Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
Forum grupa: Biura turystyczne
SOIT: Tarcza PFR 2.0 wyklucza większość organizatorów turystyki biznesowejData wysłania: 2021-01-15 16:32 Autor: Czytelnik IP automatAktualność:
Alternatywnie w przypadku spadków MŚP powyżej 60%, na wzór mechanizmu dla firm mikro, proponuje zastosowanie wyłącznie limitu 72000 zł tylko na tarczę 2.0. Przedsiębiorstwa te zostały szczególnie mocno dotknięte i w dużo większym zakresie wykorzystały środki z tarczy 1.0 Z naszego punktu widzenia ważne jest zabezpieczenie personelu, czyli pracowników pracujących zarówno na umowę o pracę, jak i współpracowników, którzy dostarczają usługi bezpośrednio związane z funkcjonowaniem firmy oraz pozostałych kosztów stałych firmy. Brak tego zabezpieczenia może przyczynić się do wielu bardzo poważnych problemów wśród organizatorów incentive travel w 2021 roku"- wyjaśnia Olga Krzemińska-Zasadzka. Podobny problem związany z limitem na pracownika w programie PFR 2.0., jak w agencjach incentive travel, obserwujemy w firmach festiwalowych, transportu autokarowego, czy w większości agencji obsługujących targi pod kodem 73.11 Z. DEFINICJA KOSZTÓW STAŁYCH BUDZĄCA WĄTPLIWOŚCI Wiele wątpliwości organizatorów turystyki budzi definicja Kosztów Stałych" podana w dokumencie Najczęściej zadawane pytania" z dnia 31.12.2020, wg której "Koszty Stałe" oznaczają faktyczną stratę brutto (wynik finansowy przedsiębiorcy przed opodatkowaniem, uwzględniający zysk/stratę z działalności operacyjnej oraz koszty i przychody finansowe) w okresie od 1 listopada 2020 do 31 marca 2021 r., wykazaną przez Beneficjenta w rachunku zysków i strat lub innych dokumentach sprawozdawczych, z wyłączeniem rezerw na utratę wartości aktywów oraz uwzględniającą pomoc publiczną uzyskaną z innych źródeł (otrzymana lub oczekiwana). Pytania dotyczą sposobu wyliczenia Kosztów Stałych/straty, a także wzoru wyliczenia prognozowanych Kosztów Stałych/strat na 2021 rok. 2020 JAKO MOŻLIWY ROK REFERENCYJNY DLA DUŻYCH FIRM SOIT zwraca uwagę na duże zmiany na rynku związane z wpływem epidemii na zatrudnienie w turystyce. Szczególnie dotknęło to podmioty duże. Wiele firm kwalifikujących się jako duże przedsiębiorstwa" rok temu obecnie zalicza się do MŚP. Wnioskuje również o dodanie drugiego terminu - 31 grudnia 2020 r., do określania wielkości beneficjenta (stanu zatrudnienia) dla dużych firm. BRAK PRZEDŁUŻENIA TFZ. BRAK URUCHOMIENIA TFP POMIMO NADZWYCZAJNYCH OKOLICZNOŚCI SOIT podkreśla, że wprowadzone rozwiązania - Turystyczny Fundusz Zwrotów i Turystyczny Fundusz Pomocowy - zabezpieczające środki klientów z sektora turystyki biznesowej i incentive travel od października 2020 przestały działać. Klienci ciągle czekają na moment kiedy będą mogli zrealizować projekt motywacyjny. Pozbawienie ich zabezpieczenia mimo trwających obostrzeń i mimo pozostałych środków finansowych na ten cel jest dla nas niezrozumiałe. Dodamy, że w dużej mierze środki za anulowane przed październikiem wyjazdy nie dotarły do przedsiębiorców. Z TFZ skorzystały głównie biura podróży obsługujące klienta indywidualnego w odniesieniu do wyjazdów wiosennych i letnich. Zdaniem przedstawicieli Stowarzyszenia, TFP powinien pełnić funkcję stabilizującą teraz a nie tylko kiedyś. ORGANIZATORZY TURYSTYKI POZA TARCZĄ 6.0. SOIT zwraca również uwagę, że organizatorzy turystyki PKD 79.12. Z nie zostali objęci pomocą za listopad i kolejne miesiące w ramach Tarczy 6.0. Nie mogąc pracować, organizatorzy ponoszą dodatkowe koszty pracy. Tarczą 6.0 nie zostali objęci także samozatrudnieni. Tutaj widać dysproporcję w świadczeniach vs. tarcza "wiosenna", kiedy to jednoosobowe działalności gospodarcze otrzymały 3 x zwolnienie ZUS, 3 x postojowe, wsparcie z PUP czy pożyczkę 5 tys. zł. Obecnie JDG nie kwalifikują się do żadnej pomocy PFR, a otrzymują tylko 1 x postojowe, 1 x zwolnienie z ZUS + pożyczkę 5 tys. (jeżeli oczywiście ich PKD znalazło się na liście wspieranych branż). PKD 79.12 Z, czyli organizatorów turystyki, nie jest ujęte w Tarczy 6.0. Z kolei część PKD ujętych w programie PFR 2.0 (jak np. przewodnicy) to praktycznie wyłącznie jednoosobowe działalności, więc PFR 2.0 będzie dla nich martwym programem. Współpracownicy agencji incentive, a także przewodnicy i piloci pozostają nadal bez wsparcia. W związku z tym realna pomoc dla sektora turystyki biznesowej zakończyła się w wakacje, a w incentive travel organizacja wyjazdów zakończyła się wiosną 2020! Od marca 2020 roku znajdujemy się w bardzo trudnej sytuacji, nie możemy wykonywać swojej pracy, ponosimy koszty stałe prowadzenia firm nie znając horyzontu czasowego na powrót do regularnej działalności. Ogromną nadzieję na utrzymanie naszych firm i miejsc pracy pokładaliśmy w programach pomocowych dedykowanych poszkodowanym w pandemii branżom - branżom zamkniętym decyzjami administracyjnymi, czyli właśnie w programie PFR 2.0. Obecna sytuacja jest dla nas zupełnie niezrozumiała.- tłumaczy Łukasz Adamowicz, wiceprezes SOIT. W naszej opinii wyłącznie umorzenie PFR 1.0 łącznie z podatkiem i pokryciem z PFR 2.0 - 70% kosztów stałych firm, jest jedyną szansą na przetrwanie turystyki biznesowej w Polsce i utrzymanie konkurencyjności polskich firm na arenie europejskiej i światowej. Finansowanie PFR 2.0 wg obecnych kryteriów z limitem na 1 pracownika tworzy taką sytuację, iż pomoc otrzymają firmy, które w 2020 roku odnotowały spadki o ok. 30%, a subwencja nie stanowi o ich dalszym istnieniu, natomiast branża turystyczna, eventowa, festiwalowa, autokarowa nadal pozostaną bez fundamentalnej pomocy. - przekonuje Olga Krzemińska-Zasadzka. POMOC POWINNA OBJĄĆ WSZYSTKICH "ZAMKNIĘTYCH" PRZEDSIĘBIORCÓW Polski Fundusz Rozwoju uwzględnił trzy rozwiązania, o które apelowała przez Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń i SOIT jako jej członek - po pierwsze - włączenie dodatkowych kodów PKD i poszerzenie tym samym listy beneficjentów umorzenia PFR 1.0 oraz ubiegania się o subwencję PFR 2.0. Po drugie - dodanie daty 31.07.2020 do kryterium ustalania stanu zatrudniania pracowników. Po trzecie umorzenie Tarczy 1.0 co także zostało uczynione, ale czekamy jeszcze na szczegóły tego umorzenia. To były dobre zmiany, ale nie przyniosą one zamierzonego efektu pomocy najbardziej dotkniętym branżom, bez uwzględnienia apelu o zniesienie limitu 144.000 zł z PFR 1.0 i 2.0 lub rozszerzenie limitu o tzw. personel stały firmy lub limitu na obrót firmy przy usługach specjalistycznych. Zastosowanie tych rozwiązań pomoże ochronić przedsiębiorców działających w branży turystyki biznesowej oraz tworzone przez nich miejsca pracy, co doskonale wpisze się w misję PFR. Należy także podkreślić, że wyłącznie pomoc wszystkim elementom łańcucha dostaw, umożliwi odbudowę przemysłu spotkań i wydarzeń.
|
Forum gorące tematy
Forum gorące tematyWizz Air chciał karać za niestawienie się na lot
Egzotyka 09/10 - nowa oferta Sky Club już w sprzedaży
Najlepsza restauracja świata zostanie zamknięta
TVN szuka poszkodowanych turystów
Dodatkowa dopłata paliwowa za loty do Egiptu i Tunezji
Nowe prawo drogowe w Wielkiej Brytanii - m.in. podrożeją mandaty
Codziennie 100 % więcej miejsc z Warszawy!
2005 był dobrym rokiem dla Lufthansy!
Plebiscyt Złote Stopy 2009/2010
Katowice: prywatni przewoźnicy przegrywają!
Rozpoczął się strajk pracowników Air France
Spada liczba turystów w Kanadzie
Lufthansa nie zainteresowana LOTem?
Bielsko zaprosi turystów na szlaki tematyczne
Warszawa: premiera spotów promujących Polskę w CNN
Łódź z nową restauracją Da Grasso
Za sprzątnie przystanków zapłacą MPK, PKS i prywatni przewoźnicy