TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Transport

UOKiK prowadzi postępowanie przeciwko PKP Przewozy Regionaln

Data wysłania: 2008-07-26 10:23 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko PKP Przewozy Regionalne. Postępowanie ma ustalić, czy PKP Przewozy Regionalne stosowały w regulaminie postanowienia naruszające prawa podróżujących na trasach do 100 km.

Jeżeli przedstawione zarzuty potwierdzą się Prezes UOKiK może wydać decyzję nakazującą zmianę praktyki. Ponadto może nałożyć na przedsiębiorcę karę finansową w wysokości do 10% ubiegłorocznych przychodów - tak mówi ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów.

UOKiK ma wątpliwości czy istnieje m.in. możliwość zwrotu pieniędzy w przypadku zmiany umowy. Podróżni często z przyczyn niezależnych, zmieniają klasę pociągu lub rodzaj połączenia.

Informacje zebrane przez Urząd mówią, że zgodnie ze stosowanym przez PKP Przewozy Regionalne regulaminem konsument mógł liczyć na zmianę umowy tylko i wyłącznie w przypadkach korzystnych dla spółki (zmiany wagonu z niższej na wyższą klasę, wydłużenia podróży czy przejazdu poza stację przeznaczenia).

UOKiK sprawdzi również, czy spółka w jakikolwiek sposób ograniczała klientom prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu należności proporcjonalnie do niewykorzystanego biletu. Podróżny posiadający ważny bilet jednorazowy musi kupić nowy w przypadku rozpoczęcia podróży ze stacji pośredniej - to też budzi wątpliwości Urzędu.

W przypadku niewywiązania się z umowy bądź niewłaściwej jej realizacji, np. opóźnień w przejazdach, odwołania kursów, konsumenci powinni zgłaszać się z reklamacją bezpośrednio do przewoźnika. Reklamacja złożona w formie pisemnej powinna przede wszystkim zawierać: datę sporządzenia reklamacji, dane przewoźnika, dane osoby składającej reklamację, uzasadnienie reklamacji, kwotę roszczenia, wykaz załączonych dokumentów oraz podpis osoby wnoszącej reklamację. Do tego należy dołączyć oryginały dokumentów dotyczących zawarcia umowy przewozu. Odpowiedź powinna byż nie później niż w terminie 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest organem właściwym w przypadku naruszeń praw podróżnych wynikających ze stosowania w umowach bądź regulaminach postanowień ograniczających prawa słabszej strony. UOKiK przypomina, że w razie pojawienia się problemów prawnych konsumenci mogą liczyć na pomoc miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów czy organizacji pozarządowych - Federacji Konsumentów, Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. Bezpłatne porady udzielane są również pod numerem telefonu 0 800 800 008.

    • PKP nie jest uczciwe w stosunku do klientów? 

      [2008-07-26 10:23 83.19.103.*]

      PKP i tak już chyba nic nie pomoże , chyba że do Polski zawita DB (tak Deutsche Bahn) dopiero oni zrobią porządek w PKP a dla PKP jak najszybciej należy zminić nazwe np Prywatna Klika Pasorzytów
      bo jak te firme inaczej nazawć?? najpierw konduktor wiezie mnie na lewo z Krakowa do Warszawy bez biletu ,kasa idzie do jego kieszeni, potem na zebraniu związkowym krzyczy jaka ta kolej biedna, w wagonie brud i smród a on siedzi sobie w osobnym przdziale nic nie robiąc cała droge więc jak ta kolej ma funkcjonować jak większość kradnie ?????   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję