TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

Awarie czarterów pokrzyżowały plany turystom

Data wysłania: 2013-07-08 14:28 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Miniony weekend nie należał do najszczęśliwszych dla turystów. Wielu rozpoczęło wakacje od koczowania na lotnisku. Łącznie trzy biura podróży miały problem z wysłaniem swoich klientów do wakacyjnych kurortów.

Turyści lecący na wymarzone wakacje na jedną z greckich wysp - Kos utknęli na Lotnisku Chopina. Blisko dobę czekali na wylot ze stolicy, w między czasie ich rejs był przekładany kilka razy. A wszystko przez awarię samolotu czarterowego.

Zdezorientowani klienci biur podróży Exim Tours oraz Neckermann narzekali na utrudniony kontakt z przedstawicielami obu touroperatorów. Dopiero po 9 godzinach zainteresowano się losem turystów. Zmęczonych przewieziono do hotelu Airport.

Jak podało TVN24, informacja o godzinie wylotu była trzykrotnie przekładana. W nocy najpierw podano godzinę 2.00, potem godzinę 4.00 rano. Ostatecznie podróżni wylecieli z Warszawy ok. godziny 5.00. Jednak nie wszyscy - dla pięciu osób zabrakło miejsca w samolocie. Musieli przesiąść się do innego samolotu.

Według relacji poszkodowanych nie tylko oni mieli problem ze skontaktowaniem się z biurami podróży. Na utrudnioną komunikację narzekali też sami pracownicy lotniska.

Jak poinformował nas Zbigniew Pobudkiewicz, Dyrektor ds. Transportu Lotniczego w Exim Tours biuro posiada call center działające 7 dni w tygodniu od godz. 8 rano do 20 wieczorem. W niedzielę liczba pracowników jest ograniczona do dwóch. Z racji tego, że sytuacja była wyjątkowa dołączył do nich kierownik call center. - W związku z zaistniałą sytuacją czas oczekiwania na połączenie mógł być dłuższy niż standardowo, ale wszystkie połączenie były odbierane - dodaje.

Jak poinformowała nas rzeczniczka prasowa biura podróży Neckermann - Przez cały czas oczekiwania, w strefie zastrzeżonej lotniska pasażerowie znajdowali się pod opieką agenta handlingowego przewoźnika realizującego dla nas przelot, który udzielał informacji o aktualnej sytuacji - przez pewien czas godzina prognozowanego odlotu nie była znana, więc pasażerowie, zgodnie z procedurą, byli informowani jedynie o godzinie następnego up date’u .

Problem z wylotem mieli też turyści, którzy przebywali w Grecji. Mieli wrócić do kraju tym samym samolotem, który miał wylecieć z Warszawy. Awaria maszyny spowodowała gigantyczne opóźnienia.

W Poniedziałek na Lotnisku Chopina utknęli też klienci biura podróży Itaka. Jak poinformowali przedstawiciele biura, powodem opóźnienia lotu, który został przełożony z godziny 6.05 na 17.10 jest awaria samolotu na poprzednim rejsie - informuje tvn24.pl. Przewoźnikiem, który obsługiwał to połączenie były linie Small Planet Airlines. Część klientów biura podróży otrzymali zakwaterowanie w hotelu wraz z wyżywieniem, do czasu naprawy usterki. Z kolei pozostali pojechali do domów.

Oficjalne oświadczenie Small Planet Airlines w tej sprawie jest w przygotowaniu.

    • Turyści utknęli na lotnisku 

      [2013-07-08 14:28 83.0.175.*]

      Masz turysto na co zasłuzyłes a na co na poniewieranie po halach lotniczych.
      Renomowane biura jak ITAKA NECKERMAN zakontraktowały samoloty najtanszych przewozników lotniczych. Robia nas wbalona turystów CENOWO iak i czasowo. Tanie to znaczy tandetnie latamy na awariach to co za tym przemawja niebezpiecznie   odpowiedz »

      • Turyści utknęli na lotnisku 

        [2013-07-08 17:31 83.25.147.*]

        a czym leciec? inny zaproponuje enter air, ktory ma rozklad czarterów jak najwazniejsze linie mzk warszawa...napiety jak guma w majtach...cos wypadnie i na dwa tygodnie punktualnosc pocharatana   odpowiedz »

    • Turyści utknęli na lotnisku 

      [2013-07-09 10:54 83.0.175.*]

      Zakupiliście szanowni turyści w lutym obracali Waszą kasa ateraz na 100 % o Was zapomnieli.
      klient zapłacił więc mamy go .....Nie kontrolują wylotów samoloty zakontraktowane to złom.
      pokrzyczą szybko im to minie.   odpowiedz »

    • Turyści utknęli na lotnisku 

      [2013-07-09 13:48 83.19.133.*]

      nie jestem przedstawicielem tych biur podróży , ale prowadzę biuro podróży od 24 lat . Nie tylko obserwuję , ale doświadczam na własnej skórze tego co się dzieje na rynku.
      podsumowałabym wypowiedzi poprzedników i całą sytuację tak: tak krawiec kraje, jak mu materii staje" . nie dziwcie się drodzy turyści, że ktoś kontraktuje najtańsze linie lotniczej , skoro klienci ciągle mają obsesję na punkcie kapitalistycznego rozdawnictwa , jakim jest słowo "promocja", "last minute", super cena" . Dopóki nie bedzięmy my , klienci się cenili - sami siebie, to proces będzie się pogłębiał. ale nie zanosi się na zmiany. Wyrosło nowe pokolenie klientów, którzy nie znają rzeczywistości bez promocji.Dla nich ten stan jest tak oczywisty jak telefony komórkowe, DVD ,czy komputer, które wyssali z mlekiem matki.
      można przewidzieć, że eutanazja też zostanie niedługo zalegalizowana, bo przecież dla nich to normalne, że jak człowiek jest stary i niepotrzebny, to jak psa należy humanitarnie uśpić, żeby się nie męczył   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję