenci 

        [2013-02-14 19:47 193.239.83.*]

        Miestety pleciesz bzdury w jednym, zasadniczym przypadku.
        Dopóki istnieje TUI jako korporacja TUI Poland nigdy nie upadnie.
        Może wycofać się z rynku tak jak z Węgier, ale nawet jeżeli podejmie taką decyzję to każdy klient wobec którego będą zobowiązania zoatsnie spłacony. Bo TUI jako korporacja to spółka giełdowa i nie ma takiej opcji by nie spłaciła wierzycieli. Opcja taka istnieje jedynie w wypadku bankructwa całej korporacji TUI, a na tą się nie zanosi.
        Więc nie bredź...   odpowiedz »

        • TUI Poland kontra agenci 

          [2013-02-15 11:34 77.253.207.*]

          nie bredzę, TUI POLAND jest spółką polską założoną w Polsce wg prawa polskiego. Czy ja mam rację czy ty zobaczymy jak padnie, w Polsce padło już wystarczająco dużo firm w któych udziały miały zagraniczne firmy, nikt nie martwił się o długi i Ci , któym byli winni zostali na lodzie. Nie dostali żadnej kasy , zostali z niezapłaconymi fakturami, nie porównuj ponadto TUI Węgry do TUI Poland - chociażby ze względu na wielkość kraju, tam mieli mniejsze długi i zostali zamknięci a tu długów jest dużo więcej, dodaj te wszystkie długi któe mają co rok!!! TUI de też nie jest biurem , któe ma dochody, w tym roku po raz pierwszy od lat uzyskało dodatni wynik - podobno!!! pytanie czy przy swoich córkach spółkach nie przerzuciło odpowiednio pieniędzy i korzystająć z tzw kreatywnej księgowości otrzymało po raz pierwszy wynik dodatni, Myślę, że wszyscy jesteśmy jeszcze w wieku gdzie nie mamy sklerozy więc przypomnij sobie o niedawnym pompowaniu w TUI de kasy bo okazało się , że jest bankrutem, może sprawdź koto im pomógł i ile wyłożono kasy????? W Niemczech są normalne stosunki organizator-agent , jest to wszytsko poukładane i jest normalna współpraca - dlaczego TUI de razem z TUI POLAND chce rozwalić ten rynek , na jakiej podstawie chce mieć tylko sprzedaż internetową skoro u siebie nie ma takiej sytuacji????? dlaczego????? Dlaczego TUI DE trzyma przez tyle lat spółkę TUI POLAND przynoszącą milionowe straty???? czy dlatego, że tUI DE to pralnia pieniędzy razem z TUI POLAND ?????
          czyli dane klientów kupujących w TUI POLAND i TUI DE trafiają do mafii?????   odpowiedz »

        • TUI Poland jak Titanic 

          [2013-02-18 18:11 83.5.203.*]

          I tutaj się mylisz. Spółka - córka może sobie upaść w dowolnym momencie bez kiwnięcia palcem przez TUI Corp. Za swoje długi z upadłości odpowiadać będzie tylko TUI Poland i to wyłącznie do wysokości ubezpieczenia i/lub kapitału zakładowego. A ponieważ żaden Niemiec nie będzie przejmował się tłumem Polaków oczekujących zwrotu swoich pieniędzy po upadku TUI Poland więc taki scenariusz jest możliwy w każdej chwili.   odpowiedz »

        • TUI Poland kontra agenci 

          [2013-02-23 12:20 89.75.68.*]

          To żaden argument. W 2010 upadł Orbis Travel a Orbis Hotele (czyli Francuzi z Accor) sobie z tym poradził i miał tylko przejściowe spadki na giełdzie.
          Chyba, że przyjmiemy, że Niemcy tu rządzą i wszystko mogą ( no prawie wszystko :-) więc na pewno nie upadną.   odpowiedz »

    • Przynosimy milionowe straty - TUI beztrosko 

      [2013-02-14 13:07 62.21.72.*]

      Jestem po rozmowach z PIT. Niestety, pismo ,które wysłałem do PIT, opisujące bezprawne działania TUI Poland,
      PIT przekazał do wyjaśnienia do TUI.
      Pytacie ,dlaczego agenci nie zgłaszają uwag do PIT? Jest odpowiedź :)   odpowiedz »

    • TUI Poland kontra agenci 

      [2013-02-14 15:53 95.160.14.*]

      Niektórzy agenci poddają także w wątpliwość kompetencje pracowników touroperatora, sugerując, iż w TUI zwalnia się doświadczone osoby, a na ich miejsce zatrudnia stażystów. = a to jest akurat prawda! Jestem świadkiem tych wydarzeń. TUI się kończy. Andryszak czeka do końca swojego kontraktu, czyli do końca roku obrotowego, nachapię sie i wraca fiuuu do Niemiec. A na jego miejsce przyjdzie nowy prezes sprzątać po nim bałagan i użerać się z młodym, ambitnym faszystą w postaci dyrektora, który wszystko najchętniej sprzedałby on line. I wywalił z pracy jeszcze z 50 osób!   odpowiedz »

      • TUI Poland kontra agenci 

        [2013-02-14 17:58 212.67.150.*]

        Wiesz może jak im idzie sprzedaż on-line?   odpowiedz »

    • TUI Poland kontra agenci 

      [2013-02-14 22:00 83.18.110.*]

      Po raz kolejny w mediach prezes TUI mija się z prawdą mówiąc, że 5 mln straty w 2012 jest sukcesem w stosunku do roku 2011, kiedy strata (według prezesa) wynisła 9 mln zł. Panie Prezesie, proszę sprawdzić raz jeszcze dane finansowe Pana firmy TUI Poland, które Pan podpisał po zakończeniu roku 2011. Przypominam, że strata netto w 2011 wyniosła jedynie 2,4 mln zł, więc strata 5 mln zł nie jest sukcesem względem roku 2011 a porażką. Już czwarty rok z rzędu TUI Poland wykazuje stratę netto, a obiecywaliście inwestorom TUI Travel PLC poprawę i że wyjdziecie na plus.   odpowiedz »

    • TUI Poland kontra agenci 

      [2013-02-15 14:10 80.52.226.*]

      jak wiecie Kochani, firmy zagraniczne mogą sobie odpisac polskie straty od zysków niemieckich i tam dopiero zapłacic podatki od zysków, na pewno sa mniejsze niz w POLSCE.
      TAKA ZABAWA Z POLSKA GOSPODARKĄ TRWA JUŻ OD CZASÓW KWAŚNIEWSKIEGO! To przecież za jego czasów zaczęły się masowe bankrutowania polskich prosperujących przedsiębiorców w ciagu 14 dni i "zakupu' tychże "zbankrutowanych" firm za 1zł przez Kulczyka i innych!

      Ziobro zapłacił za nagonkę na nich karierą a Kaczyński - życiem.
      Obecnie wszyscy trabią, że tak wiele zawdzięczamy Niemcom ( kiedyś to właśnie zawdzieczaliśmy to ZSRR!!!!!).
      Kilka lat Temu operator MN Touristik " zrobił w balona" polskich hotelarzy i nie tylko na 2,5mln zł - nikt nie kiwnął palcem, brałem udział jako pokrzywdzony.

      No cóż rozbiór Polski już tuż tuż.
      Kase wyciagnęli a teraz i ziemię podzielą.

      A CAŁA POLSKA POSZŁA DO URN JUŻ KILKA RAZY ( i "spiewa z nami".....) wesoło oddając głosy na to "aby żyło się nam lepiej...".
      i Nam (teraz jasno komu!) żyje się w Polsce o wiele lepiej niż gdzie indziej!!!!!   odpowiedz »

      • TUI Poland kontra agenci 

        [2013-02-19 15:09 83.9.158.*]

        Błagam... powiedz co Ty jadasz??? Bo chciałabym tego unikać, jak ognia! aby nie mieć takich ROBAKÓW w głowie, jak ty... Jak można wypisywać takie głupoty???! "Kaczyński zapłacił życiem..." Pytam ZA CO ZAPŁACIŁ ŻYCIEM?? Podpisz się, jak piszesz takie "REWELACJE" bo chciałabym na wszelki wypadek omijać cię wielkim łukiem. Teresa   odpowiedz »

        • TUI Poland kontra agenci 

          [2013-02-19 16:39 83.8.204.*]

          Prawdę ktoś napisał o rozkradaniu Polski. Piotr   odpowiedz »

        • TUI Poland kontra agenci 

          [2013-02-21 14:27 83.23.12.*]

          Brawo Tresko,ja tez chce znac nazwisko tego polglowka,takich ludzi powinno się wsadzać w tupolewy i wysylac do smolenska.   odpowiedz »

    • TUI Poland kontra agenci 

      [2013-02-19 15:03 77.253.207.*]

      Firma, któa ma co rok miliony długu nazywa się PRALNIĄ PIENIĘDZY , tu powinno zainteresować się tym CBA , nie rozumiem dlaczego agenci podpisują umowy i jeszcze to sprzedają???? biorą w ten sposób udział w "praniu pieniędzy" a do tego pan prezes kopnie ich i tak w odpowiednim czasie w dupę, już klienci wiedzą , że to bankrut!!! szkoda tylko marki tUI , która kiedyś była synonimem niemieckiej solidności , niemieckiej pewności, że kupiłem w TUI = wracam zadowolony. Widać, e tu nie tylko prezes TUI POLAND ale też prezes TUI DE mają w tym samym miejscu markę niemiecką TUI tj tam gdzie kończy się krzyż !!!! ciekawe co o tym sądzą właściciele ??? udzialowcy???? czy też w tym miejscu mają niemiecką markę TUI co panowie prezesi ???? to są Ich pieniądze więcIm obojętna niemiecka marka, którą wszyscy wycierają od roku podłogę w Polsce to może są zainteresowani swoimi pieniędzmi , które są wyrzucane przez okno przez prezesa TUI POLAND , któy jescze się chwali milionami długów, obniża poziom obsługi, obniża poziom oferowanej oferty, !!!!! ?   odpowiedz »

      • TUI Poland kontra agenci 

        [2013-02-19 19:40 77.113.5.*]

        Marek A. naloz garnitur i krawat do Mariottu w czwartek. Mam nadzieje, ze czytales jaki jest dress code i nie bedziesz wygladal jak na ostatnim forum OSATu :)   odpowiedz »

        • TUI Poland kontra agenci 

          [2013-02-19 20:44 62.21.72.*]

          Myślisz,że się pojawi? Po ostatniej promocji mam z nim do pogadania, ale jeszcze nie potwierdził mi zaproszenia ? Zastanawiam się, czy TUI jest tam gospodarzem, czy znów robią imprezę zrzutkową?   odpowiedz »

          • TUI Poland kontra agenci 

            [2013-02-20 12:43 31.179.200.*]

            Robia impreze zrzutkowa (to informacja od szczura wewnatrz), placa Turcy.
            Pojawi sie pojawi i bedzie mowil jak mu zalezy na naszych obrotach i tym, aby nie sprzedawac TUI :)   odpowiedz »

            • TUI Poland kontra agenci 

              [2013-02-20 16:48 87.205.2.*]

              a co to za spotkanie jeśli można wiedzieć?   odpowiedz »

              • TUI Poland kontra agenci 

                [2013-02-20 18:27 62.21.72.*]

                Spotkanie w Mariocie, dla klientów kluczowych, sponsoruje ambasada Turcji i coś tam jeszcze. TUI lubi tak zabłysnąć za kogoś kasę :)   odpowiedz »

                • TUI Poland kontra agenci 

                  [2013-02-22 09:08 87.207.110.*]

                  Ciekawe czy udało się porozmawiać i jak wrażenia po spotkaniu?
                  Od dzisiaj nowa promocja finansowana przez Agentów przynajmniej ceny na umowach będą takie same u wszystkich :(   odpowiedz »

                  • TUI Poland kontra agenci 

                    [2013-02-22 18:48 212.67.150.*]

                    Spotkanie dopiero się zaczyna. Skąd wiesz , czy masz takie same ceny?
                    Blokują oferty w Irisie i musiałbyś każdą cenę sprawdzać na stronie internetowej. Ostatnio się dowiedziałem, że blokują miejsca w samolotach i wybranych hotelach, tzn. ty masz czerwony wykrzyknik i nie możesz zarezerwować danej oferty, a na CC i on-line można.   odpowiedz »

                    • TUI Poland kontra agenci 

                      [2013-02-23 11:00 87.207.110.*]

                      no i co był Pan Prezes, coś ciekawego wynikło czym się można podzielić na forum?   odpowiedz »

                      • TUI Poland kontra agenci 

                        [2013-02-23 18:11 62.21.72.*]

                        Prezes powiedział jasno,że agenci są niepotrzebni i powoli będzie się pozbywał mniejszych biur, aby pod szyldem TUI nie przekierowywały klientów do innych TO. Jest bardzo zadowolony z obrotów on-line i cc, tak,że franczyza też niech nie podskakuje, bo wyleci.
                        Z obranej drogi nie zrezygnuje bo jest jedynem , który wie co zrobić, aby TUI było największe :)   odpowiedz »

    • Przynosimy milionowe straty - TUI beztrosko 

      [2013-02-25 12:11 87.207.110.*]

      zewsząd słychać i widać że poczynania w PL to część problemu i polityki w całym koncernie tylko w DE porządek i dbanie o Agenta   odpowiedz »

    • TUI Poland kontra agenci 

      [2013-06-04 16:48 87.207.89.*]

      Co prawda to prawda. Znikneło jedno z biur TUI w którym od lat kupowałam wycieczki, a konkretnie w Galerii Mokotów. Panie które tam pracowały, jak to sie ładnie mówi "były wszędzie", miały dużą wiedzę i przynajmniej było się kogo zapytac, czy to o hotel, czy konkretny kierunek, ile czasu jedzie autobus na miejscu. I co? i nie ma sie kogo zapytac. Na infolinni karmia mnie informacjami z katalogu, a na kazde pytanie czy pan/pani tam była mówią ze nie....   odpowiedz »

      • TUI Poland kontra agenci 

        [2013-06-04 23:09 79.191.36.*]

        Z tego co widze codziennie, biuro tui w galerii mokotów nadal jest i ma sie dobrze, chyba sie komus cos pomylilo :)   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję