Forum turystyczneTurystyka forum

Autor: Czytelnik IP 212.67.140.*
Data wysłania: 2011-02-09 23:58
Temat: Katedra w Gnieźnie
Treść: Witam. Zabrałem na wycieczkę córkę, chciałem pokazać "kawałek" historii. Wybraliśmy się do Torunia - tam wszystko się nam podobało, ale ... No właśnie w drodze powrotnej wjechaliśmy do Gniezna. Opowiadałem córce o Katedrze, o pięknych Drzwiach Gnieźnieńskich. Po wejściu do kościoła dowiedziałem się, że chcąc je zobaczyć - muszę zapłacić!!! Wejście do podziemi (bilet rodzinny 2+1 kosztuje 25 zł), oglądanie drzwi - 20 zł!!! Dodam, że w zwiedzanie z przewodnikiem pustych podziemi trwa około 10 minut - naciąganie. Z drzwi zrezygnowaliśmy. Jestem zniesmaczony podejściem Kościoła do tego faktu. Zdecydowanie nie polecam umieszczania tego pięknego obiektu na liście punktów do zwiedzania. Szanowni "księża" zrobili sobie kolejną maszynkę do produkcji kasy. Widocznie "duszpasterzom" zmieniły się priorytety !!!

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Katedra w Gnieźnie [2016-08-14 22:05 195.117.243.*]
Niestety potwierdzam praktykę obsługi turystycznej Katedry, którą można nazwać naciąganiem turystów. W dniu wczorajszym około 13:10 pojawiłem się z żoną w biurze obsługi turystyczno-pielgrzymkowej Katedry i spytałem o bilety na zwiedzanie "Drzwi Gnieźnieńskich". Pan z obsługi kasowej stwierdził, że są dostępne bilety rodzinne dla dwóch do pięciu osób w cenie 20 zł i najbliższe zwiedzanie drzwi z przewodnikiem będzie możliwe o godz. 14:30. Ponieważ byliśmy we dwoje postanowiłem kupić bilet, gdyż chcieliśmy zapoznać się z tak wspaniałym dziełem jakim są "Drzwi Gnieźnieńskie", a z uwagi na nasze miejsce zamieszkania w centralnej Polsce okazji do przyjazdu do Gniezna nie mamy zbyt wiele. Po półgodzinnym oczekiwaniu, które wypełniliśmy sobie zwiedzaniem wnętrza Katedry pojawiliśmy się przed wejściem do pomieszczenia, w którym zamontowane są "Drzwi Gnieźnieńskie". Całe zwiedzanie trwało około 10 minut, podczas których Pani przewodniczka może w 30 zdaniach opowiedziała o czasie wykonania drzwi oraz o 18 kwaterach występujących na drzwiach. Więcej wiadomości o tym zabytku można uzyskać w informatorach, które można kupić w sklepiku/księgarni w Katedrze, które kosztują od 5 do 8 zł/szt.
Oprócz tego, że dla mnie dziwne wydawało się, że za 20 zł może zwiedzać ten zabytek zarówno 2 osoby jak i 5 osób (odpowiednio cena 10 zł lub 4 zł od osoby), to jakoś się z tym pogodziłem, bo przede wszystkim chcieliśmy z żoną obejrzeć w naturze "Drzwi Gnieźnieńskie". Dopiero dzisiaj po przyjeździe do domu, przy rozpakowaniu bagażu obejrzałem sobie bilet wstępu, który zachowałem wraz z dowodem zapłaty wystawionym przez Kurie Metropolitalną w Gnieźnie. Jakież było moje zdziwienie, gdy na bilecie zauważyłem różne warianty cenowe dla poszczególnych etapów zwiedzania. Okazuje się, że oprócz tego wspaniałego biletu rodzinnego za zwiedzanie "Drzwi Gnieźnieńskich" w cenie 20 zł (na bilecie nie ma informacji ile osób może skorzystać z tego biletu) istnieje możliwość wykupienia pojedynczych biletów dla 1 osoby w cenie 2,50 zł za bilet normalny i 2,00 zł za bilet ulgowy. W czasie mojego pytania o bilety wstępu Pan sprzedający bilety nawet nie wspomniał o możliwości zakupu indywidualnych biletów, co moim zdaniem jest właśnie próbą naciągnięcia osób, które są przede wszystkim zainteresowane wejściem do zwiedzania i godziną zwiedzania, a nie wypytywaniem o cenniki. Nie zauważyłem przy tym, aby przy stanowisku kasowym wyłożone były jakieś cenniki, dlatego o bilety pytałem obsługę. Chcę powiedzieć, że nie jest dla mnie problemem zapłacenie tych 20 zł, jeżeli wynikałoby ono z faktycznych cenników dostosowanych do ilości osób chętnych do zwiedzania. Niestety dzisiaj nie jestem w stanie udowodnić, że kupiłem bilet dla dwóch osób a nie dla rodziny np. kilkuosobowej, więc zdaję sobie sprawę, że jestem na straconej pozycji w zakresie wykazania. że zostaliśmy z żoną oszukani. Naszym zdaniem najdziwniejsze jest to, że takie praktyki stosowane są...

Katedra w Gnieźnie [2016-08-24 20:51 188.146.65.*]
Drogi Panie, jeżeli był Pan niezadowolony z ceny mógł Pan zrezygnować. Podczas zwiedzania przewodniczka przybliżyła historię drzwi gnieznienskich. Uważam, że cena 20 pln nie jest wygórowana. Proszę na przykład skorzystać z wystawy w Muzeum Archidiecezji Gnieźnieńskiej tzw. Skarbiec , zapłaci Pan za bilet 10 pln od osoby i nie usłyszy Pan żadnej historii związanej z pokazywanymi eksponatami. Natomiast ceny z górnej części biletu, z tego co wiem, dotyczą grup zorganizowanych, które dodatkowo płacą za usługę przewodnika. Może następnym razem wystarczy wejść i poprosić o wyjasnienie, zanim zacznie Pan wylewać żale na forum. odpowiedz »

Katedra w Gnieźnie [2017-04-24 19:15 188.146.142.*]
Zgadza się. odpowiedz »

Katedra w Gnieźnie [2016-08-20 20:28 213.92.141.*]
Otrzymał Pan paragon fiskalny,ponieważ do biletu jest takowy dołączany, zatem próba oskarżania pracowników o naciągactwo jest zwyczajnie sprawą bardzo nieładną. odpowiedz »

Katedra w Gnieźnie [2017-05-01 23:33 188.146.136.*]
Dziś byłam w Gnieźnie. Zwiedzałam z mężem i dziećmi Katedrę i Drzwi Gnieźnieńskie. Wykupiła bilet, po pół godzinie stania w kolejce. Dowiedziałam się że cykl trwa 15 minut. Jednak po 10 minutach aroganckiego opowiadania brodatego Pana nastąpił koniec. Dodatkowo informacje bardzo kiepskie, zdawkowe. Nie polecam usług przewodników katedralnych odpowiedz »

zwiedzanie Katedry [2017-07-22 13:51 83.28.129.*]
Czy mogłabym prosić o informację? 5 sierpnia wybieram się z dziećmi i rodziną do Gniezna, chcielibyśmy zwiedzić Katedrę.jakie bilety kupić i na co zwrócić uwagę? odpowiedz »

Katedra w Gnieźnie [2017-06-19 13:11 83.20.36.*]
Nowe realia, niekoniecznie lepsze, nowi przewodnicy, co stare nie wróci. odpowiedz »

Katedra w Gnieźnie [2014-07-24 21:20 89.65.223.*]
Kolejny frajer rżnięcia klientów przez obsługę Katedry.
Potwierdzam wszystko. Gdyby nie krewka Pani, która zapłaciła dosłownie parę minut wcześniej za wycieczkę składająca się z 6-ciu osób 50PLN i czekali na Mnie z Mamą abym został orznięty na 25PLN i kolejne 20 PLN za zobaczenie drzwi. Nie jest dla mnie problemem 25 czy 20PLN ale chamstwo naciągacza siedzącego za kontuarem w kasie i niekompetencja przewodników, którzy co najwyżej przeczytali Wikipedię wzbudza u mnie niechęć do zwiedzania kościelnych zabytków.
Dziwię się użytkownikom Katedry, że zatrudniają taką firmę. A Później kler dziwi się że ludzie odchodzą od kościoła. Ktoś tym z Kleru zarządza i powinien kontrolować co wyrabia ta spółka, No chyba, że to prikaz odgórny od Kleru
Cwaniaczek siedzący w kasie dobrze wiedział, że grupa poprzednia wykupiła karnet na 10 osób w której było 6 osób na zwiedzanie podziemi. Za 50 + (25 PLN moich za 2 osoby) - byliśmy 15 minut w podziemiach z niekompetentną przewodniczką.
Pani, która wykupiła pełny karnet dla rodziny chyba się zawzięła i razem postanowiliśmy zrobić awanturę pajacowi - naciągaczowi za kontuarem. Tak jak napisałem 25 i 20PLN nie jest dla mnie problemem ale dlaczego jakiś cwaniak ma mnie rżnąć na kasę.
Dzięki krewkiej postawie Pani zaliczyliśmy w cenie 75 PLN - 8 osób jeszcze oglądanie Drzwi Gnieźnieńskich.
Przy okazji pozdrawiam Szanowną Panią. Zdarzenie miało miejsce 20.lipca około godziny 11.
Jestem spokojnym człowiekiem ale cwaniactwo przedstawicieli spółki obsługującej katedrę przechodzi wszelkie konwenanse. To jawne złodziejstwo i naciąganie ludzi.
Przestrzegam przed kupowaniem biletów rodzinnych . To jedno wielkie cwaniactwo spółki, która rozpanoszyła się w Katedrze. Oczywiście minęła mi chęć do zwiedzania muzeum.
Poza tym schody prowadzące od strony parkingu na wzniesienie nie mają barierek dla ludzi starszych. Parę osób miało problem z podejściem w tym Moja Mama.
Znalazły się natomiast pieniądze na zdalne załączanie światła na ołtarzem - oczywiście za zapłatą.

Katedra w Gnieźnie [2014-11-13 21:40 83.8.169.*]
witam
wprowadza pan ludzi w błąd!
20 lipca to była niedziela i przewodników w katedrze gnieźnieńskiej wtedy nie ma ponieważ pracują od poniedziałku do soboty!
w niedzielę w katedrze jest tylko otwierane wejście na wieże i to od godziny 13:00!
Drzwi Gnieźnieńskie w niedzielę i święta kościelne są otwarte przez cały dzień czyli od około godziny 7:00 do 19:00
tak samo w niedziele i święta wejście do podziemi odbywa się po godzinie 13:00 i można tam wejść wykupując bilet który kosztuje 2,50 lub 2 złote
tak więc albo coś gdzieś pan słyszał i sobie resztę dorobił albo żeś gościu został zrobiony na szaro przez kogoś podszywającego się pod przewodnika katedralnego!
być może nie dobrze się stało że prezydent uwolnił ten zawód i każda memeja może oprowadzać i opowiadać gdzie chce i co chce!
pozdrawiam

Katedra w Gnieźnie [2011-03-19 12:12 84.10.233.*]
Witam!Ja również zwiedzałam ostatnio Gniezno z rodzinką. Niestety podzielam zdanie poprzednika. Księża zrobili z bazyliki maszynkę do robienia pieniędzy, a szkoda bo to jedynie odstrasza potencjalnych turystów.My daliśmy się naciągnąć na oglądanie drzwi i wejście na wieże.Widoki piękne, wspomnienia super. Zresztą całe miasto warte odwiedzenia. Jeśli ktoś chciałby przeczytać coś więcej na temat zwiedzania Gniezna i zabytków jakie tam są zapraszam na swojego bloga turystycznego , tam opisałem min wyjazd do Gniezna. www.zwiedzaniepolski.blogspot.com odpowiedz »

Katedra w Gnieźnie [2016-04-06 20:40 62.21.68.*]

Katedra w Gnieźnie [2014-05-02 20:57 212.106.4.*]
Zgadzam się w 100% z wcześniejszymi ocenami. 25 zł za puste podziemia, 20 zł za 10 minutową "opowieść" o drzwiach, 3 zł za wejście na wieżę, wrzuć monetę za oświetlenie (bez którego niewiele widać) relikwiarza św. Wojciecha, czlli wyciaganie pieniędzy za co tylko się da. Wstyd i żenada. Zawiedziona turystka odpowiedz »

Katedra w Gnieźnie [2011-03-27 19:51 79.184.100.*]
No cóż, a ja się kompletnie nie dziwię wprowadzonym opłatom! Ludzie, gdziekolwiek się poruszacie, tam musicie placić! To stało się normą! Ja katedrą gnieźnieńską jestem zachwycony, byłem tu pod koniec marca w jedną z sobót, oprowadzała mnie i moją rodzinkę przesympatyczna przewodniczka! Uważam, że warto było zapłacić! Pozdrawiam, a Gniezno polecam :-) odpowiedz »

Powrót do wątkówOdśwież

Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce

© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.