TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

Pasażerowie niezadowoleni z posiłków w samolotach

Data wysłania: 2014-04-17 09:56 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Większość europejskich pasażerów podróżujących samolotami jest niezadowolonych z jakości potraw serwowanych podczas lotu. Niecałe 6 proc. respondentów określa jedzenie jako smaczne. Takie wnioski można wyciągnąć z najnowszej ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników portalu Zoover.

Zoover zwrócił się do swoich użytkowników z pytaniem o jakość jedzenia w samolotach, dzięki czemu w sondzie wzięło udział prawie 2000 osób. Oto jak wyglądają wyniki głosowania: 39,5 proc uważa jedzenie za niezbyt dobre, 25 proc. określa smak jako okropny, a 30 proc. jako umiarkowany.

Według użytkowników portalu jakość jedzenia jest różna w poszczególnych liniach lotniczych. I nie będzie wielkim zaskoczeniem, że najwięcej negatywnych opinii zebrały dania serwowane w tanich liniach lotniczych. Wielu turystów uważa, że ceny w stosunku do jakości jedzenia są horrendalnie wysokie. Posiłki podczas droższych lotów, zostały określone jako smaczniejsze.

Aby wyjść na przeciw wymaganiom klientów, przewoźnicy sukcesywnie wprowadzają zmiany i dążą do poprawy jakości serwowanych potraw. Można odnotować kilka przykładów: pasażerowie turecko-holenderskich linii Corendon, mają możliwość zakupu uwielbianych w Holandii krokietów, które są fryturowane na pokładzie.

Również znani kucharze próbują polepszyć samolotowe menu. British Airways zaprosiły do współpracy Heston Blumenthal, a Gordon Ramsay stworzył menu dla Singapore Airlines.

Najbardziej krytycznie na temat smaku potraw wypowiadają się Niemcy, natomiast Polacy są najbardziej zadowoleni z jakości jedzenia. Aż 74 proc. Niemców bardzo źle ocenia jakość jedzenia, 20 proc. określa smak jako umiarkowany, a tylko 6 proc. jako smaczny. 11 proc. polskich pasażerów uważa, że jedzenie jest smaczne, a 56 proc. wypowiada się negatywnie na temat jakości potraw.

Nieco mniej krytycznie oceniają jakość jedzenia w samolotach Holendrzy, choć aż 56% jest niezadowolonych ze smaku potraw, a tylko 7 proc. ocenia je jako smaczne. 61 proc. Francuzów podziela zdanie większości europejczyków, czyli negatywnie ocenia jakość jedzenia. 30 proc. uważa, że jedzenie jest smaczne lub umiarkowanie dobre.

Belgowie, w porównaniu z resztą Europejczyków są bardziej krytyczni, gdyż 70 proc. respondentów określa samolotowe menu jako niedobre lub wręcz okropne w smaku. Tylko dla 4 proc. Belgów jedzenie jest smaczne.

Czy za smak potraw odpowiada jakość dostarczanych produktów czy też ograniczone możliwości "pokładowej kuchni"? Zdaniem przedstawicieli portalu Zoover wygląda na to, że to specyficzne warunki w samolocie, w głównej mierze mają wpływ na jakość serwowanych potraw. Po pierwsze ograniczona przestrzeń, po drugie pod wpływem ciśnienia, smak produktów się zmienia. Zarówno smak słodki jak i słony jest odbierany jako mniej intensywny, a kwaśny i gorzki zostaje zaburzony.

Pod wpływem warunków, panujących na pokładzie zmienia się również intensywność zapachów, a według ankiety aż 80 proc. ankietowanych uważa, że na smak jedzenia ma wpływ jego zapach.

    • Pasażerowie krytycznie o jedzeniu w samolotach 

      [2014-04-17 09:56 178.42.127.*]

      Do samolotów trafiają często mrożone i foliowane potrawy z hipermarketów, czyli najtańsza wersja , której skład to większości same E i są tylko odświeżane na pokładzie. Ponadto LOT oszczędzając tnie ofertę kateringu w bilecie i za potrawy i napoje, które niegdyś jak w każdej markowej linii lotniczej były w cenie biletu teraz trzeba rodem z low costów płacić po cenach kawiarnianych i gastronomicznych.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję