TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Turystyka zagraniczna przyjazdowa

Pomorze zadowolone z sezonu

Data wysłania: 2014-08-05 09:13 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
W tym roku aura zdecydowanie sprzyja letniemu wypoczynkowi nad Bałtykiem. Nie tylko turyści są zadowoleni z tegorocznych wakacji, ale i branża turystyczna, gdyż całe Pomorze jest wypełnione, a rezerwacje pobytów nadal napływają.

Gorący lipiec i optymistyczne prognozy na sierpień pozwalają twierdzić, że to będzie kolejny już bardzo dobry sezon turystyczny. Jak przekonują przedstawiciele władz wojewódzkich, dogodne połączenia komunikacyjne, wysoka jakość usług, konkurencyjność cenowa oraz zintegrowane działania promocyjne sprawiają, że region pomorski staje się coraz chętniej wybieranym miejscem wypoczynku nie tylko przez Polaków ale również i przez gości z zagranicy.

"W roku 2012 Pomorze odwiedziło 6,6 mln turystów, rok 2013 zamknęliśmy liczbą 7,7 mln. Taka dynamika wzrostu na przestrzeni zaledwie jednego roku jest imponująca. To wynik na który branża i środowisko turystyczne ciężko pracowały i pracują przez cały czas" - komentuje Mieczysław Struk, Marszałek Województwa Pomorskiego.

W sezonie letnim, dominującymi gośćmi są turyści z Polski, jednakże znacząco zwiększa się udział ruchu zagranicznego. Tylko w minionym roku ruch przyjazdowy turystów ze Szwecji wzrósł w stosunku do roku 2012 aż o 10%, a z Norwegii ponad 15% co przekładając na liczby pokazuje, iż Pomorze przyjęło w 2013 roku ok 1 mln 700 tys. turystów z zagranicy, a więc ponad 20% więcej niż w roku 2012. Nie bez znaczenia dla dynamiki wzrostu są również intensywnie prowadzone już od kilku lat działania promocyjne na rynkach, z którymi region posiada bezpośrednie połączenia komunikacyjne. "Współpraca z przewoźnikami nie tylko uspójnia komunikację marketingową, ale również pozwala zwiększać zasięgi kampanii. Taki model współpracy przekłada się również na rentowność połączeń i sprzyja rozwojowi siatki komunikacyjnej" - dodaje Mieczysław Struk.

Tylko w ubiegłym roku przewoźnik WizzAir przewiózł na trasach ze Skandynawii ponad 750 tys. pasażerów podczas gdy w roku 2012 liczba ta kształtowała się na poziomie 570 tys. Również AirBerlin odnotował zwiększone obłożenie samolotów, które od 2012 roku zwiększyło się o 37% i w tej chwili kształtuje się na poziomie 46 tys. pasażerów rocznie. Szerszą ekspansję na rynek szwedzki zapewnia kooperacja z przewoźnikiem promowym Stena Line, który w minionym roku na trasie Karlskrona - Gdynia - Karlskrona przewiózł ponad 500 tys. pasażerów. "Komunikacja marketingowa opiera się na starannie wyselekcjonowanych tematach, wpisujących się w preferencje odbiorców, a optymalnie dobrane narzędzia pozwalają dotrzeć z informacją do odpowiednich grup odbiorców" - dodaje Marta Chełkowska, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

    • Pomorze przyciąga turystów 

      [2014-08-05 09:13 46.134.118.*]

      Czy zdaniem pani prezes Marty Chełkowskiej tym "optymalnie dobranym narzędziem" była akcja z fatalnym w odbiorze społecznym hasłem RUSSIAN FRIENDLY w momencie gdy Rosja zajmowała Krym i wszczynała działania zbrojne we Wschodniej Ukrainie?!   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję