Subskrypcja

Subskrypcja

Szukaj

Szukaj



Forum grupa: Transport

Wątek: Łódź: port lotniczy za kilka lat dogoni Okęcie?
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2017-07-24 03:58
Temat: Łódź: port lotniczy za kilka lat dogoni Okęcie?
Treść: Aktualność z dnia 2008-09-18:
Właśnie oddano do użytku nową płytę postojową w porcie lotniczym im. Władysława Reymonta w Łodzi. Premierę miały również dwa autobusy, kupione do wożenia pasażerów z samolotu do terminalu.

Nowa płyta została uroczyście otwarta i poświęcona już w połowie czerwca. Wówczas przygotowano prezydentowi Lechowi Kaczyńskiemu, który przybył do Łodzi z wizytą, czerwony dywan. Były także występy, uściski dłoni i przecinanie wstęgi. W dniu rzeczywistego oddania płyty do użytku chwilę po godz. 15 zakołował na nią samolot przewoźnika Ryanair, którego pasażerów podróżujących z Londynu do Łodzi na terminal podwiozły dwa autobusy Solaris Urbino 12. Od miejskich różnią się one mniejszą liczbą siedzeń i miejsc stojących oraz tym, że drzwi umieszczone są po obu jego stronach. Każdy z nich może jednocześnie zabrać 82 pasażerów. Autobusy są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, a żeby powiększyć w nich powierzchnię podłóg, mniejsze są zbiorniki paliwa. Pojazdy kosztowały 1,5 mln zł. Podobne są użytkowane na lotniskach m.in. w Warszawie, Rydze oraz Stuttgarcie.

Już wkrótce port lotniczy będzie chwalił się kolejnymi inwestycjami. Pod koniec września gotowy będzie parking, z końcem roku natomiast władze lotniska chcą rozstrzygnąć przetarg na budowę trzeciego terminalu. Wartość tej inwestycji wyniesie ponad 20 mln euro. Terminal ma powstać do kwietnia 2010 roku. Nowy budynek będzie miał 137 metrów długości, od 65 do 80 szerokości, prawie 15 wysokości, a wieża dyżurnego lotniska - będzie wysoka na 22 metry. Dach terminalu będzie w kształcie przypominającym skrzydło samolotu. W budynku oprócz sal odpraw znajdą się również podziemny parking, pasaż handlowy i strefa bezcłowa. Po otwarciu trzeciego terminalu, drugi będzie zdemontowany i przeniesiony. - Będzie wykorzystywany przez służby techniczne lotniska - wyjaśnia Miłosz Wika, rzecznik portu.

Strategię rozwoju siatki połączeń dla łódzkiego lotniska opracowuje niemiecka Lufthansa Consulting, która wygrała przetarg ogłoszony przez władze Łodzi. Magistrat ma nadzieję, że w ten sposób uda się ściągnąć do miasta nowych przewoźników i zaoferować pasażerom nowe połączenia.
Według Rolanda Steina z Lufthansa Consulting, firma zamierza wyszkolić ekspertów zarówno z ratusza jak i z lotniska. Po zakończeniu projektu właśnie ta kadra będzie wprowadzała ważne marketingowe narzędzia i procedury. Znajdzie się więc w sytuacji, w której będzie odpowiedzialna za rozwijanie usług dla lotniska oraz za podnoszenie usług świadczonych przez lotnisko pasażerom i liniom lotniczym. Ponadto Stein jest przekonany, że obok niskokosztowych i czarterowych linii również większe linie lotnicze będą w przyszłości obsługiwać Łódź i dochodowych pasażerów biznesowych, którzy obecnie korzystają z warszawskiego lotniska, aby dostać się do pożądanego celu. W najbliższych latach łódzkie lotnisko może rozwinąć się do poziomu ważnych portów lotniczych, między innymi dlatego, że według Boeinga, Airbusa i IATA (Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych), wzrost popytu na podróże lotnicze będzie w Polsce za trzy lata trzecim największym na świecie, a łódzi port będzie mógł obsłużyć 3 mln pasażerów rocznie dzięki otwarciu w 2010 roku trzeciego terminalu. Z niezbędną infrastrukturą stale będą również poprawiały się marketingowe możliwości lotniska. Natomiast z uwagi na poprawę lądowej komunikacji dzięki autostradom i kolei do Łodzi, powiększy się obszar, który łódzkie lotnisko będzie obsługiwało. Zdaniem Steina obecnym priorytetem portu jest jednak zwiększenie siatki połączeń. Lufthansa Consulting rekomenduje również zrewidowanie planowania przestrzennego wokół lotniska i przeznaczenie terenów wokół niego pod komercyjne projekty, takie jak: centra dystrybucyjne, jednostki cateringowe, spedycję Cargo, hangary dla utrzymania sprzętu lotniczego, firmy zależne od zagranicznych podróży, hotele, zaplecza konferencyjne itp.

Lufthansa Consulting od wielu lat oferuje tak zwane projekty Air Service Development (ASD, rozwoju usług powietrznych) dla lotnisk oraz ich właścicieli. Regularnie analizuje także siatkę połączeń dla trzech niemieckich lotnisk. Podobne usługi wykonała dla "lotnisk Greenfield" w Hiszpanii i Włoszech, pracowała przy dwóch projektach prywatyzacji lotnisk w Afryce, które obejmowały również ASD, wspierała trzy rosyjskie lotniska w podobnych projektach, jak i ratusz Belo Horizonte w stanie Minas Gerais w Brazylii, które dzięki firmie zyskało pięć połączeń w tygodniu do Lizbony i Panama City oraz codzienne do Chicago.


OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

 
     

Powrót do wątkówOdśwież

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij