TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Turyści okupują biuro podróży

Data wysłania: 2013-04-23 12:47 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
W poniedziałek od rana do siedziby wrocławskiego biura podróży Horyzont, przychodzili klienci domagający się zwrotu pieniędzy. Wykupili dwutygodniowy pobyt w Ziemi Świętej, który nie doszedł do skutku.

"Miałem wyjechać 9 kwietnia na objazdową wycieczkę śladami Chrystusa do Egiptu, Jordanii i Izraela. Dzień wcześniej dowiedziałem się, że wyjazd został odwołany. Wysłałem już wtedy polecenie zapłaty. Teraz czekam na pieniądze. Jeśli ich nie dostanę, pójdę do sądu" - mówi Gazecie Wrocławskiej jeden z niedoszłych uczestników. Wrocławskie biuro działało jako pośrednik, sprzedając wycieczkę biura Alfa-Star. Wycieczka doszła do skutku. Nie pojechali na nią jedynie klienci, którzy zakupili wyjazd za pośrednictwem Horyzontu.

Według nieoficjalnych danych wycieczka do Ziemi Świętej nie była jedyną imprezą z biura Horyzont, która nie doszła do skutku. Turyści nie wyjechali także na pielgrzymkę śladami św. Pawła. Wyjazd odwołano dzień przed wyjazdem.

Właścicielka biura Irena Szczypek odmawia komentarzy. Informuje tylko, że będzie sukcesywnie oddawać pieniądze. Firma nie ogłosiła upadłości

Biuro Podróży Horyzont działa na rynku od ponad 10 lat. Posiada gwarancję ubezpieczeniową w wysokości 42 tys. euro, ważną do 25 maja 2013 roku. Gwarantem jest Signal Iduna.

Poproszona o komentarz dyrektor marketingu i reklamy Alfa Star, Małgorzata Kozakowska podkreśla, iż biuro Horyzont pośredniczące w sprzedaży m.in oferty tego organizatora, jest odrębnym podmiotem turystycznym. Informuje, że w lutym została założona wstępna rezerwacja na 31 osób na wycieczkę objazdową Jordania+Izrael, która miała się odbyć 9 kwietnia.

"Biuro było kilkakrotnie monitowane w spawie zapłaty zaliczki. Brak jakiejkolwiek wpłaty skutkował brakiem potwierdzenia przyjęcia do realizacji i anulacją rezerwacji wstępnej. Anulacja rezerwacji wstępnej była w marcu. O tym fakcie biuro zostało przez nas poinformowane. Dodam, iż nie wpłynęła do nas również podpisana umowa z uzupełnionymi danymi uczestników tej wycieczki. Nie chcemy, aby czyjaś nieuczciwość rzutowała na wizerunek naszej firmy. Ze swojej strony dopełniliśmy wszelkich starań, aby wycieczka doszła do skutku. Niestety na nasze konto nie wpłynęła żadna kwota wynikająca z założonej rezerwacji" - pisze Kozakowska.

    • Problemy biura Horyzont 

      [2013-04-23 12:47 87.205.233.*]

      nie rozumiem, to była wycieczka Alfa star i Alfa odwołała wycieczkę czy to była ich wycieczka?   odpowiedz »

      • Problemy biura Horyzont 

        [2013-04-23 13:10 91.208.10.*]

        ludzie czytajcie ze zrozumieniem. Alfa Star nie odwołał wycieczki. na wycieczkę nie pojechali Ci którzy ja kupili w biurze Horyzont.   odpowiedz »

    • Problemy biura Horyzont 

      [2013-04-23 12:54 83.8.103.*]

      Skąd takie pretensje do Horyzonta, skoro organizatorem było Alfa Star?   odpowiedz »

      • Problemy biura Horyzont 

        [2013-04-23 14:26 83.4.254.*]

        Bo po prostu nie przekazali kasy do Alfa Star. Właścicielka pokryła swoje długi. Ciekawe czy wystarczyło???   odpowiedz »

    • Problemy biura Horyzont 

      [2013-04-23 13:10 178.42.93.*]

      Nie umiesz czytać treści??? Wycieczka się odbyła Alfa Star wywiązała się z umowy, Horyzont pewnie nie przekazał zapłat klientów do Alfy więc nie dziwne że nie pojechali!!   odpowiedz »

    • Problemy biura Horyzont 

      [2013-04-23 13:16 83.0.175.*]

      Z tego ze Alfa Star nie ma umowy z biurem Horyzont Wrocław a Pani szefowa nie legalnie sprzedawała produkt.   odpowiedz »

      • Problemy biura Horyzont 

        [2013-04-23 13:50 83.3.19.*]

        ...albo tak mówi alfa zeby ich nie wiązać z taką sprawą   odpowiedz »

      • Problemy biura Horyzont 

        [2013-04-23 13:53 80.53.205.*]

        Zanim coś napiszesz sprawdź! Na stronie Alfa Star widnieją jako ich agent....   odpowiedz »

    • Problemy biura Horyzont 

      [2013-04-23 14:21 83.4.254.*]

      No biuro działa znacznie dłużej niż 10 lat i od swoich przekrętów jest znane na wrocławskim rynku. Właścicielka tonie w długach a komornik wyszukuje tylko nowe otwierane konta w banku. Nie płaci przewoźnikom autokarowym. W zeszłym roku nie wyjechała grupa do Włoch z Trzebnicy. Więc co się dziwić? Takim biurom nie wolno wydawać zezwoleń na działalność, wręcz należy nakładać kary zakazu prowadzenia działalności gospodarczej na co najmniej 20 lat.   odpowiedz »

    • Problemy biura Horyzont 

      [2013-04-23 15:34 178.36.15.*]

      to co zrobiła Alfa Star to jawne naruszenie ustawy o usługach turystycznych.Ludzie zapłacili pieniądze pośrednikowi - to tak jakby zapłacili AS - Alfa Star NIE MIAŁA PRAWA anulować wycieczki ze względu na nieuczciwość swojego agenta - mając takiego agenta bierze za niego pełną odpowiedzialność. Klienci mogą spokojnie domagać się zwrotu pieniędzy od Alfa Star bo mimo że formalnie zapłacili je Horyzont - to te pieniądze agent pobrał w imieniu AS.
      Dziwie się tylko, że wypowiadają się "ludzie z branży" i tego nie rozumieją.   odpowiedz »

      • Problemy biura Horyzont 

        [2013-04-23 15:43 83.4.254.*]

        A masz całkowitą pewność że biuro zgłosiło to do Alfa Star???   odpowiedz »

      • Problemy biura Horyzont 

        [2013-04-23 17:19 89.74.164.*]

        ….czytaj ze zrozumieniem, Alfa Star nie miał od pośrednika ani podpisanej umowy, ani wpłaty zaliczki, która z tego co wiem odnosi taki skutek, że biuro wysyła taką rezerwację do potwierdzenia u kontrahenta zagranicznego. Jeśli jesteś z branży to albo nie znasz tych mechanizmów lub ich nie rozumiesz.   odpowiedz »

        • Problemy biura Horyzont 

          [2013-04-24 13:06 77.254.108.*]

          to Wy czytajcie ze zrozumieniem ...

          1. była zawarta umowa - BYŁA (bo inaczej klienci by nie okupowali biura Agenta,
          2. organizatorem miał być Alfa Star? - TAK - potwierdza to Alfa Star,
          3. Klienci zapłacili pieniądze - ZAPŁACILI - patrz pkt 1,
          4. pośrednikiem w sprzedaży imprezy było BP Horyzont - BYŁO

          odpowiedzialność organizatora (AS) za działania agenta (Horyzont) jest na zasadzie RYZYKA tzn. jeśli AS upoważniło nieuczciwego agenta do zawierania umów i pobierania pieniędzy - to odpowiada za niewykonanie umowy jeśli klienci takową zawarli (formalnie z Alfa Star) i wpłacili pieniądze -i to jest ABC turystyki i tak jak mówię dziwie się tym co się temu dziwią.

          klienta nic nie obchodzi kwestia rozliczeń AS z agentem - AS może sobie monitować, wypowiadać umowę agencyjną itd. NIE MA PRAWA NIE DOPUŚCIĆ KLIENTA DO IMPREZY, która przecież została zorganizowana i inni turyści AS polecieli.

          w każdym Sądzie klient wygrywa z Alfa Star a Alfa Star wygrywa w każdym sądzie z Horyzontem i może sobie ściągać pieniądze od "odrębnego podmiotu" - ale to już klienta nie powinno obchodzić

          jak mawia poeta ;-) - dura lex sed lex   odpowiedz »

      • Problemy biura Horyzont 

        [2013-04-23 17:21 89.74.164.*]

        alfa star nie anulowało wycieczki - skup się na tym co czytasz   odpowiedz »

      • Problemy biura Horyzont 

        [2013-04-24 15:31 83.15.189.*]

        Pośrednik a agent to dwa różne podmioty.
        Jeśli sprzedała imprezę jako pośrednik to AS nie ponosi takiej odpowiedzialności wobec klientów.
        Jeśli sprzedała jako agent no to ponosi odpowiedzialność   odpowiedz »

    • Problemy biura Horyzont 

      [2013-04-23 17:45 194.15.124.*]

      Niestety ostatnimi czasy coraz więcej słyszy się o tym, że pośrednik kogoś oszukał, że zabrał pieniądze i łatał dziury we własnym budżecie. Na operatorów nakłada się milionowe gwarancje, a pośrednik….cóż otwiera działalność, sprzedaje, a wszystko co najgorsze odbija się na touroperatorach. To jest dopiero skandal!!!!. Jestem za tym, żeby pośrednicy też mieli ustawowo nałożony obowiązek wpłacania kaucji do Urzędów Marszałkowski, z których byłyby pokryte roszczenia klientów czy touroperatorów. Oni nie ponoszą ryzyka, a powinni.

      Dlatego i klient przed zakupem powinien uprzednio zrobić wywiad nie tylko o organizatorze, ale i o tym gdzie i u kogo kupuje. Piszecie, że wcześniej wykryto nieprawidłowości. Brawo, tylko dlaczego ustawodawca pozwolił tej Pani na dalszą działalność? W tej ustawie jest wiele luk i czas się wziąć do pracy…..bo kolejny sezon w natarciu!   odpowiedz »

    • Problemy biura Horyzont 

      [2013-04-23 17:45 194.15.124.*]

      Niestety ostatnimi czasy coraz więcej słyszy się o tym, że pośrednik kogoś oszukał, że zabrał pieniądze i łatał dziury we własnym budżecie. Na operatorów nakłada się milionowe gwarancje, a pośrednik….cóż otwiera działalność, sprzedaje, a wszystko co najgorsze odbija się na touroperatorach. To jest dopiero skandal!!!!. Jestem za tym, żeby pośrednicy też mieli ustawowo nałożony obowiązek wpłacania kaucji do Urzędów Marszałkowski, z których byłyby pokryte roszczenia klientów czy touroperatorów. Oni nie ponoszą ryzyka, a powinni.

      Dlatego i klient przed zakupem powinien uprzednio zrobić wywiad nie tylko o organizatorze, ale i o tym gdzie i u kogo kupuje. Piszecie, że wcześniej wykryto nieprawidłowości. Brawo, tylko dlaczego ustawodawca pozwolił tej Pani na dalszą działalność? W tej ustawie jest wiele luk i czas się wziąć do pracy…..bo kolejny sezon w natarciu!   odpowiedz »

      • Problemy biura Horyzont 

        [2013-04-24 09:36 87.207.110.*]

        większej głupoty dawno już tutaj nikt nie napisał, to jest ryzyko TO czy podejmą współpracę z Agentem czy nie, prostym i skutecznym narzędziem jest natychmiastowe blokowanie sprzedaży a biznes każdy może prowadzić jak widać Pani ma zezwolenie na TO więc to już poważniejszy temat.   odpowiedz »

      • Problemy biura Horyzont 

        [2013-04-24 12:00 31.182.242.*]

        Pośrednik ma takie same prawa i obowiązki jak organizator. Widać ,że osoba pisząca nie rozróżnia agenta od pośrednika. Odsyłam do ustawy o usługach turystycznych i radzę dopiero wtedy zabierać głos. Niestety w Polsce wszyscy znają się na turystyce   odpowiedz »

    • Problemy biura Horyzont 

      [2013-04-23 22:33 83.21.107.*]

      Klienci nie mieli żadnej umowy z Alfa Star,tylko nic nie znaczący świstek wypisany przez właścicielkę!!!Oszustka i tyle,pobrała kasę od ludzi,chociaż wiedziała,że nigdzie nie polecą!!!!!   odpowiedz »

      • Problemy biura Horyzont 

        [2013-04-23 23:13 84.10.135.*]

        NA miejscu Alfy wywalił bym takiego agenta w 3 sek. Wam również nie polecam współpracy z taką babą. Funkcjonuje ona bowiem jako TO.   odpowiedz »

    • Problemy biura Horyzont 

      [2013-04-24 09:45 188.125.56.*]

      ciekawe gdzie w Ustawie jest zapis, że biuro powinno też być Duchem Świętym, wiedzieć i widzieć, że ktoś zabrał czyjeś pieniądze do swojej kieszeni? poza tym to biuro Horyzont jest nieuczciwe i nawet brak tej Pani odwagi, aby udzielić komentarza…….to przykre, że to kładzie się cieniem na takim touroperatorze ……….   odpowiedz »

    • Problemy biura Horyzont 

      [2013-04-24 18:10 89.73.139.*]

      Moim zdaniem to jakaś bzdura! Latam z alfa starem od lat i nigdy nie było żadnych problemów. Powiem więcej - organizowali super wakacje. To co się stało moim zdaniem nie jest winą alfy tylko POŚREDNIKA! Przecież on sprzedaje / sprzedawał również wycieczki innych biur!   odpowiedz »

      • Problemy biura Horyzont 

        [2013-04-24 19:27 79.175.252.*]

        Dokładnie. Cały ten koszmar powoduje osoba, która powinna stanąć przed wymiarem sprawiedliwości. Nazwa touroperatora pojawia się w złym świetle, dlatego trzeba go bronić, gdy nic nie zawinił w tej sytuacji.   odpowiedz »

    • Problemy biura Horyzont 

      [2013-04-24 22:42 5.173.239.*]

      Dlatego nigdy nie rezerwuje wycieczek u pośredników, teraz w dobie internetu można zarezerować wycieczkę bezpośrednio w organizatora, co moim zdaniem jest bezpieczniejsze, szkoda, że przez taką sytuacje biuro Alfa Star zostało przedstawione w złym świetle, byłam kilka razy na wakacjach z tym biurem i zawsze byłam zadowolona.   odpowiedz »

    • Problemy biura Horyzont 

      [2013-04-24 22:42 5.173.239.*]

      Dlatego nigdy nie rezerwuje wycieczek u pośredników, teraz w dobie internetu można zarezerować wycieczkę bezpośrednio w organizatora, co moim zdaniem jest bezpieczniejsze, szkoda, że przez taką sytuacje biuro Alfa Star zostało przedstawione w złym świetle, byłam kilka razy na wakacjach z tym biurem i zawsze byłam zadowolona.   odpowiedz »

    • Problemy biura Horyzont 

      [2013-04-24 22:48 5.173.239.*]

      Dlatego nigdy nie rezerwuje wycieczek u pośredników, teraz w dobie internetu można zarezerować wycieczkę bezpośrednio w organizatora, co moim zdaniem jest bezpieczniejsze, szkoda, że przez taką sytuacje biuro Alfa Star zostało przedstawione w złym świetle, byłam kilka razy na wakacjach z tym biurem i zawsze byłam zadowolona.   odpowiedz »

      • Problemy biura Horyzont 

        [2013-04-26 14:14 109.95.200.*]

        Taka wypowiedź, bardzo godzi w dobre biura agencyjne, które często posiadają znaczenie większą wiedzę (często bardziej aktualną) niż można znaleźć na internecie, a przede wszystkim żaden klient wykupujący wczasy poprzez agenta nie jest zmuszony płacić mu gotówką, czy też na jego konto, może to zrobić bezpośrednio do organizatora!!!!   odpowiedz »

    • Problemy biura Horyzont 

      [2013-04-25 12:27 83.144.82.*]

      U mnie kupowala bilety , za ktore kilkanascie razy s y m u l o w a l a platnosci, klienci wplacili pieniadze, a Ona udawala, ze czeka na wplaty. Wydusilem platnosci na kilka dni przed odlotem. Przykre, bo niby mila osoba ...   odpowiedz »

      • Problemy biura Horyzont 

        [2013-04-26 13:10 195.200.89.*]

        ciekawe jakie bilety dokąd?   odpowiedz »

    • Problemy biura Horyzont 

      [2013-04-26 14:22 109.95.200.*]

      Może zacznijmy od tego, że nikt nie zmusza klienta żeby płacił na konto agenta, nawet jeśli klient zawiera umowę za pośrednictwem agenta, to może wpłacić pieniądze bezpośrednio do organizatora i sprawa załatwiona. Jest tu wiele wypowiedzi, odnoszących się negatywnie do pracy agentów/pośredników, a klienci nawet nie zadają sobie sprawy, jaką wiedzą dysponujemy - często mamy informacje, których ani na infolinii, ani na internecie klient nie znajdzie.   odpowiedz »

    • Turyści okupują biuro podróży 

      [2013-04-29 22:51 83.30.255.*]

      Jeśli treść powyższego artykułu jest zgodna z prawdą to odpowiedzialność bezapelacyjnie ponosi Alfa Star. Przecież p."... Małgorzata Kozakowska podkreśla, iż .... w lutym została założona wstępna rezerwacja na 31 osób..." Dalej "...Anulacja rezerwacji wstępnej była w marcu... iż nie wpłynęła do nas również podpisana umowa z uzupełnionymi danymi uczestników tej wycieczki.."
      To nie była rezerwacja wstępna tylko normalna skoro zgłoszenie wpłynęło w lutym a anulacja nastąpiła w marcu. Umowa była? Była - tylko z niepełnymi danymi klientów. Więc AS odwraca kota ogonem.
      Nie zamierzam bronić złodziejskiego Horyzontu ale to Touroperator odpowiada za swojego agenta.
      Bardzo dziwne autowybielanie a przecież nie kto inny jak AS żąda umowy z klientem i wpłaty zaliczki lub całości choć nie daje żadnej gwarancji realizacji imprezy gdyż rezerwuje sobie dziwne prawo do 48 godzin na potwierdzenie realizacji wyjazdu. To normalne? To jest sprzedaż czegoś, czego nie ma i dopiero w ciągu 48 godzin okaże się czy klient rzeczywiście coś kupił, czy tylko zamroził gotówkę. I obojętnym jest fakt czy klient wpłacał pieniądze agentowi czy bezpośrednio do touroperatora (AS). Ryzyko identyczne.
      Obecnie wszystkim TO zależy na oczernianiu agentów aby pozbyć się kosztów i zwiększyć zyski. Ale jeśli to rzeczywisty objaw troski o klienta to dlaczego nie uruchomią rachunku powierniczego dla klienta? Pieniążki sobie leżą na bezpiecznym koncie i spływają do TO po zakończeniu imprezy. Proste? Jak drut. Ale wówczas mało który TO przetrwałby okres posezonowy gdyż gotówka klientów potrzebna jest właśnie na przetrwanie. Żaden pracownik TO nie uprzedzi klienta o swoich problemach finansowych a agent owszem. Agenci wiedzą znacznie więcej o TO niż im się wydaje. Więc w rezultacie kto jest bardziej wiarygodny? Czarne owce istnieją w każdej branży ale w turystyce - biorąc pod uwagę proporcje ilościowe - znacznie więcej jest ich wśród TO niż wśród agentów.   odpowiedz »

      • Biuro nadal działa i ma się nieźle, a więc uważajcie, komu wpłacacie pieniądze! 

        [2013-05-18 16:25 93.181.165.*]

        ludzie, nie dajcie się nabijać w butelkę! Sprawdźcie sami, już po ujmijmy to "technicznej" przerwie znów działa nowa strona biura Horyzont! Jak to można przeczytać na stronie głównej jej portalu "Pragniemy zaprosić Państwa do wspólnego podróżowania po najpiękniejszych miejscach i zakątkach w kraju i na świecie. Gwarantujemy miłą i profesjonalną obsługę w atmosferze szczerości i uczciwości". Tę szczerość, uczciwość i profesjonalizm należałoby najbardziej tu podkreślić, bo to przecież najważniejsze w tej branży, prawda? Także wygląda na to, że dalej sprzedaje sobie spokojnie imprezy, bo pewno jeszcze wielu naiwnych znajdzie, zanim całkowicie zwinie interes! Musicie wiedzieć, że Pani Irena już kiedyś posiadała zakaz prowadzenia działalności jako organizator turystyki, wydany decyzją wtedy jeszcze Wojewody Dolnośląskiego na 3 lata. Przez te 3 lata działała jako agent, po czym kiedy zakaz przestał obowiązywać znów zaczęła organizować wycieczki, pielgrzymi, itp.   odpowiedz »

        • Biuro nadal działa i ma się nieźle, a więc uważajcie, komu wpłacacie pieniądze! 

          [2013-05-22 23:55 31.174.113.*]

          A to bardzo ciekawe! W jakim okresie to było, mi nie udało się nic takiego znaleźć? O ile wiem Horyzont był kiedyś spółką.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję