TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

Czy masz kliencie wiedzę, z czego.....

Data wysłania: 2014-02-15 19:44 Autor: Czytelnik IP 87.207.21.*

Chcę uzmysłowić wszystkim klientom ,że prosząc o rabat sprzedawcę za zakupione wczasy wymuszasz na takiej osobie , nie dość ,że śmieszną kwotę , to kwotę od wynagrodzenia , od zarobków, od pensji ect. tej osoby. Płacąc za wakacje kilka tysięcy, czy kilkanaście to śmieszne jest proszenie o rabat 100 zł. Dla sprzedawców ta sytuacja jest żenująca i żałosna. Turystyka jest bardzo specyficzną branżą ze specyficzną formą zarabiania pieniędzy. Czy idąc do prawnika, notariusza, lekarza też prosisz o rabat ? Nie , płacisz tyle ile ci powie.Biuro podróży to bazar i nie targ.

    • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

      [2014-02-16 08:13 193.239.83.*]

      Po pierwsze nie porównuj się do lekarza, notariusza czy prawnika, bo z całym szacunkiem dla ciebie - nie ta wiedza, kompetencje i odpowiedzialność.
      Po drugie nikt ci nie każe tego rabatu udzielać. Odpowiadasz "przykro mi bardzo, nie mam z czego" i finał. Klient kupuje w cenie standard, albo... idzie do tego co jednak może udzielić rabatu.   odpowiedz »

      • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

        [2014-02-17 19:34 87.207.21.*]

        Rabaty są zakazane!   odpowiedz »

        • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

          [2014-02-17 20:31 62.21.74.*]

          to co robi 3% rabatu na stronie TUI ?   odpowiedz »

          • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

            [2014-02-18 09:30 193.85.22.*]

            Niedozwolony rabat to jest taki, gdzie na umowie, którą podpisujesz jest kwota 10.000 a Ty jako klient płacisz 9.800 PLN - taki rabat nie jest dozwolony. Agent nie ma prawa i też możliwości, aby umowa została zmodyfikowana i żeby rabat został udzielony legalnie. TUI jako organizator może edytować umowę - i na tej umowie od TUI będzie faktyczna kwota jaką płacisz czyli to 9.800 PLN.

            Każdy ma prawo dać klientowi w prezencie bon sodexo, gadżet, darmowy parking na lotnisku, przewodnik etc.

            Ja uważam, że biura powinny mieć możliwość sterowania ceną i narzucania własnych marży, udzielania rabatów itd.

            Na przykładzie Warszawy w której mamy taksówki które jeżdżą za 1.40/km jak i takie za 2.40/km, mamy fryzjerów, którzy obcinają za 10 PLN jak i takich za 50 PLN

            a to, że Agenci zamiast pracować, myśleć o tym jak przyciągnąć klienta, poszerzać swoją wiedzę wolą się poużalać nad własnym losem - i tacy przegrają i z rynku wypadną   odpowiedz »

            • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

              [2014-02-18 09:45 212.67.150.*]

              Rok temu TUI Poland udzielało rabatu w ten sposób, że na umowie widniała inna kwota, a klient płacił inną kwotę. Jak masz wątpliwości, to poszukam warunków tej promocji.
              Dzięki temu m.innymi wylecieli z PIT.
              Nikt tu się nie użala, tylko martwi o kondycję TO. Zwłaszcza TUI Poland.   odpowiedz »

              • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

                [2014-02-18 10:17 193.85.22.*]

                na pewno nie - lub umowa była edytowana po jej podpisaniu i prawidłowe było potwierdzenie rezerwacji. Ale na pewno nie było rozbieżności w końcowym efekcie   odpowiedz »

                • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

                  [2014-02-18 18:38 212.67.150.*]

                  Nie lubię, jak ktoś pisze,że to na pewno niemożliwe.

                  Podaję jak wyglądał jeden z pkt. regulaminu:
                  "3. Cena na rezerwacji w systemie Iris Plus nie ulega zmianie, jednakże Agent przyjmuje od Klienta kwotę niższą o wysokość rabatu"

                  Mogę Cie zapewnić,że TUI Poland może tworzyć regulaminy jakie chce :)

                  Na moje pytanie jak to zrobić legalnie, dostałem odpowiedź, że nie muszę być ich agentem :)   odpowiedz »

                  • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

                    [2014-02-19 12:59 193.85.22.*]

                    nadal w to nie wierzę :-) księgowo nie da się tego w żaden sposób zrobić. Mogę uwierzyć w to, że co innego było na umowie a co innego potem w systemie, na potwierdzeniu ale nie wierzę, że po zakończeniu imprezy taka rozbieżność nadal była.   odpowiedz »

                    • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

                      [2014-02-19 13:18 212.67.150.*]

                      Akurat,że księgowo się tego nie da zrobić to ja też wiem.
                      Rozmawiałem nawet z ich działem prawnym:) Ale tak jak wcześniej pisałem dowiedziałem się,że ślubu nie braliśmy :)
                      Możesz zapytać w PIT , oni też interweniowali i jak wiem, to TUI ich też olało.
                      Możliwe,że to był jeden z kamyków, które przyczyniły się
                      do wywalenia TUI z PIT.
                      pozdrawiam   odpowiedz »

        • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

          [2014-02-17 21:34 193.239.83.*]

          Ale bony Sodexho już nie.   odpowiedz »

        • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

          [2014-02-18 23:17 83.21.245.*]

          Oczywiście, że rabaty są zakazane. Są na to odpowiednie paragrafy w umowach agencyjnych, ale komu ma na tym zależeć, żeby tych zapisów przestrzegać? Przecież nie organizatorom, przewoźnikom. Oni i tak swoje dostaną. Jeśli agenci nie zaczną szanować swojej pracy, to wszystko skończy się źle wcześniej niż mogłoby się wydawać. Dzisiaj ciężko o partnerstwo w biznesie, a dzięki powszechnemu dostępowi do oferty dla klienta liczy się przede wszystkim cena. Mało kto potrafi docenić wiedzę, kompetencję i doradztwo biura agencyjnego. Klienci domagają się rabatów. Pytanie czy ci sami klienci równie chętnei podzieliliby się swoim wynagrodzniem za włożoną pracę? Chyba znam odpowiedź....   odpowiedz »

          • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

            [2014-02-20 07:57 93.179.216.*]

            Wszystko zależy od klienta , Ci co pytają o rabaty i wszystko im jedno czy obsługa będzie kompetentna , to pewnie Ci sami którzy będąc na wczasach przeliczają gdzie zaoszczędzić dolara na wycieczce fakultatywnej albo na lodzie dla dziecka ... Od lat kupuję wczasy w jednej i tej samej agencji mimo że sama wczesniej przeczytam wszystkie opinie i ceny , ale popierwsze Pani w agencji zawsze wie " coś " więcej na temat hotelu , po drugie dlaczego ma nie zarobić ...   odpowiedz »

            • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

              [2014-02-20 10:43 212.67.150.*]

              dobrze piszesz :)   odpowiedz »

      • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

        [2014-02-18 17:48 83.21.245.*]

        Skąd pewność, że nie ta wiedza, kompetencje i odpowiedzialność?
        Znasz człowieka, że stawiasz tak śmiałą tezę?
        Ponadto w dzisiejszych czasach pisać o lekarzach (zapewne nie wszystkich) jako o ludziach odpowiedzialnych z dużą wiedzą , kompetencjami to niestety spore nadużycie.
        Gratuluję braku taktu. W tekście powyżej nikt nie porównywał siebie wprost do lekarza, prawnika czy notariusza. Chodziło o mechanizm wydawania pieniędzy, ale potrzebna jest jeszcze umiejętność czytania ze zrozumieniem i "między wierszami"   odpowiedz »

        • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

          [2014-02-18 21:20 87.207.21.*]

          dziękuję.   odpowiedz »

        • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

          [2014-02-21 22:29 79.191.39.*]

          miedzy wierszami tzn ,że agenci sa juz tak zdesperowani,ze uciekaja sie do absurdalnych argumentów, aby tylko coś u nich kupic. Niestety wiedza zerowa u większosci, oczywiscie nie dotyczy to wszystkich ale 90% to jakies przypadkowe panienki z okienka , ktore zachwycone study tourem , nie ogladaja hoteli tylko myślą czy zdążą sie opalić..a potem niestety wiedza żadna. Jak tylko jakieś kłopoty z klientami na destynacji to agent im cos naopowiadał, ze dostaną niewidomo co, rezydent im załatwi..itp.Tylko aby sprzedać! zemściło sie to podejście i to już sie nie zmieni, trzeba sie pogodzić, ze jaka praca taka płaca, lepiej dajcie rabat bo wkrotce to już nikt nie przyjdzie po taka obsługę.   odpowiedz »

          • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

            [2014-02-22 22:17 193.239.83.*]

            Bo twoja wiedza w dobie internetu jest coraz mniej potrzebna.
            Taka jest brutalna prawda.
            Jeżeli klient nie jest idiotą dowie sie większości rzeczy sam.
            A ty jesteś potrzebny jedynie do tego by założyć rezerwację.
            A i to pod warunkiem, ze TO nie udostępnia takiej opcji klientom.   odpowiedz »

    • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

      [2014-02-24 13:30 89.71.91.*]

      Nie rozumiem dlaczego klient miałby nie zapytać o rabat. Tylko frajerzy nie szukają możliwości zaoszczędzenia. Jeśli nie możesz udzielić rabatu, to nie udzielasz i już.   odpowiedz »

      • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

        [2014-02-24 14:19 93.175.78.*]

        żenujące jest pytanie o rabat w sytuacji gdzie płacisz 3 tys. zł/os. i otrzymujesz rabat w wysokości 50zł. Jeśli stać cię na 2950zł to i stać cię na 3000zł, różnica prawie żadna. A dla sprzedawcy to 50zł to jest często połowa jego zarobku.   odpowiedz »

      • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

        [2014-02-25 11:25 79.187.132.*]

        [2014-02-24 13:30 89.71.91.*] odp.: Bo biuro podróży to nie targ. Jak stać Cię kliencie na wakacje to płacisz i kupujesz taką ofertę. Klientom się wydaje ,że to takie ładne, otóż nie to jest śmieszne i żenujące. Idąc do apteki, to też sklep, kupujesz cały worek leków, kosmetyków ect. to co prosisz aptekarkę o rabat, bo rachunek masz duży, NIE , wyciągasz portfel o płacisz! Tak jest z kupowaniem podróży. Chcę uzmysłowić tylko, że te rabaty idą z pensji pracownika biura podróży. My żyjemy z prowizji=pensja.   odpowiedz »

        • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

          [2014-02-25 15:07 89.71.91.*]

          Klient także płaci za wycieczkę pieniędzmi z pensji, na którą zapracował. Im więcej zapłaci tym mniej mu zostaje. W pytaniu o rabat nie ma nic śmiesznego i żenującego wbrew temu, co piszecie. Śmieszne i żenujące jest to, że nie macie odwagi tego rabatu odmówić, a potem wylewacie żale na forum. Co do usług medycznych, to lekarze także dają zniżki, czasami wystarczy poprosić :-)   odpowiedz »

          • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

            [2014-03-04 22:20 87.207.21.*]

            Jak stać Ciebie na wczasy to płacisz i masz. Czy Ty ze swojej pensji dajesz rabat np. swojej księgowej,żeby szybciej przelała pieniądze? Lekarz nie da Ci rabatu, nawet nie poprosisz o niego, bo to włąsnie jest żenujące!   odpowiedz »

            • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

              [2014-03-05 17:08 89.71.91.*]

              Operacji sama sobie nie zrobię, sama nie potwierdzę też notarialnie dokumentów, ale wakacje to bez problemu zarezerwuję sobie na stronie organizatora.
              W ogóle to dziwię się, ze touroperatorzy nie przeprowadzą kampanii informującej klientów o korzyściach płynących z kupowanie wycieczek bezpośrednio u nich z pominięciem kosztownych pośredników.   odpowiedz »

              • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

                [2014-03-05 18:36 87.207.21.*]

                Tylko ,że to ten drogi pośrednik wypromował tego organizatora:) to taki mały szczegół.Mam nadzieję ,że i Twoja branża przerzuci się do internetu, bo po co twoja wiedza, poświęcenie , które obecnie wkładasz. Tylko ,że w internecie jesteś nikim, kolejną rezerwacją..... wpłać tylko pieniądze i zobaczysz jak dalej toczą się losy ....   odpowiedz »

                • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

                  [2014-03-18 16:55 178.36.167.*]

                  ciekawe.... pośrednik wypromował TO.... ;-)   odpowiedz »

      • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

        [2014-02-25 11:27 79.187.132.*]

        [2014-02-24 13:30 89.71.91.*] Druga rzecz, kliencie czy płacisz od tych kwot-rabatów podatek, bo to Twój dochód!? Czy wykazujesz to w PIT?????
        US chętnie się tym zainteresuje!   odpowiedz »

    • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

      [2014-02-24 22:53 83.142.199.*]

      Ci sami agenci, którzy tu tak bardzo się oburzają o rabaty sami żebrzą o nie u touroperatorów - o 50 o 30 pln przy rezerwacjach grupowych czy też innych "na dobrą współpracę". Jeszcze gorzej jest jak mają jechać na swoje wakacje - to już jest dopiero żenada :) sprzedadzą 5 wycieczek w roku i chcą za darmo :-)   odpowiedz »

      • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

        [2014-02-25 10:27 93.175.78.*]

        żebrzą o rabaty u touroperatorów, żeby nie musieli spuszczać ze swoich marnych prowizji, a Klientowi obojętne jest kto mu da rabat: agent czy touroperator.   odpowiedz »

        • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

          [2014-02-25 11:29 79.187.132.*]

          Może i żebrzą, bo prowizje są niskie, więc może nie stać go na własne wakacje?! Halo, nie każde miasto to Wawa, KTW, Poznań .....   odpowiedz »

          • Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... 

            [2014-02-26 10:14 193.85.22.*]

            Halooo a jak klienta nie stać na wakacje to oznacza, że trzeba mu dać coś taniej? Czy jak pracuję w sklepie z drogimi ubraniami to oznacza, że mam je nosić i dostawać za pół-darmo?

            Niskie prowizje? Chyba żartujesz... Jak ktoś się porywa na otwieranie biura w pipidówie mniejszej to chyba ma świadomość, że kokosów nie zbije   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję