TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Transport

Lotniska lokalne - powstanie nowa kategoria portów

Data wysłania: 2008-04-18 17:46 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Urząd Lotnictwa Cywilnego przygotowuje reformę, która powoła do życia lotniska lokalne. Projekty ustaw i rozporządzeń powinny być gotowe do końca br. roku. Trzecia kategoria lotnisk, oprócz międzynarodowych i regionalnych, będzie szansą rozwoju dla samorządów. Staną się one impulsem do rozwoju gospodarczego na poziomie lokalnym.

Lotniska lokalne mają odpowiadać potrzebom mieszkańców, w tym małemu i średniemu biznesowi, z obszaru zbliżonego wielkością do kilku powiatów. Wypełniłyby one także nisze rynkowe i uruchomiły nowe usługi lotnicze.

"Naszym celem jest stworzenie podstaw prawnych, które pozwoliłyby uaktywnić lotniczą działalność gospodarczą na poziomie lokalnym. Zamierzamy stworzyć nową kategorię lotnisk lokalnych, zaktywizować je i zliberalizować zasady działalności małych przewoźników w takich sektorach, jak m.in. czartery, usługi air taxi, loty widokowe. Zmiana ma umożliwić wykonywanie tych usług z lotnisk aeroklubowych, dotąd wykorzystywanych głównie w celach szkoleniowych - o czym informuje Gazetę Prawną, Krzysztof Kapis, prezes ULC.

Według ULC, docelowa struktura portów lotniczych, powinna wyglądać następująco: I - lotnisko centralne, II - lotniska regionalne, III - lotniska lokalne, IV - lądowiska, V - miejsca startów i lądowań. Przydzielenie portu do odpowiedniej kategorii zależeć będzie od wykonywanych funkcji, w tym: liczby odprawianych pasażerów oraz obsługiwanych statków powietrznych.

Wstępne założenia zakładają: przygotowanie spójnej klasyfikacji lotnisk, uproszczenie procedury dopuszczania lotniska do eksploatacji, zróżnicowanie wymagań dla lotnisk w zależności od skali wykonywanych na nich operacji oraz typów eksploatowanych statków powietrznych, liberalizację przepisów dotyczących własnej obsługi naziemnej.

Powietrzny ruch lokalny będzie obsługiwał spieszących się polityków i dysponujących większymi środkami biznesmenów oraz będzie nastawiony na szybki transport łatwo psujących się produktów.

Po wejściu Polski do UE nastąpił dynamiczny rozwój ruchu pasażerskiego z lotnisk regionalnych. Natomiast istnieją jeszcze usługi, które w naszym kraju nie są rozpowszechnione np.: loty turystyczne i taksówki powietrzne. " Dzieje się tak, ponieważ porty będące poza siecią lotnisk regionalnych nie mają swobody w wykonywaniu tego typu operacji"- wyjaśnia Gazecie Prawnej, Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Dodaje że: "Konieczna jest decentralizacja zarządzania lotniskami. To samorząd powinien wykorzystać swój potencjał i uwzględnić tego typu projekty, składając wnioski o dofinansowanie z Unii Europejskiej. Samorząd jest wszak odpowiedzialny za rozwój regionu."

    • A ja chciałem już skorzytać z poł Jel. Góra-Białystok 

      [2008-04-18 17:46 83.4.239.*]

      I gdzie te tanie loklane połączenia lotnicze??
      W dobie gospodarki rynkowej- powinny już się opłacać dla odległości powyżej 200km, i być porównywalne z cenami za IC-PKP.
      Ale jaka oszczędność czasu.... A tu nic i nic nie nie wiadać na horyzoncie.
      Panowie Lotnicy, poza lotami wycieczkowymi nic więcej nie zorganizujecie w oparciu o lotniska areoklubów..... ??   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję