TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Polacy szukają ofert turystycznych w internecie, ale kupują

Data wysłania: 2007-08-24 10:52 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Z badań, które przeprowadziła firma Gemius wynika, że ponad 6 milionów internautów poszukuje w internecie informacji na temat turystyki. Jednak na zakup usług turystycznych przez internet decyduje się niewielu z nich.

Na podstawie zebranych danych, firma Gemius stworzyła raport "E-commerce 2007". Wynika z niego, że aż 40% użytkowników internetu czerpie wiedzę o usługach turystycznych przede wszystkim z internetu. Jednocześnie prasa stanowi wskazówkę tylko dla 5% badanych. Jeszcze więcej osób, bo aż 47% korzysta z internetu, aby znaleźć informacje na temat biletów na pociąg, autobus i samolot.

Według badań przeprowadzonych w maju bieżącego roku witryny zgrupowane w kategorii "Turystyka" odwiedziło ponad 6,4 mln osób, czyli 45,48% wszystkich użytkowników sieci internetowej. Każda osoba spędziła na przeglądaniu stron średnio 17 minut i 43 sekundy. Najczęściej internauci odwiedzali serwisy turystyczne na portalu Onet.pl - blisko 1,9 mln użytkowników. Na drugim miejscu z liczbą prawie 1,5 mln użytkowników znalazł się szukacz.pl, a na trzecim z 700 tysiącami osób - eholiday.pl. Na kolejnych miejscach znalazły się jeszcze odleglosci.pl i Grupa Travelplanet.pl SA.

Według raportu, 24% Polaków robiących zakupy drogą on-line zdecydowało się na zakup biletów kolejowych, autobusowych lub lotniczych drogą. Jednak tylko 7% osób kupiło w ten sposób usługę turystyczną.

W Rumunii na zakup wycieczki za pośrednictwem internetu decyduje się 24% badanych, a na Litwie 19%.

Michał Kaczorowski, prezes Zarządu spółki Wakacje.pl uważa, że polski rynek e-turystyki jest rozwojowy. Zaznacza - Chociaż zawsze będzie istniała grupa klientów, którzy preferują bezpośredni kontakt ze sprzedawcą, to znaczna część osób zechce rezerwować wakacje w prosty i kompleksowy sposób - nie wychodząc z domu lub nie wstając od biurka. Dodał - Każdego roku odnotowujemy znaczny wzrost liczby klientów, co świadczy o coraz większym zainteresowaniu dokonywaniem rezerwacji usług turystycznych przez internet.

    • Internet- źródło informacji, ale nie miejsce do kupowania! 

      [2007-08-24 10:52 83.31.183.*]

      doświadczenia rezerwacji przez internet pokazują jak nietrwałe i niepewne jest to narzędzie. Przekłamania systemowe sa na porządku dziennym ( zmiany dat i kierunków tras ). Generalnie, za wszystkim stoi człowiek, a w rezerwacjach przez internet ciężko uzyskać kontakt z osobą, a jeszcze trudniej z osobą kompetentną ...   odpowiedz »

      • To się wkrótce zmieni 

        [2007-08-24 16:32 80.52.132.*]

        Dlatego też należy inwestować w ten rynek, aby był bardziej wygodny dla naszych klientów, a nam przynosił jeszcze więcej satysfakcji z pracy i... pieniędzy. Sądzę, że w przeciągu kilku lat, usługi turystyczne sprzedawane za pośrednictwem internetu będą stanowiły znaczny udział w sprzedaży ogółem. Obecnie to udział znikomy. Teraz ludzie raczej szukają w Internecie informacji o ofercie, a wyboru dokonują bezpośrednio w biurze (jak z resztą napisano w artykule). Jednak w związku z samym rozwojem internetu, za pewnik należy przyjąć, dynamiczny rozwój tego kanału dystrybucji. Tak więc ja już idę inwestować w tą dziedzinę... Zapłacę zaległy rachunek za neostradę :)   odpowiedz »

    • Polacy szukają ofert turystycznych w internecie, ale kupują  

      [2013-06-10 11:31 46.171.1.*]

      Jeśli sie to nie zmieni, wiele portali turystycznych zostanie wyłączonych
      zapraszam na www.24wakacje.pl   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję