TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

Znów prasa radzi turystom, jak "Nie dać się naciągnąć w waka

Data wysłania: 2006-07-04 12:03 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Od dziś Gazeta Wyborcza promuje do turystów nowy cykl artykułów, zatytułowany "Nie daj się naciągnąć w wakacje!". Dziś turyści mogą przeczytać jak dostać odszkodowanie od biura podróży, jutro - jak dostać odszkodowanie od linii lotniczych, a w czwartek jak dojechać samochodem na wakacje w Europie.

W dzisiejszym artykule Gazeta radzi turystom by przede wszystkim czytali wszystko, co dostają na piśmie, upominali się o szczegóły, a wszelkie dodatkowe postanowienia spisywali. Przypomina również o tym, by sprawdzać zawartość umowy oraz innych dokumentów np. folderów i katalogów. Szczególnie podkreśla również konieczność zapoznania się z warunkami uczestnictwa w wycieczce.

Poniżej przedstawiamy listę istotnych rzeczy, które turysta powinien sprawdzić, przed zakupem wycieczki.

<b>Co trzeba koniecznie sprawdzić przed zakupem:</b>

<ul><li>dane organizatora (numer zezwolenia, ubezpieczenie)</li><li>miejsce pobytu lub trasę wycieczki i czas trwania</li><li>rodzaj, kategorię, opis środka transportu i miejsca zakwaterowania</li><li>liczbę i rodzaj posiłków</li><li>program wyprawy, czyli zwiedzanie lub dodatkowe atrakcje</li><li>cenę łącznie ze wszystkimi dodatkowymi opłatami i podatkami</li><li>informacje, kiedy, jak i dlaczego cena może ulec zmianie</li><li>rodzaj i zakres ubezpieczenia (jego zawarcie jest obowiązkowe) oraz dane ubezpieczyciela</li><li>informacje o możliwości odwołania wycieczki</li><li>sposób, czas i miejsce składania reklamacji</li><li>dodatkowe, wcześniej uzgodnione wymagania klienta</li><li>podstawę prawną i konsekwencje wynikające z umowy</li><li>sposób zapłaty</li><li>informacje dodatkowe (wymagania paszportowe, zdrowotne, wizowe)</li></ul>

Gazeta Wyborcza sugeruje również, <b>co klient może</b>. Poleca turystom:
<ul><li>dużo i o wszystko pytać</li><li>być czujnym (m.in. sprawdzać hotele i biura w Internecie)</li><li>żądać realizacji umowy (jak w katalogu jest piękny hotel, duże pokoje i czysty basen, to taki musi być na miejscu)</li><li>dmuchać na zimne (koniecznie zabrać ze sobą w podróż adresy i telefony ambasad, zanotować dane kontaktowe rezydenta)</li><li>sprawdzać (nie podpisywać żadnych dokumentów na gorąco, ale spokojnie studiować w domu umowy)</li><li>myśleć realistycznie (jeżeli cena wycieczki jest wyjątkowo niska, to nie spodziewać się królewskich apartamentówi homarów i za niedociągnięcia organizatora nie żądać gigantycznych odszkodowań)</li></ul>

    • Jak "Nie dać się naciągnąć w wakacje"! 

      [2006-07-04 12:03 83.26.228.*]

      Być czujnym. Chyba nie ma czujniejszych turystów od Polaków. Każdą mrówke w hotelu sfotografują.   odpowiedz »

      • Jak "Nie dać się naciągnąć w wakacje"! 

        [2006-07-04 12:17 83.16.75.*]

        ...ale po pwrocie nie będzie to pojedyncza mrówka lecz ogromne mrowisko w pokoju, a mrówki były specjalnie wyszkolone do atakowania polskicjh turystów.
        Juz kiedyś był taki artykuł lub podoby.
        No cóż, dziennikarze napisaliby , że "wysrane gówno przez kota egipskiego, to nowość na rynku" , aby sprzedać jak najwięcej sztuk gazet i aby ich gazeta zajmowała nr 1 w rankingu czytanych gazet w Polsce (nawet jeśli taki dzienikarz nie widział nigdy na oczy kota i nie wiodział ile nóg ma taki kot).   odpowiedz »

        • Jak "Nie dać się naciągnąć w wakacje"! 

          [2006-07-04 12:48 83.5.112.*]

          YES...
          to była olbrzymia plaga mrówek..
          a klienci specjalnie wybrali tę ofertę bo nie nawidzą mrówek i byli pewni że ich tam nie będzie... A poza tym mają uczulenie...
          ;)))
          dobre...   odpowiedz »

    • Jak "Nie dać się naciągnąć w wakacje"! 

      [2006-07-04 12:09 212.160.191.*]

      powinien pojawić się też artykuł jak biura mają się zabezpieczyć przed nieuczciwymi klientami, którzy w reklamacjach kłamią jak z nut, a wszystko po to by wyciągnać chociaż 100zł z powrotem. Ba, są klienci którzy piszą reklamacje jeszcze PRZED wyjazdem na wycieczkę ;) bo na pewno wszystko będzie beznadziejnie i oni już chcą odszkodowania!   odpowiedz »

      • Jak "Nie dać się naciągnąć w wakacje"! 

        [2006-07-04 12:31 83.22.7.*]

        Jak najbardziej jestem za! Pracuję w biurze podróży i wiem jaky klienci są nieobliczalni. Najagorzej jest z takimi, co zapłacili naprawdę grosze. Oni maja najewiecej zarzutów. Najczęściej się nie znają. Spodziewają się ze w hotelu *** będą mieć luksusy.   odpowiedz »

    • no cóż.. sezin POLOWAŃ na czarownice trwa... 

      [2006-07-04 12:46 83.5.112.*]

      Już do tego przywykłem. A nawet wydaje mi się, że w tym roku jest tego mniej... Spokojnie koledzy i przyjaciele nasi klienci nas znają i ufają...
      Szkoda, bo "polowania" niszczą branżę i "naganiają" klientów Nekermanowi, TUi...
      Ale dziennikarze muszą to zrozumieć, więc edukujmy właśnie ICH...
      Płacimy za reklamy tu i tam - mówmy o problemach informujmy wszystkich o szkodliwości nie prawdziwych i "odstraszających" artykułów...   odpowiedz »

      • no cóż.. sezin POLOWAŃ na czarownice trwa... 

        [2006-07-16 23:58 62.20.129.*]

        Ta firma ktora jest w porzadku wobec klientow nie ma powodu obawiac sie artykolow w prasie   odpowiedz »

    • Jak "Nie dać się naciągnąć w wakacje"! 

      [2006-07-04 12:58 193.238.16.*]

      Jak zawsze chodzi o kasę. W tym wypadku kasę GW tj ten ich wyśniony niespadający nakład gazety. Nie czarujmy się - klientów biur podróży jest więcej niż ludzi związanych z organizacją i do nich łasi się GW. Gdyby miało być rzetelnie to powinno byc też o złych klientach i ich wpadkach tu i tam. Ale to by przecież się nie było tak sensacyjne, tak dobrze się sprzedające się i jaki interes bym miał w tym GW?   odpowiedz »

    • nie dawać reklam do GW... 

      [2006-07-04 13:26 83.15.101.*]

      ...choćby do jednego sobotniego numeru i zaraz pojawi się obiektywniejsza informacja. Tak było na Śląsku w bodaj 1993 roku, a wówczas chodziło tylko o ogłoszenia drobne po kilkanaście złotych.   odpowiedz »

    • Jak "Nie dać się naciągnąć w wakacje"! 

      [2006-07-04 13:27 83.18.178.*]

      Słusznie, że taki cykl się pojawił. Jestem właścicielką biura podróży i często sama uświadamiam Kliemtom, co powinni dokladnie przeczytać, aby uniknąć wszelkich nieporozumień, Niekiedy jednak nawet dobre przestdiowanie umowy nie pomoże i Touroperator zachowie się wbrew wszelkim umowom, jak to miało miejsce w przypadku Eccoholiday, którego Pan Prezez Rafał Ropa uznał po wcześniejszych perypetiach Klientów za zbyt roszczeniowych i na 3 dni przzed wylotem odmówił im z zemsty wykonania usługi i odwołał zapłacone w 100% wczasy na Rodos. Sprawa znajdzie swój finał w sądzie, a my stanęliśmy oczywiście po stronei pokrzywdzonych Klientów.

      Małgorzata Koczot Biuro Podróży "W świat" Sucha Beskidzka

      Małgorzata   odpowiedz »

      • Niestety nie dziwię się 'ECOHOLIDEY".. 

        [2006-07-04 20:10 83.5.106.*]

        Też bym odmówił...
        Pani reprezentuje klienta i ma Pani rację, ale Pani racja nie zawsze jest racją wszystkich...
        Lepiej czasem zrezygnować z klientów niż prowokować problemy. Oczywiście błąd ECO, że na trzy dni przed wylotem, powinni po prostu mieć "swoją" czarną listę i nie potwierdzać rezerwacji bez wdawania się w tłumaczenia i gadanie...
        A swoją drogą ciekawe, dla czego klienci chcą jeszcze raz jechać z biurem, na którym się zawiedli??? Proszę może to łaskawie nam wytłumaczyć...!!!   odpowiedz »

    • Jak "Nie dać się naciągnąć w wakacje"! 

      [2006-07-05 13:12 83.21.14.*]

      Temat "chwytliwy". GW chwyta się brzytwy by utrzymać sprzedaż. W treści bla, bla oczywiste dla wszystkich. Może Gazeta wymyśli tytuł na temat "co trzeba wiedziec, aby ustrzec się przed nieuczciwym wydawcą zanim kupi się jego tytuł?". Może wtedy i nakład wzrośnie?????   odpowiedz »

    • Jak "Nie dać się naciągnąć w wakacje"! 

      [2006-07-10 09:34 213.158.197.*]

      gazeto nie bądż taka dociekliwa bo za rok będziecie musieli
      zamknąć reklamy w dodatku turystyka
      fakt tylko na to i na nas reklamodawców czeka
      anna travel   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję