TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Forum grupa: Turystyka zagraniczna przyjazdowa

Kraków będzie promował się na BBC i w National Geographic

Data wysłania: 2008-08-25 12:46 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Ogromne kampanie reklamowe w National Geographic i BBC są w planach krakowskiego magistratu. Dodatkowa promocja może kosztować blisko milion złotych. Ale jak przekonują urzędnicy, wydatek musi się zwrócić.

Ów 560 tys. zł należność BBC za reklamę w ich telewizji BBC będzie pochodzić z rezerwy prezydenckiej. Wydatek nie był planowany, ponieważ w tegorocznym budżecie, nikt nawet nie podejrzewał, że może pojawić się 20-procentowy spadek liczby turystów.

Jak mówi Grażyna Leja, pełnomocniczka prezydenta ds. turystyki, obecnie trwają negocjacje dotyczące szczegółów umowy z BBC News. Według ostatnich ustaleń, Kraków otrzyma za te pieniądze 274 spoty reklamowe w najlepszym czasie antenowym. Dodatkowo 94 reklamy zaraz przed bardzo popularnymi prognozami pogody..

Reklamówki zostaną nakręcone przez BBC, jednak Kraków wskaże producentom swoje priorytety w promocji. Leja zapowiada, że z pewnością miasto będzie chciało pochwalić się zabytkami, specyficzną atmosferą Krakowa, a ponadto wydarzeniami kulturalnymi. Obecnie ostatecznej umowy z BBC jeszcze nie ma, ale już teraz wiadomo, że filmy o Krakowie pojawią się na antenie stacji w listopadzie oraz grudniu.

Magistrat zamierza również reklamować miasto na antenie kanału podróżniczo-przyrodniczego - National Geographic, co miałoby kosztować 150 tys. zł. Jednak na to środków w budżecie miasta nadal nie ma. Jak informuje Leja, dlatego zwrócono się do branży turystycznej o wsparcie. Już w tym tygodniu odbyło się spotkanie w tej sprawie. Reakcja była bardzo pozytywna.

Izabela Helbin, odpowiedzialna za miejską promocję informuje ponadto, że to będzie pierwsza wspólna akcja z branżą turystyczną, a obie strony podchodzą do niej bardzo poważnie. Jeśli się powiedzie, miasto będzie chciało ją powtarzać co roku. Zapowiada także, że filmowe obrazki z Krakowa pojawią się również na antenie CNN. Za tę kampanię magistrat nic nie zapłaci, CNN jest po prostu w trakcie przygotowywania jesiennej kampanii reklamowej całej Polski i w zeszłym tygodniu kręcili zdjęcia w Krakowie. Przypomina także, że miasto jest promowane w polskiej telewizji reklamówkami Coke Live Music Festivalu.

Jak podkreśla szefowa miejskiej promocji Kraków jest równocześnie promowany w Polsce, wykorzystuje billboardy, aby zaprosić gości na konkretne imprezy, np. na uroczystości związane z rocznicą odsieczy wiedeńskiej oraz na festiwale.

Pełnomocnik prezydenta Krakowa ds. kultury, Filip Berkowicz powiedział, że na największych festiwalach muzycznych w Europie jak np. w duńskim Roskilde czy też brytyjskim Glastonbury, Kraków chce mieć swoje namioty promujące krakowskie festiwale z cyklu "Sześciu zmysłów". Miasto chce pokazać, że to właśnie w Krakowie odbywa się teraz najwięcej imprez na najwyższym poziomie.

    • Kraków na BBC i National Geographic 

      [2008-08-25 12:46 81.219.244.*]

      no brawo! ciekawe czy nakręcili ten "gołębnik" na Rynku!
      Może Pan Prezydent powinien przeznaczyć ten milion na zrobienie porządku na Rynku, bo z działań tej Pani i tak nie będzie nic dobrego, no może jeden czy dwaj pijani anglicy .##   odpowiedz »

    • Kraków na BBC i National Geographic 

      [2008-08-25 12:51 89.76.20.*]

      Obniżcie ceny złodzieje, bo i tak nikt nie przyjedzie.   odpowiedz »

    • Kraków na BBC i National Geographic 

      [2008-08-25 13:52 62.87.137.*]

      oj widać kryzys przyództwa w byłej stolicy naszego kraju :(
      i rozpaczliwe ruchy władz chcącej ukryć brak długofalowego myślenia jakimś ruchami za 1mln zł. Wstyd! ##   odpowiedz »

    • Kraków na BBC i National Geographic 

      [2008-08-25 13:56 62.87.137.*]

      Najlepiej wydać kasę i powiedzieć, że coś się zrobiło. Tylko, że od mądrych głów w magistarcie możnaby spodziewać się jakiś kreatywnych pomysłów a nie tylko podpisania umowy z BBC. A jak to ma się zwrócić? Kto to policzy? na jakiej podstawie rozliczymy efektywność tych decyzji? Po czym poznamy że będzie lepiej? Może warto zastanowić się nad jakimś projektem z osobami z kręgu biznesu HORECA i wspólnie coś zrobić. Teraz anglik obejrzy reklamę, skusi i przyjedzie na weekend i wyjedzie i może juz nie wrócić, bo nie będzie go stać na takie ceny!!! A milion łatwo wydać dwoma podpisami i odtrąbić sukces... Żenujące.   odpowiedz »

    • Kraków na BBC i National Geographic 

      [2008-08-25 17:37 195.117.212.*]

      Nagle po miesiącach nieróbstwa urzędnicy dostali popędu bo załamała się w Krakowie turystyka z zagranicy. Niestety na te wszystkie działania jest mocno za późno. Trzeba było o tym myśleć rok, dwa temu kiedy Polska miała swoje 5 minut i niewielkim kosztem można było ten trend wzmocnić i wydłużyć. Poza tym w tym całym zapale brak jest jakiejś głębszej analizy i pomyślunku. Czy monokulturowa promocja w BBC może dać oczekiwany efekt? Wątpię. Raczej tu chodzi o pokazanie, że
      władza czuwa i odpowiednio reaguje. A że głupio - to inna sprawa.   odpowiedz »

    • Kraków na BBC i National Geographic 

      [2008-08-27 15:42 83.142.184.*]

      No tak. Wszystko pięknie, ale nawet jeżeli spoty reklamowe miałyby cos dać, to czym Angole przylecą, skoro SkyEurope już nie lata do Krakowa, a RyanAir zawiesza loty w zimie? Niby zawieszają na 2 miesiące, ale są obawy, że już ich nie wznowią. Może lepiej ten milion dać lotnisku na Balicach, żeby zrezygnowali z wysokich opłat lotniskowych, które są powodem tych odwołań :))) Może władze miasta powinne przestać świecić d... i zabrać za negocjacje z Balicami? Może gazety powinne przestać obrażać Anglików? Prawdą jest, że piją i krzyczą, ale dzięki nim właśnie zarabiamy. Dlatego, nie należy obrażać ich na forum mediów - nawet jeżeli należy im się, powinniśmy się zastanowić nad skutkami takich działań. Nie trzeba wypisywać obelg w gazetavch Teraz Anglików dużo mniej niż w zeszłym roku i widać skutki w branży turystycznej. A wysokie ceny? Uwierzcie drodzy czytelnicy, że marże, przynajmniej te narzucane przez tour operatorów, restauracje, czy hotele, nie są wysokie w porównianiu do kosztów działalności.
      Pozdrawiam
      Manager jednego z krakowskich tour operatorów.##   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję