TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Biura turystyczne

UOKiK nakłada karę na touroperatora

Data wysłania: 2014-02-26 11:33 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na biuro podróży Rainbow Tours karę w wysokości 88.342 złotych.

Decyzja zapadła w sprawie podejrzenia stosowania przez Rainbow Tours w "okresie od dnia 1 października 2012 r. do dnia 22 marca 2013 praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów polegającej na wprowadzającym w błąd zaniechaniu poprzez pomijanie przy zawieraniu z konsumentami umów na wyjazd do Tajlandii do hotelu Rawai Palm Beach Resort istotnej informacji dotyczącej tej usługi, co mogło stanowić nieuczciwą praktykę rynkową" - napisano w uzasadnieniu.

Jak informuje w uzasadnieniu decyzji prezes urzędu, "podstawą wszczęcia postępowania była skarga konsumencka przekazana przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Łodzi, z której wynikało, iż Rainbow Tours podaje w katalogach turystycznych informacje wprowadzające konsumentów błąd tzn. informuje, że w ramach wycieczki do Tajlandii z noclegami w hotelu Rawai Palm Beach Resort konsumenci mogą korzystać bezpłatnie z przejazdów łodzią na Wyspę Bon, która to usługa na miejscu nie jest realizowana, mimo że stanowi istotną atrakcję miejscowości Phuket".

Prezes UOKiK uznał skargę za zasadną, wymierzając karę w wysokości 88.342. Jak podano w uzasadnieniu, okolicznością łagodzącą dzięki której zastosowano obniżenie wymiaru kary było zaprzestanie tej praktyki przez przedsiębiorcę.

Jak poinformował nas rzecznik prasowy Rainbow Tours Radomir Świderski, touroperator złożył odwołanie w tej sprawie do sądu okręgowego w Warszawie.

Poniżej publikujemy decyzję prezesa UOKiK wraz z uzasadnieniem


Możesz także pobrać plik: turinfo_20140225_r_o_55_2013_z_dnia_23.12.2013_r.pdf

    • UOKiK: kara dla touroperatora 

      [2014-02-26 11:33 198.102.219.*]

      Kara skadalicznie wysoka jak na nieprecyzyjną informację o wycieczce fakultatiwnej w jednym z hoteli....   odpowiedz »

    • UOKiK: kara dla touroperatora 

      [2014-02-26 11:52 79.189.108.*]

      Rozumiem, że te 88 tyś. to zapłata za 17 stron opublikowanych wypocin urzędników oraz ileś stron protokołu. Bo przecież z jakiegoś źródła muszą pochodzić ich pensje. Natomiast sam problem jest bzdurny. Polecam aby brać namiary od osób którym dajemy w biurach katalogi aby wysyłać erratę.   odpowiedz »

    • UOKiK: kara dla touroperatora 

      [2014-02-26 17:50 78.9.119.*]

      I prawidłowo. Wielkie brawa dla UOKiK !!! Czas najwyższym skończyć z nierzetelnością touroperatorów, niech zaczną wreszcie odpowiadać za własne poczynania, nie rzadko umyślne ...   odpowiedz »

      • UOKiK: kara dla touroperatora 

        [2014-02-27 10:54 79.189.48.*]

        Jestem jak najbadziej za Rainbow coraz czesciej mija sie z prawda w katalogach. jada na starej opinii ze byli dobrym rzetelnym biurem a zaczyna robioc masowke na miare TRIADY i jak tak dalej pojdzie to pozegnamy ich w niedługim czasie   odpowiedz »

      • UOKiK: kara dla touroperatora 

        [2014-03-04 15:53 110.168.220.*]

        Człowieczku - walnij sie w czółko - zanim napiszesz kolejne brednie!   odpowiedz »

    • UOKiK nakłada karę na touroperatora 

      [2014-03-04 00:58 83.22.59.*]

      Arogancja touroperatorów jest obecnie tak wysoka, że czasem nawet zachowanie polityków z słomą w butach jest bardziej przyzwoite. Jeśli nie ma isię szacunku dla rynku, klientów i firm współpracujących to taka kara wpływa trzeźwiąco. Mam nadzieję, że odwołanie do instancji wyższej nie pomoże.   odpowiedz »

      • UOKiK nakłada karę na touroperatora 

        [2014-03-04 13:53 80.52.137.*]

        arogancja urzędników (którzy nie odpowiadają za swoje decyzje) jest dużo dużo większa i (co ważniejsze) nie zweryfikowana przez wolny rynek. Wiem czemu tak UOKiK przyczepił się do biur podróży, bo są rozdrobnione i łatwo słabego i małego karać. A tymczasem biura działają na wolnym rynku i nie ma w ogóle takiej potrzeby. klienci wybierają i MAJĄ wybór. Ingerencja UOKiK nie jest potrzebna nikomu, poza ... samymi urzędnikami, którzy w ten sposób uzasadniają swoje istnienie ...   odpowiedz »

      • UOKiK nakłada karę na touroperatora 

        [2014-03-18 16:14 171.99.149.*]

        jak nie znasz sprawy to się nie wypowiadaj   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję