Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Co robią wkurzeni klienci biur?
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2008-05-06 12:56
Temat: Co robią wkurzeni klienci biur?
Treść: Aktualność:
Dziś każdy niezadowolony klient ma możliwość wyżyć się do woli na forach internetowych lub opisać swoje problemy wszystkim znajomym. Ale dla niektórych to mało.

Przedsiębiorcy z branży turystycznej i nie tylko muszą zacząć się bardziej liczyć z klientami, gdyż niektórzy wykonują działania daleko wykraczające poza krzykactwo na forach. Internet nie tylko do forów się ogranicza i dziś otrzymaliśmy od naszego czytelnika link do ciekawej strony stworzonej przez człowieka, który uważa, że biuro go próbowało wprowadzić w błąd.

Poszło oczywiście o dopłatę paliwową, która jest solą w oku klientów. W czasach, gdy wszystko drożeje, a oficjalna inflacja jest ok. 4% ludzi takie rzeczy bardzo denerwują. Tak bardzo, że niektórzy mają z tego motywację, aby zrobić coś niestandardowego.

Z drugiej strony, faktem jest, że na zwykły "chłopski rozum" klientom trudno odmówić pewnej logiki... bo skoro paliwo drożeje w USD o mniej-więcej tyle ile USD tanieje do PLN, a oni płacą w złotówkach, to skąd takie dopłaty? Jeśli wynika to z umów zawieranych przez biura, to wyjściem może być lepsze udokumentowanie tego dla klientów.

Konsekwencje takich niestandardowych działań mogą być dla biura gorsze niż "stado krzykaczy" na forum, bo zarzuty wobec firm są przestawione merytoryczne, autor jest podpisany i jest kontakt do niego oraz widać, że autor włożył trochę pracy w takie działanie, a nie tylko naklepał jakąś wypowiedź na forum w 20 minut.

Sami Państwo zobaczcie na stronę www.e-allinclusive.com.pl lub jej lustrzaną kopię www.e-triada.pl.

Pisaliśmy kiedyś o innej inicjatywie Rozżaleni turyści atakują w Internecie!, jednak ona upadła i teraz zamiast niej jest zwykłe śmieciowisko linków.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Co robią wkurzeni klienci biur? [2018-10-08 22:34 78.154.66.*]
http://notowania. pb. pl/instrument/Patrowicz odpowiedz »

Dopłata paliwowa [2016-01-25 15:37 109.173.218.*]
Polecam wszelkie sprawy zgłaszać do UOKiKu, bo często zdarza się tak, że biura podróży mają w swoich umowach czy regulaminach klauzule niedozwolone, do których stosowanie się nie jest wymagane. Przydałby im się jakiś audyt regulaminu czy audyt umowy, ale nie wiem kto mógłby go wykonać? Prawnicy? Kancelarie? Firmy, które się tym zajmują? Ostatnio przeczytałem też, że klauzul niedozwolonych na szczęście jest co raz mniej -> www. prawo. egospodarka. pl/129396, Klauzule-niedozwolone-raport-2015, 1, 84, 1. html To dobrze rokuje, jednak czy ta tendencja się utrzyma? Niech UOKiK działa! odpowiedz »

problemy-troy [2016-01-27 10:59 83.29.229.*]
no z tym to jest różnie, ja kiedyś miałem taką sytuację, że spotkałem bardzo niemiłą obsługę w biurze turystycznym, kompletna porażka, nie dość że nie mieli odpowiedniego podejścia, to jeszcze w ogóle nie umieli mi nic doradzić sensownego, szybko się z nimi pożenałem i wybrałem konkurencję odpowiedz »

Dopłata paliwowa [2008-08-12 18:51 217.98.38.*]
Jak widać na stronie www.e-skyclub.pl sprawa ma dalszy ciąg. Klient który drąży temat podany do sądu. Ciekawe praktyki. To chyba tylko w Polsce takie żeczy mają miejsce !!! odpowiedz »

Co robią wkurzeni klienci biur? [2008-05-25 23:39 77.112.113.*]
aa odpowiedz »

Dopłata paliwowa [2008-05-07 10:20 83.21.35.*]
Ja dziwię się, że istnieją biura, które nie potrafią porządnie kalkulować imprez i zabezpieczać swoich interesów. Wystarczy w umowach z kontrahentami zawrzeć, jakie podwyżki i w jakich sytuacjach mogą być stosowane przez np. przewoźników. Przede wszystkim zrobić "zakładkę" na różnicę na ewentulaną różnicę w kursie walut i przyjąć pesymistyczny wariant. Część OWU stosowanych przez biura podróży zawiera klauzule niedozwolone opublikowane przez UOKIK i zapisy niezgodne z aktem normatywnym wyższego rzędu, w tym przypadku Ustawą o usługach turystycznych. Organizatorzy, zwłaszcza ci więksi, żerują na tym, że ich klientom nie chce się dochodzić swoich roszczeń przed sądem, nie wnoszą do UOKIK skarg i wniosków o wszczęcie postępowania antymonopolowego. Powoli świadomość kleintów rośnie i monżna się spodziewać, że za jakś czas sytuacja w Polsce będzie podobna do tej w Niemczech, gdzie dzięki tabeli frankfurckiej część organizatorów padła lub dostała ostro w kość. odpowiedz »

Dopłata paliwowa [2008-05-06 15:38 83.4.134.*]
Wczasy drożeją ,bo wszystko obecnie drożeje w Polsce za rzadu PO. PIT był gorącym oredownikoem PO a teraz dziwnie milczy.Dlaczego nie ustosunkowuje się do obecnej trudnej dla klientów sytuacji tylko cicho siedzi i czeka na awantury pomiedzy klientami a biurami turystycznymi.Wielokrotnie juz można było obserwować bierna postawę PITu jak biura łajano lub okradano np.przez Opena. odpowiedz »

Dopłata paliwowa [2008-05-06 14:29 213.25.236.*]
Proszę mi wytłumaczyć taką sytuację: sprzedaję ofertę biura X polskiego i biura Y niemieckiego, która latają tą samą linią lotniczą na tym samym kierunku. Polskie biuro wprowadza dopłaty paliwowe a niemieckie nie. Jak mam klientom wytłumaczyć że wporwdzamy dopłaty dla jednych klientów a dla drugich nie przy przelocie tą samą linią?! odpowiedz »

Dopłata paliwowa [2008-05-19 18:14 83.6.87.*]
Po przeczytaniu nasuwa mi sie jedna myśl i pytanie. Jaka jest cena hotelu ABC w biurze X i biurze Y??
Jeżeli cena jest taka sama to dlaczego klient nie kupił w biurze Y które to NIE PODNOSI cen paliwa lotniczego?? Jeśli cena jest taka sama to dlaczego sprzedawca nie poleca biura Y - przecież dopłaty paliwowe to nie jest odkrycie roku 2008...
odpowiedz »

Dopłata paliwowa [2008-09-03 21:26 93.123.46.*]
O wlasnie - jaka? odpowiedz »

Dopłata paliwowa [2008-05-06 13:18 83.4.230.*]
dopłata paliwowa jest dla mnie jakimś fenomenem na rynku, ileż podmiotów chciałby byc w tak komfortowej sytuacji, aby pozwolić sobie na zmianę ceny dla klienta w chwili odbioru usługi lub produktu od ceny wcześniej podanej, bo np. zmieniła się stawka za prąd, albo pracownik chce dostać podwyżkę. Dlaczego przewoźnicy autokarowi nie zmieniają stawek za wynajem autokaru mimo, że paliwo idzie do góry. Podaję cene klientowi za autokar na sierpien i nie melduje mu w lipcu, ze bedzie o 50gr wiecej na km bo paliwo poszlo do gory, Jest to moje ryzyko. Skad wiec praktyki przewoznikow lotniczych z obowiazkowymi doplatami? Jak to mozliwe ze maja tak uprzywilejowana pozycje? To jest dokladnie tak jakbysmy poszli do restauracji zamowili potrawe, a kelner stawiajac talerz na stole powiedzial "ta zupa jest 3zl drozsza bo nam gaz podniesli od wczoraj" to chyba nie jest normalna sytuacja .. odpowiedz »

Dopłata paliwowa [2008-05-11 11:50 81.190.231.*]
Przewoźnicy autokarowi też, drogi Rozmówco, nie są wolni od praktyk przewoźników lotniczych i tooroperatorów. Parnerstwo w interesach mało kiedy występuje w Polsce na rynku turystycznym. A do tego - im starszy autokar, tym wyższa stawka wynajmu. Zrozumiałe, zawsze starsze zepsuje się szybciej niż nowe. Tylko dlaczego za to płaci organizator i klient? odpowiedz »

Dopłata paliwowa [2008-05-06 13:39 62.87.137.*]
Myślę, że destabilizacja na rynku wyciska pietno na każdym: na firmach i klientach. Pytanie czy jestem w stanie zarobić mniej dlatego że zmeinił się kurs waluty, awrunki na rynki finansowym, tylko po to żeby zachować klientów, czy przerzucę ryzyko dodoatkowych kosztów własnie na klienta. Moim zdaniem ryzyko powinno być rozłożone na obie strony. Dopłata jest niegodziwością i bardzo nie eleganckim podstępem. Najpierw dajemy nierealne ceny, a później prosimy o dopłatę. Skandal! Wygrywamy przetarg za kasę poniżej rentowności (jakości) a później sie sądzimy. Najpierw obiecujemy, a póżniej za te obietnice karzemy płacić innym. Obiecujemy więcej kasy na medyków i wszyscy się cieszą, a później wprowadzamy dodatkowe ukryte podatki, żeby nas było na to stać. Szara rzeczywistość, w której wszyscy przegrywamy.. Przykre. odpowiedz »

i wy jestescie TUR info! [2008-05-06 13:18 83.3.218.*]
to skandal
i Wy jestescie ludzmi z branzy szczerze w to watpie
Czy to Biuro Podrózy jest winne ze samolot drozeje czy waluta idzie w dół i ceny drozeja
Czy to znaczy ze mamy za wszystkei głupoty naszych polityków placic MY !!!!!. W kazdej umowie zawieranej z klientem jest informacja ze w przypadku zmiany kursu waluit jestesmy ZMUSZENI do podwyzki.
ZMUSZENI a nie ze chcemy
Nikt nie chce podwyzek, tylko jak mamy skalkulowac impreze na lipiec jak klient rzada ceny w pazdierniku a na prezstrzeni tych miesiecy paliwo drozeje i wszytsko idzie w góre - to oczywiste ze KONSUMENT a nie organizator. My tylko mu to załatwiamy ale plcic MUSI ON.
odpowiedz »

Dopłata paliwowa [2008-05-06 12:56 83.20.70.*]
nudne są opowieści o tym,że biura muszą bardziej dbać o klientów. W turystyce jest wolna konkurencja, a ceny, które są kalkulowane przez biura są wynikiem wysokich cen paliw i w większym stopniu walutą euro, aniżeli dewaluującym się dolarem. Te wasze prasowe opinie są utrzymane w histerycznym tonie i wskazują jednego winnego - biura podróży, zupełnie tak, jakby to biura podróży dyktowały ceny paliw na rynkach światowych, inflację i kursy walut ! To przecież idiotyczne odpowiedz »

Dopłata paliwowa [2008-05-06 13:41 83.7.2.*]
w zupelnosci zgadzam sie z przemowca: po pierwsze niech klienci zaczną czytać warunki uczestnictwa w których jest napisane ze organizator imprezy może podnieść cena o dopłatę paliwowa nie jest wyszczególnione o ile i ze musi to dokumentować, natomiast na samym końcu warunków istnieje zawsze podpis klienta wiec sie na to zgadza po drugie polskie społeczeństwo jest coraz bogatsze i w sezonie nie ma organizatora który nie sprzeda swojej oferty, wiec nie sadze ze organizatorzy przejmują sie niepochlebnymi komentarzami odpowiedz »

Dopłata paliwowa [2008-05-06 16:01 87.206.73.*]
Rany, jak czytam te wasze opinie to dochodzę do wniosku że lepiej samemu sobie wakacje organizować.. Z Waszego toku rozumowania wynika, że skoro dobrze zarabiam, to można ode mnie kasę wyciągać i wymagać dopłat paliwowych w wysokości kilkunastu procent od kosztów CAŁEJ IMPREZY, a nie od kosztu transportu, który rzekomo podrożał.. (proponuje zwrócić uwagę na tą drobną różnice!). Jednocześnie, skoro koszty imprezy spadły (kurs dolara) to mi nic do tego, bo zysk jest wasz (ale jak było na odwrót to stratą się dzielimy!). Mówicie też, że nie trzeba starać o klienta bo jest za duży popyt.. Paranoja.. i ja od Was mam coś kupić? Bozia Was nie kocha.. Kupie sobie bilety lotnicze sam, hotel/apartament wynajmę sam.. Po co mam się dać Wam strzyc? odpowiedz »

Dopłata paliwowa [2008-05-08 15:38 79.188.211.*]
kto powiedział ze pracownik BP nie stara sie o klienta?? Ja sie staram. moje kloeżanki/koledzy rownież. Jasne, mozna samemu cos zorganizować, kupic przelot, wynajac apartement a co z reszta? Np.rezydent mowiacy po polsku (co dla wielu klientow-polaków to warunek), transfery lotnisko-hotel, hotel-lotnisko co nieraz graniczy z cudem zwłaszca jak sie ma hotel oddalony od lotniska o kilkadziesiat kilometrów??
polecam zmiane biura podrozy, po prostu
odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij